Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Er gaat een nare verkoudheid/griepje rond. Ik ken veel mensen (negatief getest) die hier best lang mee lopen. Ik was er zelf ook best ziek van en vriendin is ook gevloerd (zij zelfs 3x getest omdat haar huisarts het niet vertrouwde)
lenaa_tje schreef:Pandora2 schreef:Fysiotherapeuten ( dat zijn kinesisten, toch ? ) die werden hier in BE samen met het andere zorgpersoneel als één van de eerste groepen gevaccineerd.
Bijzonder dat dit in sommige landen niet zo is want die hebben toch echt wel vaak heel close contact met veel mensen op een dag.
Klopt! Nee die vallen als ze gewoon in een praktijk werken hier niet onder zorgpersoneel
Geloof dat ze wel eerder zijn maar voor nu nog niet mee gestart
Maar zo werkt een vriendin op speciaal onderwijs voor leerlingen met een medische beperking. De verpleegkundige daar is ingeënt en zij niet terwijl zij zelf ook dichtbij staan. Afstand is niet anders etc. Helpen kinderen naar het toilet, met eten etc.
Citaat:Mensen die na twaalf weken de tweede prik van Pfizer kregen, maken meer antistoffen aan dan mensen waarbij er drie weken tussen de beide prikken zat, schrijft de Guardian. De Universiteit van Birmingham deed onderzoek naar het verlengen van de periode tussen de eerste prik en de zogeheten 'booster-prik'.
De hoeveelheid antistoffen was drie keer zo hoog bij de mensen die de tweede prik na twaalf weken kregen. Ongeacht de timing van de prikken zijn mensen in beide gevallen maximaal beschermd.
Mando schreef:Zo... 1e Pfizer zit erin.
Perfect geregeld op de lokatie in Drachten.
2 minuten extra de plek aandrukken ivm bloedverdunners.
Nu nog 10. Minuutjes wachten.
lenaa_tje schreef:Haha! Zo vergeet je het niet!
Ik kreeg net wel 2 sms’jes met de afspraak er in.
Mailtjes niet.. maar dat was met dit mailadres ook bij de Corona test. Ik krijg die niet binnen heel gek.