Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:44

996981 schreef:
Qerty schreef:

Ik probeer het beleid toch aardig te volgen, maar dit (her) ken ik niet. Heb je hier toevallig ook een bron van?

Citaat:
U bent niet direct optimaal beschermd bent tegen corona na uw vaccinatie. U kunt het virus nog steeds oplopen of overdragen. Houd daar rekening mee. Bijvoorbeeld als u de deur uitgaat of bezoek uitnodigt.

Geen effect op vaccinatiebewijs
Bent u volledig gevaccineerd en wordt u daarna positief getest? Dan heeft dat geen effect op uw vaccinatiebewijs in CoronaCheck. Wel moet u zich houden aan de maatregelen. En in quarantaine gaan en contact met anderen vermijden. Anders kunt u het coronavirus weer overdragen aan anderen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs

Daar staat letterlijk dat je in quarantaine moet en contact moet vermijden. En dat je dus niet mag gaan en staan waar je wilt...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:53

Karl66 schreef:
Ho wacht, ik zeg dat niet, dat zeggen de onderzoekers in het artikel dat jij aanhaalt. Daar maak jij dan van dat de kans reëel is dat gevaccineerden even besmettelijk zijn. En dat is een conclusie die je niet kan trekken op basis van dat artikel. En dan kan je wel met allerlei sofismen komen om niet toe te hoeven geven dat jouw conclusie veel te kort door de bocht is. Wat je ook al deed toen je in het coronatopic geen bronnen voor je bewering had.

De bewering dat je minder besmettelijk bent is gebaseerd op beweringen van relevante wetenschappers:

https://www.cdc.gov/media/releases/2021 ... cines.html

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... vermindert.

https://www.scientias.nl/volledig-gevac ... tavariant/

https://www.scientias.nl/volledig-gevac ... tavariant/

Dus ja, ik kan de bewering die ik doe onderbouwen. En ook al is er nu een onderzoek die daar mogelijke vraagtekens bij stelt, dan is jouw bewering dat de kans reëel is dat gevaccineerden even besmettelijk zijn gewoon veel te kort door de bocht.

En ja, het kan heel goed zijn dat in de toekomst uit onderzoek blijkt dat vaccinatie niet meer helpt tegen een nieuwere variant, of misschien zelfs wel dat je daar juist besmettelijker mee bent. En ja, de hemel kan morgen ook boven op ons hoofd vallen. Maar op dit moment is er meer ondersteuning vanuit de wetenschap voor mijn stelling dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn dan voor jou stelling dat de kans reëel is dat ze even besmettelijk zijn.

En weet je? Je gaat er echt niet dood van als je een keer moet toegeven dat je ongelijk hebt.

Citaat:
Er zijn inmiddels enkele studies verschenen die laten zien dat vaccinatie ook de overdracht van het virus van de ene persoon op de andere vermindert. Het aantal studies is beperkt en bewijs veelal indirect, maar de uitkomsten wijzen steeds in dezelfde richting: De Gezondheidsraad heeft hier op 20 mei 2021 een document over gepubliceerd: Transmissie na vaccinatie.

Karl66 schreef:
Dus jij beweert nu met droge ogen dat het risico om besmet te raken na vaccinatie net zo groot is als zonder vaccinatie? En dat het risico om anderen te besmetten ook net zo groot is als zonder vaccinatie?

Je realiseert je dat alle wetenschappelijke onderzoeken wat anders laten zien? Dat zijn gewoon harde cijfers, dat heeft niks met interpretatie of meningen van doen, dat zijn gewoon cijfers of wil je nu ook gaan ontkennen dat 1+1=2?

Weetje, het mooie van wetenschap is dat het ontwikkeld. Evenals virussen. Onderzoeksresultaten van 3 maanden oud kunnen al weer achterhaald zijn. Er zijn nu onderzoeksresultaten die niet in jouw straatje passen. Dát kun je ook gewoon toegeven zonder dood te gaan ;)

Ik snap jouw aanvallende manier van discussiëren niet. Zoals ik zei; ik hoop oprecht dat de eerdere onderzoeksresulaten de juiste weergave geven van besmettelijkheid van gevaccineerden. Nu er echter ook een ander onderzoeksresultaat is, durf ik dat niet meer met zekerheid te zeggen, waar jij daar wel stellig aan blijft vasthouden.

Zoals ik al zei; een ieder leest dat wat voor hem zijn keuze om wel of niet te vaccineren te bevestigt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:00

secricible schreef:
Daar staat letterlijk dat je in quarantaine moet en contact moet vermijden. En dat je dus niet mag gaan en staan waar je wilt...

Formeel ja. Ondertussen blijft je CoronaCheck app gewoon aangeven dat je geënt bent. Je mag dus gewoon naar evenement en zelfs vliegen. Die toestemming heb je doormiddel van je CoronaCheck app. Dan kan de overheid wel zeggen dat het niet mag, maar ondertussen geven ze er doormiddel van een ongewijzigde CheckApp wel indirect toestemming voor. Zorgen dat je Je geen geldige QR code hebt bij besmetting. Dan geef je pas echt geen toestemming te gaan en staan waar ze willen.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:02

En dat is een probleem omdat de niet gevaccineerden nog steeds de groep zijn die in het ziekenhuis belanden.... En zo is de cirkel rond.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:04

Spenk schreef:
En dat is een probleem omdat de niet gevaccineerden nog steeds de groep zijn die in het ziekenhuis belanden.... En zo is de cirkel rond.

Je vergeet een woordje; meeste. Er zijn óók gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:05

Ja en de hemel kan morgen op je hoofd vallen. Het kan zo zijn dat in de toekomst blijkt dat mensen die gevaccineerd zijn net zo besmettelijk zijn als mensen die niet gevaccineerd zijn. Alleen is er op dit moment nog geen wetenschappelijke basis voor die bewering. En tot die tijd, die misschien wel, misschien niet komt, is de huidige kennis nog niet achterhaald.

De onderzoekresultaten van nu passen niet in mijn straatje, ik kijk naar de huidige onderzoekresultaten en baseer daar mijn huidige mening op. Veranderen die resultaten, dan pas ik op basis daarvan mijn mening aan. Dat lijkt me een stuk slimmer dan nu en stelling poneren in de verwachting dat daar vast wel een keer resultaten bij komen.

De reden waarom ik zo op jou reageer is heel simpel. Bij elke bewering die niet in jouw straatje past begin je gelijk om bronnen te vragen. Tegelijkertijd kom jijzelf met allerlei beweringen die je niet met bronnen kan onderbouwen. Waarna je je in allerlei bochten wringt om maar te voorkomen dat je ze moet onderbouwen. Ik vind het prima dat je andere mensen om bronnen vraagt, maar hou jezelf dan ook aan je eigen standaarden, want dat doe je dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:10

996981 schreef:
Spenk schreef:

Je vergeet een woordje; meeste. Er zijn óók gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden

Ja een paar procent. Dus de zorg moet overbelast blijven door de mensen die niet willen vaccineren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:18

Karl66 schreef:
Ja en de hemel kan morgen op je hoofd vallen. Het kan zo zijn dat in de toekomst blijkt dat mensen die gevaccineerd zijn net zo besmettelijk zijn als mensen die niet gevaccineerd zijn. Alleen is er op dit moment nog geen wetenschappelijke basis voor die bewering. En tot die tijd, die misschien wel, misschien niet komt, is de huidige kennis nog niet achterhaald.

De onderzoekresultaten van nu passen niet in mijn straatje, ik kijk naar de huidige onderzoekresultaten en baseer daar mijn huidige mening op. Veranderen die resultaten, dan pas ik op basis daarvan mijn mening aan. Dat lijkt me een stuk slimmer dan nu en stelling poneren in de verwachting dat daar vast wel een keer resultaten bij komen.

De reden waarom ik zo op jou reageer is heel simpel. Bij elke bewering die niet in jouw straatje past begin je gelijk om bronnen te vragen. Tegelijkertijd kom jijzelf met allerlei beweringen die je niet met bronnen kan onderbouwen. Waarna je je in allerlei bochten wringt om maar te voorkomen dat je ze moet onderbouwen. Ik vind het prima dat je andere mensen om bronnen vraagt, maar hou jezelf dan ook aan je eigen standaarden, want dat doe je dus niet.

Ik heb ook geen beweringen gedaan…

Het enige dat ik gezegd heb, wat jou zo tegen de borst stoot, is dat de kans reëel is, dat wanneer gevaccineerden evenveel virus deeltjes bij zich kunnen dragen als ongevaccineerden ze ook ook even besmettelijk kunnen zijn.

“een reële kans is niet een kans die in de werkelijkheid gegrond is, maar een grote kans. Een meer dan reële kans is dus een heel grote kans. Al hoeft het dan nog steeds niet met zekerheid te gebeuren.”
https://neerlandistiek.nl/2012/09/hoe-r ... dan-reeel/

Ik beweer dus nergens dat dat per definitie zo is. Ik zeg dat de kans bestaat en dat die reëel is. Hoezo zou je dat willen ontkennen? Omdat gevaccineerden in de regel minder ziek worden en dus aannemelijk minder neus vloeien en hoesten? Overdracht vindt ook plaats via aerosolen.

En waar ik verder beweringen doe zonder ze te voorzien van bronnen? Het is me een raadsel…

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 02:06

996981 je blijft in cirkeltjes praten. :+ Jij blijft hameren op het feit dat de hoeveelheid virusdeeltjes bij een besmette gevaccineerde net zo hoog kan zijn als bij een niet gevaccineerde, terwijl dat helemaal niet zo relevant is.

Feit is dat als je gevaccineerd bent en je raakt toch besmet dat je dan minder ziek wordt, je niet in het ziekenhuis terecht komt en het dus 'minder erg' is als je besmet raakt. En ja een klein percentage komt wel in het ziekenhuis terecht maar dat staat niet in verhouding met de niet gevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen (90% is niet gevaccineerd wat momenteel op de IC ligt). 9% van de gevaccineerden die nu op de IC liggen hebben een afweerstoornis en 1% heeft gewoon vette pech. Het probleem zit nu dus vooral in de besmettingen bij mensen die niet gevaccineerd zijn en een percentage wat daarvan in het ziekenhuis en op de IC terecht komt. Als er nog maar weinig mensen in het ziekenhuis terecht komen die besmet zijn dan is corona ook geen 'probleem' meer.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 06:40

AstridJ schreef:
996981 je blijft in cirkeltjes praten. :+ Jij blijft hameren op het feit dat de hoeveelheid virusdeeltjes bij een besmette gevaccineerde net zo hoog kan zijn als bij een niet gevaccineerde, terwijl dat helemaal niet zo relevant is.

Feit is dat als je gevaccineerd bent en je raakt toch besmet dat je dan minder ziek wordt, je niet in het ziekenhuis terecht komt en het dus 'minder erg' is als je besmet raakt. En ja een klein percentage komt wel in het ziekenhuis terecht maar dat staat niet in verhouding met de niet gevaccineerden die in het ziekenhuis terecht komen (90% is niet gevaccineerd wat momenteel op de IC ligt). 9% van de gevaccineerden die nu op de IC liggen hebben een afweerstoornis en 1% heeft gewoon vette pech. Het probleem zit nu dus vooral in de besmettingen bij mensen die niet gevaccineerd zijn en een percentage wat daarvan in het ziekenhuis en op de IC terecht komt. Als er nog maar weinig mensen in het ziekenhuis terecht komen die besmet zijn dan is corona ook geen 'probleem' meer.

Maar dáár gaat deze discussie toch niet over? Dat heb ik ook nooit ontkend? Waar het over gaat is de hoeveelheid virus deeltjes die beide groepen na besmetting bij zich dragen en de invloed die dat waarschijnlijk heeft op besmettelijkheid.

Ik laat het lekker hierbij en zal me weer melden zodra er meer bekend is over de besmettelijkheid van gevaccineerden na besmetting met de Delta variant. Dát is namelijk waar het mij om ging.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 06:42

996981 schreef:

996981 schreef:
Gevaccineerden blijken na besmetting evenveel virusdeeltjes in hun neus en keel te hebben als niet-gevaccineerden. De kans dat ze dus even besmettelijk zijn is reëel

Dit is jouw uitspraak waar de hele discussie over is en dat lijkt mij toch echt een bewering. En het is prima dat je die bewering doet, maar dat wil niet zeggen dat die bewering correct is. Als we om onderbouwing van die redenering vragen, kom je met geen enkele bron. Als we met redelijk recente bronnen komen die het tegendeel van jou bewering ondersteunen, dan kom je met het verhaal dat in de toekomst we best een andere uitkomst kunnen gaan krijgen. Gooi je er allerlei irritante debateer technieken in om toch je ongelijk maar niet toe te hoeven geven en probeer je er allerlei andere zaken bij te halen om maar niet toe te hoeven geven dat jouw bewering veel te kort door de bocht is.

Maar ondertussen is het nog steeds een bewering van jou dat het reëel is dat gevaccineerden een gelijke kans hebben om anderen te besmetten en ondertussen wordt die bewering nog steeds niet gesteund door de huidige stand van kennis van de wetenschap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:00

996981 schreef:
AstridJ schreef:

Maar dáár gaat deze discussie toch niet over? Dat heb ik ook nooit ontkend? Waar het over gaat is de hoeveelheid virus deeltjes die beide groepen na besmetting bij zich dragen en de invloed die dat waarschijnlijk heeft op besmettelijkheid.

Ik laat het lekker hierbij en zal me weer melden zodra er meer bekend is over de besmettelijkheid van gevaccineerden na besmetting met de Delta variant. Dát is namelijk waar het mij om ging.

Maar die invloed op besmettelijkheid is helemaal nog niet zo waarschijnlijk. Van virusdeeltjes in je neus word je nl niet automatisch besmettelijk.
Je bent pas besmettelijk als die virusdeeltjes je lichaam infecteren en dat gebeurt bij gevaccineerden veel minder.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:19

Karl66 schreef:
996981 schreef:

996981 schreef:
Gevaccineerden blijken na besmetting evenveel virusdeeltjes in hun neus en keel te hebben als niet-gevaccineerden. De kans dat ze dus even besmettelijk zijn is reëel

Dit is jouw uitspraak waar de hele discussie over is en dat lijkt mij toch echt een bewering. En het is prima dat je die bewering doet, maar dat wil niet zeggen dat die bewering correct is. Als we om onderbouwing van die redenering vragen, kom je met geen enkele bron. Als we met redelijk recente bronnen komen die het tegendeel van jou bewering ondersteunen, dan kom je met het verhaal dat in de toekomst we best een andere uitkomst kunnen gaan krijgen. Gooi je er allerlei irritante debateer technieken in om toch je ongelijk maar niet toe te hoeven geven en probeer je er allerlei andere zaken bij te halen om maar niet toe te hoeven geven dat jouw bewering veel te kort door de bocht is.

Maar ondertussen is het nog steeds een bewering van jou dat het reëel is dat gevaccineerden een gelijke kans hebben om anderen te besmetten en ondertussen wordt die bewering nog steeds niet gesteund door de huidige stand van kennis van de wetenschap.

bewering:
“een stellige verklaring dat iets zo is, vaak zonder het geven van de redenen waarom.
Gevonden op https://nl.wiktionary.org/wiki/bewering

Mijn zin, dat de kans reëel is dat gevaccineerden even besmettelijk zijn na besmetting, is geen bewering. Het is een hypothese. Een stelling die bewezen moet worden naar aanleiding van verder onderzoek.

Maar weetje? Je hebt helemaal gelijk :j ik doe onterecht beweringen, die ik niet onderbouw met bronnen. Ik weerleg anderen hun bronnen op grond van leeftijd (hoe durf ik?!) en ik gebruik irritante debateertechnieken om mijn gelijk te halen :j

En nu heb ik jou gelijk gegeven, dus kun je hoop ik verder met je leven zonder je aan mij te irriteren. (Suggereren dat iemand irritante debateer technieken heeft lijkt mij eerder een mening dan een vaststaand feit, zoals je het hier presenteert, maar weetje daar zal ik nu niet over vallen, want dát is natuurlijk helemaal irritant)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:55

Voorlopig staat in het Parool dat met name in Amsterdam de uitgestelde zorg (operaties) nog niet kan plaatsvinden, door de grote druk op de zorg door de vele opnames door Corona met name in Amsterdam en Rotterdam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:15

Diegene die niet wil vaccineren om wat voor reden dan ook zou ik adviseren om het topic Corona patiënten hier op bokt te lezen. Sommigen echt ziek, sommigen een dag slecht maar wel bij redelijk wat mensen een vervelende lange nasleep.
Soms weken , soms maanden.
Dan kun je niet vaccineren maar wanneer je bvb zzp er bent of een stal met paarden hebt of een jonge moeder, dan heb je wel een behoorlijk probleem wanneer je daar niet meer voor kunt zorgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:20

ik heb de laatste pagina's vluchtig doorgelezen en ik vind het wel een beetje apart dat er door een aantal zo pittig wordt gereageerd op een veronderstelling die imo niet zo heel schokkend is?
Het hele gedoe rondom vaccineren en minder besmettelijk is mij als leek geheel niet duidelijk trouwens.. Aan de ene kant lees ik 'vaccins halen ons overal uit!' en aan de andere kant 'je moet niet denken dat je als gevaccineerde zomaar bij kwetsbare mensen op visite kan want je kunt ze nog steeds ziek maken, en een vaccin beschermt niet 100% .."
En ook al krijg je het minder erg, als je gevaccineerd bent, dan is er nog steeds het risico op long-covid, dus linksom of rechtsom moet je wel op blijven passen ook al ben je gevaccineerd. Sterker nog, juist als je gevacineerd bent, want het kan heel goed zijn dat je Corona hebt maar dat je het niet eens in de gaten hebt. En de virus load is niet perse minder, dus je bent dan een wandelend virusbommetje...

Tenminste, dat lees ik ook her en der ... Dus nu ben ik gevacineerd, en kan ik verder eigenlijk nog niet superveel. Ja, ik kan naar de Formule 1 waar ik geen reet aan vind. Maar mn lowlands ticket kan ik teruggeven...

En mensen die niet willen vaccineren, willen niet vaccineren en dat is vooralsnog hun goed recht, dus die preken snap ik niet helemaal....

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:25

Ik heb met open mond dit topic doorgelezen. Paar keer wat getypt en toch weer weggehaald, want tsja ik weet hoe bokt kan zijn...

Maar goed, ik heb jaren in Duitsland gewoond en heb daar nu nog veel vrienden en familie. Ze lijken daar steeds iets verder te zijn dan wij, steeds een stapje voor. En die stappen daar wordt ik echt niet blij van.

Binnenkort mogen mensen zonder 3G (geprikt, getest of genezen) daar dus niet eens meer boodschappen doen. Je móet een QR code laten zien dat je 1 van die dingen bezit. In Nederland gaat het ook die kant op. Vinden de mensen die hier zo pro vaccinatie zijn dit oké? Deze tweedeling terwijl er vorig jaar niks aan de hand was?
Hebben jullie niet door dat het niks meer met Corona te maken heeft maar juist met macht? En dat jullie van de mainstreammedia alleen maar zien wat ze willen dat jullie zien? Bronnen met tegengeluiden worden weggewuifd omdat het niet van de mainstream media komt. Nee dat klopt, want daar moeten alle neuzen 1 kant op wijzen!

Inmiddels is iedereen die het wil geprikt. Als het idd zo goed zou werken, dan zouden we nu toch wel weer los mogen? De geprikte zouden niet meer heel ziek kunnen worden (ook hier zie ik tegenberichten van maar goed) maar kunnen het nog wel over dragen naar de niet geprikten. Die zouden er zieker van kunnen worden, maar dat is dan toch hun eigen keus? Ik heb zelf ook Corona gehad en ben alleen verkouden geweest... Er zullen er zeker nog wel in het ziekenhuis belanden (geprikt of niet geprikt) maar het virus zal ook nooit meer verdwijnen. Dus ziekenhuisbedden opschalen en dat omstreden medicijn gebruiken wat nu verboden is omdat het t contract met Pfizer in de weg staat...

Ik zal nu waarschijnlijk half bokt over me heen krijgen, maar ik kan niet langer op mijn handen blijven zitten. Vraag me af of er mensen zijn die ook verder kijken dan de mainstream media en wat het kabinet ons allemaal voorliegt. Er komen steeds meer tegengeluiden, denken jullie echt dat dit alleen maar is om geld te verdienen? En dat die mensen het allemaal maar verzinnen, zo veel mensen en groeperingen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:31

Ik vind dat een prima idee, want weet je, we willen toch ooit van de pandemie af. Het is een grillig virus die toch steeds de neiging heeft om te muteren, waardoor je dus altijd achter de feiten aan loopt. Ook qua vaccinaties e.d.
We moeten dus op enig manier dat reproductiegetal omlaag krijgen. Hoe we dat doen maakt me onderhand niet eens zoveel meer uit.

Ik geloof idd in de experts van het OMT. En geloof niet in vage sites buiten de MSM. De journalistiek in dit land is vooralsnog vrij. Ik weet niet wat het belang is van de tegenstanders om anders te beweren, ik geloof eerder dat ze zelf in hun onzin zijn gaan geloven helaas.

Ik weet ook niet wat het belang zou zijn van de overheid om niet zo snel mogelijk deze pandemie te stoppen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:32

996981 schreef:
996981 schreef:
Ik plaats nog maar even mijn initiële reactie. Het ging mij wel om de aanwezige virus deeltjes. Vooral omdat gevaccineerden in het huidige beleid, zelfs als ze aantoonbaar besmet zijn, mogen gaan en staan waar ze willen, terwijl ze dus wel besmettelijk zijn.

Citaat:
U bent niet direct optimaal beschermd bent tegen corona na uw vaccinatie. U kunt het virus nog steeds oplopen of overdragen. Houd daar rekening mee. Bijvoorbeeld als u de deur uitgaat of bezoek uitnodigt.

Geen effect op vaccinatiebewijs
Bent u volledig gevaccineerd en wordt u daarna positief getest? Dan heeft dat geen effect op uw vaccinatiebewijs in CoronaCheck. Wel moet u zich houden aan de maatregelen. En in quarantaine gaan en contact met anderen vermijden. Anders kunt u het coronavirus weer overdragen aan anderen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs

In quarantaine gaan en contact met anderen vermijden is toch niet 'gaan en staan waar ze willen'?
Dat je QR code niet verandert heeft volgens mij te maken met de technische beperkingen. Niet dat je als gevaccineerde met corona wel op vakantie of naar een concert mag gaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:37

Zoe_rainbow schreef:
Ik heb met open mond dit topic doorgelezen. Paar keer wat getypt en toch weer weggehaald, want tsja ik weet hoe bokt kan zijn...

Maar goed, ik heb jaren in Duitsland gewoond en heb daar nu nog veel vrienden en familie. Ze lijken daar steeds iets verder te zijn dan wij, steeds een stapje voor. En die stappen daar wordt ik echt niet blij van.

Binnenkort mogen mensen zonder 3G (geprikt, getest of genezen) daar dus niet eens meer boodschappen doen. Je móet een QR code laten zien dat je 1 van die dingen bezit. In Nederland gaat het ook die kant op. Vinden de mensen die hier zo pro vaccinatie zijn dit oké? Deze tweedeling terwijl er vorig jaar niks aan de hand was?
Hebben jullie niet door dat het niks meer met Corona te maken heeft maar juist met macht? En dat jullie van de mainstreammedia alleen maar zien wat ze willen dat jullie zien? Bronnen met tegengeluiden worden weggewuifd omdat het niet van de mainstream media komt. Nee dat klopt, want daar moeten alle neuzen 1 kant op wijzen!

Inmiddels is iedereen die het wil geprikt. Als het idd zo goed zou werken, dan zouden we nu toch wel weer los mogen? De geprikte zouden niet meer heel ziek kunnen worden (ook hier zie ik tegenberichten van maar goed) maar kunnen het nog wel over dragen naar de niet geprikten. Die zouden er zieker van kunnen worden, maar dat is dan toch hun eigen keus? Ik heb zelf ook Corona gehad en ben alleen verkouden geweest... Er zullen er zeker nog wel in het ziekenhuis belanden (geprikt of niet geprikt) maar het virus zal ook nooit meer verdwijnen. Dus ziekenhuisbedden opschalen en dat omstreden medicijn gebruiken wat nu verboden is omdat het t contract met Pfizer in de weg staat...

Ik zal nu waarschijnlijk half bokt over me heen krijgen, maar ik kan niet langer op mijn handen blijven zitten. Vraag me af of er mensen zijn die ook verder kijken dan de mainstream media en wat het kabinet ons allemaal voorliegt. Er komen steeds meer tegengeluiden, denken jullie echt dat dit alleen maar is om geld te verdienen? En dat die mensen het allemaal maar verzinnen, zo veel mensen en groeperingen?

Ok, kennis genomen van jouw mening(geen feit dus), en kan alleen maar zeggen: lariekoek, das mijn mening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:38

Ik denk niet dat mensen zich houden aan quarantaine als ze een app hebben die zegt dat ze naar buiten mogen :')
Ook met deze dingen is er een enorme tweedeling... de ene kant vind dat de overheid veel meer moet reguleren want mensen kunnen niks zelf bedenken, en de andere kant meent dat mensen een mate van verstand moeten kunnen gebruiken... :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:42

Qerty schreef:
In quarantaine gaan en contact met anderen vermijden is toch niet 'gaan en staan waar ze willen'?
Dat je QR code niet verandert heeft volgens mij te maken met de technische beperkingen. Niet dat je als gevaccineerde met corona wel op vakantie of naar een concert mag gaan.

996981 schreef:
Formeel ja. Ondertussen blijft je CoronaCheck app gewoon aangeven dat je geënt bent. Je mag dus gewoon naar evenement en zelfs vliegen. Die toestemming heb je doormiddel van je CoronaCheck app. Dan kan de overheid wel zeggen dat het niet mag, maar ondertussen geven ze er doormiddel van een ongewijzigde CheckApp wel indirect toestemming voor. Zorgen dat je Je geen geldige QR code hebt bij besmetting. Dan geef je pas echt geen toestemming te gaan en staan waar ze willen.

Om welke technische beperking zou dat dan gaan? We kunnen naar aanleiding van een negatieve test, of vaccinatie wél een geldige QR code aanmaken, maar aan de hand van een positieve test die QR code niet (tijdelijk) ongeldig maken? Lijkt me heel sterk. Maar wellicht heb je gelijk

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:58

996981 schreef:

Om welke technische beperking zou dat dan gaan? We kunnen naar aanleiding van een negatieve test, of vaccinatie wél een geldige QR code aanmaken, maar aan de hand van een positieve test die QR code niet (tijdelijk) ongeldig maken? Lijkt me heel sterk. Maar wellicht heb je gelijk[/quote]

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... st-qr-code

Ik ben niet voldoende technisch onderlegd om een idee te kunnen hebben van waar de moeilijkheid ligt, maar eind juli kregen ze het blijkbaar nog niet voor elkaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:16

Zoe_rainbow schreef:

Je bedoelt met verder kijken dan MSM, dat we meer op YT naar Jensen, Tisjeboy, Engel enzo moeten kijken en luisteren? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:18

Dit is het topic over viruswaanzin dus Zoe_Rainbow is precies op haar plek.