De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:01

Ik vraag me af in hoeverre die advertenties serieus zijn....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:01

Telpeva schreef:
Domme vraag misschien maar ik zie door het bos aan informatie de bomen niet meer:
Wat is de reden dat mensen nu zo spontaan hamsteren?

Schijnt door een 'oer'dingetje in onze hersens te zijn...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:02

Kwart over 4 weer een persconferentie op 1

Arabesk

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:03

M'n vader stuurt net foto's van lege schappen in Purmerend. Alles weg, brood, eieren, wc papier, pasta, rijst. Gelukkig nog wel paashazen vollop verkrijgbaar.

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:06

Godzijdank, had net trek in chocola. :')

DubbelFun

Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 13-03-20 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Shadow0 schreef:
Is Thuisbezorgd eigenlijk nog moreel verantwoord?

Ik werk in deze industrie en weet dat zowel thuisbezorgd als domino aangepaste bezorgwijze hebben. De overige ketens (denk aan NYP, de beren, Sushipoint etc) hebben hier nog niets over aangegeven.
Ze draaien wel hele goede dagen de laatste dagen gaven ze aan... ik vrees en denk dat de meeste pas stoppen als het echt niet anders meer kan. Tot nu toe heeft vrijwel geen enkele klant er begrip voor dat wij later service uitvoeren dan normaal (wij leveren hun fietsen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:07

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:08

Jorienn schreef:
Shadow0 schreef:

Ik werk in deze industrie en weet dat zowel thuisbezorgd als domino aangepaste bezorgwijze hebben. De overige ketens (denk aan NYP, de beren, Sushipoint etc) hebben hier nog niets over aangegeven.
Ze draaien wel hele goede dagen de laatste dagen gaven ze aan... ik vrees en denk dat de meeste pas stoppen als het echt niet anders meer kan. Tot nu toe heeft vrijwel geen enkele klant er begrip voor dat wij later service uitvoeren dan normaal (wij leveren hun fietsen).

Ik heb van o.a. NYP mail gehad dat ze de bezorging aanpassen

PSvanLot

Arabesk schreef:
M'n vader stuurt net foto's van lege schappen in Purmerend. Alles weg, brood, eieren, wc papier, pasta, rijst. Gelukkig nog wel paashazen vollop verkrijgbaar.

Oo gelukkig!!! Zag dat de wijn ook nog volop te koop is.

Ik kom het weekend wel door...

DubbelFun

@jorien: Vandaar mijn toegevoegde opmerking ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:09

Jorienn schreef:
DubbelDun schreef:

En te laat en naar mijn idee nog veeeeeel te slap. Vier landen, nee dan komen we er wel vanaf....

Maar hoe denk je dat het werkt met het annuleren van alle vluchten?

Je kunt jezelf als land niet volledig afsluiten van de rest van de wereld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:09

DubbelDun schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6037229/k ... korea.html
ÉINDÉLIJK !!
Doet me denken aan spreekwoorden over kalveren en putten...

Dit is al een paar keer gedeeld.

Ben nog steeds benieuwd naar je bron dat je Corona kan herkennen aan een hoest zonder sputum.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:10

Nikass schreef:
sureido schreef:
Bang dat supermarkt dichtgaat? Ik ga wel als het weer wat rustiger is hoor :+

Wanneer is dat? ;)

Als de eerste gekte een beetje gedaald is ;)

En over thuisblijven hier in Brabant: trein zit vol, terrasjes in Tilburg redelijk vol en genoeg wandelend publiek. Dacht dat het meeviel zoals ik in ergernissen topic zei maar het valt eigenlijk niet mee en denk dus dat bigone gelijk heeft. ik zie trouwens in dit topic ook wel iedereen veel strenger praten dat in het echt om mij heen gebeurt tbh.

Anoniem

Jorienn schreef:
Shadow0 schreef:

En dan doel ik zeker op de eenmanszaken of Turkse doner zaken. Die hanteren nu nog 0 maatregelen.

Anoniem

PSvanLot schreef:
Arabesk schreef:

Oo gelukkig!!! Zag dat de wijn ook nog volop te koop is.

Ik kom het weekend wel door...

:') _O-

Joanne1997

LadyMadonna schreef:
Ik vraag me af in hoeverre die advertenties serieus zijn....

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... ousPage=lr

Deze hoef ik niet zo lang over na te denken :')
Al ben ik bang dat de advertenties van de handgel wèl serieus zijn.. belachelijk voor hoeveel geld mensen het aan durven te bieden terwijl je t normaal gesproken in de winkel voor n paar euro koopt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:12

Jorienn schreef:
DubbelDun schreef:

En te laat en naar mijn idee nog veeeeeel te slap. Vier landen, nee dan komen we er wel vanaf....

Tenzij er inderdaad belangrijke goederen zoals medicijnen in de vracht zitten. Er zou een tekort aan medicijnen kunnen ontstaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:12

Telpeva schreef:
AnnexUdith schreef:
Ik snap niet dat mensen opeens paracetamol moeten hamsteren dat heb je toch meestal normaal ook al in huis? Althans mijn moeder zegt altijd je wordt altijd ziek in het weekend en dan heb je niks in huis.

Mijn moeder heeft überhaupt voordat het virus bekend was al veel pakjes ingeslagen ik denk dat wij paracetamol in overvloed hebben net als de ibuprofen en neusspray altijd zaken wat handig is om in huis te hebben.

Komt de EHBO kit van mijn moeder misschien toch een keer van pas.

En tevens een kleine voorraad eten in huis is ook nooit verkeerd om te hebben.

En ja ik blijf lekker binnen met mijn keelklachten iemand zei blijf binnen maar kan de reactie niet meer terugvinden. Stage ( zorg) gaat voorlopig met lichte klachten voor ons gewoon nog door. We proberen het voor de cliënten zo gewoon en rustig mogelijk te houden. School adviseert om dan wel weg te blijven van school. Maar ik denk eigenlijk dat ik wel weer morgen een stuk opgeknapt ben het wordt ook niet erger.

Sommige mensen met regelmatig terugkerende of chronische pijnklachten gaan (relatief) een stuk sneller door hun voorraad heen, zeker als ze aan de maximale hoeveelheid zitten.

-

Domme vraag misschien maar ik zie door het bos aan informatie de bomen niet meer:
Wat is de reden dat mensen nu zo spontaan hamsteren?

Ik vind dat ze voor mensen die het echt dagelijks nodig zijn ook dan een bepaalde voorraad achter moeten houden die alleen verkrijgbaar is speciaal voor dat soort mensen bij bijvoorbeeld apotheken.

Mensen gaan hamsteren omdat het typisch kudde gedrag is. De één ziet het de ander herhaalt. Ik las ook dat het dus menselijk is dat er bij paniek zulke dingen gebeuren. En mensen krijgen via sociale media ideeën van oh dat moet ik dan ook maar gaan doen want... terwijl de winkels heel duidelijk aangeven dat er genoeg te krijgen is en het absoluut niet nodig is. Zo hebben we boodschappen voor de week gedaan ik schaam mij voor de kar terwijl ik dat normaal echt niet zou doen. We hebben niks niet meer meegenomen als anders. Alleen voor de cavia's wat extra voor de zekerheid. Ook al verwacht ik dat mensen meer gaan voor eten in blik en wat langer houdbaar is.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:13

Ik ben werkgever in de landbouw. Niet een functie waar je thuis kunt blijven werken. Wij hebben gezegd dat als ze ziek zijn thuis moeten blijven, vertegenwoordigers alleen op afspraak en indien mogelijk telefonisch doen. En extra handen wassen en overal staat ontsmetting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:14

PSvanLot schreef:
Jorienn schreef:

Maar hoe denk je dat het werkt met het annuleren van alle vluchten?

Je kunt jezelf als land niet volledig afsluiten van de rest van de wereld.

Oh dat begrijp ik. Ik had het beter wat beter kunnen formuleren. Waar blijven maatregelen bij de grens voor mensen uit de risico gebieden die met de auto terug reizen? Waarom worden mensen überhaupt niet gecontroleerd op koorts? En er zullen (gok, niet gecheckt) de afgelopen dagen nog genoeg vluchten geland zijn? Dat bedoel ik als in te laat.

Goederentransport is anders, hier zou anders delen van gecombineerd moeten worden oid? Ik riep ook maar iets dat mijn gevoel aangeeft. Iemand haalde al eerder aan geen Rutte te willen zijn, ik zou zeeeeker niet willen ruilen. Ik vind het alleen bij ons (en ook in Engeland!!!!) allemaal veel te lang duren.

LadyMadonna

Klant van me vertelde net dat ze geacht wordt thuis te werken, en daar vakantiedagen voor in moet leveren....
Ze is dus gewoon naar kantoor gegaan.
Rare baas...

sureido

Maar dan doe je het ook. ‘Iets extra’s just to be sure voor de cavia’s’.

Ik doe er niet aan mee.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:15

Vraaje aan de belgen, kreeg ik van iemand:

Mogen wij nog met 2 a 3 mensen met ons paarden op buiten rit of is dit nu een verboden recreatieve/sportieve bijeenkomst

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:15

rayoow schreef:
Vraaje aan de belgen, kreeg ik van iemand:

Mogen wij nog met 2 a 3 mensen met ons paarden op buiten rit of is dit nu een verboden recreatieve/sportieve bijeenkomst

Dat zou volgens mij gewoon mogen, je hebt geen lichamelijk contact en het is ook nog eens buiten.
Behalve als je klachten hebt uiteraard, dan zou ik het niet doen. :)