3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:35

Oe klinkt lekker!
Ja ik kan binnen 3 kwartier rijden op elke dag van de week (M.u.v. Maandag) op springconcours. :+

En in het weekend heb ik ook voetbal.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:36

Castilja, ik dus niet haha. Deze brosse eierkoekjes waren van de bakker, die vind ik nog iets lekkerder dan van Bolletje :9 Zo'n weegschaal is vaak idd niet zo heel erg nauwkeurig, maar goed dat je dat zelf ook inziet.
Wat leuk Linoleum! Supergoed dat je jezelf hebt kunnen inhouden :j Gefeliciteerd dat je door bent bij je sollicitatie!
Dilan, vervelend dat je zo duizelig bent. Ik heb daar zelf vaak last van als ik te weinig heb gegeten, maar dat lijkt me bij jou niet zo heel erg te verwachten. Je ritjes zien er heerlijk uit! Nu heb ik ook zoveel zin om te gaan paardrijden! Helaas staat mijn paard met een blessure, waardoor ik op z'n vroegst pas weer rond 20 februari kan gaan rijden.
Raket, wat fijn dat je supplementen helpen!
Frummels, oeh bananenbrood, lekker!
Annikoe, lekker lijstje!

Gisteren ging het eigenlijk best goed. Totdat ik 's avonds een bakje chips voor mezelf heel netjes had afgewogen, maar mijn zusje en ik in de keuken bleven kletsen met de zak open voor onze neus. Daardoor iets te hoog in kcal.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en zonnebloemhoning crème. (273)
T: een speltcracker met hummus en cherrytomaatjes, wat losse cherrytomaatjes. (237)
L: drie boterhammen met een boter, boerenmetworst, fruitspread aardbei en 100% pindakaas naturel, een beker halfvolle melk. (523)
T: een banaan. (124)
A: zelfgemaakte aardappelpuree, varkenshaas, erwtjes en wortels. (644)
T: een halve pannenkoek met ongezouten roomboter en schenkstroop. (196)
T: iets te veel pure paprika doritos. (252)
B: 8000 stappen, 8 minuten fietsen, 60 minuten bezig zijn met paard (verzorgen en stappen aan de hand), 15 minuten stofzuigen.
Totaal kcal: 2239.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:53

Evony, oh haha genoeg keuze in wedstrijden dus :j

Kimmie, balen van je paard. :/ wat voor blessure heeft ie?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:21

Evony, start je veel? Wel handig dat zoveel in de buurt is.

Kimmie, dankjewel! En wat rot dat je paard een blessure heeft :(

Ik nog even geen lijstje van vandaag. Eet vanavond bij m’n vriend en nog geen idee wat precies.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:24

Valt mee Haha.
Van april tot en met oktober vooral cross wedstrijden. Nu wat meer spring wedstrijden. Maar niet heel vaak.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:03

Evony schreef:
Valt mee Haha.
Van april tot en met oktober vooral cross wedstrijden. Nu wat meer spring wedstrijden. Maar niet heel vaak.

Leukk!! Welk niveau rijd je?
Ik wil dit jaar met mijn kleine crosspony een paar BB-wedstrijdjes mee pakken :) .
Wel voornamelijk wedstrijden in de zuidelijkere regio.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:12

Josien_ schreef:
Evony schreef:
Valt mee Haha.

Leukk!! Welk niveau rijd je?
Ik wil dit jaar met mijn kleine crosspony een paar BB-wedstrijdjes mee pakken :) .
Wel voornamelijk wedstrijden in de zuidelijkere regio.

Aaaah leuk! Mooiste sport die er is Haha.
Vorige paard liep 1* en mijn huidige paard breng ik uit in het L/M.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:51

Hoi! Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Heb een beetje een naar weekend gehad buiten eten om dus niet heel gezond geweest en moest er ook even zijn voor mijn vriend die niet lekker gaat. Nu de boel weer opgepakt, de weegschaal ging vanmorgen weer naar beneden ipv omhoog/gelijk blijven dus dat is een lekker gevoel.

Die laag in kcal pasta/rijst vind ik echt niet te nassen. Persoonlijk eet ik dan liever gewoon normale pasta of rijst en pas ik dat in mijn dag.

Mijn lijstje is vandaag weer binnen de perken. Had gister een migraine aanval waarvan ik heel misselijk werd dus heb pas 's avonds wat gegeten en dan ook niet echt gezond.

O: Een tortilla met een paar stukjes kip en wat kaas (524)
L: Twee gebakken eieren op brood (413)
T: 200g vanillekwark met schuddebuikjes (233)
A: Shakshuka met libanees platbrood (591)
Totaal zit ik nu op 1791, dan kan ik vanavond evt nog een eiwitreep oid pakken als ik nog honger heb.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:58

linoleum: ik maak altijd deze: http://fitbeauty.nl/recept-lekkerste-ba ... uikervrij/
Die vind ik echt zó lekker!

Emma: Balen van je weekend :(:) Hopelijk niets ernstigs.
En wat super dat je gewicht omlaag gaat!

Rijdt iedereen hier paard eigenlijk? :) Zelf rij ik niet meer, maar ik wil mijn pony dit voorjaar (laten) beleren voor de sulky en dan wil ik hem ook graag uitbrengen in de sport. Wat discipline betreft nog even kijken wat hem goed ligt. Ik heb zelf niet echt een voorkeur.

Lijstje vandaag:
O: broodje kaas in de auto
T: koffie verkeerd
L: eiwitshake chocola met een handje rozijnen, handje noten, 2 mandarijnen (onderweg, dus even lastig eten)
T: 2 plakken zelfgemaakte bruinebonen choco cake (recept van fajah lourens, ben heel benieuwd!)
A: gemarineerde tempeh met gegrilde groenten en couscous
T: kwark met plakjes banaan en een handje musli met noten erdoorheen.

B: wat met pony gedaan en verder niet zoveel eigenlijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:09

Frummels, bedankt voor het recept. Even opgeslagen :)

Ik rij zelf paard bij vrienden, ze fokken en hebben altijd wel aantal paarden staan. Verschilt beetje per periode wat en hoeveel. Heb van zomer tijd een licht doorgereden paard gereden, die is inmiddels verkocht aan de politie en loopt in Amsterdam rond. Nu een drachtige merrie met 0,0 conditie en spieren, maar wel super lief en braaf. Dus dat zijn nu alleen simpele staprondjes en na de dracht oppakken. En tussendoor dan nog wel eens een hele fanatieke merrie om heerlijk mee te crossen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:34

Leuk linoleum, die "projectjes" :j
En het recept is heerlijk, ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:46

Ik rij al een hele tijd geen paard meer. Heb een tijdje een bijrijdpaard gehad maar kon het eigenlijk niet betalen. Ben toen gestopt, altijd wel mijn ogen open gehouden maar merkte ook dat ik het niet echt miste. Ik vind mezelf nu sowieso veel te zwaar om op een paard te stappen. Het enige wat ik soms mis is wandelen of een beetje longeren. En dan sowieso in de zomer of lente, als het lekker weer is en je lekker buiten bezig bent. Door weer en wind naar stal mis ik echt niet. Ben best een mooiweerruiter dus komt goed uit dat ik geen verplchtingen heb op dat gebied :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:08

Haha dat kan ik me voorstellen Emma :j
Ik ben ook wel een mooi weer stalmens, maar vind rijden gewoon niks aan. Alles eromheen vind ik leuker, stallen netjes maken, poetsen, grondwerk, wandelen, mennen etc. Wij hebben gelukkig een poetsplaats in de binnenstallen en een binnenbak, dus dat scheelt wel een hoop. Al moet ik eerlijk zeggen dat het wel echt hondenweer moet zijn, wil ik de binnenbak gebruiken. :o Ik merk wel dat ik veel gemotiveerder ben als het langer licht is buiten, pony uit zijn ijsbeervacht is en ik niet meer helemaal ingepakt naar buiten hoef..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:32

Ik rijd ook paard! Momenteel een hele leuke, sensitieve merrie waar ik binnenkort voor het eerst mee wil starten.

Lijstje van vandaag:
L: zuurdesembroodje met zelfgemaakte tonijnsalade en rucola
T: waldkorn cracker met Slankie smeerkaas, gerookte ham en tuinkers, cup-a-soup kerrie, twee maiswafels met ossenworst en mosterd
A: orzo met garnalen, glas wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:51

Ik kom ook maar weer eens binnenvallen... qua afvallen gebeurt er nu niet zo veel, maar hopelijk geeft meekletsen weer even een boost. Als ik weer beter ben dan, ben nu geveld door de griep :(
Resultaat op de weegschaal is wel leuk, nu 1,5 kg in 3 dagen >;) helaas niet blijvend.

Ik doe op het moment niets meer met paarden. Het kriebelt wel om weer eens wat op te pakken, maar ben er nog niet uit in welke vorm. Manegelessen wil ik niet meer, maar een bijrijdpaard vinden terwijl ik a een paar jaar niet gereden heb, en vooral manege-ervaring, is ook niet erg makkelijk.

Die zero pasta etc vind ik echt ranzig, dan pak ik liever bloemkoolrijst en courgetti. Of gewone rijst en pasta.

Goed, vandaag een rare eetdag, krijg klein beetje eetlust terug, maar mn smaak is raar en geen trek in mn normale dingen.
O (laat): instant noodles :+
L: had eigenlijk wat pasta met pesto bedacht omdat ik daar trek in had, maar dat smaakte helemaaaaal niet, dus dat werd een kadetje met hagelslag :+
T: kabelspek
A: zilvervliesrijst met doperwten en viscuisine
T: weet ik nog niet, denk nog iets van een cracker of rijstwafel

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:11

Frummels schreef:
Leuk linoleum, die "projectjes" :j
En het recept is heerlijk, ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ontzettend leuk ja! Op mijn 21e begonnen met rijlessen op de manege. Daarvoor alleen een enkele keer op een pony gezeten. Na een paar maanden manegeles op deze stal terecht gekomen en nu 7 jaar later rij ik er nog steeds. Veel verschillende paarden gereden en ook ontzettend veel geleerd daardoor. Kan me geen beter plekje wensen!

Met dit koude weer rij ik weinig. Gewoon aanwezig zijn op stal, stallen mesten, paarden kroelen en alles vind ik ook heerlijk. Soms perioden dat ik 2/3x per week rij. Momenteel is het eerder eens per 2/3 weken. Komt vanzelf wel weer van voorjaar.

Laura, dat trek in andere dingen als anders is heel herkenbaar. Vorige week ook last van gehad. Gelukkig niet zo ziek toen als jij nu bent. Beterschap nogmaals!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:32

Zo, paar dagen niet gereageerd en het is hier erg druk geweest! Wel alles steeds bijgelezen, maar lang niet op mijn laptop geweest en reageren via mn telefoon vind ik poedersuiker. :))

Leuk dat je vriend rugby speelt Eulogy. Vind dat zo'n woest aantrekkelijk mannelijke sport. Sinds ik rugby ken (van mijn tijd in NZ) kan ik voetbal echt niet meer aanzien. Stelletje mietjes daar op het veld. :')

Lastig die duizeligheid Dilan, moet zeggen dat ik dat wel herken! Gelukkig is het bij slechts enkele secondes en zoek er dan verder ook niet iets achter.

Rijst met 0kcal lijkt me echt heel sterk, er moet toch wel iets inzitten? Zelfs in crystal clear zit nog 1 kcal per 100 ml ofzo. Het lijkt me ook heel vies trouwens haha.

Wat bijzonder dat je lichaam zo flink reageerd op Jodium, Raket. Fijn dat je het nu minder koud hebt!

Fijn dat je door bent naar de volgende ronde Linoleum! Hier vrijdag ook een sollicitatie, en mijn vriend toevallig ook.

Wat zonde van je paard Kimmie, hopelijk is ie snel hersteld!

Mooi lijstje vandaag Emma! Balen van je migraine gisteren. :(

Ik rij helaas geen paard meer, eigenlijk al 5 jaar niet meer fanatiek. Wil het wel in het nieuwe schooljaar weer oppakken.

Beterschap Laura!

--

Nou hier dus niet heel enthousiast gereageerd de laatste dagen, en qua eten ging het ook mehh. Niet heel slecht, maar ook niet denderend ofzo. Vandaag ook weer flink uit de bocht geschoten toen ik, na 93484738 jaar vertraging en gedoe met de trein, een patatje haalde op het station. Morgen weer een dag. Oh en vrijdag dus een sollicitatie, hoop echt dat ik de baan krijg want het zou voor mij de ideale leuke bijbaan zijn. Morgen hele dag voorbereiden, heb deze week toch geen school. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:42

Van die zero calorie rijst/noodles/pasta vind ik ook echt niet lekker, dan liever gewoon voor de rest opletten of helemaal niet :P

Dilan, ik word altijd zo vrolijk van die oortjesfotos :D Zou het duizelig zijn niet iets met vegan eten te maken kunnen hebben? Ik roep maar wat maar denk dat je toch vrij snel tekorten op kunt lopen?

Ik rij al een tijd niet meer, ik ben 4.5 jaar geleden naar de UK verhuisd en heb hier nooit gereden. Als ik in Nederland ben wel, maar dat is hooguit 3x per jaar. Paard dat ik met mijn moeder deelde toen ik in Nederland woonde is nu gewoon helemaal van m'n moeder dus die is er nog gewoon :)

Vervelend dat je daar zo op reageert Raket maar fijn dat je het hebt kunnen verhelpen en dat je weet waar het aan lag!

Gefeliciteerd met je sollicitatie Lien :)

Ohhh bananenbrood, dat moet ik ook echt weer eens maken!

Leuk Evony, cross!

Sanne, ja ik vind het ook serieus heel aantrekkelijk, zo stom :') Mijn vriend is dus Brits maar hij heeft een keer een aanbod om professioneel in Nederland te komen spelen, stelt daar alleen niet zoveel voor helaas dus niet gedaan haha. Ik vind voetbal inderdaad ook heel saai om te kijken in vergelijking haha, rugby kijken vind ik stuk leuker en gelukkig nu Six Nations dus genoeg rugby momenteel :D

Balen dat het niet zo lekker gaat, maar soms heb je even zo'n werk dat het vooral schade beperken is. Morgen weer een dag, komt goed :*

Vandaag:

O: /
L: olijvenbrood met buffelmozarella, milano salami, rucola en tomaat, zakje popchips, reepje Kinder
T: paar stukjes kip
A: ? Denk pasta met spruitjes, spekjes, champignons en Stilton maar heb nog geen boodschappen gedaan

B: 3 kwartier squat training, 25 minuten cardio, 3 kwartier wandelen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:59

Beterschap Laura :=

Sanne, balen van je uitschieter :\
En succes met jr sollicitatie vrijdag :j

Eulogy, het zou idd kunnen, al acht ik de kans vrij klein. Slik een multivitamine bij speciaal voor veganisten, dus verhoogde b12 bijvoorbeeld. Daarnaast gebruik ik een omega supplement. En qua eten zorg ik dat ik heel gevarieerd eet en ook erop let dat ik bvb calcium en ijzer via mijn voeding binnen krijg.
Je kunt idd snel tekorten oplopen als veganist, vandaar dat ik wel vrij veel informatie heb opgezocht omtrent voeding voor veganisten :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:00

Ik volg rugby nu eigenlijk helemaal niet meer. Blijf het een leuke sport vinden, lekker veel actie! Maar het doet me ergens ook teveel aan mijn ex denken. :') (Kiwi die fanatiek rugby speelde, zijn neef zit zelfs bij de All Blacks!) Maar het is hier idd helemaal niet zo bekend. Zou wel moeten haha. Genoeg rotjochies hier die wel wat tackles kunnen gebruiken. Stukje opvoeding. :))

Dankje Dilan!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:54

Hey iedereen,

Lekker doorgelezen. Ik vind het altijd lastig om op iedereen te reageren. Dus al wie baalt, sterkte en al wie iets leuk heeft meegemaakt, joehoe!

Ik heb het gevoel vandaag niet zo gezond gegeten te hebben.

Ik heb de laatste dagen heel veel stress. Deze ochtend was ik echt down.

O: potje yoghurt met muesli
Tussendoor 3 minichocolaatjes gegeten uit pure miserie.
L: salade van pompoen, rode en witte kool, quinoa, kip
A: boontjes met vlees en halve lepel mayonaise.

Bah geen goed gevoel vandaag.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:13

Nog lekker rustig hier!
Ik hou van rugby <3 fantastische sport. Ik kijk altijd met mijn vader Haha.

Mijn lijstje is gister wat vervuild door dat ik op concours patat heb lopen mee snoepen bij mijn moeder. Maar het heeft mij goed gedaan want ik won de rubriek *\o/*
Uiteindelijk gister 2600 kcl verbrand dus kon makkelijk Haha.

Mijn lijstje tot dusver:
O: mijn vaste havermout ontbijt<3
T: 2 Rijstewafels met pindakaas
L: 1 volkoren wrap met pesto en kipfiletplakjes. Bakje komkommer, tomaatjes en paprika
T:?
A:?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:42

Evony, gefeliciteerd met je winst! En lekker genieten van die paar patatjes.

Rugby heb ik geen verstand van.

Laibadji, met chocolaatjes klink je dag nog steeds heel weinig. Hoeveel kcal heb je gegeten?

Ik net m’n eten van gisteren ingevoerd. Iets meer dan 1000 kcal. Oeps. Maar dat gaan we van weekend wel compenseren.

Vandaag:
T: 3 rijstwafels met chocolade
L: meergranenbroodje met tonijnsalade
T: appel, kleine bounty puur
A: lekkerbekje uit oven, spruitjes, aardappelbolletjes uit airfryer, mayonaise en ravigotesaus
T: 2 gekookte eieren
Totaal 1.604 kcal

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:43

Ik had gister mac maar het paste wel in mijn kcaldoel denk ik. Maar heb me al een tijdje niet gewogen, ga vanavond weer uit eten. := Maar goed ik kan ook niet altijd alles afzeggen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:55

Linoleum, 1000 kcal teveel of meer dan 1000 totaal?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: worteltaart havermout
L: hutspot met vegan biefstuk
T: een boterham met appelstroop, proteinereep
A: 4 boterhammen met alpro margarine en quorn slices
T: banaan, alpro go on met blauwe bessen, opkikker met tomatensmaak

B: 50 minuten dressuur gereden op een open plek in het bos. :)

Afbeelding