[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:52

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben vorig jaar met een kersvers litteken onder de zonnebank geweest :o Stukje gaas dubbelgevouwen en zo min mogelijk tape op de randen. Misschien is dat eventueel een optie :o

Maar ik kan mij niet zo goed aan de voorschriften houden :o Maar tot nu toe is het bij alles goed gegaan en kijk ik wel of het gaat etc. Is natuurlijk niet het juiste advies!!

Het gaat om de bacteriën. Dus zal ook nog uitmaken waar je eronder gaat. Een piercing die gaat ontsteken wil je echt niet, dus als je de risico’s kan verkleinen?

Maar herkenbaar, ik heb me zelf ook niet aan dat advies gehouden omdat het gewoon goed voelde en ik hem ervoor en erna meteen weer goed schoonmaakte

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:26

Marocje schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik ben vorig jaar met een kersvers litteken onder de zonnebank geweest :o Stukje gaas dubbelgevouwen en zo min mogelijk tape op de randen. Misschien is dat eventueel een optie :o

Maar ik kan mij niet zo goed aan de voorschriften houden :o Maar tot nu toe is het bij alles goed gegaan en kijk ik wel of het gaat etc. Is natuurlijk niet het juiste advies!!

Het gaat om de bacteriën. Dus zal ook nog uitmaken waar je eronder gaat. Een piercing die gaat ontsteken wil je echt niet, dus als je de risico’s kan verkleinen?

Maar herkenbaar, ik heb me zelf ook niet aan dat advies gehouden omdat het gewoon goed voelde en ik hem ervoor en erna meteen weer goed schoonmaakte

Jups. Dus beter niet doen :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:54

Jester_ schreef:
Ik ben vanmorgen bijna flauw gevallen bij het wisselen van me tepel :') ik had vorige week al gewisseld, maar die waren zo groot en zwaar daar werd mijn nieuw gezette boos van, maar met wisselen begon ie wat te bloeden en kreeg me nieuwe niet goed erin en het balletje dicht gedraaid, werd helemaal flauw en vriendinnen hebben me uiteindelijk gered :')

:') Oeps.

Zo lag ik een aantal maanden geleden gestrekt in de gang omdat ik iemand vroeg me even te helpen met het schoonmaken van mijn toen vrij nieuwe Daith. Er zat nog opgedroogd bloed aan wat er met afspoelen niet af wou. Alleen deed ze dat wat te hardhandig, ondanks herhaaldelijk aangeven. Ik was onderweg naar een stoel om even te gaan zitten omdat het niet goed ging, maar dat heb ik niet gered :Y)

Ik heb er wel net een nieuw sieraad in. Ik vind hem mooi, maar twijfel of ik hem niet te groot vind.
Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:18

Oh wauw, wat is de reden van flauwvallen dan? Het bloed? Dat zien?

Jester_

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:21

Bij mij was het echt omdat het vroeg was, dat bloed en dat gepriegel dat niet lukte :') ik val sowieso wel snel flauw. Ik dacht halverwege nog stik erin ik haal hem eruit, maar dacht ja eeuwig zonde van de pijn. En dan voel ik me flauw worden en dan er tegen vechten maakt het alleen maar erger

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:40

Wel interessant. Hier precies het tegenovergestelde nl..

Maar heb vaker gehoord dat mensen naar kunnen worden van bloed zien, zelfs als het niet van henzelf is.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:35

Ik kom even binnen met een vraagje. Ik heb ondertussen al heel wat jaren een helix maar ik wil toch een ander sieraad erin. Waar kopen jullie je piercings?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:40

Ik heb hem bij de shop gehaald waar ik hem ook liet zetten. (Mastilo in Ede)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 04:30

Marocje schreef:
Oh wauw, wat is de reden van flauwvallen dan? Het bloed? Dat zien?

Bij mij was het echt het gevoel van te hardhandig aan een oor zitten met een piercing van 3 dagen. Dat voelde ik gewoon binnen in het kraakbeen. Ik val nooit flauw, dus het was ook bijzonder om eens mee te maken :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:05

prugelpiet schreef:
Jester_ schreef:
Ik ben vanmorgen bijna flauw gevallen bij het wisselen van me tepel :') ik had vorige week al gewisseld, maar die waren zo groot en zwaar daar werd mijn nieuw gezette boos van, maar met wisselen begon ie wat te bloeden en kreeg me nieuwe niet goed erin en het balletje dicht gedraaid, werd helemaal flauw en vriendinnen hebben me uiteindelijk gered :')

:') Oeps.

Zo lag ik een aantal maanden geleden gestrekt in de gang omdat ik iemand vroeg me even te helpen met het schoonmaken van mijn toen vrij nieuwe Daith. Er zat nog opgedroogd bloed aan wat er met afspoelen niet af wou. Alleen deed ze dat wat te hardhandig, ondanks herhaaldelijk aangeven. Ik was onderweg naar een stoel om even te gaan zitten omdat het niet goed ging, maar dat heb ik niet gered :Y)

Ik heb er wel net een nieuw sieraad in. Ik vind hem mooi, maar twijfel of ik hem niet te groot vind.
[ Afbeelding ]

Wat een prachtig sieraad! Waar heb je die vandaan?

En hoe lang heb je hem nu? Ging het wisselen soepel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:53

MuSLi schreef:
Ik heb gisteren nog een heel duur nieuw sierraad besteld. Ben ondertussen mijn hele oren aan het omzetten naar witgoud. Maar dat gebeurt wel in deeltjes, want mijn god, die prijzen...:x

Deze is onderweg:
[ Afbeelding ]

Wat is de reden om naar witgoud te gaan tov zilver? Blijft dat meer shiny dan zilver? Ik ben van zilver naar titanium naar goud naar zilver naar titanium gegaan (ik heb een probleem, ik weet het) maar ik vind zowel zilver als titanium zo dof worden tov goud, maar goud staat me minder voor mn gevoel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:00

Het wordt inderdaad minder dof, het blijft dus gewoon mooier. Maar bovenal doet mijn lichaam het gewoon veel beter op goud. En ik hou niet van geelgoud, daarom kies ik voor witgoud :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 19:44

Nou lieve mensen
Daar ben ik weer

Al bijna een jaar heb ik een daith piercing.
Het is maandenlang tobben geweest, maar de laatste tijd, na de laatste piercing wissel, ging het echt heel goed. Hij was rustig. Soms speelde hij wel wat op, maar niet meer zo erg. Bultjes waren bijna weg.

En toen ging ik op wintersport. Hele week m’n helm op gehad. En waar ik bang voor was, gebeurde ook: dikke bulten en bloed.
Bijna een jaar zit hij er nu in. Het zo nu toch wel een keer genezen moeten zijn?
Een vriendin van mij, met wie ik samen de pietcing ben gaan zetten, heeft hetzelfde probleem.

De daith piercing zou moeten helpen tegen migraine en stress. Ik heb zelf geen last van migraine, maar merkte de laatste maanden wel dat ik veel minder gestresst was
Behalve over die piercing. Die zorgt voor stress

Iemand nog de gouden tip?

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:27

Terug wisselen naar een rustiger sierraad. Deze heeft teveel tierelantijntjes, die voor irritatie kunnen zorgen als de piercing beweegt. Wisselen naar een glad sierraad, zonder mogelijke irritatie punten zou veel verschil kunnen maken :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:52

Emita schreef:
prugelpiet schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig sieraad! Waar heb je die vandaan?

En hoe lang heb je hem nu? Ging het wisselen soepel?

Deze komt van Crazy Factory.
Deze: https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... .2/8/CR/N/

Ik heb lang gezocht naar een mooi sieraad, ook met een budget wat echt wel een stuk hoger mocht zijn, maar laatst kwam ik deze per toeval tegen en ik vind hem zelf ook heel mooi. Maar hij zou in diameter net even wat kleiner mogen zijn.

Mijn daith zit er sinds eind augustus in. Nog niet zo lang dus, maar geduld is niet mijn sterkste kant. Maar hij gedraagt zich keurig :j

Wisselen ging me verbazingwekkend soepel af. Het was eruit en zo hup de nieuwe er in.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:50

Hee dames, weten jullie wat de nazorg is nadat mijn dermal geheeld is? Moet ik dan nog steeds 2 keer per dag wassen met unicura of s de nazorg dan anders?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:15

Iemand?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:17

Ik maak mijn piecings sowieso regelmatig schoon, genezen of niet. Maar met een demal zou ik sowieso minimaal 8 weken 2x daags schoon maken.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:17

Peelie schreef:
Ik maak mijn piecings sowieso regelmatig schoon, genezen of niet. Maar met een demal zou ik sowieso minimaal 8 weken 2x daags schoon maken.

En daarna? Nog steeds 2 keer op een dag? Of dan gewoon 1 keer op een dag?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:42

Waarom wil je het zo obsessief schoonmaken? Dat is echt niet nodig hoor.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:00

Ik doe mijn piercings gewoon wassen met het douchen, met wat milde zeep. Daar tussendoor niet extra

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 02:54

Jester_ schreef:
Ik doe mijn piercings gewoon wassen met het douchen, met wat milde zeep. Daar tussendoor niet extra

Okee top, dat antwoord wilde ik weten. Dankjewel :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 02:54

prugelpiet schreef:

2 keer op een dag is niet obsessief als je de piercing net hebt gezet, dit is wat elke piercer aanraad.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:04

Photograph schreef:
prugelpiet schreef:

2 keer op een dag is niet obsessief als je de piercing net hebt gezet, dit is wat elke piercer aanraad.

Maar je vraagt zelf hoe schoonmaken wanneer het geheeld is? Dus niet nadat ie net gezet is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:55

Ja, dat lees je goed. Maar ik zeg toch dat ik hem NU 2 keer schoonmaak, maar niet weet hoe het NA de heling moet? Dus dan kan je aannemen dat nu voor de heling is ;)