Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:17

Laura82 schreef:
Hmm dat klinkt wel logisch secricible. Alleen zou je bmr dan hoger worden als je gezonde normale voeding eet? Ik kan me wel voorstellen dat dat gebeurt door opbouwen van spiermassa idd.

Die had ik nog gemist maar dat is inderdaad flauwekul.... krijg altijd behoefte om ook eens een "intake" te doen bij zo iemand en eens wat dieper door te vragen }>

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:33

Kimmie25501 schreef:
Wow priscilla! Wat zijn al die dingen (buiten het fruit) in je smoothie joh?

Rijstmelk spreekt voor zich denk ik :D vaak gebruik ik ook amandelmelk.
En spirulina en maca zijn van die superfoods. Ik ben zelf absoluut niet zo van de superfood dingen , vind t maar duur := Maar bij de aldi hebben ze het nu ook en een stukje goedkoper. Maca poeder vind ik vooral ook erg lekker door mijn smoothie en spirulina is gewoon erg goed voor je :j
Normaal doe ik ook nog spinazie in mijn smoothie maar dat had ik nu niet meer.

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:37

Maar waarom gebruik je het dan als je er niet zo van bent? :o

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:51

secricible schreef:
Maar waarom gebruik je het dan als je er niet zo van bent? :o

Omdat deze potjes goedkoop zijn :Y) dus dacht probeer t eens :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:04

Die soep klinkt heel goed Emma! Ik maak vaak courgettesoep - 3 courgettes in grove stukken snijden en met een liter water, 2 bouillonblokjes, een ui en 3/4 teentjes knoflook (ik hou van veel knoflook :+ ) gaar laten koken, staafmixer erdoor en dan nog 2 eetlepels sour cream erdoor, hoewel je die ook weg kunt laten :) Is heel lekker en mager!

Vandaag beetje gek dagje, had vanochtend om 9 uur een PT sessie en om half 1 mijn eerste CIMA (beroepsopleiding) tentamen. Ik heb het gehaald dus dat mag ik dit weekend vieren :D

O: 150 gram 0% vet Griekse yoghurt en een banaan
T: 250ml magere melk met chocolate brownie whey <3
L: 3 rijstwafels met 28 gram pindakaas
T: nog 3 rijstwafels :+
A: kip uit de oven met een salade van sla, tomaatjes, komkommer en paprika
T: ? Ik zit erg laag in calorieën maar nog niet besloten wat ik vanavond nog wil eten

B: uur krachttraining, halfuur cardio

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:13

Gefeliciteerd Eulogy!

Net lijstje, maar zeker nog wat eten vanavond idd :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:17

Dankje! Ik zit eraan te denken om straks nog een keer naar de sportschool te gaan :') Heb me zo zenuwachtig gemaakt voor dat tentamen dat ik nu ineens barst van de energie of zo :+
En ja ik neem denk ik nog wat Griekse yoghurt oid.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:11

Oke... Ik heb dus afgelopen 4 dagen op stal gewerkt van 8 tot 5. Dit is eigenlijk de hele dag bewegen.. en aangezien het voorjaarsvakantie is dacht ik he ik laat mijn ''dieet'' even los en eet gewoon lekker.
Maar nu heb ik spijt :+

Vannochtend begon mijn dag even met een bakje vanilleyoghurt met muesli. Vervolgens om 10 uur geroosterd broodje met hagelslag, tussen de middag een frikandelbroodje, italiaanse bol en geroosterd broodje. Om 3 uur nog even twee kleine koekjes gegeten. Thuis aten we wraps met sla, kip en ei. Heb hier twee van gehad en als toetje muesli met vanille yoghurt. Nu net nog twee van die granen koekjes gegeten. Vinden jullie dat ik me ''zorgen'' moet maken of zou het niks uitmaken aangezien ik wel de hele dag in beweging ben geweest? Ik beschrijf deze dag even aangezien ik deze dag het meeste heb gegeten van alle 4. Vind het best lastig :P

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:13

Aaah eindelijk heb ik genoeg berichten geplaatst om op dit topic te kunnen reageren!
Ik wilde dat al zo lang, haha!

Anyway, bij mij is het niet helemaal zonder doel, maar ik heb er wel echt zin in om het aan te gaan pakken zeg maar en ik heb het idee, na het topic zo doorgescrold te hebben, dat ik jullie enthousiasme goed kan gebruiken :)

Ik wil graag een (behoorlijk) aantal kilo afvallen, en net na ik echt gemotiveerd was om èn gezond te eten èn meer te gaan sporten, heb ik te horen gekregen dat ik geopereerd moest worden waarbij ik 4(-6)weken geen ZWARE druk op mijn hoofd mag hebben.
(Ooroperatie, zit nu in de 2de week waarin ik dus niet mag tillen/duwen/trekken/bukken en noem het maar op) dus paardrijden, fitness en werk -bediening- zit er niet echt in haha.
Echter geeft dit me wel voldoende tijd om er lekker over na te denken en om me lekker te gaan motiveren om af te vallen.

Dus; hebben jullie nog tips en trics die ik kan gaan toepassen? En misschien ook nu al wel een beetje aangezien ik natuurlijk allemaal goed bedoeld troostfood krijg en verder nauwelijks beweeg, haha.

We gaan thuis wel beginnen met koolhydraatarm eten, heb gehoord dat dat als een trein werkt. Daarnaast ga ik over een tijdje dus 2/3 x pw sporten en een aantal x pw rijden.
Ik werk in de bediening dus dan loop ik ook al behoorlijk veel. Klein probleempje is dat ik daar ook veel snaai als het rustig is, vooral dit is een puntje bij mij.

Ben erg benieuwd naar jullie tips, maar ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen met ups en downs en volhouden, leren nee zeggen en alle dingen die er bij horen _/-\o_

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:24

Hillady schreef:
Oke... Ik heb dus afgelopen 4 dagen op stal gewerkt van 8 tot 5. Dit is eigenlijk de hele dag bewegen.. en aangezien het voorjaarsvakantie is dacht ik he ik laat mijn ''dieet'' even los en eet gewoon lekker.

Vannochtend begon mijn dag even met een bakje vanilleyoghurt met muesli. Vervolgens om 10 uur geroosterd broodje met hagelslag, tussen de middag een frikandelbroodje, italiaanse bol en geroosterd broodje. Om 3 uur nog even twee kleine koekjes gegeten. Thuis aten we wraps met sla, kip en ei. Heb hier twee van gehad en als toetje muesli met vanille yoghurt. Nu net nog twee van die granen koekjes gegeten. Vinden jullie dat ik me ''zorgen'' moet maken of zou het niks uitmaken aangezien ik wel de hele dag in beweging ben geweest? Ik beschrijf deze dag even aangezien ik deze dag het meeste heb gegeten van alle 4. Vind het best lastig :P

Dat is onmogelijk te zeggen natuurlijk. Ik denk dat je best wat meer kcal nodig hebt als je ineens zo actief bezig bent. Of je die kcal moet halen aan uit een voedingspatroon van hagelslag, frikandelbroodjes, koekjes en muesli is de eerste vraag die je jezelf kan stellen. Of je energiebalans goed is kan de weegschaal je vertellen.

Ik denk dat als je dieet loslaten tot zoiets leidt je je nieuwe eetpatroon nog niet kunt zien als een nieuwe gewoonte en dat je je af kunt vragen waarom dat is :)
Overigens denk ik niet dat je spijt moet hebben van wat je hebt gedaan. Je hebt lekker genoten en je bent een les wijzer (namelijk "wat als ik de remmen los gooi?") gebruik die les in je voordeel en beslis wat je daarna wil.

Benthhh welkom en succes!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:31

Deze zwakkeling komt zich voor de 3e keer ondertussen melden. Pfff!

Ik ben 20 jr, 1.74 en 79,6 kg. Ik woog 1,5 jaar geleden 65 kg. Ja echt waar.. ik schaam me dood. Voornamelijk door het samenwonen gekomen vrees ik.. mijn vriend is 8 kg aangekomen.
Vrijdag gaan we voor het eerst samen sporten (squash) en ook staan onze mountenbikes weer klaar voor de start. Ik wil dat afwisselen met hardlopen.
Sporten vind ik niet zo'n probleem, maar eten... Pffff... ik vreet toch zoveel rotzooi op een dag!
Ik wil beslist niet gaan dieeten omdat ik dat nooit vol ga houden. Ik wil wel graag van alles een beetje minder.
Bvb:
- Geen frisdranken meer door de weeks
- niet meer 67x meer zout strooien dan aanbevolen is.
- stoppen met nachtelijke snacks
- veeeeeeeeel water drinken.

May the horse be with me.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:33

Hillady schreef:

Je 'moet' proberen om na zo'n dag die dan slecht voor jou voelt, de volgende dag gewoon weer je dieet op te pakken!
Dan is er heus na een keertje zo'n dag niets aan de hand!
Je moet alleen wel voorkomen dat je op deze manier zeg maar stiekem stukje bij beetje uit je dieet gesleurd wordt en dat je binnen no-time weer op je oude gewoontes zit.
En als je dan zo'n dag hebt, probeer dan van de lekkere of dingen die eigenlijk van jou niet mogen, te genieten!
En dat je de hele dag in beweging bent geweest, helpt heel erg.
Het moet geen strafkamp worden!

Ik heb een keer een maand of 2 stage gelopen op een dressuurstal en elke ochtendpauze hadden we taart bij de koffie, een goede lunch enz, en door de stalwerkzaamheden ben ik gewoon afgevallen!
(Niet volgehouden helaas |( )

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:50

Ah dank jullie! Nee ik zorg er inderdaad zeker voor dat ik niet terug kom in dat patroon! Morgen inderdaad gewoon gezond verder, gezond eten en weer even lekker een rondje hardlopen. In elk geval heeft dit het allemaal even opgehelderd voor mij.. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:56

Idd gewoon verder gaan waar je gebleven was. Niet teveel uit het veld laten slaan door de afgelopen dagen, die kan je toch niet terugdraaien.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:18

Laura82 schreef:
Idd gewoon verder gaan waar je gebleven was. Niet teveel uit het veld laten slaan door de afgelopen dagen, die kan je toch niet terugdraaien.

Ga ik doen, en dat is inderdaad zeker waar. Ben in elk geval blij dat ik in die dagen wel erg goed heb bewogen en het dus in mijn lichaam niet heel erg te zien zou zijn. Nu de komende dagen weer knallem. :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:03

Ik zag iets voorbij komen over de bonnetjes van de weegschaal op de sportschool. Er is mij nadrukkelijk verteld dat ik er alleen vanuit mag gaan dat het gewicht echt klopt, en dat ik het verder met een flinke korrel zout mag nemen. Toch viel me dat BMR balkje wel op. Deze 3 bonnetjes zijn gemaakt over 3 maanden, de linker was voordat ik daar begon na 38 kilo afvallen maar dus zonder extra beweging naast het wandelen elke dag. Tussen het eerste en het laatste bonnetje zit ongeveer 7 kilo gewichtsverlies. Spiermassa onveranderd zo te zien.

Inmiddels zijn we een paar maanden verder en ik gok dat het balkje inmiddels een normaal- of boven normaalwaarde aan zal geven, mijn conditie is enorm verbeterd sindsdien. Ik ga alleen niet meer naar de sportschool, dus ook geen bonnetjes meer om te vergelijken :+

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:05

Vandaag geen crossfit, heb mezelf maar uitgeschreven. Men lijf is pijnlijk na gisteren gymnastics :p

O: Overnight oats + thee
T: Kiwi
L: Salade
T: Appel
A: Spaghetti (volkoren pasta)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:27

Benthhh schreef:
Hillady schreef:

Je 'moet' proberen om na zo'n dag die dan slecht voor jou voelt, de volgende dag gewoon weer je dieet op te pakken!
Dan is er heus na een keertje zo'n dag niets aan de hand!
Je moet alleen wel voorkomen dat je op deze manier zeg maar stiekem stukje bij beetje uit je dieet gesleurd wordt en dat je binnen no-time weer op je oude gewoontes zit.
En als je dan zo'n dag hebt, probeer dan van de lekkere of dingen die eigenlijk van jou niet mogen, te genieten!
En dat je de hele dag in beweging bent geweest, helpt heel erg.
Het moet geen strafkamp worden!

Ik heb een keer een maand of 2 stage gelopen op een dressuurstal en elke ochtendpauze hadden we taart bij de koffie, een goede lunch enz, en door de stalwerkzaamheden ben ik gewoon afgevallen!
(Niet volgehouden helaas |( )

De volgende dag vind ik persoonlijk wat laat. Als je je halverwege de dag realiseert dat het niet echt gezond is wat je tot dusver hebt gegeten die dag, kan je de rest van de dag prima goede keuzes maken. Veel mensen houden zichzelf dan voor 'morgen beter', en snaaien lekker verder de rest van de dag. Wat de schade natuurlijk veel groter maakt. Want dat is een patroon dat je elke keer gaat toepassen dat je iets minder gezonds hebt gegeten.

Als je bijvoorbeeld 's ochtends en 's middags een flink stuk gebak hebt genuttigd en dan bedenkt: Ach, vandaag is toch een foute dag geweest... En vervolgens in de avond nog een zak chips plundert.... Is dat een beetje jammer.
Terwijl wanneer je 's ochtends en 's middags dat flinke stuk gebak hebt gehad, je ook kan besluiten: Ik neem vanavond geen aardappels en ik neem een glas water na in plaats van vla. Of je neemt geen spekjes bij de stamppot... Dan heb je alweer een heel stuk gecompenseerd voor die dag!

Oh en jij welkom Benthhh! Sterkte met je 'revalidatie'-periode... Voor nu zou ik zeggen geniet van meerdere kleine porties. Om te voorkomen dat je eetdrang krijgt... En dat troostfood is lief, maar je hoeft niet alles in één keer op te eten natuurlijk ;) Een paar blokjes chocola wordt niemand dikker van... Drie repen op één dag is een ander verhaal ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:30

Giolli schreef:
Deze zwakkeling komt zich voor de 3e keer ondertussen melden. Pfff!

Ik ben 20 jr, 1.74 en 79,6 kg. Ik woog 1,5 jaar geleden 65 kg. Ja echt waar.. ik schaam me dood. Voornamelijk door het samenwonen gekomen vrees ik.. mijn vriend is 8 kg aangekomen.
Vrijdag gaan we voor het eerst samen sporten (squash) en ook staan onze mountenbikes weer klaar voor de start. Ik wil dat afwisselen met hardlopen.
Sporten vind ik niet zo'n probleem, maar eten... Pffff... ik vreet toch zoveel rotzooi op een dag!
Ik wil beslist niet gaan dieeten omdat ik dat nooit vol ga houden. Ik wil wel graag van alles een beetje minder.
Bvb:
- Geen frisdranken meer door de weeks
- niet meer 67x meer zout strooien dan aanbevolen is.
- stoppen met nachtelijke snacks
- veeeeeeeeel water drinken.

May the horse be with me.

Waarom zou je je doodschamen? Het is toch zo. Accepteer het, laat het los... Pas dan kan je het verschil maken voor jezelf.

Frisdrank drink ik persoonlijk nooit. Spa rood vind ik een lekkere vervanger. Verder voornamelijk thee en water. Zout doe is sowieso al niet extreem veel over het eten.

Waarom eet je 's nachts? Ik heb dat nooit gedaan, heb het altijd vies gevonden. Neem een slok water en ga weer naar bed...

Misschien een goede stok achter de deur, schrijf je 'zonden' eens op... Zodat je zelf kan lezen wat je allemaal doet... Misschien een beetje genant, maar schrap elke week één of twee van die zonden. Dus de eerste week stop je met frisdrank drinken en 's nachts snacken. Heb je niet een prachtig shirtje gezien? Of iets anders dat niet eetbaar is? Beloon jezelf! Koop een tijdschrift na een week, een mooi shirtje na een maand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:35

Dat jij niet s nachts eet betekent niet dat het voor anderen geen probleem is toch? Ik krijg soms laat s avonds echt enorme honger. Zit tussen Mn oren maar maakt het niet minder 'problematisch'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:37

Emmaa_ schreef:
Dat jij niet s nachts eet betekent niet dat het voor anderen geen probleem is toch? Ik krijg soms laat s avonds echt enorme honger. Zit tussen Mn oren maar maakt het niet minder 'problematisch'.

Beetje knullig uitgedrukt, maar jij kan je voorhouden dat het hoofdhonger is.
Ik word ook heus wel eens wakker 's nachts met een knorrende maag, alleen hou ik me voor dat 's nachts eten vies is. Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen dat Giolli een reden voor zichzelf moet zoeken om zich te onthouden van haar nachtelijke eten.

Je moet iets eenvoudigs hebben, want goed nadenken midden in de nacht is niet makkelijk.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:38

Ik heb ergens eens gelezen dat je soms een honger gevoel krijgt als je lichaam dorst heeft, dus op dat vlak is die tip van janine nog niet zo fout. Drink een glas water en ga terug in je bed liggen :) Alhoewel men er nog niet uit is of laat/nacht eten nu aanleiding geeft tot obesitas of niet.

Het gaat opeens hard bij mij. Op 1 week 1kg er af :x als dat is met die no sugar challenge, dan was ik toch minder gezond bezig met mijn 'gezonde' producten als ik dacht. Danku marketing

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:42

The_Cat schreef:
Ik heb ergens eens gelezen dat je soms een honger gevoel krijgt als je lichaam dorst heeft, dus op dat vlak is die tip van janine nog niet zo fout. Drink een glas water en ga terug in je bed liggen :) Alhoewel men er nog niet uit is of laat/nacht eten nu aanleiding geeft tot obesitas of niet.

Het gaat opeens hard bij mij. Op 1 week 1kg er af :x als dat is met die no sugar challenge, dan was ik toch minder gezond bezig met mijn 'gezonde' producten als ik dacht. Danku marketing

Klopt inderdaad, dorst geeft ook een hongergevoel.

Of in de nacht eten zorgt voor obesitas... Ik weet het niet, het lijkt me niet echt mogelijk wanneer je energiebalans verder in orde is... Althans, als ik dat zo een beetje heb opgestoken van diverse betogen in dit topic.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het een 'foutje' in de hersenen is die dat dan veroorzaakt...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:51

Janine ik vind het eerlijk gezegd nogal frappant dat jij op iedereen commentaar hebt (terwijl je zelf niet afvalt en soms ook reageert met dingen waarvan ik denk, dat klopt ook niet helemaal), soms denigrerend overkomt maar ondertussen mag niemand kritisch zijn op jou want dan komt er een boze reactie (zoals bij het boter verhaal? Meten = weten en inschatten doe je altijd fout)
Misschien ligt het aan mij hoor, maar zo komt het iig op mij over...

Als je niet afvalt eet je teveel kcal. Of die kcal nu khd loos zijn of suikerloos, kcal = kcal. Dat zijn wel de basics.

En waarom zou het erg zijn om 1 dag niet gezond te eten? Als het simpelweg wat minder handig gaat (zoals bij wedstrijden), lekker laten doen joh. Volgende dag weer goed oppakken. Gaat er namelijk om hoeveel je gemiddeld per week binnenkrijgt: 1 dagje wat meer en 1 dagje wat minder is prima. De dag erna dus compenseren is een prima tip.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:01

IMANDRA schreef:
Janine ik vind het eerlijk gezegd nogal frappant dat jij op iedereen commentaar hebt (terwijl je zelf niet afvalt en soms ook reageert met dingen waarvan ik denk, dat klopt ook niet helemaal), soms denigrerend overkomt maar ondertussen mag niemand kritisch zijn op jou want dan komt er een boze reactie (zoals bij het boter verhaal? Meten = weten en inschatten doe je altijd fout)
Misschien ligt het aan mij hoor, maar zo komt het iig op mij over...

Als je niet afvalt eet je teveel kcal. Of die kcal nu khd loos zijn of suikerloos, kcal = kcal. Dat zijn wel de basics.

En waarom zou het erg zijn om 1 dag niet gezond te eten? Als het simpelweg wat minder handig gaat (zoals bij wedstrijden), lekker laten doen joh. Volgende dag weer goed oppakken. Gaat er namelijk om hoeveel je gemiddeld per week binnenkrijgt: 1 dagje wat meer en 1 dagje wat minder is prima. De dag erna dus compenseren is een prima tip.

Ben me wederom nergens van bewust, probeer gewoon tips te geven...
Ik heb overigens niet gezegd dat ik niet afval, in een reactie op Eulogy heb ik aangegeven dat de weegschaal niet echt omlaag gaat, terwijl mijn spiegelbeeld wat anders zegt.

En ik zal ook nergens gezegd hebben dat je niet één dag minder gezond mag eten... Doe ik zelf ook vaak genoeg. Waar ik op doel is dat wanneer je het gevoel hebt te hebben gezondigd, je het oppakken niet de volgende dag moet doen omdat het zorgt dat je de grip verliest en vaker concessies zult maken, die niet leiden tot een gezond eetpatroon.

Dat met Emma hebben wij toch uitgesproken? Ik heb althans begrepen dat Emma het niet verkeerd bedoeld heeft naar mij toe. Nouja, oliebol happens... That's the internet... Ik begrijp ook wel eens iets verkeerd.

Maar ik begrijp dat mijn tips niet zo gewenst zijn? Dan hou ik het bij lijstjes plaatsen, ook geen probleem :)