Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:16

Knap hoor! Ik vind marble er ook altijd zo tof uit zien. Heb het 1 x geprobeerd, maar was een groot drama :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:16

Water marble...
Tja...

Ik vind het ontzettend gaaf, maar ik ben er ook ontzettend slecht in.
Dit is de enige keer dat het redelijk gelukt was en geloof me, je had de achtergebleven ravage niet willen zien _O-

Afbeelding

Mars

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:20

Oh leuk marble al ben ik er ook nooit goed in geworden :') Beide voorbeelden zien er mooi uit!

Ik herinner me dat ik vroeger graag scrangie haar blog las als er nieuwe CG/OPI lakjes uit kwamen. Zag dat ze gestopt is, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:24

Volgens mij is ze al jaren gestopt.
Jammer, want haar blog was leuk :j

Zelf lees ik nog heel weinig blogs, ik kijk meer live swatch video's.
Krijg je een beter beeld van hoe de formule van een lakje is.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:42

Leys ik vind de lak op je foto ontzettend gaaf! :o

Ik heb van dat latex spul gekocht, voordat ik dat binnen heb gebruik ik het niet op echte nagels, want dan zitten de vingers ook helemaal onder.. wat een kliederboel _O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:46

Scrangie was idd een super toffe blog! Ik lees eigenlijk ook nooit blogs meer. Zou ook niet weten welke nagellak blogs er nog actief zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:57

Ik doe nooit nailart zonder liquid latex, ideaal spul!

Bedankt, de groene is de onmogelijk goed op de foto te krijgen Four leaf clover.
Een van mijn favoriete groene lakjes.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:10

Leys schreef:
Ik doe nooit nailart zonder liquid latex, ideaal spul!

Bedankt, de groene is de onmogelijk goed op de foto te krijgen Four leaf clover.
Een van mijn favoriete groene lakjes.

Mag ik vragen welke jij gebruikt?
Ik heb er nu 1 besteld via ali om een beetje te oefenen, maar uiteindelijk zou ik toch graag een goede willen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:15

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:18

Skessa_ schreef:
Knap hoor! Ik vind marble er ook altijd zo tof uit zien. Heb het 1 x geprobeerd, maar was een groot drama :')

Er is een makkelijkere manier :j zo'n doorzichtige stamper kopen, watermarble doen en dan met de stempel erin en dan zelfde handeling als t je vinger zou zijn. Dan blanke lak eroverheen en dan stempel je hem op je nagel en knip/snij je hem op maat :D

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:33

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:05

Ik vind lakken met gewone nagellak zó moeilijk! :o Voor mij is het een uitkomst dat er gel lak bestaat. Dat ervaar ik als heel makkelijk om mee te werken. Het vloeit mooi over en blijft vloeibaar tot het gewenste resultaat en dan is het met 30 seconden onder de LED lamp of 90 seconden onder de UV lamp droog. Bij gewone nagellak moet je een eeuwigheid wachten tot het echt droog is, anders maak je er een beschadiging op en binnen een paar dagen (in mijn geval zelfs dezelfde dag nog) heb je al bladders. Bij mij blijft gel lak over het algemeen 3 tot 5 weken zitten, zonder een bladdertje. :D

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:11

Shenavallie schreef:
Ik vind lakken met gewone nagellak zó moeilijk! :o Voor mij is het een uitkomst dat er gel lak bestaat. Dat ervaar ik als heel makkelijk om mee te werken. Het vloeit mooi over en blijft vloeibaar tot het gewenste resultaat en dan is het met 30 seconden onder de LED lamp of 90 seconden onder de UV lamp droog. Bij gewone nagellak moet je een eeuwigheid wachten tot het echt droog is, anders maak je er een beschadiging op en binnen een paar dagen (in mijn geval zelfs dezelfde dag nog) heb je al bladders. Bij mij blijft gel lak over het algemeen 3 tot 5 weken zitten, zonder een bladdertje. :D

Ik ervaar het precies hetzelfde! Ook de stevigheid van gel vind ik fijn. Al wil ik wel eens proberen om met buildergel een laag aan te leggen en deze dan af lakken met gewone lak, maar dat komt eigenlijk omdat het verwijderen van gel mij dan wel weer tegenstaat.. Of je nu afweekt of vijlt, het kost je gewoon een eeuwigheid. Dat vind ik een voordeel van normale lak, een watje met remover, even wrijven en je kunt van kleur wisselen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:18

En zo heeft alles zn voor en nadelen.

Voordeel van gellak vind ik idd dat het lang blijft zitten en dat het niet hoeft te drogen.
Het afhalen vind ik een groot nadeel. Ook het zetten duurt veel langer dan gewone nagellak.

Gewone nagellak is bij mij ook vaak na 10 min wel redelijk uitgehard. Het aanbod is veel groter, vaak goedkoper etc etc

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:22

Omdat ik soms om de 2 dagen van kleur wissel, ben ik ook wel voor gewone lakjes...

Dat opbouwen met buildergel en een gewoon lakje doe ik sinds kort en dat bevalt me wel :j gewoon dat stukje extra stevigheid op mijn prutnagels.. En die shine en go nagellakjes drogen ook best snel :j

Nu heb ik dus wel een gellak, en ik ben benieuwd hoe lang ik dit kan laten zitten en hoe gefrustreerd ik t eraf ga slopen als ik t zat ben :D voor t vijlen heb ik een elektrische vijl die ik dan heel voorzichtig ga proberen, kijken of dat scheelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:57

Zo heeft ieder zijn voorkeur.
Bij mij blijft normale lak rustig 2 weken zitten, maar aangezien mijn nagels heel snel groeien, heb ik dan mega uitgroei en dat vind ik lelijk.
Ook wissel ik te vaak van kleur, alhoewel ik tegenwoordig soms een week met 1 kleur loop.

Chips heb ik gelukkig bijna nooit last van en drogen, tja, dat is een kwestie van een goede sneldrogende topcoat aanschaffen ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:11

Nikilover, wat gaaf!

leys, ook super vet gedaan!!

vandaag een klassiek kleurtje bij mn ma gezet. Is weer wat anders tussen al die zomerse kleurtjes van de laatste tijd :D

Afbeelding

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:18

Cinnepin schreef:
Nikilover, wat gaaf!

leys, ook super vet gedaan!!

vandaag een klassiek kleurtje bij mn ma gezet. Is weer wat anders tussen al die zomerse kleurtjes van de laatste tijd :D

[ Afbeelding ]

Ik kan het slecht zien op de foto, is het een donkere paars kleurtje? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:20

ja donker paars. Ja foto's maken kan ik niet whahahha heb een nieuwe foon, kan ik het nog niet :D

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:34

Ik heb ook weer gellakt. Met de kleurtjes van Catrice.
Mn nagelriempjes zijn alleen wat droog door de remover. :(

En ik heb er een steentje opgeplakt, want ik had opeens een ongelakt gaatje in het midden. >;) Afbeelding

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:38

Cinnepin schreef:
ja donker paars. Ja foto's maken kan ik niet whahahha heb een nieuwe foon, kan ik het nog niet :D

Haha komt vast wel goed toch! :D Ik hou van paars, alleen de paarse gellak die ik heb van PG verkleurde in de zon naar blauwig >;)
Misschien binnenkort maar weer eens proberen.

Week jij het bij je klantjes af of vijl je het?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:44

Mooi youaremystar! Ik houd wel van steentjes, maakt het wat chique. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:12

_Friemel schreef:
Skessa_ schreef:

Er is een makkelijkere manier :j zo'n doorzichtige stamper kopen, watermarble doen en dan met de stempel erin en dan zelfde handeling als t je vinger zou zijn. Dan blanke lak eroverheen en dan stempel je hem op je nagel en knip/snij je hem op maat :D

Goede tip! Heb hier twee stampers liggen, dus mocht het fout gaan dan is het niet erg als er eentje sneuvelt. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:13

nikilover schreef:
Shenavallie schreef:

Ik ervaar het precies hetzelfde! Ook de stevigheid van gel vind ik fijn. Al wil ik wel eens proberen om met buildergel een laag aan te leggen en deze dan af lakken met gewone lak, maar dat komt eigenlijk omdat het verwijderen van gel mij dan wel weer tegenstaat.. Of je nu afweekt of vijlt, het kost je gewoon een eeuwigheid. Dat vind ik een voordeel van normale lak, een watje met remover, even wrijven en je kunt van kleur wisselen.

Ja, voor dat verwijderen mag er van mij wel een wonder uitgevonden worden. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:16

Cer schreef:
Omdat ik soms om de 2 dagen van kleur wissel, ben ik ook wel voor gewone lakjes...

Dat opbouwen met buildergel en een gewoon lakje doe ik sinds kort en dat bevalt me wel :j gewoon dat stukje extra stevigheid op mijn prutnagels.. En die shine en go nagellakjes drogen ook best snel :j

Nu heb ik dus wel een gellak, en ik ben benieuwd hoe lang ik dit kan laten zitten en hoe gefrustreerd ik t eraf ga slopen als ik t zat ben :D voor t vijlen heb ik een elektrische vijl die ik dan heel voorzichtig ga proberen, kijken of dat scheelt

Sinds kort heb ik ook een electrische vijl, maar dat vind ik nog wel erg spannend om te gebruiken. Oefen nu veel op tips daarmee en mijn nicht legt het me honderd keer uit, maar nog durf ik het nog niet aan op echte nagels. Zul je zien, is het net als met een nieuwe glijbaan: eenmaal eraf bedenk je dat het heel erg meevalt. :D