[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:14

Bij mij is het ook redelijk onregelmatig. Ook hier een koperspiraal zonder extra nevenwerkingen zoals extra bloeden.
Lijkt me dat je lichaam nog niet op orde is, komt vast wel. Wel naar dat je dat moest meemaken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:53

Aria_zz schreef:
Bij mij is het ook redelijk onregelmatig. Ook hier een koperspiraal zonder extra nevenwerkingen zoals extra bloeden.
Lijkt me dat je lichaam nog niet op orde is, komt vast wel. Wel naar dat je dat moest meemaken.

Hoe lang heb jij je koperspiraal al?
Ik heb hem natuurlijk nog maar net. En ik weet inderdaad niet hoelamg de hormoonhuishouding in de war blijft na zwanger-miskraam.

Even voor de algemene goede orde: na de miskraam ben ik gecontroleerd door de gyn en schoon en gezond verklaard. En daarna, bij de eerste menstruatie, is de koperspiraal door diezelfde gyn geplaatst. Na de eerste menstruatie na plaatsing spiraal (volgen jullie hem nog? :+ ) ben ik weer gecontroleerd of de spiraal nog goed zat. Ja dus.

Stomkop die ik ben, heb ik hier niet aangedacht, en heb ik de beste man dus helemaal niets gevraagd m.b.t het herstel van mijn hormoonhuishouding. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 02:20

Ik zeg uit mijn hoofd dat je zeker wel half jaar onregelmatige cyclus kan hebben na een miskraam..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:40

Hier vanaf oktober koperspiraal eerste keer iets heftiger ongesteld geweest daarna werd het steeds minder. Kwa regelmaat direct doorgegaan in me pil ritme het is 2 dagen langere cyclus geworden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:12

Ik heb mijn koperspiraal al 3 jaar. Maar nooit een regelmatige cyclus gehad.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:16

Gianti schreef:
Ik zeg uit mijn hoofd dat je zeker wel half jaar onregelmatige cyclus kan hebben na een miskraam..

Ooohw.... Hier was ik dus al bang voor -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:48

Lieve dames! Mag ik jullie om hulp vragen?

Ik had vanmorgen ''het plezier'' om er weer achter te komen dat het weer tijd was -O-
Afijn, even door de zure appel heen bijten, het is maar een weekje...
Echter begint dat weekje wel rampzalig als je, ondanks je goede voorbereidingen, alsnog doorlekt :oo Op werk! :oo Bleek dat mijn maandverbandje scheef is gaan zitten -O-
Help! En nu? :') (natuurlijk de shizzle wel weer recht gelegd en ''vastgebonden'' met toiletpapier _O-)
Ik heb een redelijk lichte broek aan (waar nu dus een prachtige streep in te zien is) en ik zit al op mijn jas (liever mijn jas vies dan de stoel _O-)

Heeft iemand hier nog een tip over wat ik nu het beste kan doen, of heb ik gedaan wat ik kon doen nu?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:02

uhm wat bedoel je met "wat kan ik nu nog meer doen?"

Ik zou denken dat er niet veel anders is dat je kan doen dan zoveel mogelijk droog te deppen en dan hopen dat je volgende verbandje wil blijven "plakken" en juist zitten...
Verder handdoek of papier op je stoel?
Ik ben nog nooit in jouw positie geweest, het ergste "doorlekken" is nooit door mijn broek gegaan (altijd donkere in die periode)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:05

Zie jij de streep, of is de streep zichtbaar? ik had t een tijd terug, dacht dat het heel erg was maar t zat midden onder waardoor je er niets van zag als ik liep ;) En idd doen wat petitparis zegt.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:07

Misschien iemand die ook zo'n situatie heeft gehad en uitleg heeft hoe die het heeft aangepakt. Misschien zie ik nog dingen over het hoofd?
Ik heb droog gedept, broek schoon proberen te maken (wat niet bepaald lukte helaas), en heb helaas geen extra maandverbandjes meer bij me -O-

De streep zit vrij hoog helaas. Ik heb al even in de spiegel gekeken, deze streep valt op :+ Aan de ene kant heb ik zoiets van; 't is de natuur, oliebol happens...maar aan de andere kant schaam ik me kapot nu :o

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:09

Heb je niet een vestje ofzo mee? Dat heb ik ooit wel eens gedaan en werkte echt goed. Die knoop je om je heup met de mauwen gelijk in de zomer sommige doen. Zolang je binnen bent en het niet te koud is op je werk kan je gemakkelijk die streep verbergen en je bent 'mobiel' dus je kan ook rechtstaat enz...

Uitwassen is moeilijk want dan moet je het ook droog krijgen natuurlijk maar als je dat voor elkaar krijgt is dat ook een optie, veel succes ermee!

Edit: als het kan tijdens de middagpauze snel even naar een winkel lopen achter maandverband.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:19

of kan je niemand van de collega's vragen of ze je iets kunnen lenen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:29

Geen vest mee helaas. Net twee collega's van me gevraagd. Helaas beide niks bij zich, maar we blijken een automaat te hebben hiervoor. Meteen erheen gevlogen, zit er niks meer in -O-
Gelukkig kwam ik aan de praat met iemand toen ik voor de automaat stond, en zij gaf aan ook nog bij zich te hebben. Een extra lange zelfs :D pfjieuw, probleem daarmee opgelost.
Zorg minder!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:37

:wave:

Wij willen dit jaar (najaar/winter) graag beginnen met een poging doen tot een baby :D en ik wil graag al wat eerder met de pil stoppen om mijn lichaam de tijd te geven om te "ontpillen".
Ik zit eraan te denken om deze maand al te stoppen, maar mocht ik erg veel last krijgen van mijn menstruatie (daar ben ik wel bekend mee geweest vroeger) kan ik dan gewoon op een bepaald moment weer beginnen met de pil?
Of maak ik mijn lichaam dan juist meer "van streek" denken jullie?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:45

je kan altijdwel terug met de pil beginnen, maar weet ook niet of dat wel zo bevorderlijk is om zelf een stabiel cyclus te krijgen.
Zou persoonlijk dan eerder opteren om in de zomer ergens te stoppen met de pil...

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 02:11

Misschien dat je dat dan beter op een andere manier het oplost? Voor krampen zijn er pijnstillers (zelf geen ervaring mee want nooit nodig gehad) en voor heavy flow kan je dan een beetje je voorzorgen nemen in het dagelijks leven. Volgens mij is het ook ivm het plannen van het 'baby maken' ook wel handig als je nu al begint met uit te vissen hoe het zit met je natuurlijke cyclus.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 02:28

corelli.

Artsen raken steeds meer bekend dat ongesteldheid extreem hevig kan zijn, als je echt zoveel pijn en kramp hebt, is het sowieso ook zinvol om het woord endomitriose eens te laten vallen en eventueel te laten onderzoeken.. endo en vruchtbaarheidsproblemen gaan regelmatig hand in hand.. dus als er een kind in de planning is, dan is het wel handig om daar achter te komen.

betekent ook dat in geval van erge last, je tegenwoordig makkelijker aan iets sterkere pijnstilling kunt komen dan vroegahhhh toen men zei, slik maar een aleve of ibu..

ik heb zelf tramadol voorgeschreven gekregen nadat ze mij bijna hadden opgeladen hadden voor een ziekenhuis opname vanwege de pijn.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:07

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Ik slik de pil nu 9 a 10jr de pil en tijdens het pil slikken is mijn menstruatie heel mild geworden. Wat lichte krampen en weinig bloedverlies. Daarvoor veel meer bloedverlies, redelijke heftige krampen maar vooral veel kans op hormonale migraine. En daar ben ik nog het meest bang voor..
Daarvoor ben ik overigens niet aan de pil gegaan indertijd, hij dient puur ter anticonceptie en de afgenomen menstruatieklachten zijn bijkomend voordeel.

Endometriose lijkt me niet aan de orde, gelukkig :)
Jouw klachten klinken heftig ElenaMM77 :(:)

Ik wil mijn lijf graag de kans geven om goed te ontpillen, wil zelf graag inzicht krijgen in mijn natuurlijke cyclus en ik wil daar vooral op tijd mee beginnen om te voorkomen dat ik er "te laat" achter kom dat het maanden duurt voordat ik weer een eisprong heb.

Aan de andere kant dus toch een beetje angst voor de veranderingen na 10jr pil en de effecten daarvan op mn dagelijks leven. Vandaar denk ik de behoefte aan een stukje veiligheid in de zin van " als het te erg wordt, pak ik de pil weer".
Maar ja, daar help je je cyclus ook niet mee natuurlijk.

Ik zal eens proberen uit te zoeken wat voor termijn er aangeraden wordt voor het ontpillen, kijken of dat wat wijsheid brengt.
Dank voor het meedenken!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:54

Hoe lang hebben jullie pijn gehad na het zetten van jullie Mirena? En was die pijn te vergelijken met ongesteldheidskrampen?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:07

@uhnee die van mij is nu 3 weken geleden geplaatst. Heb zeker wel 1,5 week tot 2 weken last van heftige krampen gehad. Vaak vooral links. Inmiddels is het afgezakt voel heel af en toe nog wel een steek. Het is inderdaad te vergelijken met ongesteldheidskrampen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:32

Ik heb mijn Mirena vandaag 2 weken. Plaatsing (het effectief openvouwen van de "armpjes") en het eerste half uur nadien was echt vervelend. Verder de eerste dag wat krampen en soms het gevoel alsof ik ging flauwvallen, wat voor mij niet strookte met de intensiteit van pijn/krampen. Maar goed, kan het ook niet meer vergelijken, want had al jaren geen echte menstruatie meer.
Dag 2 alleen een beetje "druk" in mijn onderbuik.
Na 8-9 dagen lichte spotting met uhm (hoe moet ik dat netjes zeggen) slijvliesresten?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:40

Ik had beide keren een dag of 2 wat lichte krampen.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:53

Valt het echt zo mee? :')

Ik heb van mezelf een perfect regelmatige cyclus, wel zo heftig dat ik de eerste dagen pijnstilling nodig heb want zonder dat kan ik niet functioneren, maar ik zit nu toch over anticonceptie na te denken aangezien ik voorlopig nog niet aan kinderen wil beginnen.

Maar al die verhalen over de pil word ik niet erg blij van en bovendien ik zie mezelf er niet dagelijks aan denken. Dus dan blijven denk ik koper en mirena over. Wat zijn jullie ervaringen daar verder mee?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:56

Ik vond het plaatsen echt niet tof. Daarna ook half uurtje blijven zitten om even "kleur te krijgen".
Naar huis gegaan, 2 uur op bed gelegen met een warme kruik en daarna gewoon mijn ding gaan doen.
Dag erna zat ik weer op mijn paard := terwijl normaal als ik ongesteld was ik echt niet kon paardrijden van de pijn. Ik heb wel last van onregelmatig bloedverlies, maar het wordt wel stabieler heb ik het idee.
Ik heb een mirena trouwens.. koper bij heftige menstruatie wordt gewoon afgeraden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:06

Plaatsing vond ik erg ongezellig. Niet "om van jezelf te gaan" maar ook niet iets waar je naar uit kijkt zullen we maar zeggen. Als een hele zware menstruatie kramp. Vooral het opmeten vond ik bijzonder irritant.
Maar eenmaal er in heb ik weinig last van gehad. Paar dagen wat lichte krampen, gewoon irritant "zwaar" gevoel maar minder erg dan de krampen die ik bij mijn menstruatie altijd had. Zat een paar uur later ook weer op het paard. :)
Ik ben wel zes maanden ongesteld geweest. :roll: