Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:25

Zebrastreep schreef:
Dankje! Nou ja ik ben al blij dat mijn fiets net in de Ford fiesta past :')

Ik ken het hoor ...heb vroeger een Fiat Grande Punto gehad
waar de fiets in moest .
Daarom nu ook zo blij met mijn grote bak .

Lauraennala schreef:
Die TREK is ook gaaf zeg T2T!

:j Die had voor een Trek ook een mooi kleurtje :D

Ik doe deze week lekker rustig aan , een weekje op zin en gevoel .
Alles mag maar niet hard zegt mijn coach .
Gisteren een rustig uurtje op de Tacx gezeten , straks wat zwemmen.
Lekker aan mijn techniek werken , wil nu over de komende winter
periode echt stappen maken .

Mijn TT fiets gaat volgende week ook een power meter
krijgen *\o/* .
Onze share profit van het werk valt zo leuk uit dit jaar **\O/**
Vanaf volgende week weer trainen naar plan en ons voorbereiden
op de tijdrit Almere in oktober .

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:02

Leuk topic! Ik wil me ook graag melden als het mag :)

Absolute beginner hier. Mijn vader doet al aan wielrennen zolang ik me kan herinneren en mijn moeder is er anderhalf jaar geleden ook mee begonnen. Mij kon het nooit echt interesseren, maar nu ik redelijk fanatiek aan krachttraining doen vond ik een stukje cardio ook belangrijk om regelmatig te doen. Hardlopen kan ik niet i.v.m. gevoelige schenen en cardio in de sportschool vind ik ook tien keer niks, dus 3 weken geleden een testrondje gedaan met mijn vader. Ging onwijs goed, rondje van 25 km gedaan met 28.2 km/h gemiddeld en ik vond het ook nog eens erg leuk :D Gister ook zelfstandig een uurtje op pad geweest, wat ook erg lekker ging ondanks de wind. Inmiddels heb ik 3 ritjes gedaan en wil ik langzaamaan gaan uitbreiden en sparen voor een fiets + andere benodigdheden.

Zit alleen heel erg te twijfelen of ik z.s.m. een fiets zal aanschaffen of nog even wacht tot de lente, aangezien het nu natuurlijk weer snel minder weer wordt... In de tussentijd kan ik gelukkig mijn moeders fiets pakken, maar samen fietsen is natuurlijk ook weleens leuk. Echte beginner dus, maar vind het wel leuk om hier mee te lezen en mee te praten!

Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:08

Leuk, Anne! Welkom; die racefiets staat je goed! :D Shin splints? Stom he, dat was voor mij ook de reden om te gaan wielrennen ipv hardlopen. Klinkt alsof je basisconditie in ieder geval al goed is!

Nu wel/geen fiets kopen is een lastig dilemma. Ik vind het wel lekker dat hij hier gewoon staat en dat ik hem kan pakken wanneer ik wil. Ik ben wel een mooiweerfietser, maar ook in het najaar en in de winter zijn er genoeg dagen/momenten waarop het heerlijk fietsweer is! Ik denk wel dat de prijzen in het laagseizoen nog wat kunnen zakken. Ik kon in juni/juli echt nauwelijks een fiets in mijn maat en (i.m.o. best realische) budget vinden, maar geen idee of dat inmiddels al wat makkelijker gaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:28

culaccino schreef:
Leuk, Anne! Welkom; die racefiets staat je goed! :D Shin splints? Stom he, dat was voor mij ook de reden om te gaan wielrennen ipv hardlopen. Klinkt alsof je basisconditie in ieder geval al goed is!

Nu wel/geen fiets kopen is een lastig dilemma. Ik vind het wel lekker dat hij hier gewoon staat en dat ik hem kan pakken wanneer ik wil. Ik ben wel een mooiweerfietser, maar ook in het najaar en in de winter zijn er genoeg dagen/momenten waarop het heerlijk fietsweer is! Ik denk wel dat de prijzen in het laagseizoen nog wat kunnen zakken. Ik kon in juni/juli echt nauwelijks een fiets in mijn maat en (i.m.o. best realische) budget vinden, maar geen idee of dat inmiddels al wat makkelijker gaat.

Fietsen zijn duurder of uitverkocht door corona. Mensen gingen massaal sportfietsen kopen. Vriendin van mij had net mazzel met een fiets was de laatste met een redelijke prijs. Die verkoper zei ook dat bepaalde fietsen gewoon niet meer te krijgen waren momenteel. Ik denk wel dat je gelijk hebt in de winter gaat het denk ik weer wat makkelijker zijn. Ik verwacht dat marktplaats straks vol staat omdat je dan toch wel veel mensen krijgt die stoppen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:53

culaccino schreef:

Dankjewel! Yes, shin splints inderdaad. Zo vervelend! Sluimert al een jaar of 10 bij mij, echt vanaf jongs af aan last van helaas. Loop inmiddels wel weer bij de fysio maar gaat een lang proces worden en voel ook niet echt meer de behoefte om weer te gaan hardlopen.

Ja precies! En kou maakt me in principe niet heel veel uit, maar ga niet voor m'n lol de regen in straks :D Vind de levertijden van nieuwe fietsen ook wel een dingetje, want veel is uitverkocht en pas in 2021 weer leverbaar... Dan wil ik ook niet al te lang meer wachten :Y)

@Zebrastreep, goed punt van Marktplaats inderdaad. Ook handig om in de gaten te houden!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:18

AnnevM schreef:
Dankjewel! Yes, shin splints inderdaad. Zo vervelend! Sluimert al een jaar of 10 bij mij, echt vanaf jongs af aan last van helaas. Loop inmiddels wel weer bij de fysio maar gaat een lang proces worden en voel ook niet echt meer de behoefte om weer te gaan hardlopen.

Ja precies! En kou maakt me in principe niet heel veel uit, maar ga niet voor m'n lol de regen in straks :D Vind de levertijden van nieuwe fietsen ook wel een dingetje, want veel is uitverkocht en pas in 2021 weer leverbaar... Dan wil ik ook niet al te lang meer wachten :Y)

@Zebrastreep, goed punt van Marktplaats inderdaad. Ook handig om in de gaten te houden!

Inderdaad goed Marktplaats in de gaten houden! Mensen die in het voorjaar een fiets hebben gekocht zijn er straks weer zat van. Helemaal als het leven weer 'normaal' gaat worden houden de meesten weinig tijd over om te fietsen. Ik merk zelf dat ik in de winter ook echt minder fiets als het koud is. Nu wil ik dit jaar dan de hometrainer gaan gebruiken. En af en toe een ritje natuurlijk.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:57

MuSLi schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela (misschien)
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka ( misschien)

Voor diegenen die zondag 6 september meegaan: ik heb nu een rondje over de Veluwezoom gemaakt van bijna 60km met 430hm. Ik heb klimmentjes uitgezocht die (naar mijn idee) redelijk goed te doen zijn. Is 60km te doen voor jullie? Eventueel kunnen we het onderweg nog een beetje inkorten indien nodig. Als 60km echt te veel is kan ik wel een ander rondje maken. Ook geen probleem.

Edit: iedereen die inmiddels erbij is gekomen in dit topic is natuurlijk ook van harte welkom. Fietsmeeting op de Veluwezoom bij de Posbank. Laat even weten of je erbij wilt zijn en of je dus 60km aankan!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:39

Susan88 schreef:
MuSLi schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Voor diegenen die zondag 6 september meegaan: ik heb nu een rondje over de Veluwezoom gemaakt van bijna 60km met 430hm. Ik heb klimmentjes uitgezocht die (naar mijn idee) redelijk goed te doen zijn. Is 60km te doen voor jullie? Eventueel kunnen we het onderweg nog een beetje inkorten indien nodig. Als 60km echt te veel is kan ik wel een ander rondje maken. Ook geen probleem.

Edit: iedereen die inmiddels erbij is gekomen in dit topic is natuurlijk ook van harte welkom. Fietsmeeting op de Veluwezoom bij de Posbank. Laat even weten of je erbij wilt zijn en of je dus 60km aankan!

60 Km is helemaal prima zeker met even kleine stop .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:55

60 kilometer kan ik, maar dat is wel de max die ik ooit gereden heb dus het kan zijn dat ik niet zo snel ben

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:21

IMAY1990 schreef:
60 kilometer kan ik, maar dat is wel de max die ik ooit gereden heb dus het kan zijn dat ik niet zo snel ben

Troost je ik ook niet ...Ik heb een oudere fiets met niet echt een klim verzet erop...
:')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:49

Susan88 schreef:
MuSLi schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

M'n man heeft me verrast met een weekendje weg met z'n tweeën. Oppas geregeld en al. Je raadt het al, 4/5/6 september :')

Jammer dat ik niet mee kan, maar blij dat we eventjes met z'n tweeën wat avondjes door gaan brengen. Na 7 maanden elke dag met die kleine man :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:42

Ik ben er zondag dus niet, maar ook weer wel haha. Heb die dag een rit met de vereniging... bij de Veluwe :D
Dus wie weet zie ik jullie alsnog haha.

AnnevM, welkom :D Leuk dat je zo enthousiast bent!
Nu gaan alle 2020 modellen in de uitverkoop, zijn dan inderdaad niet meer leverbaar, dus je moet mazzel hebben als er nog iets is in je maat. 2021 modellen komen nu langzaam binnen overal, maar dan betaal je dus wel de hoofdprijs.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:23

Susan88 schreef:

Top , voor mij helemaal prima .Heb die dag 2 uur fietsen op mijn
schema staan , moet dan erna wel nog effe 23 minuten hardlopen .
Maar dat is geen probleem .
Dan daarna gezellig een bakkie doen ?

Erg jammer dat jullie er niet bij zijn Laura en MuSLi :(
Maar klinkt wel lekker een weekendje weg met z,n tweeën , geniet
ervan .

Welkom Anne , leuk dat je plezier aan het fietsen hebt gevonden .
Tja ...met een fiets kopen moet je denk ik toeslaan op het moment
dat er iets passendst over je weg loopt . Dan wel nieuw of gebruikt .
En nu er al over na denken wat je wensen en budget zijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 00:48

Susan88 schreef:
MuSLi schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Mijn misschien wordt ook een definitieve nee. Veulenkeuring en wij verhuizen overmorgen dus we mogen flink aan de klus. Volgende keer ben ik er graag bij!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:51

Susan88 schreef:
MuSLi schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka ( misschien) Niet

Ik kan niet mee gisteren vakantie geboekt we vertrekken zaterdag de 5de naar Griekenland voor een week. {:}
Iedereen die nog gaat heel veel plezier is daar super mooi fietsen .
En als de datum anders word haak ik graag aan.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:05

MuSLi schreef:
Hierbij dan de ''datumprikker'' voor het Veluwe uitje. Quote het lijstje en zet jezelf erin op de data waarop je mee zou kunnen. Graag met bokt naam en echte/Strava naam.

Zondag 30 augustus
Susan88 - Susan (misschien)
IMAY1990 - Christel
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka

Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 13 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 20 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette
Lauraennala - Laura

Zondag 27 september
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka
Lauraennala - Laura (misschien)

Zondag 4 oktober
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_- Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby -Ilonka
Lauraennala - Laura

Even bijgewerkt, want er liepen twee verschillende lijsten door elkaar :')

Ik quote even de volledige lijst, naast 6 september stond ook 4 oktober. Het idee was dat de mensen die de 6e konden dan alvast een keer zouden gaan rijden en we 4 oktober nog een keer zouden gaan. Ik heb er nog steeds wel zin in om beide data naar de veluwe te komen, maar voor 6 september zijn we nog maar met zijn 3en dus als de andere dames het niet meer zien zitten kan ik dat ook wel begrijpen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:33

IMAY1990 schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 4 oktober
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_- Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby -Ilonka
Lauraennala - Laura

Ik heb er nog steeds wel zin in om beide data naar de veluwe te komen, maar voor 6 september zijn we nog maar met zijn 3en dus als de andere dames het niet meer zien zitten kan ik dat ook wel begrijpen.[/quote]

Met meer personen is natuurlijk gezelliger , maar fietsen moet
ik toch .En ik vind het wel leuk een keer ergens ander ze fietsen .
Voor mij dus geen probleem , sluit me de meerheid aan .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:58

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:
Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 4 oktober
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_- Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby -Ilonka
Lauraennala - Laura

Ik heb er nog steeds wel zin in om beide data naar de veluwe te komen, maar voor 6 september zijn we nog maar met zijn 3en dus als de andere dames het niet meer zien zitten kan ik dat ook wel begrijpen.

Met meer personen is natuurlijk gezelliger , maar fietsen moet
ik toch .En ik vind het wel leuk een keer ergens ander ze fietsen .
Voor mij dus geen probleem , sluit me de meerheid aan .

Ik geloof dat we voor volgende week nog met 3 over zijn. Jij, ik en Susan. Als Susan het ook nog steeds leuk vind kunnen we dus met zijn 3en gewoon de door Susan geplande route uitproberen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:29

Sounds good *\o/*

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:50

Hoi meiden!

Ik had me hier al een keer eerder gemeld. Was toen op zoek naar een fiets. Inmiddels zijn de plannen gewijzigd ik wilde voor een Sensation Emilia gaan maar door problemen met het fietsplan en de levering van de fietsen heb ik een andere fiets. Een triban 500 van de Decathlon. As we speak zit ik in Valkenburg waar ik net rondje Margraten heb gefietst, 41 km met wat nasty klimmetjes maar ik mag niet klagen. Mijn vriend is lus 2 aan het fietsen van de Amstel gold race en heeft het vast 100 keer zwaarder. Die lus is voor mij echt nog veel te zwaar.

Ik merk wel dat ik klimmen echt niet gewend ben. Normaal is mijn gemiddelde rond de 22 a 23 km/H.keek net op Strava en zit op 18.4 hehe. Maar moet nog terug naar de parkeerplaats straks dus wie weet krijgen we het gemiddelde nog iets hoger.

Enniewee, graag klets ik vanaf nu fanatiek mee. Ik zal vanavond of morgen dan ook een mooie bij lees post maken

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:39

Dayanara schreef:
Hoi meiden!

Ik had me hier al een keer eerder gemeld. Was toen op zoek naar een fiets. Inmiddels zijn de plannen gewijzigd ik wilde voor een Sensation Emilia gaan maar door problemen met het fietsplan en de levering van de fietsen heb ik een andere fiets. Een triban 500 van de Decathlon. As we speak zit ik in Valkenburg waar ik net rondje Margraten heb gefietst, 41 km met wat nasty klimmetjes maar ik mag niet klagen. Mijn vriend is lus 2 aan het fietsen van de Amstel gold race en heeft het vast 100 keer zwaarder. Die lus is voor mij echt nog veel te zwaar.

Ik merk wel dat ik klimmen echt niet gewend ben. Normaal is mijn gemiddelde rond de 22 a 23 km/H.keek net op Strava en zit op 18.4 hehe. Maar moet nog terug naar de parkeerplaats straks dus wie weet krijgen we het gemiddelde nog iets hoger.

Enniewee, graag klets ik vanaf nu fanatiek mee. Ik zal vanavond of morgen dan ook een mooie bij lees post maken

Hee, leuk. Ik denk dat we dezelfde fiets hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:44

IMAY1990 schreef:
Ik geloof dat we voor volgende week nog met 3 over zijn. Jij, ik en Susan. Als Susan het ook nog steeds leuk vind kunnen we dus met zijn 3en gewoon de door Susan geplande route uitproberen

Leuk, dames! Hebben jullie een tijd in gedachten?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:39

culaccino schreef:
IMAY1990 schreef:

Leuk, dames! Hebben jullie een tijd in gedachten?

Ik ben flexibel , moet wel een stukje met de auto rijden .
Dus startpunt met parkeerplek zou fijn zijn .

@Dayanara : Dat vraagt om een foto !!
En klets maar gezellig mee ...
De 6 september ook iets voor jou ? Easy ride ! Soort van
Bokt meeting .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:26

Welkom Dayanara! Gemiddelde snelheid is echt totaal niet belangrijk. In de eerste jaren ga je al zoveel vooruit door gewoon regelmatig te fietsen. Snelheid komt vanzelf. En zodra er hoogtemeters op de ronde zitten, zal de gemiddelde snelheid alleen maar lager worden, dus laat je daar niet door demotiveren.

Hier gisteren een heerlijke ronde gemaakt in de buurt van Hilversum met een vriendin. Ondanks het weer echt heerlijk gereden. Nog aardig droog kunnen houden. Vandaag niet gefietst, maar wel de fietsen gepoetst. Die staan beide weer te shinen *D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:22

Welkom Dayanara!

--
Weer rondje Gieten gedaan vandaag. Route is gewoon zo leuk en een vriend van mij wou daar ook wel eens fietsen. Dus samen een rondje gedaan. Ik was alleen iets te enthousiast en hij kon mij met moeite bijhouden.

Einde wel even het idee dat ik geen lucht meer kreeg na een aantal klimmetjes. Even gestopt en gelukkig snel weer op adem. Voor de rest ging het super!