Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:59

RSLevi schreef:
Lekker bezig allemaal! BeFunny, knap hoor, zowel je loopje als je afvallen!

Ik vind jou goed bezig. Bedankt voor de uitleg over de souplesse methode. Ik hoop dat je daardoor de progressie blijft zien. Ik kon het helemaal niet. Maar het is erg interessant dat er toch verschillende methoden. Op dit moment vind ik de langzame duurlopen het prettigst. Ook omdat er niet heel veel meer inzit. Maar daar geniet ik echt van. En voor mij hoeft het tempo lopen niet. Maar voor de afwisselen is dat wel leuk om ook wat interval te doen. Maar ik vind het ook erg leuk om al jullie progressie te zien en snelle loopjes. Ik denk vaak hoe dan want ik kan dat niet. Maar kijk dan maar met trots naar jullie :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:01

Wat een goede loopjes zo al in de ochtend! *\o/*

Vanavond ga ik, ook langzaam denk ik. En oh, gisteren het boek het hoofd weegt zwaarder dan de benen gelezen. Leuke tip!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 16:45

20 kilo afvallen, repect hoor. Echt knap. Ik vind jou ook heel goed bezig BeFunny. Je bent lekker aan het bewegen en aan het genieten van je omgeving. Dat is toch top!

IMAY, misschien die mijl nog eens proberen als het kouder is? Ik denk zeker dat je dan nog wat sneller kunt zijn.
Wat is je doel precies van die 1 mijl? Kijken hoe snel je kunt op korte afstand?

Musli lekkere training en prachtige foto!

IMAY1990

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:11

@SV Ik zit in een discord server waar een aantal mensen al jaren op hun verjaardag een "Birthday mile" doen. Een 1 mijl all out time trial. Dan kan je over een paar jaar terug kijken op een soort van progressie over de jaren heen. Is voor mij nu dus het 2e jaar dat ik het doe.

En je hebt gelijk, als het straks weer wat koeler is zit er misschien nog wel een iets snellere tijd in. Vorig jaar was het volgens mij ook een stuk koeler idd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:43

Ok leuk! Wat is een discord server?

Ik ga straks even lopen, een rustig loopje denk ik.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:40

En nog lekker gelopen SV, was het niet te heet?

Imay wat een leuk idee op je verjaardag! Moet ik misschien ook eens doen, maar dan wil ik wel 10km of meer!

Be funny, ja echt waar, 20 kilo, wow dat is echt heel goed zeg!
Ik vind jou ook goed bezig hoor!
Ik ben 7 kilo kwijtgeraakt vanaf dat ik begon met hardlopen, maar nu stagneert het helaas.

Fenn wat leuk dat jij ook zo van het boek van Olivier genoten hebt! Ik vind het echt zo gaaf dat hij mentaal echt zo sterk is. En die uren rennen op de atletiek baan om te selecteren, jeemig dat lijkt me echt mega zwaar.

Musli, mooie training, wel fijn zo in de ochtend!

Ik ga morgen ochtend met Suusje ook vroeg opstaan om een rondje te maken.
Vond het vandaag echt zo vies plakkerig heet op werk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 23:11

Ja ik was het wel al even kwijt hoor. Augustus 2022 het roer beetje omgegooid. Anders eten. Suiker weg laten uit de koffie en meer bewegen en ik ging hardlopen lekker rustig opbouwen naar 10km. De kilo's vlogen er rap af. Ik woog 88kg in augustus, moet zeggen was door stress periode ook gewoon veel aangekomen, woog ervoor een hele tijd 75 maar toen ik echt de 85 in beeld had vond ik echt dat dat niet langer zo kon ik voelde me ook niet fit, achteraf kon dat ook met iets anders te maken gehad hebben maar dat wist ik toen niet. En nog maar 64kg begin December. Helaas bleek ik ook ziek. Maar het bewegen heeft mij wel fit op de ok gebracht en denk dat dat mij enorm heeft geholpen ook daarna. Nu 66kg iets meer of sterkere spieren en dat is wel al een tijdje. Het roer met suiker enz is echt om dat kost mij dus geen moeite. Ook eet ik geen ships meer enz. Wel moet ik nu soms bij eten vooral na X core dan moet ik mezelf savonds aanzetten om nog iets te eten. Ik eet normaal 3 maaltijden per dag. Dus dat is dan weer even raar om na 21:15 nog iets te eten. Maar ik heb dat wel echt nodig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 07:12

Ik heb gisteravond een rondje van 7km gelopen in 28 graden en ja dat was echt heet. De gedachte dat ik morgen 31km moet lopen in de hitte jaagt me wel wat angst aan, maar we gaan het zien.

Wat goed BeFunny!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 08:49

Dat kan ik me voorstellen SV.... hier vandaag een duurloop van 32km op de planning, maar ik denk dat we vanavond gaan (en dan voor het eerst ook weer een deel in het donker lopen) of morgenochtend heel vroeg. Mijn man vindt 's ochtends vroeg niet heel prettig, dus ik laat de keuze bij hem. Hebben wel een prachtige route bedacht, dus wel zin!
Wat een prachtige foto's van je loop afgelopen woensdag, ik baal van de warmte, maar het is wel steeds prachtig buiten :j

Ik zag nog een jarige voorbij komen en een gediplomeerde, gefeliciteerd *\o/*

En goed bezig met de kilo's, mooie bijkomstigheid van het lopen :j

Hier een rustige week gehad qua lopen, er moet ook gewerkt worden :+ Een 10km en een interval van een km of 8. Ging lekker stabiel, ook blij mee. Helaas is het niet gelukt er een 4e training bij te proppen, maar het is wat het is.

Wie lopen er volgend weekend allemaal de steamtrail? Van SV en Iris weet ik het. Oh en Lisitano eet patat :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:00

Ik zie dat de 35km wel wat cadeau krijgt, de gpx is bijna 37km.
Denk dat ik komende week maar tijd heb om twee keer te lopen. De woensdag en de zaterdag (steamtrail).
Maandag rustdag na de freedomtrail, dinsdag een cursus na het werk en donderdagavond heb ik een vergadering. Vrijdag rust voor de steamtrail. Pff..
Ik heb een geldboom nodig zodat ik minder hoef te werken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:13

Ik kan de GPX van de 18km nergens downloaden. Wel weet ik dat hij 22 km is en een beetje.

Ik heb begrepen dat hij wel goed te volgens is door middel van pijlen.

Ik twijfel dus nog steeds of ik wel ga. De start is om 11:00 uur en dan wordt het precies warm. Ik ben ruim twee uur onderweg naar Arnhem en ook terug nadat ik in die hitte ben lopen zwoegen. Maar ik vind het wel een mooie loop

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:20

De route is gewoon heel goed uitgepijld morgen dus die hoef je ook niet te downloaden.

Ik ga starten en dan zie ik het wel, als het niet gaat snijden we wel af of pakken een bus terug.

Als je op freedomtrail zoekt op afstandmeten en selecteert op datum, staat de gpx bovenaan.

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:31

Dames, heel veel succes morgen. BeFunny, ik gok dat je ook veel onder de bomen loopt? Dat vond ik aanzienlijk schelen qua hitte. (Ik liep do midden op de dag op de hei, vond de hei zelf echt wel heftig maar zodra je in het bos was, was het goed te doen).

Hier vanmorgen m’n laatste training van deze week. Heel tevreden, en dat in een vakantieweek.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:52

Ja ik denk dat ik ook gewoon maar van start ga en het ga zien.
We hebben ook wel echt ruim tijd om binnen te komen. Dus het moet gewoon te doen zijn denk ik dan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:14

Succes! Goed blijven drinken, inclusief suikers en zout.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:16

Ja ik vermeng die Tailwind in het water in de waterzak. En neem ook gelletjes, knijpfruit enz mee. Dat komt wel goed denk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:23

Ik neem nog als extra lakrisal mee. Dat neemt weinig ruimte in beslag en is lekker zout.
RsLevi er zijn stukken waar je vol in de zon loopt, vooral het laatste stuk, dat gaat door het centrum van Arnhem.

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:27

Dat is wel heftig, een stedelijke omgeving. Goed koelen en drinken dan maar.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:41

Succes morgen, gewoon rustig aan doen met die warmte.
Wat een leuk idee van die birtday mile Imay!

Later lees ik wel beter mee.
Ik zit nu te wachten op mijn man die 100km aan het lopen is door de bergen bij Slovenië. Hij is gisteravond al begonnen en ik zit nu bij 80km. Hopelijk kan ik hem nog wat oppeppen voor het laatste stuk.

Zelf vanochtend mijn race gehad (25.6km en 1000 hm). Plan was rustige eerste helft en dan los. Dat lukte heel goed. De laatste klim (400m in de laatste 4K op en af) begon ik met nog frisse benen en over de finish was ik helemaal leeg. Tijd 3:56

Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:03

Super Lieke! Respect, ook voor je man! Moedig hem ook maar namens mij aan *\o/* *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:06

Lieke super gedaan en idd veel respect voor je man _/-\o_

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:34

Knap gedaan Lieke! Goed dat je nog over had aan het einde!
En je man doet gewoon even 100km :wow:
Was het daar ook zo heet?
Mooie medaille verdiend!

Succes morgen be funny, en SV!

Hier vanmorgen al vroeg opgestaan en met Suusje een mooi rondje gelopen, was nog goed te doen gelukkig!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:46

Wat knap Lieke! Gefeliciteerd met je mooie loop.

En succes morgen lopers!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:19

Supergoed Lieke en hopelijk komt je man veilig en in goede gezondheid over de finish!

Ik volg een Zwitserse trailrunner, die is vandaag over de finish gekomen van de swisspeaks 360.
360km met 27000 hoogtemeters. Hoe dan.. hij had twee dagen geleden een foto van zijn voeten gepost, veel blaren en daarna helemaal ingetaped.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:50

Gefeliciteerd Lieke!