Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

veerxsjimm

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:51

Gisteravond geënt met Moderna. Gister avond lichte hoofdpijn en vandaag wakker geworden met flinke koorts.
Fijn die bijwerkingen..
Direct getest of ik nog goede smaak en reuk had, gelukkig wel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:00

Femke_Tweety schreef:
Pandora2 schreef:
Fysiotherapeuten ( dat zijn kinesisten, toch ? ) die werden hier in BE samen met het andere zorgpersoneel als één van de eerste groepen gevaccineerd.

Bijzonder dat dit in sommige landen niet zo is want die hebben toch echt wel vaak heel close contact met veel mensen op een dag.

Precies de reden dat ik momenteel niet naar fysiotherapie durf, terwijl het wel hard nodig is.

Dat, plus het feit dat ik een heel goede fysio heb, maar die corona net niet serieus genoeg neemt naar mijn zin.
Dus dan maar even doorbijten nog.

Hier is de hulp in huishouding wel geënt, de fysio niet maar de fysio stagiair wel := en niet vanwege risico groep oid, maar stagair gewoon omdat hij contact heeft met mensen, maar fysio zelf is pas met leeftijd aan de beurt. Zo apart.

Ik ook geen brief helaas. Vind het nu steeds vervelender worden, mensen worden minder voorzichtig want ze zijn of al gevaccineerd, of bijna aan de beurt of ze roepen dat kwetsbaren al gevaccineerd zijn en het gedoe nu allemaal overdreven is. Ik zit dus meer thuis als tijdje geleden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:01

Stagiair heeft dan waarschijnlijk nog werk/vrijwilligerswerk of stage binnen een instelling waardoor hij ingeënt is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:03

Wij moeten de komende weken zoveel mogelijk beschikbaar zijn om te werken bij de vaccinaties. Ze willen enorm gaan opschalen en we worden ook in de avonden tot half 10 ingepland. Dus in NL gaat er echt de komende tijd flink veel meer geprikt worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:13

lenaa_tje schreef:
Stagiair heeft dan waarschijnlijk nog werk/vrijwilligerswerk of stage binnen een instelling waardoor hij ingeënt is.

Precies, of de vorige periode in een instelling stagegelopen; onze stagiaires worden ook gevaccineerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:16

verootjoo schreef:
lenaa_tje schreef:

Precies, of de vorige periode in een instelling stagegelopen; onze stagiaires worden ook gevaccineerd.

En logisch ook!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:18

rockwitch schreef:
Wij moeten de komende weken zoveel mogelijk beschikbaar zijn om te werken bij de vaccinaties. Ze willen enorm gaan opschalen en we worden ook in de avonden tot half 10 ingepland. Dus in NL gaat er echt de komende tijd flink veel meer geprikt worden.

Super bericht!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:19

verootjoo schreef:
lenaa_tje schreef:

Vorige stage zou kunnen, maar dan de uitnodiging en vaccinatie pas gehad toen hij al weg was ;) Hij vond het zelf ook erg apart, geen werk oid waardoor hij er recht op had. Hij gaf zelf aan het raar te vinden dat deze praktijk niet mocht, want meer risicogroepen die over de vloer komen. Zo heel logisch is het dus niet

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:23

Tja dat is de ‘fout’ van de instelling dan. En aan de andere kant alleen beter lijkt mij.
Het vaccinatie beleid is gewoon wat krom.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:27

Ik denk idd fout van een instelling dan.
Bij ons weten degene die de brieven versturen ook niet precies tot wanneer elke stageperiode duurt van iedereen.
Bij ons waren er dus ook stagiaires uitgenodigd die op moment van afspraak net of bijna weg waren. De nieuwe zijn ook uitgenodigd, die stonden op dat moment ook al op de loonlijst waarschijnlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:09

En onderhand is bijna iedereen hier om mij heen die in risicogroep viel gevaccineerd
Wat gaat het goed, erg blij mee

Nu nog de jongeren en dan hopen dat we weer meer kunnen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:14

Val ik onder de jongeren? Wat lief van jou!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:21

Denk het wel voor.mij :D :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:24

Femke_Tweety schreef:
rockwitch schreef:

Super bericht!

*\o/* yeeeeh prikken maar.... *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:32

rockwitch schreef:

Top!!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:35

rockwitch schreef:

Top bericht. Hoop dat ze snel opschalen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:36

Inmiddels is mij iets meer duidelijk. In het systeem bij de balie kan de GGD-medewerker zien of je in een van de doelgroepen zit. Dat verklaart ook waarom mijn uitnodiging niet bekeken is. Je kan dus gewoon online een afspraak maken. Let op: je moet dit dan dus wel bevestigd hebben gekregen via de huisarts.

Krijg je een afwijzing op leeftijd gebruik dan een andere browser.

En op de opmerkingen een paar pagina’s eerder: een F5 veroorzaakt totaal geen load op CoronIT, tenzij heel NL het gaat doen.

Las ook een verhaal dat duizenden NL’ers proberen voor te dringen. Moet daar wel om lachen. Als je zonodig voor wilt dringen, gebruik dan de juiste loophole in het afspraken proces… hehehe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:51

Choiix schreef:
Inmiddels is mij iets meer duidelijk. In het systeem bij de balie kan de GGD-medewerker zien of je in een van de doelgroepen zit. Dat verklaart ook waarom mijn uitnodiging niet bekeken is. Je kan dus gewoon online een afspraak maken. Let op: je moet dit dan dus wel bevestigd hebben gekregen via de huisarts.

Krijg je een afwijzing op leeftijd gebruik dan een andere browser.

En op de opmerkingen een paar pagina’s eerder: een F5 veroorzaakt totaal geen load op CoronIT, tenzij heel NL het gaat doen.

Las ook een verhaal dat duizenden NL’ers proberen voor te dringen. Moet daar wel om lachen. Als je zonodig voor wilt dringen, gebruik dan de juiste loophole in het afspraken proces… hehehe.

Maar dan had het verspreid versturen van die brieven toch helemaal geen zin? Waarom zouden ze dat, dan hebben gedaan

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:56

Om mensen te bereiken die geen nieuws lezen wellicht?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:14

sureido schreef:
Om mensen te bereiken die geen nieuws lezen wellicht?

Het hele idee is dat er verspreid door heel Nederland brieven werden verstuurd. Daarom heeft ook nog niet iedereen een brief.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:35

Als je 1,5 miljoen brieven in 1x gaat versturen, krijg je een enorm hoge load bij de telefonische afspraken lijn, bij PostNL etc. Online maakt het weinig uit, die servers hebben zat capaciteit. Maar er vindt dus daadwerkelijk (achteraf, maar voor de daadwerkelijke prik) een dubbelcheck plaats of je een prik mag krijgen of niet.

Terecht ook, dan kan daar geen misbruik van gemaakt worden. Nu hopen dat ze de laatste loophole nog gaan dichten, maar vrees dat die open zal blijven staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:40

Choiix schreef:
Als je 1,5 miljoen brieven in 1x gaat versturen, krijg je een enorm hoge load bij de telefonische afspraken lijn, bij PostNL etc.

Maar dat was de reden dat we in december niet meteen begonnen met vaccineren, toch? Omdat er heel zorgvuldig over dit soort dingen nagedacht werd en dit goed zou worden uitgerold en geen chaos zou hoeven worden?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:47

Zo kom ik dus al aan een vaccinatie door mijn stageplek. Ze zeiden als het mag krijg je uiteraard een uitnodiging. Ik denk dat als het op mijn leeftijd was , dat ik halverwege augustus misschien ergens aan de beurt zou zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:56

Gaat onderwijs en politie (hulpverleners) ook nog voorrang krijgen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:00

Relaxed schreef:
Gaat onderwijs en politie (hulpverleners) ook nog voorrang krijgen?

Nee volgens mij stopt het bij zorgverleners.
Als het goed is heeft in juli ook iedere volwassenen de eerste prik gehad (of ingeval de oproep )