De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:31

Hier is een speciaal team ingezet en onze manager houdt ons overal van op de hoogte. We moeten thuis blijven bij verhoging/koorts, loopneus, verkoudheidsklachten, keelpijn en/of hoesten.

Werk in de kinderopvang.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:31

Hier van zowel betaald als vrijwilligerswerk dagelijks een update.

k_m

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:34

At least I tried :+
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:35

Pipodipo schreef:
Hier wordt uitgelegd waarom social media meewerken aan die belachelijke hamsterneigingen:https://www.parool.nl/amsterdam/er-zijn-geen-tekorten-maar-we-hamsteren-toch~bf4a3340/

En voor wie het zich afvraagt: corona zit niet in het drinkwater en drinkwater zal het aller-, aller-, allerlaatste zijn dat uitvalt.

Maar zijn al die mensen echt bang voor schaarste?

Ik heb gewoon geen zin om straks uren in de rij te gaan staan omdat er bv max 10 mensen per keer binnen mogen.

Kana

Mensen verkopen hun WC papier voor woekerprijzen op Marktplaats :=

AmyJamess

Zo te lezen is dus het bedrijf waar ik voor werk niet de enige die niets van zich laten horen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:36

Vliegverkeer uit Spanje blijkbaar geen risico? Daar grijpt het ook flink in zich heen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:37

Ik snap niet dat mensen opeens paracetamol moeten hamsteren dat heb je toch meestal normaal ook al in huis? Althans mijn moeder zegt altijd je wordt altijd ziek in het weekend en dan heb je niks in huis.

Mijn moeder heeft überhaupt voordat het virus bekend was al veel pakjes ingeslagen ik denk dat wij paracetamol in overvloed hebben net als de ibuprofen en neusspray altijd zaken wat handig is om in huis te hebben.

Komt de EHBO kit van mijn moeder misschien toch een keer van pas.

En tevens een kleine voorraad eten in huis is ook nooit verkeerd om te hebben.

En ja ik blijf lekker binnen met mijn keelklachten iemand zei blijf binnen maar kan de reactie niet meer terugvinden. Stage ( zorg) gaat voorlopig met lichte klachten voor ons gewoon nog door. We proberen het voor de cliënten zo gewoon en rustig mogelijk te houden. School adviseert om dan wel weg te blijven van school. Maar ik denk eigenlijk dat ik wel weer morgen een stuk opgeknapt ben het wordt ook niet erger.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:37

Kana schreef:

Serieus :')

Vind het erg jammer dat het bedrijf waar ik voor werk nog niet even een stap verder denkt en ook niks laat weten betreffende eventuele stappen tegen dit virus.
Wilde de baas erop aanspreken, maar die is snel naar huis gegaan }:0

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:38

bigone schreef:
Vliegverkeer uit Spanje blijkbaar geen risico? Daar grijpt het ook flink in zich heen.

Gisteren was het reisadvies oranje, dat was al aangescherpt want was eerder nog geel.
Zal niet lang meer duren voordat dit rood wordt en alles geweerd wordt. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:39

Hier is een grote AH, maar het valt me mee.
Aardappelen grote zakken zijn op, maar er staan pallets met houdbare zaken midden in de winkel nu ipv in de vakken.
Rijst, soep, bloem, dat soort zaken.
Hier zie je wel dat men goed boodschappen doet maar niet dat ik zeg sjonge het is hysterisch.
Iedereen doet gewoon zijn ding.
Ik zag wel een fietser en een wandelaar gaan met keukenrol/wc papier. :+

Hier overigens een buurman werkzaam in de luchtvaart, piloten krijgen dus als eerste salaris zegt hij. Beste vakbond..
Lijkt me eerlijker om de mensen zonder flinke buffer eerst te betalen maargoed.
Tuurlijk als je tot je nek in de schulden zit snap ik dat piloten ook salaris nodig hebben.
Maar ik hoop toch dat de schoonmakers bijvoorbeeld voor gaan, met veel minder salaris..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:51

AnnexUdith schreef:
Ik snap niet dat mensen opeens paracetamol moeten hamsteren dat heb je toch meestal normaal ook al in huis? Althans mijn moeder zegt altijd je wordt altijd ziek in het weekend en dan heb je niks in huis.

Mijn moeder heeft überhaupt voordat het virus bekend was al veel pakjes ingeslagen ik denk dat wij paracetamol in overvloed hebben net als de ibuprofen en neusspray altijd zaken wat handig is om in huis te hebben.

Komt de EHBO kit van mijn moeder misschien toch een keer van pas.

En tevens een kleine voorraad eten in huis is ook nooit verkeerd om te hebben.

En ja ik blijf lekker binnen met mijn keelklachten iemand zei blijf binnen maar kan de reactie niet meer terugvinden. Stage ( zorg) gaat voorlopig met lichte klachten voor ons gewoon nog door. We proberen het voor de cliënten zo gewoon en rustig mogelijk te houden. School adviseert om dan wel weg te blijven van school. Maar ik denk eigenlijk dat ik wel weer morgen een stuk opgeknapt ben het wordt ook niet erger.

Sommige mensen met regelmatig terugkerende of chronische pijnklachten gaan (relatief) een stuk sneller door hun voorraad heen, zeker als ze aan de maximale hoeveelheid zitten.

-

Domme vraag misschien maar ik zie door het bos aan informatie de bomen niet meer:
Wat is de reden dat mensen nu zo spontaan hamsteren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:52

k_m schreef:
At least I tried :+
[ [url=m/sALM1D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha je moet nitrilhendschoenen kopen ipv latex! Heb zelf nitrilhandschoenen voor het schilderen en die zijn relatief stevig. De latex handschoentjes van de praxis/gamma scheuren bij mij ook echt super snel -O-

Electra63

moonfish13 schreef:
Hier is een grote AH, maar het valt me mee.
Aardappelen grote zakken zijn op, maar er staan pallets met houdbare zaken midden in de winkel nu ipv in de vakken.
Rijst, soep, bloem, dat soort zaken.
Hier zie je wel dat men goed boodschappen doet maar niet dat ik zeg sjonge het is hysterisch.
Iedereen doet gewoon zijn ding.
Ik zag wel een fietser en een wandelaar gaan met keukenrol/wc papier. :+

Hier overigens een buurman werkzaam in de luchtvaart, piloten krijgen dus als eerste salaris zegt hij. Beste vakbond..
Lijkt me eerlijker om de mensen zonder flinke buffer eerst te betalen maargoed.
Tuurlijk als je tot je nek in de schulden zit snap ik dat piloten ook salaris nodig hebben.
Maar ik hoop toch dat de schoonmakers bijvoorbeeld voor gaan, met veel minder salaris..

Een (normaal) bedrijf betaalt in één keer alle salarissen uit, ongeacht de functie. Er wordt geen onderscheid gemaakt bij een betaling naar functie.

Waarschijnlijk heeft hij het over deeltijd-WW aanvragen (tijdelijk) in geval van (financiële)crisis?

sureido

Bang dat supermarkt dichtgaat? Ik ga wel als het weer wat rustiger is hoor :+

Westhof

Wij hebben om half 5 een bijeenkomst in de kantine met verdere informatie wat corona voor ons werk betekent. Werk op kantoor van een groot, internationaal bedrijf. Ben wel benieuwd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:53

Shadow0 schreef:
Is Thuisbezorgd eigenlijk nog moreel verantwoord?

Ik heb net besteld en ze zetten het voor de deur en wachten in de auto tot het geleverd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:56

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:57

https://www.rtvoost.nl/nieuws/327319/GG ... is-te-veel

Ik hoop maar dat iedereen zich aan het advies van het rivm houd, dus echt thuisblijven want ik vermoed dat bovenstaand voor het hele land geldt. En wanneer ik lees hoeveel mensen alleen hier op bokt al toch op werk/stage zijn ook al hebben ze één of meer symptomen dan ben ik bang dat alle maatregelen dweilen met de kraan open is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:57

Kana schreef:

Heel marktplaats staat vol met hand desinfectie.
Massa hysterie. Nederland slaat op hol. Waar is ineens die Hollandse nuchterheid?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:58

Westhof schreef:
Wij hebben om half 5 een bijeenkomst in de kantine met verdere informatie wat corona voor ons werk betekent. Werk op kantoor van een groot, internationaal bedrijf. Ben wel benieuwd.

:? Kan dat niet via mail? Lekker iedereen bij elkaar brengen.

Ik werk voor een gemeente, wij mogen (minimaal) 2 weken niet op kantoor komen, moeten alle externe afspraken cancelen, intern alles via mail en telefoon. Als het systeem het aan kan, mogen we skypen. Wethouders zijn er niet, burgemeester niet, raadsvergaderingen wordt een oplossing voor gezocht, alle bewonersavonden worden afgezegd. Ik ben blij dat mijn werk er zo verantwoordelijk mee om gaat

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:59

Gypsy schreef:
Pipodipo schreef:
Hier wordt uitgelegd waarom social media meewerken aan die belachelijke hamsterneigingen:https://www.parool.nl/amsterdam/er-zijn-geen-tekorten-maar-we-hamsteren-toch~bf4a3340/

En voor wie het zich afvraagt: corona zit niet in het drinkwater en drinkwater zal het aller-, aller-, allerlaatste zijn dat uitvalt.

Maar zijn al die mensen echt bang voor schaarste?

Ik heb gewoon geen zin om straks uren in de rij te gaan staan omdat er bv max 10 mensen per keer binnen mogen.

Nee, maar omdat anderen foto's plaatsen van lege schappen en verhalen vertellen over hamsteren, daardoor krijg je de neiging om dan ook maar 'voor de zekerheid' veel mee te nemen. Het is een effect op je gedrag waardoor je dat doet. Als men eens ophield met foto's te maken van lege schappen, volle karren, rijden voor de super en volle parkeerplaatsen, dan scheelde het misschien een beetje.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:59

sureido schreef:
Bang dat supermarkt dichtgaat? Ik ga wel als het weer wat rustiger is hoor :+

Wanneer is dat? ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:00

Rivendell schreef:
Kana schreef:

Heel marktplaats staat vol met hand desinfectie.
Massa hysterie. Nederland slaat op hol. Waar is ineens die Hollandse nuchterheid?

Ik heb op een aantal advertenties geTemd want dit kan echt niet.
Wat een _-:( mensen zijn dit.

Hopelijk grijpt MP dan ook in.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:01

Wij hadden ook mail van verschillende bezorgrestaurants. Op verzoek kan eten voor de deur geleverd worden en bij voorkeur vooraf via IDEAL betalen of contactloos pinnen.