Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipodipo schreef:Hier wordt uitgelegd waarom social media meewerken aan die belachelijke hamsterneigingen:https://www.parool.nl/amsterdam/er-zijn-geen-tekorten-maar-we-hamsteren-toch~bf4a3340/
En voor wie het zich afvraagt: corona zit niet in het drinkwater en drinkwater zal het aller-, aller-, allerlaatste zijn dat uitvalt.
Kana schreef:Mensen verkopen hun WC papier voor woekerprijzen op Marktplaats
AnnexUdith schreef:Ik snap niet dat mensen opeens paracetamol moeten hamsteren dat heb je toch meestal normaal ook al in huis? Althans mijn moeder zegt altijd je wordt altijd ziek in het weekend en dan heb je niks in huis.
Mijn moeder heeft überhaupt voordat het virus bekend was al veel pakjes ingeslagen ik denk dat wij paracetamol in overvloed hebben net als de ibuprofen en neusspray altijd zaken wat handig is om in huis te hebben.
Komt de EHBO kit van mijn moeder misschien toch een keer van pas.
En tevens een kleine voorraad eten in huis is ook nooit verkeerd om te hebben.
En ja ik blijf lekker binnen met mijn keelklachten iemand zei blijf binnen maar kan de reactie niet meer terugvinden. Stage ( zorg) gaat voorlopig met lichte klachten voor ons gewoon nog door. We proberen het voor de cliënten zo gewoon en rustig mogelijk te houden. School adviseert om dan wel weg te blijven van school. Maar ik denk eigenlijk dat ik wel weer morgen een stuk opgeknapt ben het wordt ook niet erger.
moonfish13 schreef:Hier is een grote AH, maar het valt me mee.
Aardappelen grote zakken zijn op, maar er staan pallets met houdbare zaken midden in de winkel nu ipv in de vakken.
Rijst, soep, bloem, dat soort zaken.
Hier zie je wel dat men goed boodschappen doet maar niet dat ik zeg sjonge het is hysterisch.
Iedereen doet gewoon zijn ding.
Ik zag wel een fietser en een wandelaar gaan met keukenrol/wc papier.
Hier overigens een buurman werkzaam in de luchtvaart, piloten krijgen dus als eerste salaris zegt hij. Beste vakbond..
Lijkt me eerlijker om de mensen zonder flinke buffer eerst te betalen maargoed.
Tuurlijk als je tot je nek in de schulden zit snap ik dat piloten ook salaris nodig hebben.
Maar ik hoop toch dat de schoonmakers bijvoorbeeld voor gaan, met veel minder salaris..
Telpeva schreef:Domme vraag misschien maar ik zie door het bos aan informatie de bomen niet meer:
Wat is de reden dat mensen nu zo spontaan hamsteren?
Westhof schreef:Wij hebben om half 5 een bijeenkomst in de kantine met verdere informatie wat corona voor ons werk betekent. Werk op kantoor van een groot, internationaal bedrijf. Ben wel benieuwd.
Gypsy schreef:Pipodipo schreef:Hier wordt uitgelegd waarom social media meewerken aan die belachelijke hamsterneigingen:https://www.parool.nl/amsterdam/er-zijn-geen-tekorten-maar-we-hamsteren-toch~bf4a3340/
En voor wie het zich afvraagt: corona zit niet in het drinkwater en drinkwater zal het aller-, aller-, allerlaatste zijn dat uitvalt.
Maar zijn al die mensen echt bang voor schaarste?
Ik heb gewoon geen zin om straks uren in de rij te gaan staan omdat er bv max 10 mensen per keer binnen mogen.
Rivendell schreef:Kana schreef:Mensen verkopen hun WC papier voor woekerprijzen op Marktplaats
Heel marktplaats staat vol met hand desinfectie.
Massa hysterie. Nederland slaat op hol. Waar is ineens die Hollandse nuchterheid?