3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:42

Frummels, lekker bezig!!

Josien, vind alleen juist makkelijker ook :') geen vriend die dan veel eet en graag nog even ‘s avonds wat extra’s neemt. Net als Eulogy haar vriend, is mijne ook groot en heeft dus stuk meer nodig ook.

Essia, jammer dat je vriend niet meer mee doet. Toch lastiger om je alleen te motiveren. Maar daarvoor zijn we er gelukkig ook!

Marlinde, kant en klare soep vind ik sowieso nooit echt lekker. Maak veel liever zelf. Paar porties vriezer in en kan weer paar dagen heel makkelijk vooruit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:51

Lekker bezig Frummels!

Marlinde, van jouw lijstjes krijg ik altijd zo'n zin in tapenade :') Dat is hier altijd lastig te vinden

Josien, ja die van mij is zoals linoleum al zegt dus 1.94m en 106kg :') 5x per week sportschool, 2x per week rugby en doet alles lopend dus met "4000 calorieen valt ie af" en hij probeert momenteel aan te komen voor rugby, vervelend hè :') Hij probeert wel heel erg rekening met mij te houden als ik af probeer te vallen en kan me ook wel aardig inhouden ongeacht wat anderen eten op zich, dus het valt wel mee, maar toch.

Essia, wat jammer! Snap wel dat dat demotiverend is voor hem, hoop dat jullie het samen weer kunnen op pakken!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:21

Haha ja in zo'n geval snap ik het!
Hier een semi professionele wielrenner van nog geen 70 kg :P .
Wel grote porties maar vooral gezonde dingen. Liters kwark en kilo's fruit en pasta enzo.
Maar dus geen chips in huis en de koeken moeten mee met trainen :P .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:45

Lijkt mij inderdaad toch lastiger om zelf gemotiveerd te blijven als je vriend er (totaal) niet in mee gaat.
Zelf geen last van dat "probleem" :+

Mijn uiteindelijke lijstje van gister:

O: havermout, halve appel, rozijnen en kaneel
T: granny smit
L: salade met kipfilet, ei, komkommer, paprika, tomaatjes + magere kwark
T: gekookt ei
A: volkoren penne schoten met prei, ham en kaas.

B: paardgereden, half uur op de hometrainer (bewegingsdoelen gehaald)

Vandaag:
T1: granny smit
T2: gekookt ei
L: Magere kwark + restantje schotel van gisteravond + rauwkost (tomaatjes, komkommer, paprika)
T: gekookt ei
A: weet ik nog niet. Vermoedelijk iets van 0kcl rijst met bonenschotel ofzo.

B: half uur wandelen + 1,5 uur voetbaltraining.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:19

Heb hier ook een vriend die echt alles kan eten en eerder afvalt dan aankomt. En als ie aankomt, behoud ie zijn strakke lichaam ook gewoon :')

Wel leuk voor mij natuurlijk. Maar op gebied van eten wel frustrerend soms. :=
Ben ook best jaloers op hoeveel hij kan eten :o

Heeft ie echt van zijn vaders kant, die had vroeger precies hetzelfde

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:41

Wat gaat het hier hard, ik kan het echt niet bijhouden, sorry :o
Frummels, supergoed gedaan!
Josien, dat snap ik eig wel, dan is er natuurlijk ook niemand waarvoor je kan denken van 'Moet ik misschien niet iets gezonds pakken?' Hoewel ik er verder geen ervaring mee heb, want ik heb geen vriend :')
Essia, wat jammer dat je vriend begint af te haken! Gelukkig heb je ons nog :))
Marlinde, wat de groentesoep al open? Of was hij in het algemeen vies haha? De andere helft van je lunch klinkt wel heel lekker!
Mooie lijstje Evony!

Gisteren ging eigenlijk weer best goed, na een vreetweekend. Tot ik er achter kwam 's avonds dat ik nog recht had op een pannenkoek, toen had ik ineens twee avondtussendoortjes :')
O: een boterham met 100% pindakaas naturel en een brosse eierkoek (klein) met boter en poedersuiker. (248)
L: twee boterhammen met een halve gehaktbal en 100% pindakaas naturel, een brosse eierkoek (klein) met boter en poedersuiker, een beker halfvolle melk. (546)
T: een banaan. (124)
A: een gehaktbal, (als ik had geweten dat we 's avonds gehakt aten, had ik dat 's middags niet gepakt natuurlijk), jus, witlofstamp. (467)
T: een pannenkoek met ene helft nutella en andere helft schenkstroop. (347)
T: een fries koekje, een dropje, twee winegums, twee schuim banaantjes en twee colaflesjes. (184)
B: 9000 stappen, 8 minuten fietsen en anderhalf uur bezig zijn met paard (verzorgen en longeren).
Totaal kcal: 1916.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:20

Ligt het aan mij of heeft iedereen in dit topic een vriend? :Y)
Lekkere lijstjes komen allemaal ook weer langs!
Kimmie die brosse eierkoeken zijn lekker he.. Ik vind normale eierkoeken echt niet om te vreten maar die dingen van Bolletje kan ik achter elkaar op eten. Haal ze maar niet in huis om die reden :')
Evony; waar haal je die 0kcal rijst? Ik weet dat ze bij de action van die pasta zonder kcal verkopen, of haal je het ergens anders?

Hier gaat 't sinds gisteren weer goed, avond ervoor kwam een vriendin slapen en die had brownies en wijn mee. Dus ja.
Heb een weegschaal gekocht die ook mij vet- en vochtpercentage meet. Schrok ietwat van gewicht (niet heel erg hoor, maar was een tijdje terug wel drie kilo lichter) maar een goede motivatie om lekker zo door te gaan. Vetpercentage was ik dan wel weer heel tevreden over haha.
Ga straks qua beweging even een uur fietsen en zit verder veel binnen; ook wel eens lekker. :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:32

Bij goede vriendin van me ook, zij wil afvallen, hij moet aankomen. Dus hij eet ‘s avonds een tweede keer avondeten en zij moet dan maar proberen niet te eten. Geen makkelijke combinatie, als ze rekening houden met elkaar is altijd één de pineut.

Kimmie, jij hebt altijd mooie lijstjes. Genieten van lekkere dingen, maar wel met mate. En och, die pannenkoek met Nutella en stroop <3

Castilja, m’n vriend is nog maar een maand mijn vriend, dus praat er graag over :')
En hou er wel rekening mee dat je weegschaal niet een realistisch beeld van je vocht en vetpercentage kan geven.

Gisteravond heel erg chocolade cravings. Maar heb het bij rijstwafels met chocolade gehouden. Totaal 1755 kcal gegeten, 55 boven mijn doel, dus tevreden.

Vandaag:
L: Skyr, muesli en whey crispy
T: appel, rijstwafels met chocolade
A: worstjessoep met 2 kaiserbroodjes en tapenade
T: 2 gekookte eieren met rookvlees

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:41

Welke weegschaal heb je gekocht Castilja? Die van mij geeft ook vetpercentage/waterpercentage/bot/tissue aan. Vind het altijd wel leuk om te zien ookal klopt het misschien niet helemaal.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:03

@Linoleum, ah een gloednieuwe liefde! Leuk! En als je net bij elkaar bent is het toch ook heel leuk om dat te delen :9
@Essia: Ik heb er een gekocht van Medisana! Toevallig liep ik ertegenaan in de Etos voor 14 euro. Vind ik niet duur voor een weegschaal met zoveel functies dus had hem direct meegenomen.
Ik weet dat het waarschijnlijk niet helemaal klopt, maar een flinke schatting kan dat ding wel maken en qua vetpercentage komt het (gezien hoe ik er in de spiegel uit zie) volgens mij redelijk bij in de buurt. Heb ook een boekje gekregen waarin staat aangegeven met hoeveel % je te weinig vetpercentage hebt, wanneer je goed zit en wanneer het te hoog is, dus daar vergelijk ik het dan mee.
Ben ook geen professioneel sporter of bodybuilder dus maakt me niet zoveel uit als het niet klopt haha /3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:12

Haha ja hier ook pas 2 maanden officieel mijn vriend dus zelfde verhaal :') Maar Josien, dan is het logisch inderdaad! Hier dus ex-semi professioneel rugby, ik noem hem altijd wel dik maar er is geen vetje te vinden :')

Ohhh Kimmie die pannekoeken <3

Netjes dat je je cravings hebt kunnen weerstaan Lien!

Castilja, zo'n weegschaal is inderdaad vaak niet heel accuraat, wel iets om rekening mee te houden.

Vandaag:

O: 50 gram havermout met 200ml melk
L: pistolet met kip/tomaat/komkommer/coleslaw, zakje popchips, reepje Kinder
A: kippendijfilet met broccoli, rijst en beetje sweet chili saus

B: 3 kwartier bench training, halfuur cardio, 3 kwartier lopen

Voeg denk ik nog iets toe, denk dat ik zo erg laag in calorieen zit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:17

Mijn vriend en ik zijn bijna 2,5 jaar samen. <3

Gisteren nog 3 rijstwafels met appelstroop gegeten na mn werk. Ben steeds met vlagen heel duizelig, denk wat laag in ijzer oid?

Voor vandaag:
O: zelfde portie havermout als gisteren. :)
L: Iglo roerbaksensatie met couscous, groente en kikkererwten
T: banaan
A: vier boterhammen met alpro smeerbaar en quorn slices
T: Alpro go on met kersen :9 en misschien weer rijstwafels na het werk.

Wat ik trouwens aan supplementen slik: 1x vegan multivitamine, 2x omega tabletten op basis van algenolie

B:
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:26

Dilan, vervelend dat je zo duizelig bent. Inderdaad wel even in gaten houden. En proberen hoe het op te lossen valt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:41

Castilja schreef:
Ligt het aan mij of heeft iedereen in dit topic een vriend? :Y)

Evony; waar haal je die 0kcal rijst? Ik weet dat ze bij de action van die pasta zonder kcal verkopen, of haal je het ergens anders?

Ik niet hoor, Just me! En mijn hondje hahaha.

De rijst had ik iid ook bij dr action gezien. Toen laten liggen. En van de week besteld bij de body en fit. Ietsje duurder (0,25). Maar goed, gevoelsmatig ook meer vertrouwen bij B&F :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:44

Evony, vrijgezel zijn is ook heerlijk, echt wel van genoten! Geen rekening hoeven houden met een ander. Merk dat ik daar nu wel echt weer aan moet wennen :')

En is dat echt rijst zonder kcal of staat dat er alleen op?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:45

Die 0kcal noodles van de action waren vies :P .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:56

linoleum schreef:
Evony, vrijgezel zijn is ook heerlijk, echt wel van genoten! Geen rekening hoeven houden met een ander. Merk dat ik daar nu wel echt weer aan moet wennen :')

En is dat echt rijst zonder kcal of staat dat er alleen op?

9 kcl per 100 gr
https://www.bodyenfitshop.nl/food/pasta ... dy-en-fit/

Haha bevalt mij ook goed hoor het vrijgezel zijn :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:13

Josien_ schreef:
Die 0kcal noodles van de action waren vies :P .

I know :+

Gevalletje too good to be true :))

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:39

Ach je hebt ze in ieder geval geprobeerd :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:57

Haha ik heb die zakjes ook wel eens bij de Action zien staan, ik vraag mij dan altijd af wat er dan wél in zit. :+ En ik heb ook wel eens over Glucomannan gehoord, schijnt ook te helpen met afvallen zeggen ze, maar of dat dan echt werkt? Ik ben daar altijd een beetje sceptisch in.

Mijn lijstje van vandaag:
L: Nog een beetje courgette-broccoli soep, 3 maiswafels met runderrookvlees, 2 crackers waarvan 1 met salade en eentje met kruidenkaas, kipfilet en een gekookt eitje :+ En een glas dubbelfriss
T: Nog een gekookt eitje
A: Roerbak met japanse wokmix, kipgehakt en rijst

Ik zit nu rond 1200, een beetje karig dus ik ga vanavond even kijken wat voor extras ik nog kan pakken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:21

Castilja: Haha het valt wel op ja. Ik ook sinds 3 jaar, en sinds een half jaar is het mijn man <3

Heerlijke lijstjes allemaal zeg, ik krijg er helemaal trek van :9

Die rijst/noodles/pasta zonder kcal vind ik zo vies :oo Die pasta vind ik naar overgaar gekookte noodles smaken haha.

Dilan: Lekkere ritjes maak jij zeg! Krijg ik er bijna weer zin van om te rijden! :) Ik rij al een poosje niet meer omdat ik er niet zoveel plezier meer in had. En mijn eigen mini gaat dit jaar lekker voor de sulky.

Lijstje vandaag:
O: 2 plakjes bananenbrood
L: 12 uurtje: broodje kroket, broodje kaas, sla, tomatensoep
T: 2 plakjes bananenbrood en een paar zoute sticks
A: magioni pizza maken <3 Weet nog niet met wat er op.. ik denk salami, groenten etc .
T: kwark met fruit

Totaal 1710

B: uur krachttraining

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:02

Het gaat hier snel! En ik ben even niet fris genoeg om te reageren. Morgen ga ik weer naar de diëtiste. Ik heb deze week alleen op eiwitten gelet en de rest van de calorieën tellen even losgelaten. Dat vond ik best lastig.

Volgens de diëtiste kreeg ik naast te weinig eiwit ook te weinig jodium binnen. Nu las ik dat je het daar ontzettend koud van kan krijgen. En dat had ik. Nu heb ik dat aangevuld door vitaminepreparaat en ik heb het al een week niet koud meer.

Mijn gewicht gaat nog steeds langzaam naar beneden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:10

Raket, wat fijn dat de aanpassing in je voeding al zoveel effect heeft! En nog mooier dat je gewicht ook wat zakt. Succes bij de diëtiste morgen.

Frummels, welk recept voor bananenbrood gebruik jij?

Annikoe, heerlijk uitgebreide lunch, klinkt goed!

Die pasta en rijst erin klinkt inderdaad too good to be true :') hou het wel bij gewone rijst (pasta eet ik toch al niet)

Had mezelf gezegd dat ik naar de mcdonalds mocht als ik niet door mocht in de volgende ronde van mijn sollicitatie. Maar helaas, wel door :+ vrijdag tweede gesprek en die dag krijg ik gelijk te horen of ik ben geworden of iemand anders. Dus gewoon mijn soep met broodjes vanavond.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:41

Lijstje van gister is iets anders geworden Haha:

T1: granny smit
T2: gekookt ei
L: restantje schotel van gisteravond + rauwkost (tomaatjes, komkommer, paprika)
T: smart bar body & fit
A: bleek nog meer restjes pasta schotel te hebben Haha dus die gegeten.
T: 1 gekookt ei
T2: magere kwark

B: half uur wandelen + 1,5 uur pittige voetbaltraining.

Vandaag:
O: havermout, kaneel, appel en rozijnen
T: kipfilet pesto wrap
L: Rijstewafels met zelf gemaakte quacemole
T: ?
A: ?

T en A weet ik nog niet omdat ik op concours ga is dus dan altijd wat rommelig.

B: half uurtje hardlopen + paardrijden

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:13

Concours doordeweeks?

Ben duidelijk geen wedstrijdruiter, dacht dat dat alleen in het weekend was :')

Ik heb als ontbijt mn worteltaart-havermout weer gehad. :9
Zal straks een (verwacht) lijstje posten