Bloodymary schreef:Ach, een drachtige vrouw met een verkeerd perspectief kraamt wat onzin uit. Boeien..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjoow schreef:Nou als de huidige trend doorzet leven we in 2050 met 50 miljard mensen heb ik al eens gelezen. Da's meer dan het dubbele van nu...
Magrathea schreef:Ayasha schreef:Mijn lijf lijdt er het meest onder. Het is makkelijk willen als jij het niet moet doen.
Ja dat.Heb het idee dat niet alle mannen dat beseffen.
Niet dat ze er iets aan kunnen doen maar enig bewustzijn is wel prettig...
Ja die column, jeetje. Mijn tenen zijn 180 graden gekromd.![]()
Ik had al niet zo'n hoge pet op van haar (ze heeft jaren terug een column geschreven waarin ze beweerde dat elk persoon met tatoeages die neemt omdat ze lak hebben aan de samenleving/de maatschappij en concludeerde daaruit dat haar optometrist een incapabel persoon was) en dat was wel weer een beetje hersteld door haar ode aan de E-nummers... Die vond ik erg goed. Maar helaas ze blijkt toch een hoop meningen te hebben waar ik... Niet achter sta.
![]()
De hooghartigheid die ook uit dat stuk sprak. Al die gekke kinderloze vrouwen zijn niet goed wijs, ik draag tenminste mijn steentje bij aan de samenleving.Echt... bijzonder.
Mona81 schreef:Verder heb ik ook echt geen problemen met ouders die kinderbijslag krijgen en zwangerschapsverlof. Sterker nog, ik vind het wel terecht. Een kind krijgen is een ingrijpend iets en een baby heeft toch echt zijn moeder nodig. Ik zou het raar vinden als vrouwen na een week weer aan het werk moeten. En het is geen gratis vakantie, die kinderloze vrouwen ook zouden moeten krijgen. Ik heb tenslotte geen kind uit mijn lichaam geperst (thank god)
Ik vind dit wel een leuk topic, alleen soms zo anti-kind, en dat snap ik dan weer niet zo.
oomens schreef:Marjoow schreef:Nou als de huidige trend doorzet leven we in 2050 met 50 miljard mensen heb ik al eens gelezen. Da's meer dan het dubbele van nu...
Veel meer zelfs. We zijn nu met 7 en een beetje. Zelfs als die allemaal (dus ook de ouderen) 3 kinderen krijgen per persoon (dus niet per paar) in de komende 32 jaar, en een deel van die kinderen zelf ook weer, en er helemaal niemand doodgaat in de tussentijd, dan halen we de 50 miljard nog niet. Broodje aap dus.
Marjoow schreef:oomens schreef:
Veel meer zelfs. We zijn nu met 7 en een beetje. Zelfs als die allemaal (dus ook de ouderen) 3 kinderen krijgen per persoon (dus niet per paar) in de komende 32 jaar, en een deel van die kinderen zelf ook weer, en er helemaal niemand doodgaat in de tussentijd, dan halen we de 50 miljard nog niet. Broodje aap dus.
Oké dus eerst zeg je dat er in 2050 veel meer mensen zijn, en vervolgens ontkracht je alles weer om te zeggen dat het niet zo is?
Het getal 50 klopt niet helemaal dat heb ik verkeerd. Maar in het boek "de verborgen impact" staat dat volgens de VN de wereldbevolking zal stijgen naar 10 miljard mensen in 2050. Echter stijgt dan ook de welvaart met 2,7 en daarmee Kun je stellen dat er in 2050 virtueel gezien 20 miljard mensen op de wereld zijn. In dat geval hebben we 4,3 aardes nodig...
[ [url=m/g7xulh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CmDMlv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit boek is overigens echt een aanrader voor iedereen die duurzamer wilt leven.
Marjoow schreef:Het getal 50 klopt niet helemaal dat heb ik verkeerd. Maar in het boek "de verborgen impact" staat dat volgens de VN de wereldbevolking zal stijgen naar 10 miljard mensen in 2050. Echter stijgt dan ook de welvaart met 2,7 en daarmee Kun je stellen dat er in 2050 virtueel gezien 20 miljard mensen op de wereld zijn. In dat geval hebben we 4,3 aardes nodig...
MarlindeRooz schreef:Reageerden ook van die rare oude kortzichtige kakkers op dat bericht over tatoeages. Wat ze trouwens niet eens goed konden spellen.![]()
"Ik werk op een universiteit en zie steeds meer studenten met tatouages. Het is schrikbarend dat zo’n domme -want onherroepelijke – daad klakkeloos wordt overgenomen. "