Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:31

Bloodymary schreef:
Ach, een drachtige vrouw met een verkeerd perspectief kraamt wat onzin uit. Boeien..

:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:43

Joh laat haar lekker een eind weg baren als dat zo goed is voor de mensheid, dan houden wij het weer in evenwicht

Edit: ik snap al die zorgen over krimp van de bevolking ook niet. Ten eerste is dat een onhoudbaar systeem waar we sowieso vanaf moeten. Ten tweede: ik zie hier toch echt dat de bevolking nog steeds groeit, óók als je alleen maar kijkt naar geboortes vs aantal overleden mensen :o? http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37943NED&D1=0-9&D2=203,220,237,254,271,288,(l-17)-l&HD=130605-0932&HDR=T&STB=G1
Dat is namelijk zo'n argument dat er altijd bij getrokken wordt, dat momenteel de bevolking alleen maar groeit omdat er zoveel migranten bij komen.

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 01:06

Ik vind dat geneuzel dat migranten niet meetellen omdat de economie dan verschoven word i.p.v vermeerdert (bij geboortes) zo een schitterende gedachtegang! :+
Alsof Syrië een pensioenfonds heeft dat dáár op zijn gat gaat omdat de mensen naar híer trekken. :+ Hou nou toch op!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:11

Oew weer zo tenenkrommend allemaal, snap dat iedereen een eigen mening heeft maar om dat nou zo te verkondigen, ik zit in ieder geval niet op zon collom te wachten...
Een aantal jaar geleden heb ik besloten niets meer aan te trekken van sociale druk/verplichtingen en gewoon mn eigen dingen te doen op de manier waarop ik gelukkig wordt. Wie bepaald nou eigenlijk hoe het behoord? Ja de de maatschappij, maar ondanks deze moderne tijd merk ik dat het gewoon niet geaccepteerd wordt als je er andere ideeën op na houd. Deze colloms zijn er weer een goed voorbeeld van...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:47

Ik probeer dat soort dingen zoveel mogelijk te vermijden om te lezen, krijg daar altijd jeuk en stress van.

Succes met je mening denk ik dan altijd maar, die kop zit zo vol met die onzin dat ze er niet eens voor open staan om het eens van een andere kant te bekijken...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:07

Nou als de huidige trend doorzet leven we in 2050 met 50 miljard mensen heb ik al eens gelezen. Da's meer dan het dubbele van nu...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:45

Marjoow schreef:
Nou als de huidige trend doorzet leven we in 2050 met 50 miljard mensen heb ik al eens gelezen. Da's meer dan het dubbele van nu...

Veel meer zelfs. We zijn nu met 7 en een beetje. Zelfs als die allemaal (dus ook de ouderen) 3 kinderen krijgen per persoon (dus niet per paar) in de komende 32 jaar, en een deel van die kinderen zelf ook weer, en er helemaal niemand doodgaat in de tussentijd, dan halen we de 50 miljard nog niet. Broodje aap dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:48

Magrathea schreef:
Ayasha schreef:
Mijn lijf lijdt er het meest onder. Het is makkelijk willen als jij het niet moet doen.

Ja dat. :+ Heb het idee dat niet alle mannen dat beseffen.
Niet dat ze er iets aan kunnen doen maar enig bewustzijn is wel prettig...

Ja die column, jeetje. Mijn tenen zijn 180 graden gekromd. :')
Ik had al niet zo'n hoge pet op van haar (ze heeft jaren terug een column geschreven waarin ze beweerde dat elk persoon met tatoeages die neemt omdat ze lak hebben aan de samenleving/de maatschappij en concludeerde daaruit dat haar optometrist een incapabel persoon was :') ) en dat was wel weer een beetje hersteld door haar ode aan de E-nummers... Die vond ik erg goed. Maar helaas ze blijkt toch een hoop meningen te hebben waar ik... Niet achter sta. :o
De hooghartigheid die ook uit dat stuk sprak. Al die gekke kinderloze vrouwen zijn niet goed wijs, ik draag tenminste mijn steentje bij aan de samenleving. :') Echt... bijzonder.

Oh is zij dat. _O- Die reacties die hier op bokt ook kwamen toen gaven weinig hoop voor de maatschappij. :)) :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:49

Liesje1611 schreef:
*stille meelezer, al 80 jaar*

Dat hoofd alleen al. Echt zo’n bakfietsmoeder die vind dat ze overal mag parkeren. :')

Ach de Bristol vaart er wel bij :’)

Fijn dat ze blij is met keuze voor haar zwangerschap, laat een ander blij zijn met keuze om er niet aan te beginnen.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:08

Hier ook een stille kindloze meelezer. Wat een vreselijk mens, van die columns. Zo uit de hoogte...

Ik lees veel over de druk van buitenaf, over het kinderloos zijn en het onbegrip. Ik ervaar dat totaal niet zo. Het is denk ik in hoeverre je het je aantrekt. Mij interesseert het weinig wat mensen vinden dat ik zou moeten doen.
Ik vind het wel altijd grappig hoe mensen reageren op mijn leeftijd. Ik zie er blijkbaar een stuk jonger uit dan ik ben. Ben nu 36 en nog steeds zeggen mensen tegen me: toen ik jouw leeftijd was, wilde ik ook nog geen kinderen :D

Verder heb ik ook echt geen problemen met ouders die kinderbijslag krijgen en zwangerschapsverlof. Sterker nog, ik vind het wel terecht. Een kind krijgen is een ingrijpend iets en een baby heeft toch echt zijn moeder nodig. Ik zou het raar vinden als vrouwen na een week weer aan het werk moeten. En het is geen gratis vakantie, die kinderloze vrouwen ook zouden moeten krijgen. Ik heb tenslotte geen kind uit mijn lichaam geperst (thank god :) )
Ik vind dit wel een leuk topic, alleen soms zo anti-kind, en dat snap ik dan weer niet zo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:14

Nu ik niet meer in een relatie zit met een partner die me eigenlijk weinig keus liet en kindjes wilde, ben ik er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig. Ik probeerde een kinderwens te forceren en las, en las, en las... met een averechts effect. Ook ervaarde ik de druk of eigenlijk meer de standaard verwachting. Maar nu, ik lees amper nog dit soort artikelen, heb er gewoon geen interesse in. Heerlijk! En voel ook de druk niet meer. Tuurlijk komt er soms een vraag voorbij, maar eigenlijk niet meer zo vaak.

Mona81 schreef:
Verder heb ik ook echt geen problemen met ouders die kinderbijslag krijgen en zwangerschapsverlof. Sterker nog, ik vind het wel terecht. Een kind krijgen is een ingrijpend iets en een baby heeft toch echt zijn moeder nodig. Ik zou het raar vinden als vrouwen na een week weer aan het werk moeten. En het is geen gratis vakantie, die kinderloze vrouwen ook zouden moeten krijgen. Ik heb tenslotte geen kind uit mijn lichaam geperst (thank god :) )
Ik vind dit wel een leuk topic, alleen soms zo anti-kind, en dat snap ik dan weer niet zo.

Ik vind het soms ook wat te scherp anti-kind, maar lees er wel overheen.
De verlofdagen heb ik ook niet zo'n moeite mee, ik weet niet of de wereld beter wordt zonder verlof en kindvrijen verlof geven wordt ook een lastig verhaal.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:34

oomens schreef:
Marjoow schreef:

Veel meer zelfs. We zijn nu met 7 en een beetje. Zelfs als die allemaal (dus ook de ouderen) 3 kinderen krijgen per persoon (dus niet per paar) in de komende 32 jaar, en een deel van die kinderen zelf ook weer, en er helemaal niemand doodgaat in de tussentijd, dan halen we de 50 miljard nog niet. Broodje aap dus.

Oké dus eerst zeg je dat er in 2050 veel meer mensen zijn, en vervolgens ontkracht je alles weer om te zeggen dat het niet zo is?

Het getal 50 klopt niet helemaal dat heb ik verkeerd. Maar in het boek "de verborgen impact" staat dat volgens de VN de wereldbevolking zal stijgen naar 10 miljard mensen in 2050. Echter stijgt dan ook de welvaart met 2,7 en daarmee Kun je stellen dat er in 2050 virtueel gezien 20 miljard mensen op de wereld zijn. In dat geval hebben we 4,3 aardes nodig...

Afbeelding

Afbeelding

Dit boek is overigens echt een aanrader voor iedereen die duurzamer wilt leven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:36

Ik ga van de week ook weer gezellig kind knuffelen(kleine van een vriendin)
Geweldig kereltje
Is er ook echt 1 dat je denkt ; nou, Met zo 1 zou ik het ook nog wel willen <3
Maar doe toch maar niet

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:57

Dat het ik nou nooit. Gelukkig, haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:09

Maar het is zo bizar, bij Zomergasten was ze heel tof. Ik snap alleen nu wel (en toen niet) dat ze ruzie kreeg mer haar onderzoeksbegeleiders in Amerika.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:35

Tis idd niet alleen deze collumn van haar waar ik jeuk van krijg
Heb al meer van haar gelezen waar ze op zich interresante dingen aankaart
Maar uiteindelijk word alles waardeloos door die air van verhevenheid en kleinerende toon die ze blijkbaar niet in toom kan houden

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:44

Marjoow schreef:
Oké dus eerst zeg je dat er in 2050 veel meer mensen zijn, en vervolgens ontkracht je alles weer om te zeggen dat het niet zo is?
Dat "veel meer zelfs" was een reactie op jouw opmerking dat 50 miljard meer dan het dubbele zou zijn van de huidige wereldbevolking.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:46

Marjoow schreef:
oomens schreef:

Het getal 50 klopt niet helemaal dat heb ik verkeerd. Maar in het boek "de verborgen impact" staat dat volgens de VN de wereldbevolking zal stijgen naar 10 miljard mensen in 2050. Echter stijgt dan ook de welvaart met 2,7 en daarmee Kun je stellen dat er in 2050 virtueel gezien 20 miljard mensen op de wereld zijn. In dat geval hebben we 4,3 aardes nodig...

[ [url=m/g7xulh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CmDMlv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit boek is overigens echt een aanrader voor iedereen die duurzamer wilt leven.

Ah, dat verklaart de 50 miljard wel, ik vond het ook nogal ambitieus :))

Ik heb haar artikelen gelezen, erg verhelderend inderdaad!

Ja Ayasha, dat was me een leuk topic :+ Oef

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:13

Marjoow schreef:

Euh, ik vind dat nogal een betwijfelenswaardige rekensom, om te stellen dat een welvaartsstijging equivalent staat aan een fictieve verdubbeling en vraag me af waar dat op gebaseerd is. Dan ga je ook uit van een gelijke stijgingen van groei binnen leefgebieden en ook dat betwijfel ik.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:54

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:50

Mmm... moet je bij Die van mij proberen
Leren ze het wel af hoor O:)

(Gull haar bijnaam is niet voor niks Secreet := )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:54

Reageerden ook van die rare oude kortzichtige kakkers op dat bericht over tatoeages. Wat ze trouwens niet eens goed konden spellen. :=
"Ik werk op een universiteit en zie steeds meer studenten met tatouages. Het is schrikbarend dat zo’n domme -want onherroepelijke – daad klakkeloos wordt overgenomen. "

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:14

MarlindeRooz schreef:
Reageerden ook van die rare oude kortzichtige kakkers op dat bericht over tatoeages. Wat ze trouwens niet eens goed konden spellen. :=
"Ik werk op een universiteit en zie steeds meer studenten met tatouages. Het is schrikbarend dat zo’n domme -want onherroepelijke – daad klakkeloos wordt overgenomen. "

Dat kun je ook van kinderen zeggen.... Dat is nou ook niet bepaald omkeerbaar :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:01

Stond er eerder niet zo‘n plaatje in dit topic dat beide omkeerbaar zijn met een sterke laser O:)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:46

Sizzle schreef:
Stond er eerder niet zo‘n plaatje in dit topic dat beide omkeerbaar zijn met een sterke laser O:)

_O-