Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:07

Janine1990 schreef:
Laura82 schreef:
Klinkt goed! Ben benieuwd :D

Iemand een lekker recept voor een goed vullend, niet te kcal-rijk, soepje met veel groenten?

Kippenboullion (want lekker sterk) en daar groente naar wens aan toevoegen. Veel groente kan het hartige van de soep absorberen. Maar daar kan een mens ook van houden ;)

Overigens echte aanraders (maar wel gebonden soepen); knolselderijsoep en spinaziesoep.

Wij hebben knolselderijsoep op het werk als dagsoep & als ik dat tegen gasten zegt trekken ze allemaal zo een vies hoofd :') Terwijl het echt lekker is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:17

V_eraa schreef:
Wij hebben knolselderijsoep op het werk als dagsoep & als ik dat tegen gasten zegt trekken ze allemaal zo een vies hoofd :') Terwijl het echt lekker is!

Wat een sukkels, maar gelukkig blijft er dan meer over voor jullie! *\o/*

Ik heb het toen eens als amuse gehad, jeeeemig wat vreselijk lekker!!! Moet het nog steeds een keer zelf maken :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:25

Knolselderijsoep klink best goed :D

Ik moet maar eens wat experimenteren, vind een kopje soep bij de lunch erg lekker op mn werk, alleen de soepen daar zijn altijd gebonden en behoorljk vettig. Er is ook bouillon maar daar is weer net niets aan, wil beetje er tussen in :')

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:00

Knolselderij <3

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:04

Ik maak zelf ook graag spinaziesoep, supersimpel om klaar te maken en erg lekker! Het enige wat je nodig hebt is spinazie, ui en kippenbouillon. Lekker groen prutje :D
Ik heb ook nog ergens een recept voor zoete aardappel-pompoensoep, die is ook erg lekker! En door de aardappel wat steviger en vullender :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:30

Ik maak vaak zelf bloemkoolsoep, dat is echt m'n absolute favoriet. Bloemkool in kleine roosjes snijden. Eerst even uitje en knoflook fruiten, dan bloemkool heel even meebakken. Zooi water erin, groentebouillon (ik doe altijd twee blokjes), koken tot de bloemkool snotgaar is. Je kan hem evt kruiden met dingen die je lekker vind. Ik doe er vaak een lepel currypasta of wat currypoeder in, en flink wat cayennepeper. Dan van het vuur, even de staafmixer er doorheen, terug op het vuur, scheutje room erdoor en nog even wat dikker laten worden.

Omdat er niet heel veel meer in zit dan bloemkool is het echt suuuuper zuinig in kcal. Had hem laatst uitgerekend en als je er 8 porties uit haalt dan is het iets van 60 kcal per portie. Als ik hem als avondeten eet neem ik er vaak een stuk naanbrood bij, als lunch eet ik hem gewoon zo. Het mooiste is dat hij de volgende dag misschien nog wel lekkerder is :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:32

Snotgaar. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:34

Haha ja dan kan je er tenminste makkelijk met de blender doorheen, anders moet je zo hard je best doen :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:37

Oei Emma, die klinkt heerlijk! Die ga ik zeker proberen!! :9

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:27

Klinkt ook lekker Emma, m'n moeder maar eens overhalen, de rest hier in huis moet niks weten van bloemkool.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 4 fjord rogge crackers met 2 gekookte eieren, roggebrood met appelstroop, plak ontbijtkoek
T: Grapefruit
L: Kipfilet, broccoli & zoete aardappel

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:09

Oh, die soep klinkt ook lekker ja! Vooral met currypoeder, jummie.
Vandaag een beetje een gek lijstje. Allemaal kleine dingetjes tussendoor. Ik moest vanochtend mijn vader ophalen van Schiphol en zijn vliegtuig was vertraagd waardoor ik later thuis was dan gepland en heel mijn ritme door elkaar is. En dus ben ik maar willekeurig gaan eten :')
Met als toevoeging dat we vanavond waarschijnlijk uiteten gaan voor de verjaardag van mijn broer..

O: Volkoren cracker met kipfilet
L: Tosti van volkoren boterhammen + glas (slecht) vruchtensap
T: 4 blokjes pure chocolade
T: Chocoladewafel
A: Carpaccio als voorgerecht en garnalen als hoofdgerecht, mits we uiteten gaan.

Bijna 1000 kcal al, nog 650 over voor het avondeten, geen idee of ik daar overheen ga. Ligt eraan of de garnalen nog zwemmen (pun intended :+) in een sausje en of het mij lukt om geen frietjes o.i.d. te snoepen.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:13

Ik vind bloemkool zo vies, de geur alleen al kan ik niet hebben :o

Annikoe, wel gewoon genieten hoor :) Dan maar een keer iets erover heen. Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik uiteten ga ik gewoon lekker eet wat ik wil ( behalve gluten en varkensvlees), tenzij je elke week 3 keer gaat natuurlijk :')

V_eraa net lijstje denk ik zo :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:14

Annikoe schreef:
Oh, die soep klinkt ook lekker ja! Vooral met currypoeder, jummie.
Vandaag een beetje een gek lijstje. Allemaal kleine dingetjes tussendoor. Ik moest vanochtend mijn vader ophalen van Schiphol en zijn vliegtuig was vertraagd waardoor ik later thuis was dan gepland en heel mijn ritme door elkaar is. En dus ben ik maar willekeurig gaan eten :')
Met als toevoeging dat we vanavond waarschijnlijk uiteten gaan voor de verjaardag van mijn broer..

O: Volkoren cracker met kipfilet
L: Tosti van volkoren boterhammen + glas (slecht) vruchtensap
T: 4 blokjes pure chocolade
T: Chocoladewafel
A: Carpaccio als voorgerecht en garnalen als hoofdgerecht, mits we uiteten gaan.

Bijna 1000 kcal al, nog 650 over voor het avondeten, geen idee of ik daar overheen ga. Ligt eraan of de garnalen nog zwemmen (pun intended :+) in een sausje en of het mij lukt om geen frietjes o.i.d. te snoepen.

Misschien dat ik het een beetje mis hoor, maar waarom zou je die frietjes moeten laten staan?
Ik zou in dit geval gewoon lekker uit eten gaan en niet idioot veel van alles. Dus als er los frietjes op tafel komen te staan, schep je een klein beetje op. En geniet je er dubbel zo lang van...

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:20

Haha ja ik hou ook heel erg van uiteten gaan en ik kan er ook wel echt van genieten. Maar afvallen gaat bij mij echt ontzettend lastig én ontzettend langzaam. Dus ik moet gewoon eventjes streng voor mezelf zijn en niet teveel 'extraatjes' erbij eten. Anders dan werkt het bij mij gewoon niet. En ik ben trouwens dol op zowel carpaccio als garnalen, dus het is echt geen straf voor mij om dat te eten <3
En daar komt nog bij dat ik 1 maart met mijn vriend een overnachting heb in Den Haag, waarbij wij dus ook al uiteten gaan/ergens ontbijten/brunchen/lekkers eten. En naar de Lion King, ook geen straf natuurlijk :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:27

Annikoe schreef:
Haha ja ik hou ook heel erg van uiteten gaan en ik kan er ook wel echt van genieten. Maar afvallen gaat bij mij echt ontzettend lastig én ontzettend langzaam. Dus ik moet gewoon eventjes streng voor mezelf zijn en niet teveel 'extraatjes' erbij eten. Anders dan werkt het bij mij gewoon niet. En ik ben trouwens dol op zowel carpaccio als garnalen, dus het is echt geen straf voor mij om dat te eten <3
En daar komt nog bij dat ik 1 maart met mijn vriend een overnachting heb in Den Haag, waarbij wij dus ook al uiteten gaan/ergens ontbijten/brunchen/lekkers eten. En naar de Lion King, ook geen straf natuurlijk :)

Hmmm.. nou vooruit ;) Alleen als je er echt 300% van geniet!

Weet je ook waarom het bij jou zo lastig en langzaam gaat?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:53

Nee geen idee :( Ik kan makkelijk 2kg in een week aankomen maar ik krijg het er amper vanaf.. Bij de sportschool zeggen ze dat ik een lage stofwisseling heb, dat staat iig op het bonnetje wat uit de weegschaal komt. Daar staan 3 balkjes op, netzoals op dit plaatje (ik kon zo gauw geen voorbeeld vinden met 3): http://www.slankmetim.nl/images/Uitdraa ... schaal.jpg

En die onderste, BMR, staat er bij mij ook op. En daar zit ik nog niet eens op een kwart van het balkje. Hij komt nog niet eens tot dat min-tekentje. En hun zeggen dus dat dat mijn stofwisseling is. En dat het vanzelf wel omhoog gaat als je gewoon normale, gezonde voeding eet. Maar ik heb geen idee of dat waar is eigenlijk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:04

Pittige pompoensoep is ook erg lekker en makkelijk. :j
Knoflook en ui fruiten, pompoen en wortel erbij, bakken tot het flink gaar is. Groentebouillon opzetten, alle gebakken dingetjes erbij gooien en door laten koken. Halve rode peper erbij, zout, paprikapoeder en kruiden naar smaak. Staafmixer erdoor en tadaaa. :9 Zelfs ik als student kan het haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:11

Jumjum cheetahfan! Ook die ga ik proberen!

Annikoe, ik heb er te weinig kennis van om echt iets nuttigs te zeggen, alleen het verhaal van die bmr verbaast me. Dat is toch juist je basisstofwisseling, dus hetgene je nodig hebt in absolute rust? Wist niet dat dat zo meetbaar is, en dat het dan zo extreem laag kon zijn ook.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:19

Laura82 schreef:
Jumjum cheetahfan! Ook die ga ik proberen!

Annikoe, ik heb er te weinig kennis van om echt iets nuttigs te zeggen, alleen het verhaal van die bmr verbaast me. Dat is toch juist je basisstofwisseling, dus hetgene je nodig hebt in absolute rust? Wist niet dat dat zo meetbaar is, en dat het dan zo extreem laag kon zijn ook.

Ik weet het niet precies, dit staat er bij als uitleg:

De totale energie die door het lichaam wordt verbruikt om de normale functies in een toestand van rust te houden.

Dus ik denk het wel ja. Ik weet niet precies wat er dan bij staat aan kcal op mijn bonnetje, daar zal ik de volgende keer eens naar kijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:43

Ik kan me zo voorstellen dat als je klein bent, weinig spiermassa hebt om te onderhouden, dat soort dingen... dan heb je een relatief lage bmr. Formule is natuurlijk een benadering die niet heilig is.
Het lastige aan dat formuliertje is allereerst dat het niet duidelijk is wat zo'n plusje en minnetje is. Is dat t.o.v. Andere mensen van jou lengte en gewicht? Of tov de gemiddelde mens? Het zegt me dus niet zoveel....

Je BMR berekenen doe je normaal obv lengte en gewicht. Maar natuurlijk heeft iemand van 80kg met veel spiermassa een hogere ruststofwisseling dan iemand van 80kg met weinig spiermassa. Daar zal dit apparaat wel rekening mee houden, meer dan een standaard formule. Maar aangezien je niet weet wat voor formule er gebruikt is door dit apparaat, is er weinig over te zeggen....

Ik zou je bonnetje graag willen zien de volgende keer :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:53

Hmm dat klinkt wel logisch secricible. Alleen zou je bmr dan hoger worden als je gezonde normale voeding eet? Ik kan me wel voorstellen dat dat gebeurt door opbouwen van spiermassa idd.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:56

secricible schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat als je klein bent, weinig spiermassa hebt om te onderhouden, dat soort dingen... dan heb je een relatief lage bmr. Formule is natuurlijk een benadering die niet heilig is.
Het lastige aan dat formuliertje is allereerst dat het niet duidelijk is wat zo'n plusje en minnetje is. Is dat t.o.v. Andere mensen van jou lengte en gewicht? Of tov de gemiddelde mens? Het zegt me dus niet zoveel....

Je BMR berekenen doe je normaal obv lengte en gewicht. Maar natuurlijk heeft iemand van 80kg met veel spiermassa een hogere ruststofwisseling dan iemand van 80kg met weinig spiermassa. Daar zal dit apparaat wel rekening mee houden, meer dan een standaard formule. Maar aangezien je niet weet wat voor formule er gebruikt is door dit apparaat, is er weinig over te zeggen....

Ik zou je bonnetje graag willen zien de volgende keer :D

Mijn spiermassa zit meestal net iets over de helft en mijn vetpercentage nog iets verder over de helft. Vrij logisch, anders zou ik niet proberen af te vallen. :Y) Maar het is dus niet zo dat ik extreem weinig spieren heb ofzo. En ik ben 1.68.
Als het mag van de sportschool dan zal ik de volgende keer een foto maken van mijn bonnetje en hier plaatsen. Al ziet dan wel iedereen mijn gewicht :')

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:58

Phoeh ik zou dat ook niet zo snel weten inderdaad.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Smoothie van banaan, aardbei, ananas, rijstmelk, spirulina en maca poeder
L: Rijstewafel met hummus en rijstewafel met pindakaas
T: Fruit en notenreep
A: Verse tomatensoep en kikkererwten en zoete aardappel uit de oven
T: Weet ik nog niet haha, moet nog aan wat eiwitten zien te komen.

Helemaal vegan, glutenvrij en geen toegevoegde suikers :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:01

Mijn lijstje van vandaag is prut, dus het kan nog wel wat prutter worden. Amper beweging, door de storm. En door wat verleidingen ook nog vrij slecht gegeten.
O: twee boterhammen met pindakaas american style en Calvé pindakaas met stukjes en een kop thee met honing.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, abrikozenjam en pindakaas american style, water en een bekertje thee.
T: kop thee, zelfgemaakt havermoutkoekje, korstje met pure chocoladepasta en een sinaasappel.
A: peenstamp met een vink en wat jus.
T: bakje vanillevla met royale vlokken puur (slecht, slecht, slecht)
T: wss kop thee met een zelfgemaakt havermoutkoekje, of een stroopwafel, of allebei :')
B: half uur dansen bij gym, paard gepoetst en gelongeerd.

Wow priscilla! Wat zijn al die dingen (buiten het fruit) in je smoothie joh?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:06

Annikoe schreef:
Nee geen idee :( Ik kan makkelijk 2kg in een week aankomen maar ik krijg het er amper vanaf.. Bij de sportschool zeggen ze dat ik een lage stofwisseling heb, dat staat iig op het bonnetje wat uit de weegschaal komt. Daar staan 3 balkjes op, netzoals op dit plaatje (ik kon zo gauw geen voorbeeld vinden met 3): http://www.slankmetim.nl/images/Uitdraa ... schaal.jpg

En die onderste, BMR, staat er bij mij ook op. En daar zit ik nog niet eens op een kwart van het balkje. Hij komt nog niet eens tot dat min-tekentje. En hun zeggen dus dat dat mijn stofwisseling is. En dat het vanzelf wel omhoog gaat als je gewoon normale, gezonde voeding eet. Maar ik heb geen idee of dat waar is eigenlijk.

Je stofwisseling wordt toch ook voor een groot deel bepaald door hoeveel je beweegt en de spieropbouw? Meer spieren is een hoger BMR. Dus alleen gezonde voeding lijkt me niet voldoende?