[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:12

xhereisanne, net omdat de betekenis zo bijzonder voor je is, zou ik eerder op zoek gaan naar een persoonlijker ontwerp waar dan wel vogels in verwerkt zijn. Het gaat over iets wat deel van jouw leven is, dan lijkt het me eerlijk gezegd dat het ook meer "verdient" dan cliché vogels waarmee zovelen rondlopen. En daarom zou ik ook verder borduren op het idee en er tijd voor nemen, maar echt een goeie artiest zoeken die er iets bijzonders van kan maken.
Mijn bescheiden mening.

Courses

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:31

Niet om het een of ander, maar je bent 16 en je zegt nu al te weten dat er 'met je verdere werk waarschijnlijk geen problemen mee komen'. Toen ik 16 was dacht ik dat ik forever freelance fotograaf zou blijven en lekker m'n eigen baas ga zijn, maar daar denk ik nu heel wat anders over :+ Ik zou, zeker op zo'n jonge leeftijd, zo'n opzichte plek echt niet als eerste tattoo nemen. Vogels kun je overal kwijt, vanwaar juist die opzichtige plek? Eerst maar eens 18 worden en dan nog eens goed nadenken voordat je die naald erin zet ;) Het mag dan wat toleranter zijn tegenwoordig qua tattoo's, maar ga er niet 'zomaar van uit dat het wel goed is'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:29

Welke tattoo conventies zijn de moeite waard om naartoe te gaan? Ik wil samen met m'n broer oriënteren op een broer/zus tattoo en eventueel zelfs daar gelijk laten zetten :j We hebben al een idee van wat we willen (iets kleins/simpels op de pols met wind en water/waterman erin verwerkt). Alleen de uitwerking en het vinden van een artiest waarvan we de stijl allebei vet vinden, blijkt nog wel wat lastig te zijn :=

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:19

Courses schreef:
Niet om het een of ander, maar je bent 16 en je zegt nu al te weten dat er 'met je verdere werk waarschijnlijk geen problemen mee komen'. Toen ik 16 was dacht ik dat ik forever freelance fotograaf zou blijven en lekker m'n eigen baas ga zijn, maar daar denk ik nu heel wat anders over :+ Ik zou, zeker op zo'n jonge leeftijd, zo'n opzichte plek echt niet als eerste tattoo nemen. Vogels kun je overal kwijt, vanwaar juist die opzichtige plek? Eerst maar eens 18 worden en dan nog eens goed nadenken voordat je die naald erin zet ;) Het mag dan wat toleranter zijn tegenwoordig qua tattoo's, maar ga er niet 'zomaar van uit dat het wel goed is'.

Daarom vroeg ik het in eerste instantie. Ik heb nagedacht ovet de plek en vind daar toch het mooist.

Maar zoals ik al eerder zei. Ik ga er nog goed over nadenken en overleggen.
Ik zou niet om advies vragen en er vervolgens niks mee doen. Dus dat ga ik doen.

Dat ik goed na moet denken voordat ik een tattoo laat zetten, ja oke logisch.
Maar dat ik eerst 18 moet worden is jou mening.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:08

Ik heb mijn eerste ook laten zetten op mijn 16e.. in een omslag in mijn leven. Ben inmiddels 33..
Wil niet zeggen dat ik deze weer zou zetten, maar zal hem ook niet coveren. Het hoort bij mij.. mijn lijf en mijn leven.

Wil hiermee overigens niet zeggen dat je er niet over na moet denken. Als ik het over zou doen dan waarschijnlijk een meer persoonlijk ontwerp en niet 1 van een plaatje. Maar mezelf kennende had ik in elk geval wel een tattoo laten zetten op die leeftijd.
Ga volgende maand overigens voor mijn 5e *\o/*

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:20

Op mijn 16e zag ik ook veel tattoo's die wilde hebben. Ben echt blij dat ik heb gewacht.

En vandaag is de grote dag, mijn eerste tattoo!
Wil ik mijn reis gaan plannen naar de shop, is er een stroom storing in amsterdam en rijden de treinen niet. |( Mijn afspraak is om 12 uur, dus hopelijk is het dan verholpen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:25

Ik wou vroeger ook altijd een tattoo. Uiteindelijk toch gewacht tot ik 25 was om men eerste te zetten. Over de 2de ben ik ondertussen nu al een halfjaar aan het nadenken. Die leeuw blijft maar door men hoofd spoken, alleen heb ik bang voor de grootte ervan :') Maar ik be ook zoiets als het een jaar in men hoofd kan blijven zitten, dan zal ik er wel van overtuigd zijn dat het ok, en soms teken ik wat op de plek waar ik het wil en loop er zo een dag met rond

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:43

Als je m over twee jaar nog wilt, kun je dan altijd nog gaan. Maar ik vind wel dat het hier wordt opgeblazen. Je kunt op je 40e ook nog een andere weg in slaan qua werk, gedachtegang, etc. Ik zit er zelf ergens tussenin := sommige dingen die ik wilde drie jaar geleden had ik nu echt spijt van gehad. Maar 1 ding wil ik nu nog steeds en ik heb de deal met mezelf gemaakt dat ik m mag als ik mijn bsc heb afgerond. :)

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:14

Zal zeker geen spijt krijgen van een tattoo voor mijn broer. Of dat ik dus eindelijk weer beetje vrijheid heb. Dus ookal zijn de vogeltjes niet persoonlijk zijn, dat iedereen ze heeft, zullen ze voor mij altijd een mooie betekenis hebben, dat zal nooit veranderen.
Natuurlijk wil iedereen een tattoo waar ze altijd van blijven houden, daarom had ik al eerder gezegd ik denk nog, en zal overleggen.

Leeftijd vind ik bij mij niet echt uitmaken. Ik mag blij zijn dat ik er nu nog ben....
sommige zijn met 16 erg volwassen terwijl anderen met 18 nog steeds erg kinderlijk zijn. Dit ligt aan de persoon zelf (vind ik). En ja, je smaak met tattoo's gaat veranderen, maar dat kan niemand voorkomen. Dat gebeurt wel heel vaak denk ik. Zolang je er maar goed over nadenkt denk ik.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:17

Nou dat je alle adviezen in de wind slaat om te wachten tot je ouder bent zegt al wat over je leeftijd vind ik. Ik wil vanaf mijn 21ste al een tattoo en ben nu 27, moet nog 1,5 jaar wachten tot ik aan de beurt ben. Een tattoo staat er voor je leven op, als je er zeker van bent kan je heus wel even een paar jaar wachten :) Hij staat er daarna toch nog zo'n 60 jaar of langer.

Maar goed iedereen zegt hier dat je beter kan wachten, je slaat alle adviezen dus lekker in de wind en doet wat je zelf wil. Lekker doen maar verwacht niet dat mensen erom staan te springen ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:41

Ik heb 'spijt' van beide tattoos. Heb ze allebei laten zetten in een emotionele periode en als ik er nu naar kijk... lach ik mezelf een beetje uit.

mijn 1e is nog wel schattig, een simpel zinnetje. Maar mijn 2e.. manmanman. Wel bij een goede shop laten zetten, er helemaal voor naar Gorinchem gereisd (vanaf Groningen) maar wat is hij lelijk..
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 17-01-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:44

Misschien een beetje flauw maar leeftijd zegt ook niet alles. Er worden heel veel cover-up tattoo's gezet en wat er onder zit is echt niet allemaal gezet voor het 20e levensjaar.
Als je zo zeker bent gewoon laten zetten maar bedenk je goed dat de meeste goede shops niet voor niks pas na je 18e zetten.
Wbt een tattoo en werk, ik denk dat een tattoo steeds normaler wordt en dat er steeds minder moeilijk overgedaan wordt. Een tattoo in je gezicht of nek is misschien niet handig maar armen en polsen zijn zo normaal om een tattoo te hebben

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:46

xhereisanne schreef:
Zal zeker geen spijt krijgen van een tattoo voor mijn broer. Of dat ik dus eindelijk weer beetje vrijheid heb. Dus ookal zijn de vogeltjes niet persoonlijk zijn, dat iedereen ze heeft, zullen ze voor mij altijd een mooie betekenis hebben, dat zal nooit veranderen.
Natuurlijk wil iedereen een tattoo waar ze altijd van blijven houden, daarom had ik al eerder gezegd ik denk nog, en zal overleggen.

Leeftijd vind ik bij mij niet echt uitmaken. Ik mag blij zijn dat ik er nu nog ben....
sommige zijn met 16 erg volwassen terwijl anderen met 18 nog steeds erg kinderlijk zijn. Dit ligt aan de persoon zelf (vind ik). En ja, je smaak met tattoo's gaat veranderen, maar dat kan niemand voorkomen. Dat gebeurt wel heel vaak denk ik. Zolang je er maar goed over nadenkt denk ik.

Je zegt dat je al vanaf je 11e aan het denken bent over een tattoo en komt dan met standaard vogeltjes aan. Iets in me zegt dat je er nog niet genoeg over nagedacht hebt. En je slaat alle adviezen af.

Ik wilde al vanaf dat ik een jaar of 12 was tattoo's en wist precies wat ik wilde en dat het er sowieso drie moesten zijn. Ik was 27 toen ik de eerste liet zetten en 28 de andere twee. De eerste was zoals ik altijd wilde, een keltisch kruis, de andere twee werden iets anders dan ik wilde (de uitvoering niet het symbool) en daar ben ik uiteindelijk veel blijer mee dan het oorspronkelijke idee.

Denk er echt heel goed over na en doe vooral een gepersonaliseerd ontwerp en geen standaard ontwerp.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:47

Kimbers schreef:
Ik heb 'spijt' van beide tattoos. Heb ze allebei laten zetten in een emotionele periode en als ik er nu naar kijk... lach ik mezelf een beetje uit.

mijn 1e is nog wel schattig, een simpel zinnetje. Maar mijn 2e.. manmanman. Wel bij een goede shop laten zetten, er helemaal voor naar Gorinchem gereisd (vanaf Groningen) maar wat is hij lelijk..

Ik ben nu wel heel benieuwd wat het is ?? :=

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:30

Ik ook.
Foto? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:42

xhereisanne schreef:
Courses schreef:

Daarom vroeg ik het in eerste instantie. Ik heb nagedacht ovet de plek en vind daar toch het mooist.

Maar zoals ik al eerder zei. Ik ga er nog goed over nadenken en overleggen.
Ik zou niet om advies vragen en er vervolgens niks mee doen. Dus dat ga ik doen.

Dat ik goed na moet denken voordat ik een tattoo laat zetten, ja oke logisch.
Maar dat ik eerst 18 moet worden is jou mening.

Dat is zeker mijn mening ja :D Ik heb gelukkig dan ook 3 tattoos (waarvan 2 vrij grootte) en weet verder inderdaad totaal niet waar ik het over heb :j Je komt hier met een vraag, iedereen reageert erop en je wilt niks van ons aannemen. Prima dan toch! Succes met je vogels :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:02

Kimbers schreef:

Manmanman..

_O-

Anne, ik ben nu 18. Heb ook ideeën in mijn hoofd voor wat ik erg leuk vind als tattoo! Alleen het punt is dat dat ook nog 'standaard' plaatjes zijn. En het wordt jouwn tattoo.. Jij bent een speciaal mens, dus de tattoo moet ook speciaal zijn ;) Je draagt het je hele leven.
Ik zou dit ook tegen een 25 jarige zeggen hoor, no worries over de leeftijd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:22

Iemand toevallig ervaring met studio44tattoos in Zoetermeer?

Persoonlijk vind ik de stijl van hun wel erg mooi, maar je ziet en leest zo vreselijk veel slechte/lelijke tattoos voorbij komen, dat ik haast ga twijfelen of ik überhaupt wel wat wil laten zetten, voor het geval het lelijk uitpakt.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:49

Yonker schreef:
Nou dat je alle adviezen in de wind slaat om te wachten tot je ouder bent zegt al wat over je leeftijd vind ik. Ik wil vanaf mijn 21ste al een tattoo en ben nu 27, moet nog 1,5 jaar wachten tot ik aan de beurt ben. Een tattoo staat er voor je leven op, als je er zeker van bent kan je heus wel even een paar jaar wachten :) Hij staat er daarna toch nog zo'n 60 jaar of langer.

Maar goed iedereen zegt hier dat je beter kan wachten, je slaat alle adviezen dus lekker in de wind en doet wat je zelf wil. Lekker doen maar verwacht niet dat mensen erom staan te springen ;)

Ik doe zeker wel iets met de adviezen die jullie mij geven..
Citaat:
De vogels komen er. Misschien niet als eerste tattoo, dat ik daar toch even mee wacht, wil jullie adviesen niet negeren en zie wel dat jullie het goed bedoelen dus daar denk ik nog even over.

Citaat:
Wil jullie wel allemaal ff bedanken voor jullie goede adviezen. Ga er zeker nog even echt GOED overnadenken. Ook zal ik nog even een keer met mijn ouders overleggen.

Ik zie in dat de vogeltjes standaard zijn en dat ik het meer 'eigen' moet maken. Dat heb ik ook gezegd.

Ja, jullie zeggen dat ik moet wachten en dat doe ik liever niet. Maar ik doe echt niet wat ik zelf wil. Ik vraag niet om advies om er vervolgens niks mee te doen.
Jammer dat ik zo overkom..
Dat niet iedereen het een goed idee vind om op je 16e een tattoo te nemen snap ik erg goed.
maar zoals ik al zei, ik mag blij zijn dat ik er nog ben..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:31

Maar waarom wil je liever niet wachten??? Wat is er nou zo erg aan wachten?
De betere artists hebben het toch druk en een wachtlijst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:33

We mogen allemaal blij zijn dat we er nog zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:37

Overigens heb ik een beetje spijt van het zeggen dat je het vooral moet doen op je 16e. Ik vind je erg onbezonnen en eigenwijs overkomen. Maar, je moet het zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:39

Yonker schreef:

Dat verschilt hoor. Artists waar ik altijd kom hebben geen wachtlijst.

En daarbuiten... Denken jullie echt dat het zoveel uitmaakt als ze op haar 18e een tattoo laat zetten ipv haar 16e? :+ Dan kan je net zo goed zeggen dat je moet wachten tot je 30ste want dan weet je pas zeker hoe je leven eruit komt te zien en of je werkgever het pikt.

Ik heb ook jong tattoos laten zetten en ik sta er nog steeds wel achter. Ik heb er 2 die ik nu misschien anders zou doen, maar dat hoort toch ook een beetje bij een tattoo? Ook als je 30 bent weet je niet zeker of je hem de rest van je leven zo prachtig vind als op het moment dat je hem laat zetten.

Snap de argumenten hoor, ik heb ook bewust gewacht tot ik 18 was. Ten eerste omdat mijn ouders me nooit toestemming zouden geven en ten tweede omdat ik niet zeker wist wat ik nou precies wou.. Maar vind het nu allemaal wel erg belerend worden :+

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:42

Yonker schreef:

Ik wil in plaats van negatief er positief over denken dus wil ik iets positiefs zodat als ik er naar kijk weet dat dankzij dat, ik ben wie ik nu ben. En dat wil ik graag in een tattoo...

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:47

Joh, ik snap de ''discussie'' echt volkomen, ik vind 16 ook wel erg jong en om dan vogeltjes te doen.. Ik heb die fout ook gemaakt. Ik was dan wel 18 maar wou graag vogeltjes, zo gezegd zo gedaan nu 3 jaar later ''welkom 5 grote vlekken'' :Y)

Ach iedereen heeft idd een tattoo die toch niet zo mooi is uitgepakt als je op dat moment wou. Buiten dat ben ik nog steeds blij met de betekenis al zal ik niet zo snel meer gaan voor vogeltjes. Voor al niet die zwarte... worden heel snel vlekken :roll:

Afbeelding

En ach, zaterdag komt mijn 6de tattoo, wat uiteindelijk een sleeve gaat worden. Ik roep het al jaren dus ik ben er zeker van dat ik het wil. Maar wat als ik 50 ben? Tja.. dat zien we dan wel weer. Anders moet je wel heel ingehouden gaan leven.. Maar das meer mijn mening.

Vind ik overigens niet dat je zomaar wat moet neer knallen, want op 16jarige leeftijd is alles wat je mooi vind vaak nogal wisselend..