Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:04

Gisteren;
O: geplette haver, yoghurt, honing
T: worteltjes
L: 1 bruine boterham, 1/2 avo, 1 ei
T: Celery sticks
A: 1/2 kopje rijst, 1kopje groente, gehakt, 25 gram cashew en 1/2 glas rode wijn
Beweging Wandelen met de hond en Body Weight Work out

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 10:43

Nette lijstjes weer!
Ik ga uit eten vanavond, dus overdag maar opletten!
O: 2 crackers met kaas
L: komkommer en witte kaas
T: perzikstukjes
A: uit eten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:32

Dames ik zoek nog iets voor het avondeten dat redelijk wat koolhydraten bevat, iets aan vet en mag natuurlijk met veel groentes zijn, maar weinig proteine gezien de rest van de dag. Dit is wat ik vandaag eet, best veel proteine dus, omdat ik de dag graag met yoghurt begin en omdat ik voor een work out ook altijd proteine eet. Op zich zit ik zo aan voldoende proteine op een dag, wil er niet teveel over heen gaan.

T: -
L: 1 br boterhammen m kip kerrie salade (zelf gemaakt met yoghurt, mayo, kip, honing, ei en selderij)
T: 1 br boterhammen m kip kerry salade (rond 17.00 ivm sporten rond 18.00)
A: ?

Iemand een idee? Dacht aan risotto maar weet niet of dat de beste optie is? Ik zou wel graag iets van sperziebonen eten, veel koolhydraten en gezond, maar denk niet dat ik die hier krijgen kan.

Overigens zei mn vriend gisteravond dat ie verschil begint te zien op mn heupen en buik. En dat zegt wat, want het laatste complimentje dat ik van m kreeg was op onze 1e date :+

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:36

Na 4 weken vast te staan op 63.6, stond ik vanochtend op de weegschaal en gaf die 62.8 aan :D

Dat brengt mij op -5,7 kilo
:):)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:38

Iriscope schreef:
Dames ik zoek nog iets voor het avondeten dat redelijk wat koolhydraten bevat, iets aan vet en mag natuurlijk met veel groentes zijn, maar weinig proteine gezien de rest van de dag. Dit is wat ik vandaag eet, best veel proteine dus, omdat ik de dag graag met yoghurt begin en omdat ik voor een work out ook altijd proteine eet. Op zich zit ik zo aan voldoende proteine op een dag, wil er niet teveel over heen gaan.

T: -
L: 1 br boterhammen m kip kerrie salade (zelf gemaakt met yoghurt, mayo, kip, honing, ei en selderij)
T: 1 br boterhammen m kip kerry salade (rond 17.00 ivm sporten rond 18.00)
A: ?

Iemand een idee? Dacht aan risotto maar weet niet of dat de beste optie is? Ik zou wel graag iets van sperziebonen eten, veel koolhydraten en gezond, maar denk niet dat ik die hier krijgen kan.

Overigens zei mn vriend gisteravond dat ie verschil begint te zien op mn heupen en buik. En dat zegt wat, want het laatste complimentje dat ik van m kreeg was op onze 1e date :+

Naar mijn idee, mag je wel iets meer eten overdag.. Vrij weinig 1 boterham als lunch? 1 boterham tussendoor?

Verder heb ik zelf ook geen idee voor avond eten.. Iets van pasta bevat wel veel koolhydraten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:41

Wow ik kan op twee boterhammen echt niet blijven staan.. en ik ben niet lang ofzo.. ik eet er zeker 5 :)
Ben afgelopen week 0.7 kg afgevallen :) nog 0.9 te gaan tot de 55
Laatst bijgewerkt door Eight op 06-10-15 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:41

Linsey1998 schreef:
Na 4 weken vast te staan op 63.6, stond ik vanochtend op de weegschaal en gaf die 62.8 aan :D

Yihaaa :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:44

Hier nog 800 gram voor oud en nieuw. Dus dat betekend dat ik daar nog bijna3 maanden de tijd voor heb :) dus dat moet goed te doen zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:45

Linsey1998 schreef:
Naar mijn idee, mag je wel iets meer eten overdag.. Vrij weinig 1 boterham als lunch? 1 boterham tussendoor?

Verder heb ik zelf ook geen idee voor avond eten.. Iets van pasta bevat wel veel koolhydraten.

Ik doe zittend werk, zit de hele dag op de bank voor de televisie en loop amper.
Heb dus overdag weinig beweging en daarom ook niet zoveel nodig.

De haver en yoghurt in de morgen zijn een goed begin maar met een boterham met de salade die ik zelf gemaakt heb moet ik het wel even vol houden hoor! Zit erg veel kip in, ik gok dat ik op 75 gram kipfilet per boterham uitkom (van een hele kip uit de oven). Dat met een half ei en een boterham red ik het makkelijk op.

Voor trek tussendoor grijp ik naar de worteltjes.
Pasta dacht ik ook aan, misschien maak ik wel een koude pasta met spinazie, rucola, tomaatjes en mozzarella :9

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:49

Boven is voor, onder is na. Wat zeggen jullie ervan? (Niet m'n totale beeld hoor :) )
Afbeelding

Ik zou ook voor de koude pasta gaan :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:50

Het is natuurlijk waar je het zelf op vol houd, alleen ik zou het niet kunnen :P je moet natuurlijk eten waar jij je fijn bij voelt. :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:52

Ik vind vooral je bovenarmen en boven benen veel strakker en zie in je buik ook zeker verschil!

Linsey ik snap het hoor! Toen ik nog instructrice was en in de morgen 5 paarden reed at ik voor lunch alleen al een giga bord pasta dat meer was dan wat ik nu eet!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:47

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:57

Haha je krijgt in ieder geval weer een complimentje Iris ;)
Ik kreegze pas nadat ik gestopt ben met sporten :')

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:07

Volgens mij nam hij me in het begin van mn dieet niet zo serieus.
Maar nu vertrekt hij wat eerder naar de stad, zodat ik bij mn eigen sportschool kan trainen (en zonnebank, sauna en jacuzzi weer eens kan doen) roept ie zelf dat ie ook maar iets gezonder moet eten en snackt ie regelmatig mee als ik aan de worteltjes zit, in plaats van chips en choco te eten.
Ondanks dat hij kan eten wat hij wil zonder aan te komen zou het wel goed zijn voor hem als ie wat minder cola drinkt en in plaats daarvan dingen eet die hem wat meer energie geven.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:10

Ik zie zeker wel veer verschil Sharon, knap gedaan! :)

Ohhh Iris, ik zou pasta met zalm doen! Maar ik hou persoonlijk niet zo van koude pasta :P

Mijn lijstje voor vandaag:

O: fruyo perzik, oeps :+
T: 4 rijst/maiswafels
L: salade met een halve paprika, cherrytomaatjes, komkommer en 80gr tonijn met een klein beetje olijfolie
A: risotto

Ik wil vanavond echt, echt, echt naar de sportschool maar ik moet ook overwerken dus of het gaat lukken weet ik nog niet :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:12

De planning voor vandaag

O: volkoren cornflakes
L: granenmix met vegetarische gyros
T: fruitsalade
A : roggebrood met Light kaas

1280 kcal totaal :)

Iemand nog ideeën voor vegetarisch beleg?

Sharon, inderdaad vooral je benen zijn slanker :)

Goed zo linsey !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:15

brighteyes85 schreef:
zal deze ook even met jullie delen http://www.dumpert.nl/mediabase/6685886 ... cohol.html

kwam dit filmpje laatst tegen en had het idee dat dit toch ook wel heel erg mee speelt, alle verborgen voedingsstoffen en suikers e.d.

Hier heeft Tom Barten een heel mooi stukje over geschreven waar ik het helemaal mee eens ben... ;)

Citaat:
1. Sascha is bewust gaan letten op zijn voeding. Hij krijgt meer groente en fruit binnen, houdt rekening met de inname van vetten, etc. Dat betekent dat zijn lichaam meer voedingsstoffen binnen krijgt dan dat het voorheen kreeg. Dit is niet enkel en alleen het gevolg van het mijden van toegevoegde suikers maar het compleet aanpassen van zijn voedingspatroon.

2. Sascha krijgt minder energie binnen. Frisdrank en alcohol gooit hij overboord en in plaats daarvan drinkt hij water. Bovendien bestelt hij geen calorierijke producten als pizza's meer, maar gaat hij over op salades. Dit zorgt er vervolgens ook voor dat zijn waardes verbeteren. Zoek maar eens op 'Twinkie Diet' van Professor Mark Haub.

3. Een suikermolecuul blijft een suikermolecuul. Je darmwand maakt geen onderscheid tussen suikers of toegevoegde suikers. Alle vormen van suikers worden afgebroken tot glucose. Dat producten met toegevoegde suikers als compleet product vaak minder voedingsstoffen bevatten is een ander verhaal en staat los van suiker an sich.

4. Insulinepieken zijn noodzakelijk voor een gezonde glucosehuishouding. Bij de productie van insuline wordt tegelijkertijd een signaal afgegeven waardoor ook het hormoon amyline wordt geproduceerd. Deze stilt juist het hongergevoel. Hopelijk begrijpt de juffrouw in de video dat glucoseniveaus en insulineniveaus niet hetzelfde zijn.

5. Zoetstoffen hebben een e-nummer en zijn van natuurlijke of chemische oorsprong. Ze komen in allerlei producten voor. Ook in een banaan. Iedere zoetstof bevat een Aanvaardbare Dagelijkse Inname die is gebaseerd op de 'No Observed Adverse Effect Level'. Water kan ook dodelijk zijn bij hele grote hoeveelheden. Dosis, context en individuele aangelegenheid.

5. Heel goed dat Boris en Sascha mensen bewust willen maken van de impact die voeding op je lichaam heeft. Correlatie is echter nog geen causaliteit.

6. Het beste voedingspatroon is het voedingspatroon dat je voorziet in de benodigde voedingsstoffen en je tegelijkertijd ook vult kunt houden. Daar heeft Sascha gelijk in.

Ik vind het dus ook niet zo'n heel spannend project. Tenminste, niet als je al bewust met voeding bezig bent. Het kan wel een eye-opener zijn voor mensen met minder kennis over voeding en dat is goed :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-15 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:15

Zalm kan er nog wel bij inderdaad, goed plan, thanks!!!
Komt de risotto jou je neus niet uit inmiddels Yanou?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:25

Ik heb het filmpje even gekeken en vind het niet heel verrassend.
Vind het trouwens ook bijna dom te noemen dat hij klaagt als een vriend pizza bestelt en hij het niet mag.
Ook zonder kant en klare pizza of kant en klare ingredienten kan je je eigen pizza bodem maken, met verse tomatensaus en groentes etc. Het is maar net hoe lui je daarin wilt zijn. Elke dag een salade is iig niet nodig als je E-nummers en suikers wilt ontwijken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:30

Ik zie het vooral bij je bovenbenen Sharon, netjes hoor! Sowieso mooi lijntje :D

Linsey1998 schreef:

*\o/*

Mijn lijstje voor vandaag;
L: Meergranen wrap met half blikje tonijn, kwart avocado, en wat belegen kaas, en dan in zn gehele onder de grip
T: Banaan
A: bruin bolletje, runderhamburger, beetje yofresh, tomaat en dan erbij nog wat komkommer en tomaat
T: Bak skyr met een questbar

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:36

Iriscope schreef:
Zalm kan er nog wel bij inderdaad, goed plan, thanks!!!
Komt de risotto jou je neus niet uit inmiddels Yanou?

Nou ja toen het vorige week in m'n lijstje/planning stond heb ik het niet gegeten :') Geen tijd/zin om het te maken toen. Gisteravond heb ik het dus voor het eerst in 3 weken of zo weer gegeten, valt wel mee dus :D En dan maak ik het altijd voor 2 keer dus vanavond eet ik de 'restjes' van gisteravond.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:37

Oh dat valt dan wel mee inderdaad :) Ik ga het ook maar eens maken, zo eens zien of ik paddestoelen kan krijgen hier en dan maak ik t morgen denk :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:16

Wauw Sharon, ziet er goed uit! Je ziet echt verschil, vooral bovenbenen zijn strakker idd!

Aangepast Lijstje:
O: shake
M: 4 wasa crackers met 42gr kipfilet
T: 2 snack a jacks
A: braadworst met aardappel en groenten
T: skyr met aardbei en proteïnereep, misschien wat chocola erbij als t in m'n macro's past.
B: 433kcal aan fietsen en lopen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:17

Mijn enige progress foto's zijn in m'n ondergoed en om die nou op Bokt te zetten vind ik ook weer zo wat :+ Je ziet in m'n gezicht wel echt veel verschil dus zal straks wel eens een oude en een nieuwe Facebook profielfoto plaatsen