Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Iriscope schreef:Dames ik zoek nog iets voor het avondeten dat redelijk wat koolhydraten bevat, iets aan vet en mag natuurlijk met veel groentes zijn, maar weinig proteine gezien de rest van de dag. Dit is wat ik vandaag eet, best veel proteine dus, omdat ik de dag graag met yoghurt begin en omdat ik voor een work out ook altijd proteine eet. Op zich zit ik zo aan voldoende proteine op een dag, wil er niet teveel over heen gaan.
O: geplette haver, yoghurt, honing
T: -
L: 1 br boterhammen m kip kerrie salade (zelf gemaakt met yoghurt, mayo, kip, honing, ei en selderij)
T: 1 br boterhammen m kip kerry salade (rond 17.00 ivm sporten rond 18.00)
A: ?
Iemand een idee? Dacht aan risotto maar weet niet of dat de beste optie is? Ik zou wel graag iets van sperziebonen eten, veel koolhydraten en gezond, maar denk niet dat ik die hier krijgen kan.
Overigens zei mn vriend gisteravond dat ie verschil begint te zien op mn heupen en buik. En dat zegt wat, want het laatste complimentje dat ik van m kreeg was op onze 1e date
Linsey1998 schreef:Naar mijn idee, mag je wel iets meer eten overdag.. Vrij weinig 1 boterham als lunch? 1 boterham tussendoor?
Verder heb ik zelf ook geen idee voor avond eten.. Iets van pasta bevat wel veel koolhydraten.
brighteyes85 schreef:zal deze ook even met jullie delen http://www.dumpert.nl/mediabase/6685886 ... cohol.html
kwam dit filmpje laatst tegen en had het idee dat dit toch ook wel heel erg mee speelt, alle verborgen voedingsstoffen en suikers e.d.
Citaat:1. Sascha is bewust gaan letten op zijn voeding. Hij krijgt meer groente en fruit binnen, houdt rekening met de inname van vetten, etc. Dat betekent dat zijn lichaam meer voedingsstoffen binnen krijgt dan dat het voorheen kreeg. Dit is niet enkel en alleen het gevolg van het mijden van toegevoegde suikers maar het compleet aanpassen van zijn voedingspatroon.
2. Sascha krijgt minder energie binnen. Frisdrank en alcohol gooit hij overboord en in plaats daarvan drinkt hij water. Bovendien bestelt hij geen calorierijke producten als pizza's meer, maar gaat hij over op salades. Dit zorgt er vervolgens ook voor dat zijn waardes verbeteren. Zoek maar eens op 'Twinkie Diet' van Professor Mark Haub.
3. Een suikermolecuul blijft een suikermolecuul. Je darmwand maakt geen onderscheid tussen suikers of toegevoegde suikers. Alle vormen van suikers worden afgebroken tot glucose. Dat producten met toegevoegde suikers als compleet product vaak minder voedingsstoffen bevatten is een ander verhaal en staat los van suiker an sich.
4. Insulinepieken zijn noodzakelijk voor een gezonde glucosehuishouding. Bij de productie van insuline wordt tegelijkertijd een signaal afgegeven waardoor ook het hormoon amyline wordt geproduceerd. Deze stilt juist het hongergevoel. Hopelijk begrijpt de juffrouw in de video dat glucoseniveaus en insulineniveaus niet hetzelfde zijn.
5. Zoetstoffen hebben een e-nummer en zijn van natuurlijke of chemische oorsprong. Ze komen in allerlei producten voor. Ook in een banaan. Iedere zoetstof bevat een Aanvaardbare Dagelijkse Inname die is gebaseerd op de 'No Observed Adverse Effect Level'. Water kan ook dodelijk zijn bij hele grote hoeveelheden. Dosis, context en individuele aangelegenheid.
5. Heel goed dat Boris en Sascha mensen bewust willen maken van de impact die voeding op je lichaam heeft. Correlatie is echter nog geen causaliteit.
6. Het beste voedingspatroon is het voedingspatroon dat je voorziet in de benodigde voedingsstoffen en je tegelijkertijd ook vult kunt houden. Daar heeft Sascha gelijk in.
Linsey1998 schreef:Na 4 weken vast te staan op 63.6, stond ik vanochtend op de weegschaal en gaf die 62.8 aan![]()
Dat brengt mij op -5,7 kilo
Iriscope schreef:Zalm kan er nog wel bij inderdaad, goed plan, thanks!!!
Komt de risotto jou je neus niet uit inmiddels Yanou?