Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:32

Haha jawel Cer, zelfs ik maak schoon met gelnagels. :P
Zelfs fulltime met de paarden houden ze her goed! :D

En soms sneuvelt er dan ook wel eens eentje, haha.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:37

Ik heb wel het een en ander geleerd van LM, en dat vind ik heel lief. Het enige wat mij een beetje stak is dat toen ik wat doorvroeg over iets dat ik als antwoord kreeg dat ze geen opledingsinstituut is. Ergens begrijp ik het wel, maar aan de andere kant je laat duidelijk weten dat je afgestudeerd bent en nagelstyliste bent...dan kan je vragen krijgen. Ik krijg ook veel vragen wat betreft gellak, en wat ik weet zeg ik gewoon :) Maar ik ben daar ook niet zo moeilijk in. Ik wil ook gaan doorleren wanneer de tijd daar voor is en ook dan zal ik gewoon antwoord geven op vragen. Maar ik snap het dus ook wel ergens...

Ikzelf kan ook * hard * over komen, dat weet ik, maar bedoel ik vaak niet zo.

Ik zou het jammer vinden als LM weg gaat, ze gaf wel goede feedback hier en daar. Maar zou het ook jammer vinden als mensen geen foto's *durven* neer te zetten omdat ze bang zijn voor commentaar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:46

Cinnepin, ik zag jou opkomen en dacht: ohjee, die komt net met de eerste lak en wil al klantjes gaan zetten. Dus ook ik keek even met bedenkingen naar jou. Maar je pakte razendsnel serieus door +:)+ met trainingen en zorgde dat je van wanten wist! Ik kan me voorstellen dat LM ergens op dat traject ook haar bedenkingen had. Van het moment dat je zelf hobby't en opeens klantjes gaat zetten zonder risicos te kennen, kan ik me voorstellen dat een ander terughoudend raakt, maar nu je serieus goed aan de slag bent verandert dat weer. En zal er ook een wederzijds niveau ontstaan ipv eenrichtingsverkeer, kan LM weer info terug ontvangen.

Ik vergelijk dat met fotografie. Ik zit zelf ergens in het midden qua kunde en help anderen graag, maar soms zit er iemand tussen die wel ietwat gemakkelijk van je mee wil snabbelen waar ik ook veel (zelf)studie tegenaan heb gegooid. Of raak je weleens moe van het eenrichtingsverkeer.

Misschien kom jij daar straks ook tegenaan. Dat het ook weleens niet leuk is om advies te geven. Nu is dat nog heel leuk, maar als je langer bezig bent dan vind je dat soms ook minder leuk. Dat merk ik in mn 'echte' werk weleens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:48

ach dat is met alles zo... daar word je groot van hoor :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:55

mwah, ik draai nu 27 jaar mee in de paarden dus redelijk wat ervaren...maar ook dat veveeld niet om anderen te helpen ;)

En idd dat gellak ben ik echt serieus mee bezig gegaan...heb ook een vast klantenkringetje. Krijg mond op mond reclame en ben gevraagd voor een beauty event ( wat al geweest is ). Ook was ik gevraagd voor * samenloop voor hoop * te lakken om held binnen te halen voor kanker. Maar wegens gedonder met een styliste die ook zou komen lakken ( en dus oer mijn vraagprijs voor gellak viel, al haar klanten zouden naar mij komen en bla bla bla ) heb ik me terug getrokken. Terwijl we die dag dezelfde vraagprijs hadden en alles naar die stichting zou gaan....

Dus ik ben wel blij dat er al beroepen op mij gedaan worden. Is toch wel een teken dat ik het kennelijk goed doe :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:57

Cer schreef:
F_Orumster schreef:
Was ik dat niet?

Nee hoor..

maar ik vond het ook niet echt erg, want je doet gewoon meer met je nagels dan je denkt.. bij mij is dat, ben ik proefondervindelijk achter gekomen, vnl schoonmaken... dus met een doekje, dweil of schuurponsje en dan met je vingers ff pielen om tussen de hoekjes te komen...
Ik denk dus dat mensen met lange nagels niet schoonmaken :P :D

Ik heb geen enkel probleem met de berichten van LM, zijn zeker nuttig :j maar ik snap heel niet waar de nare sfeer dan door gemaakt wordt...

Overigens ga ik al een poosje best okee met mn doe-het-zelf-gels :j
Nu voor het eerst ook nog een gellak gebruikt, dat vond ik wel spannend :P

Welke gel heb je cer? Ik heb er nu 1 van gelish om te proberen omdat Mn nagels zo dun zijn van zichzelf maar hij oogt zo flexibel. Iets te zeg maar.

Ik heb afgelopen weekend schoonmaak woede gehad, ik ben van 10 lange nagels naar 5 gegaan :') nu moet ik alles afknippen want ziet er niet uit zo :') ipv gellak had ik normale lak en ja, dat was niet stevig genoeg :')

LM is hier natuurlijk méér dan welkom maar in ken haar ook van het makeup topic, daar had ze echt een hele andere toon en vandaar dat het me zo opviel. LM kwam daar als beginner en heeft best veel tips gekregen van kenners en zo zien nagelbokkers jou ook LM :j het mag alleen imo met een andere toon. Of het nou bewust of onbewust is :j

Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat je gelijk roept "ik hoor t al jullie willen me hier niet" dat is helemaal niet waar :D zou toch wat zijn dat zodra je een beetje commentaar krijgt je dit idee al krijgt, heb je enig idee hoevaak mijn 4 jarige dan al op straat had gestaan met zijn koffertje :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:10

Denk dat t meer een gevalletje toon-muziek is wat t verschil maakt :j

Ik ga ook weer mn nagels doen vandaag, heb er op mijn werk 3 afgebroken gisteren :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:12

Ja ik zit we heel erg tegen aan te hikken of ik alles kortwiek... ze groeien wel snel maar ziet er niet uit zo.. links alleen mn duim lang en rechts alleen mn wijsvinger kort :')

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:43

Ik heb een vraagje over sealen: sealen jullie ook met base- en/of topcoat? Of alleen met het kleurtje?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:07

Ach, ik denk dat je alles wat op internet geschreven staat niet meteen te serieus moet nemen.. zo veel manieren om tekst te interpreteren.
LM, ik weet ook niet precies wat je bedoelt met de nare sfeer. Ik kreeg het gevoel dat je mijn berichtje ook niet fijn vond, gezien je reactie er op (die door geschreven tekst wat denigrerend overkwam) maar ik bedoelde het niet onaardig. Zeker geen sneer naar jou. Echter zie ik dit wel als een topic waar men van mekaar kan leren mbt nagellak/kunstnagels, dus denk ik niet dat alleen de 'oeeh-s' en 'aaah-s' hier gepost zouden moeten worden.

Maar afijn er is genoeg over gezegd denk ik zo!

Mar3: ik seal elke laag, dus ook base en top. Geen idee of dat goed is, maar zo heb ik ooit gedaan en zo blijven doen haha :Y)

Edit:
Trouwens m'n nagels gisteren weer gedaan. Normaal altijd felle kleurtjes, nu even nude.
Kleur Blush Ivory van Pink Gellac.

Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:17

Ik vind ook niks mis met de sfeer. En dat er soms kritiek wordt gegeven is niks mee. Kunnen we alleen maar van leren. En dat je iets niet mooi vind kan ook, is een kwestie van smaak. Het enige wat ik jammer vind, is dat het topic nog bijna alleen maar over gellak gaat ipv normale lak.
Daarom reageer ik ook minder, maar geen reden om dan maar gelijk helemaal weg te gaan :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:19

ik heb de lak van Tijn besteld... ben benieuwd hoe die is :j

oh ik hou wel van zo'n nude kleurtje!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:23

AnneJ1995 schreef:
[ [url=m/TIs4tR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooooi!

Ik heb ook een nude kleurtje:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:27

Ik heb al tijden niet meer gereageerd, alleen af en toe mee gelezen, aangezien ik niks met gellak heb en het hier eigenlijk alleen nog daar over gaat.
Heb een hele tijd geleden nog wel geprobeerd om ook normale lak weer vaker de revu te laten passeren, maar daar werd eigenlijk niet op gereageerd.
Voor mij dus reden om me terug te trekken uit het topic.

Maar wat ik meelees, vind ik de sfeer hier ook prima, ik merk alleen dat opmerkingen soms heel persoonlijk opgevat worden, terwijl ik er echt niks geks in zie...
Dat sommige mensen er voor gestudeerd hebben en dus inhoudelijk meer verstand hebben van hoe een nagel werkt etc. is waar, maar een papiertje zorgt er niet voor dat je netter, beter, mooier kan lakken.
En het papiertje zorgt er ook niet voor dat jouw smaak ineens ieders smaak is.

En Stef, dat je hier niet welkom zou zijn is onzin.
Iedereen is welkom en mag zijn mening geven, of je nou 1 week of 10 jaar ervaring hebt.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:40

Het gaat vaak inderdaad meer over gellak dan om gewone lak. Op vragen over gellak kan ik ook niet reageren, omdat ik er gewoon niks van afweet. ;)
Maar ik voel me met mijn gewone (goedkope) lakjes wel welkom en ik krijg ook aardige/fijne reacties op de foto's die ik plaats en de vragen die ik stel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:03

Ik vind juist ook de normale lakjes etc heel leuk om te zien! Het is nu veel gellak dat klopt zeker maar wil niet zeggen dat gewone lak niet net zo tof is. :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:42

Nee maar ik snap wel wat Anc bedoeld, want ik vind het zelf ook.
Vroeger kletsen we binnen een paar weken een topic vol. Dit topic loopt nu al vanaf 2014...

Het ging over nieuwe collecties etc etc, dat is gewoon allemaal niet meer.
Noemden we China Glaze, Dolish Polish, Pahlish, Orly etc wist iedereen precies waar het over ging en ook namen van lakjes.
Als ik nu bv zeg ik heb vandaag Ruby Pumps op, dan geloof ik dat er nog maar weinig zullen zijn die weten wat ik bedoel. En dat is inderdaad wel eens jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:43

Ruby Pumps <3 die had ik van de week met inpakken zomaar ineens in mijn handen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:48

Ik had vorige week Ruby pumps op en vandaag Lubu heels :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:03

Ruby Pumps was mijn eerste China Glaze lakje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:06

Ik moet een nieuw flesje aanschaffen, maar ik vind het zonde van de verzendkosten om maar eentje te kopen.
Dus moet wat bij... maar... wat???

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:07

MLP !!! O:)

Hoop dat ze trouwens een beetje opschieten, ik zit steeds maar te zoeken, maar niks hier :\

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:10

Leys schreef:
Ik moet een nieuw flesje aanschaffen, maar ik vind het zonde van de verzendkosten om maar eentje te kopen.
Dus moet wat bij... maar... wat???

Volgens mij heb ik Ruby nog :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:14

Had PrettyPolish gemaild, MLP zou deze maand komen, maar ze kon geen exacte datum geven.

Oh, dat zou helemaal perfect zijn :D

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:14

Prachtig Anne! Ik vind het onwijs netjes gelakt, de kleur is ook gewoon prachtig. Ik heb via de FB groep 2 zwarte lakjes gekocht, mijn moeder houdt daar zo van. Ik ben benieuwd!

Ik ben een beetje aan het experimenteren met dat water marble.. Het is eigenlijk hilarisch om te doen, vind het prachtig hoe de lak uitloopt in het water :')

Dus ik ben naast gellak nu eigenlijk ook fanatieker bezig met normale lak.. Al heb ik hier wel goedkopere lakjes voor hoor, je verspilt zoveel natuurlijk..

Zal er een voorbeeldje bij posten!
Het is bij lange na niet perfect, maar Hey, ik oefen voorlopig gewoon lekker op mijn voorbeeldnagels :)

Afbeelding