Als ik rustig wil lopen (9.5 km/u), loop ik met mijn eigen paard, die doet dat echt superbraaf, heb ik geen kind aan onderweg . Wil ik op snelheid oefenen, dan het paard van mijn vriend, hij loopt vlotter, alleen is hij ook weer wat meer kijkerig/springerig.
Heb ik gedaan een tijdje toen ik met hardlopen begon en dit ging best goed.. alleen werd ze op de terugweg erg enthousiast en ging dus soms wat te hard.
Ik doe het soms ook, puur voor de lol maar trek dat echt niet haha wel mega goede snelheidstraining want dat beest van mij haar super hard (laat me voor een deel mee trekken)
Owja, ging inhoudelijk reageren. .. Klopt ,nadeel van triathlon is dat je 3 (eigenlijk 4, want krachttraining is ook nodig.. Nee 5, yoga is eigenlijk ook belangrijk om er naast te doen) sporten moet doen.. Ander nadeel is dat het daardoor niet alleen veel tijd kost maar je ook veel dure spullen nodig hebt en je iedere vakantie 3x meer spullen mee neemt dan je vriendinnen haha
Gisteren heerlijk 10 km gerend en de laatste km schoot het ineens in mijn knie .... Morgen naar de HA om toch even te vragen hoe en wat .... het is de binnenkant van mijn knie, lopen doet niet zeer maar rennen gaat niet
Grit
Geplaatst: 07-07-15 14:20
Dat is balen Aileen. Mijn vriend is om deze reden vorig jaar gestopt met hardlopen. Hij bleef er last van houden en het ging niet weg. Hij heeft uiteindelijk foto's laten maken, maar die lieten ook geen oorzaak zien. Conclusie vocht in de knie om wat voor reden dan ook. Hij loopt nu soms weer een stukje hard omdat hij mee gaat doen aan een obstacle-run, tot dusver is het nog niet terug gekomen.
Ik krijg last van mijn heup als ik voor mijn doen harder loop/probeer te versnellen. Ik ben overduidelijk geen sprinter
Mag ik me weer melden? Was even afwezig ook door mijn enkel. Was vorige week zondag door mijn enkel gegaan tijdens een training in het bos, dacht dat het wel mee viel maar duurde toch langer dan verwacht. Heeft paar dagen flink pijn gedaan en had er een dik ei op en hij kleurde mooi diep paars nu gaat het weer goed, hij is nog steeds wat dikker maar komt denk ik ook een beetje door de warmte. Mijn voet is nu paars ipv mijn enkel doordat het naar beneden is gezakt haha.
Respect voor de mensen die met hun paard kunnen hardlopen! Lijkt me best leuk maar ook onhandig.
Wat balen aileen verstandig om even langs de dokter te gaan.
Ik heb gister een super leuk gesprek gehad op papendal met de talent coach. Mijn broer is topsporter (baanwielrenner van het Nederlandse team) en vind het helemaal leuk dat in zo met het lopen bezig ben dus hij had dit gesprek voor mij geregeld ook vooral omdat ik heel erg zoekende ben hoe nu verder? Die man is zelf triathleet geweest en nog steeds fanatiek loper en fietser. Heb met hem wat afspraken gemaakt oa. Dat ik een horloge ga kopen om gerichter te trainen, een atletiekvereniging ga zoeken waar ik kan gaan kijken of het sprinten misschien wat voor mij is (200 M, 400 m enz). Hij heeft voor mij een trainingsprogramma opgesteld om te trainen richting de halve marathon in oktober (programma bestaat uit 2 weken hoog intensief trainen, 1 week laag intensief en 1 week herstel). Verder ga ik een gezondheidstest doen om oa. Mijn hartslagwaarden te bepalen. Zo'n leuke enthousiaste man, hij vond de tijden die ik tot nu toe heb gelopen erg goed voor de weinige training die ik heb gehad. Hij is benieuwd wat er uit gaat komen (of ik meer geschikt ben voor de lange afstanden of voor het sprinten). Genetisch gezien zou ik een sprinter zijn aangezien mijn broer dat ook is met het baanwielrennen Ik barst in ieder geval van de motivatie!! Zometeen beginnen met mijn 1e training van de hoog intensieve week (intervaltraining van ongeveer een uur).
Ik ben een beetje benieuwd naar hoe oud jullie allemaal zijn. Ik heb het gevoel dat ik wat ouder ben dan de rest hier in dit topic.. maar misschien heb ik het helemaal mis! Ik ben 34.
Ik ben een beetje benieuwd naar hoe oud jullie allemaal zijn. Ik heb het gevoel dat ik wat ouder ben dan de rest hier in dit topic.. maar misschien heb ik het helemaal mis! Ik ben 34.
41
Supervixen
Geplaatst: 07-07-15 22:43
Zie, valt dus weer tegen Collega van mijn vriend heeft een cross hybride fiets te koop staan.. heb serieuze interesse. Lekker fietsen in plaats van op mijn krakkemikkige lidl fiets. Morgen ga ik weer hardlopen. Heel veel zin in omdat het wat koeler is. Ik merk nu ook streeds vaker dat als ik een dag niet heb kunnen sporten, ik met teveel energie in bed lig 's avonds. Ik mis het dan echt.
LizMD
Geplaatst: 07-07-15 22:49
Wauw goed voor elkaar Venthe. En wat gaaf dat je broer prof is!
Ik ben 23
MISTRAL94
Geplaatst: 07-07-15 23:37
Supervixen schreef:
Ik ben 33 vanaf volgend jaar ga ik weer terug tellen gaat veel te snel *zucht*
Venthe wat leuk dat je zo goed begeleid gaat worden. Heb nu inmiddels al bijna 4 jaar ook een persoonlijke coach. Daarvoor met de wedstrijd groep van de atletiek vereniging getraind maar zo individuele begeleiding is toch veel optimaler. 34 is echt piepjong hoor (en in de bloei van je hardloopleven). Ik ben al bijna 52....... (op mijn 42ste begonnen met hardlopen)
Gisteren ben ik aangesloten bij een groep meiden die elke week op dinsdag interval trainen. Het is gratis, iedere week iets anders en het is zeer vrij blijvend. Gisteren vond ik zeer leuk. Eerst een stukje ingelopen, daarna uitleg wat er ging gebeuren. Diegene die het organiseerde had een pak kaarten en wanneer we het rondje hadden gelopen trokken we een kaart en elk symbool gaf aan wat we moesten doen en het getal gaf aan hoevaak. Pittige training van 30 minuten.
F_Orumster
Geplaatst: 08-07-15 08:49
Supervixen schreef:
Zie, valt dus weer tegen
We horen liever dat het meevalt hoor Ik ben ook 32. Greetje ik vind het wel stoer dat je op je 42e bent begonnen en nu zo fanatiek bent.
Sowieso leuk dat hier verschillende niveau's door elkaar heen lopen. Ik vind het ook leerzaam om te lezen. Ik ben daar nog lang niet, maar het is wel motiverend om jullie trainingen te lezen.
Grit
Geplaatst: 08-07-15 09:27
Leuk Lovely's!
Dergelijke begeleiding geeft dan een goede positieve boost Venthe
Ik vind interval zwaar, lopen kost mij het minste moeite als ik na 1-2 km mijn ritme heb, mijn ademhaling goed is en dan kan ik dat tempo goed volhouden. Ik mis dan ook de motivatie om vaker even over mijn comfortgrens te gaan. Dan is het goed voor mij om met iemand te lopen die net wat sneller is.
Maar mijn streven is dat ik 10 km in een uur loop, dat lukt mij nu als het weer meewerkt, met moeite. Voor mij is dit voorlopig goed zo. Ik ben niet zo sportief, maar wil wel wat conditie houden.
Vrienden zijn inmiddels gepakt door het obstaclevirus. Heel leuk, maar ik moedig ze wel aan vanaf de zijlijn
Zijn er hier mensen die sporthorloges gebruiken? Wat zijn de voors en tegens?
mirriezz
Geplaatst: 08-07-15 11:02
Grit, ik begrijp je helemaal. Ik loop ook op die manier het liefst. Helaas loop ik wel altijd alleen. Mijn stage is bijna afgelopen en ik verhuis daarom binnenkort weer. Heeft dus niet zoveel zin me nu nog voor een paar weekjes bij een groep aan te sluiten. (voor ik me in een groep comfortabel voel zijn we ff verder) Ik ga daarom wel mezelf verplichten om intervallen te lopen, idd om uit mijn comfort zone te komen. Volgende week denk ik daarmee te starten. Ik ben benieuwd, t zal wel tegen vallen
Ik loop overigens soms wel met een "gewoon" horloge met stopwatch, maar het meeste met runkeeper. Als je je afstanden ongeveer weet, vind ik het ook wel lekker om met horloge te lopen eigenlijk lekker simpel en je kunt zelf kijken wanneer je hoe lang onderweg bent. Bij runkeeper komt soms de aanmoediging te vroeg of te laat.
Grit 10km per uur is toch heel redelijk? Zeker als je niet de perfecte bouw hebt en niet zo makkelijk loopt. Niet iedereen is voor de hele snelle tijden of lange afstanden. Zo kan mijn neef erg goed lopen (loopt erg makkelijk en snel) en ik gewoon niet (klink meer als een olifant die zwaar hijgend eraan komt ^^)
Mirriez Intervallen rustig opbouwen en ze zijn inderdaad zwaar (dat is de bedoeling ) Met horloge lopen kan prima. Zelf loop ik met runkeeper en evy
ik heb de garmin310XT, bevalt me heel goed. Kan er alles mee wat ik er me wil en via garmin connect heb ik gelijk een logboek en kan de trainer alle trainingen inzien. Hier voor had ik een garmin 305, beetje vergelijkbaar maar was in middels uit het assortiment. En de batterij duur van 10 uur was voor op de fiets ook wel wat beperkt. Maar de 310 heeft een batterij duur van 20 uur dus daar kom ik ook met ultra's net in de problemen (was voorlopig nog niet van plan me aan een 24uurs loop te wagen).
Ik vond het vandaag juist heerlijk om in de regen te lopen na al die warme dagen. Op de fiets vond ik de kletterbui minder leuk.
Grit
Geplaatst: 08-07-15 21:20
Mirriez, ik loop ook altijd alleen of met paard. Een paar keer met mijn vriend gelopen, hij loopt harder en ik merkte dat het mij toen ook gemakkelijker af ging. Helaas gaat hij liever met zijn wielrenfiets op pad. Ik heb wel vrienden die hardlopen, maar dan moet je weer echt gaan afspreken.
Lovelys, daar heb je gelijk in Ik ben tevreden zo, val ook onder de categorie hijgend En ik mis de ambitie om mezelf verder te pushen.
Ik loop met muziek en ik wil eigenlijk een simpel horloge waar ik snel en gemakkelijk op kan zien hoever ik heb gelopen en wat mijn gemiddelde is, om zo toch iets gerichter te lopen. Verder hoeft er niet veel op te zitten, wel graag een waarvan de gegevens kunnen uploaden op een macbook. Maar dan zit je toch al snel op de 80-100 euro volgens mij.