[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:56

Ik heb de draad weer opgepakt, ik had het even nodig die vreetbui van gisteren :P
Heb net als lunch lekker twee volkoren boterhammen met haring op! en vanmorgen als tussendoortje een appel en een banaan (paardlief de restjes gegeven haha) dan strakjes tussendoor een schaaltje fruitsalade (zelfgemaakt, toch wel het lekkerst) en vanavond een maaltijd salade (ja die met biefstuk ja :o )

Wat goed Mandy! gefeliciteerd.
Avaluna, beterschap!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:28

ik heb net pannenkoeken gebakken met dat speciale meel wat bij de shakes zat

jakkie bah,
vind die pudding er van wel lekker
maar die pannenkoeken mogen ze houden

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:41

Heey! Hier ook weer mijn lijstje:

Ontbijt: 250 gram optimel yoghurt en een handje goji bessen
Lunch: 2 vitalu crackers met slankie, rosbief en augurk
Tussendoor: appel in optimel yoghurt, 1/2 stukje cake
Avondeten: roerbakgroenten en een zigeunerschnitzel

Had liever de cake en schnitzel niet genomen, maar ben bij mijn ouders op bezoek :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:40

zo ik heb even dag 1 level 1 van 30 day shred gedaan, waarom?
Omdat ik nieuwsgierig was wat het inhield en het niet wilde kijken terwijl ik op een stoel zat dus maar even meegedaan, viel me nog enigszins mee :D (zweet me alleen een ei uit nu)

Of ik het elke dag ga doen weet ik niet (Als mijn ouders thuis zijn vinden ze het niet zo leuk als ik hier boven sta te springen namelijk :')) Maar wel leuk om eens tussendoor te doen :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:29

wat is dat ,

zag dat ze bij ons op de sportschool zumba geven op dinsdag

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:36

Een work out van 30 min dat je elke dag 30 dagen moet volgen.
Ik wist ook niet wat het was dus denk kijk het eens en toen dacht ik als ik toch kijk kan ik ook wel meedoen!
Is best leuk/fijn te doen maar geloof achteraf dat ik morgen spierpijn ga krijgen :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:39

_Tarzan schreef:
Een work out van 30 min dat je elke dag 30 dagen moet volgen.
Ik wist ook niet wat het was dus denk kijk het eens en toen dacht ik als ik toch kijk kan ik ook wel meedoen!
Is best leuk/fijn te doen maar geloof achteraf dat ik morgen spierpijn ga krijgen :')

Het is zelfs maar 20-25 minuutjes :) haha
Heb level 1 al erop zitten, maar ben echt gesloopt na 2 keer level 2 :=

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:41

De teller staat nu op -9. Helaas begin ik wel te merken dat ik in conditie erg achteruit ga. Mijn spieren verzuren heel snel. Misschien toch wat meer koolhydraten eten als ik een wedstrijd heb. Ik eet nu al een tijd koolhydraatarm.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:42

wat doe je voor sport dat je er wedstrijden van hebt

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:43

Puppetje schreef:
De teller staat nu op -9. Helaas begin ik wel te merken dat ik in conditie erg achteruit ga. Mijn spieren verzuren heel snel. Misschien toch wat meer koolhydraten eten als ik een wedstrijd heb. Ik eet nu al een tijd koolhydraatarm.

Misschien breek je nu juist spieren af ipv ze aan te maken en sterk te houden. Ook veel eiwitten eten hoor

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:54

Als je sport is pasta of iets dergelijks wel aan te raden om van te voren te eten, anders breek je je spiermassa alleen maar af idd!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:10

Indd langzame koolhydraten voor de inspanning (Pasta) en eiwitten na de inspanning (vooral als je je spieren traint toch?)
(of zeg ik nou iets doms.... :o frummels jij bent de professionele sporter hier!)

haha frummels, ik zie je indd heel vaak maaltijdsalade met biefstukreepjes eten... maar is wel lekker gezond!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:18

Frummels is van de biefstukreepjes :D
Moet je dat ook eten als je flink cardio gaat doen in de sportschool? Nee toch?

Had ik net toch ff keihard zin om een hele bak B&J te eten :wow: het afvallen wil niet zo, dus motivatie was even weg.
In plaats van B&J heb ik doosjes bevroren aardbeien, bosvruchten en frambozen gehaald. Klein pakje yoghurt, en fruitontbijt aardbei/banaan. Lading vezeltjes erbij *\o/* Hoeveel het was weet ik niet, maar mijn hele keukenmachinebak zat vrij vol :D en ik hoef 3 dagen niks meer :') het is nog niet op trouwens :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:28

Haha ja ik kan er niks aan doen, maar t is zo lekker die sla met die biefstuk! :D
Ik heb altijd geleerd dat je voor het sporten pasta moet eten, dat verschilde bij mij niet of ik 15 km moest rennen of een uur krachttraining moest doen. Wel vond ik het zelf fijner bij cardio (fietsen, rennen etc) om een banaan en een boterham te eten ipv pasta. Pasta is toch een stuk zwaarder. Maar je moet het eigenlijk gewoon een keertje proberen voor jezelf :j Gewoon bv een half uurtje hardlopen en dan de ene dag van te voren wel pasta eten en de andere dag niet, ik merk daar heel veel verschil in! Eiwitten zijn goed voor na de inspanning inderdaad wollie. Of ervoor als je een wandelende klerenkast wil worden haha, maar volgens mij is dat niemands intentie hier.

Ah lekker Kiannah, B&J! Welke smaak? Cookie Dough? :~

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:31

Die wandelende klerenkast is niet mijn intentie nee, al zijn er bij mij op de sportschool een hoop mannen die daar anders over schijnen te denken :P

B&J was waarschijnlijk iets met caramel geworden, maar helaas voor alle Bennen en Jerry's in de supermarkt: ik heb ze geen blik waardig gegund :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:36

Ik heb even jullie tips nodig! Ik ga morgenavond rbecuen, en aangezien het wordt georganiseerd door 2 jongens verwacht ik alleen maar vlees en misschien een kant en klaar salade. Heb geen mogelijkheid wat mew te nemen oid. Hoe ga ik dat overleven? Hoe zorg ik dat ik overdag weinig calorieen binnen krijg maar toch enigszins veel eet, zodat ik de schade kan beperken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:43

Wauw, respect hoor Kiannah haha, ik kan dat niet ik vermijd dat gangpad altijd anders gaat het fout.. :P
En ja die mannen ken ik wel ja, ik vind het eigenlijk niet eens mooi :=

Negerzoen: ik zou die avond lekker kip(sate) eten en misschien zorgen dat je van te voren een lekkere maaltijdsalade oid gegeten hebt zodat je al een beetje vol zit. :) Neem je daar 3 stokjes saté, voor de gezelligheid.
Wat goed vult (vind ik) is een smoothie met soja melk ipv gewone melk en lijnzaad er doorheen :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:55

Dank je voor je tips Frummels. Denk dat ik inderdaad eerst thuis gewoon een maaltijdsalade eet. Overdag ook maar veel groente denk ik :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:03

Graag gedaan hoor. :) Wat ik heel lekker vind als tussendoortje (of savonds als snack) is komkommer in forse plakken en wortels (van die voorgeschaafde in een zakje) dippen in tzatziki! Je kunt tzatziki ook zelf maken :) Dan kun je nog bepalen wat je er in doet ;) Veel plezier morgen!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:21

Oehhh, dat ken ik Frummels! Heb het alleen nu niet in huis, maar wel gedaan :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:39

Haha, lekker is dat he! <3

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:43

Jaah!

Ik was gisteren bij de MediaMarkt, hadden ze een camerastatief in de reclame. Gewicht: 174 kilo _O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:02

Handig voor op reis :P Ik neem aan dat het een foutje was :P

Frummels, ik ga dat toch ook maar eens proberen die maaltijd-salade met biefstukreepjes. Ben nu wel erg benieuwd (Hoe maak je het precies klaar?)

Negerzoen, lekker hoor bbc'en :D En tips heb ik niet, behalve dat je er van moet genieten :D

Hier gaat het helemaal niet goed. Ik ben sinds maandag al 2 kg aangekomen en ik heb geregeld hele vervelende buikpijn, alsof mijn darmen in de knoop zitten. Ik heb zelf niet het idee dat ik meer/veel/ongezond eet, maar kennelijk doe ik toch iets verkeerds? Ik ga wel gewoon verder, maar motiverend is het niet. Eerst was ik nog 1.5kg van mijn doel vandaan, inmiddels al 3.5. Snap er niks van :( Het is voor het eerst sinds ik bezig ben (van september) dat ik aankom en heb nu het idee dat ik de controle kwijt ben :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:28

Hmm dat is minder Dais..... kan me voorstellen dat aankomen niet fijn is en demotiverend werkt. Ik schommel ook best wel hoor, soms dan schiet ik even omlaag en dan dag erna is er toch paar 100 gr bij, maar bij mij gaat het er vanzelf weer af (als ik mn gezonde eetgewoontes gewoon volhoud)

Haha Kiannah, goed voor de krachttraining!!

oehh frummels, tzaziki is ook heerlijk! dadelijk als de zomer eraan komt is dat zo lekker, 's avonds nog even lekker wat groentjes dippen! hmmm

Tarzan hoe is het met je spierpijn? Ik doe zelf ook shredden, maar alleen op de dagen als ik niet ren, nu zullen de meeste mensen denken dan heeft het toch geen zin? maar ik merk wel degelijk verschil! het blijven toch gewoon hele goeie oefeningen! en ik vind variatie ook heel erg belangrijk! leuk dat je ook begonnen bent!

Hier vanochtend weer een happy momentje, weer 300 gr eraf! whoopwhoop!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:04

Vervelend Dais!
Zo, ik ben ook weer terug in NL.... vanochtend op de weegschaal en 8 ons eraf in 10 dagen waarvan 6 dagen 'slecht' gegeten.
Morgen begin in weer in de sportschool, dus hoop dat het dan ook weer iets sneller gaat :')