KatooG schreef:Ik heb een vraagje over tampons:
Toen ik net mijn regels had durfde ik geen tampons te gebruiken en reed 1 keertje in de maand met maandverband. Toen ben ik door omstandigheden enkele jaren gestopt met rijden. Nu rijd ik terug al een tijd en gebruik nu ook al jaren tampon om te zwemmen en bij warm weer enz dus ook bij het rijden. Onlangs ben ik toch terug gegaan naar rijden met maandverband ook al is het niet fijn omdat tampons heel erg zeer begonnen te doen na een half uur rijden. Het is dan zooo erg om de tampon eruit te halen en ik voel het nog tot drie dagen erna.
Ik weet zeker dat ik hem goed inbreng want hij doet geen zeer het eerste half uur of als ik ga zwemmen of gewoon op een stoel zit maar halverwege het rijden wordt het echt heel pijnlijk.
Weet iemand hoe dit komt? Misschien een ander merk proberen ofzo? Ik gebruik Tampax Pearl (grootte afhankelijk vd dag) en heb wel liefst tampons met zo'n plastic buisje voor het indoen.
als je last hebt van tampons tijdens het rijden (mogelijk te droog? wellicht dan licht bevochtigen voor je ze inbrengt.. of te zwaar.. in dat geval vervangen net voor je gaat rijden) en ze niet meer wilt gebruiken, zou ik persoonlijk kiezen voor beppies, die blijven netjes 'bovenin' en vormen zich veel meer naar je lichaam.. ik gebruikte ze voor paardrijden/zwemmen/sauna gang.

bij de drogist kun je ook gynotex krijgen (iets goedkoper net zo goed als beppies)