oomens schreef:Karl66 schreef:Dus jij beweert nu met droge ogen dat het risico om besmet te raken na vaccinatie net zo groot is als zonder vaccinatie? En dat het risico om anderen te besmetten ook net zo groot is als zonder vaccinatie?
Je realiseert je dat alle wetenschappelijke onderzoeken wat anders laten zien? Dat zijn gewoon harde cijfers, dat heeft niks met interpretatie of meningen van doen, dat zijn gewoon cijfers of wil je nu ook gaan ontkennen dat 1+1=2?
Geen moeite voor doen. Dit is de categorie mensen die zo weinig van kansrekening hebben begrepen dat ze denken dat alles een kans van 50% heeft.
De kans dat je corona krijgt is 50%, want je kunt het of wel, of niet krijgen.
De kans dat het morgen gaat regenen is 50%, want het kan of wel, of niet gaan regenen.
De kans dat je 6 gooit met een dobbelsteen is 50%, want je kunt of wel, of niet een 6 gooien.
De kans dat je de Staatsloterij wint is 50%, want de jackpot kan of wel, of niet op jouw lot vallen.
Denk je echt dat je zulke gevallen met argumenten kunt bereiken? Daar helpt toch geen enkele uitleg aan?
Dank je voor de helere beredenering van de kans berekeningen, ik vroeg me namelijk hetzelfde af als Karl, maar het is mij nu eindelijk helder hoe er door sommigen tegenaan gekeken wordt.