Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:38

@tirza welkom

@ryder. Wat grappig om elkaar weer tegen te komen na al die jaren. Minder grappig dan weer dat gewicht weer onze link is ;( geeft dan weer wel aan dat dit gewoon een levenslange strijd is.
Hoe gaat het met je? Mag ook via pb hoor als we anders te veel off topic gaan

@gamova wat fijn dat je sinds je zwangerschappen hormonaal beten in balans bent. Ik was dat ook tot ik na een paar maanden weer aan de pil ging. Wat een hel was dat. Weer veel moeier, oneindig vreten waarbij verzadiging niet meer bestond en de basis wel gelegd is voor m’n overgewicht zoals het nu is. T ging er zo aan maar nu al zo’n 5 jaar met geen mogelijkheid meer af.
Na een aantal maanden weer gestopt maar qua gewicht was t leed al geleden.

Hier vanavond uit eten geweest. Netjes voorgerecht overgeslagen, hoofdgerecht zo klein mogelijk gehouden zodat ik wel een toetje kon nemen. En gewoon gestopt met eten toen ik genoeg had Ipv mezelf vol gepropt omdat t zo zonde is om weg te gooien. We zijn lopend naar t restaurant gegaan om tte zorgen dat ik m’n 10000 stappen gehaald heb

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 18:24

Hee, nog iemand met Saxenda. Leuk om te zien dat we elkaar vinden :j Moi had mijn plaatje al even gejat zag ik, om te verduidelijken :D ik heb sinds donderdag 1,8mg en de eerste pen is bijna leeg! Kan nog één keer 1,8 spuiten en dan kan nummer 2 uit de koelkast. Ik vind het nog best veel wat je inspuit, het klinkt zo weinig, maar ik zie hem nu toch echt wel leger worden als ik prik.

Verder niet echt bijgelezen, drukke dagen gehad. Vandaag ook visite en morgen mijn schoonouders. Gelukkig komt wel iedereen hier, scheelt weer reistijd :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:17

Als het maar werkt BF.

Net een uur Xcore gedaan en na de les nog 15 min soort van gerend op de loopband.
Merk dat mn conditie beter wordt *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:30

ClaudiaHS schreef:
Als het maar werkt BF.

Net een uur Xcore gedaan en na de les nog 15 min soort van gerend op de loopband.
Merk dat mn conditie beter wordt *\o/*

Goed bezig! *\o/*

Hier vandaag een rustdagje. Wel flink stappen gezet, met een heerlijke lunch wandeling :D voordat er alleen nog maar water en ellende was daarna. Haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:14

Rustdagjes zijn ook nodig Musli.ga zelf ook om de dag sporten. Al ga ik op 'vrije' dagen ook wel eens een rondje skeeleren.

Had nooit gedacht dat ik het leuk zou gaan vinden en ook nog fanatiek hahaha.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:37

Bedankt iedereen voor de welkom :)

Afgelopen weekend is wat eten en bewegen voor mij een grote misser geweest. Ik krijg injecties eens in de 8 weken en dan krijg ik enorme trek in een bepaalt iets om er dan vervolgens helemaal naar van te zijn :+
Ik kan door de prikken weinig tot niet bewegen, vandaag weer wat beweging gehad maar ook niet noemenswaardig.
Eet nu smorgens yoghurt met fruit en kaneel, smiddags gevulde punt paprika uit de oven en savonds groenten met vlees.
Soms een tussendoortje maar eigenlijk niet, dan ga ik vaak juist meer snoepen dan nodig is. Door mijn schildklier moet ik extreem laag in calorieën blijven omdat ieder hapje te veel direct aanzet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:50

Grappig hoe dat voor iedereen anders werkt. Bij mij helpen 6 (gezonde) eetmomenten om mijn eetlust onder controle te houden. Sinds ik dat sinds vorige week ook weer consequent doe eet ik veel minder en gezonder.

Beweging schiet er op dit moment wel een beetje bij in met al het klussen. Vanaf morgen vakantie, dan zal het net bewegen wel beter gaan maar wordt het de kunst het eten enigszins beperkt te houden. Bewust genieten wordt het motto.

Vanavond cursus dus eten op werk, volgens mij wordt het pizza -O- dat vind ik echt zo de kcal niet waard.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:08

Ik verbaasde me net over de koffiezaak in het ziekenhuis... behalve een klein mandje fruit was het een overvloed aan vette hap en gebakjes en koeken... ik heb dus alleen een flesje water gehaald maar vond het wel echt slecht.
Net als de avondmaaltijden op mijn werk waar pizza ook regelmatig voorbij komt. Ik haal tegenwoordig dan een stoommaaltijd voor in de magnetron.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:41

Oeh, ik vind pizza dan wel weer de kcal waard. Ik heb dat meer met zoete dingen zoals taart en toetjes. Wel lekker hoor maar vaak zoet en vet.

Gamova wat apart he, je zou toch denken dat ziekenhuizen meer stilstaan bij gezond leven en eten.

Gaucho ik herken wel wat je zegt, meerdere (kleine) eetmomenten ipv 3 grotere, maken ook dat ik minder 'honger' heb en dus minder eet in totaal. Wel echt superknap van je dat het je weer lukt zo tussen alle drukte door!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:47

Ik gedij ook beter op meer eetmomenten :j ik ontbijt wel later (pas op werk) en is vaak ook een grote maaltijd. 's ochtends heb ik koffie als tussendoortje en dan 's middags echt een tussendoortje. Mijn diner is mijn laatste maaltijd. Ik doe dus eigenlijk Intermittent Fasting, maar dan niet strikt op tijden.

Ik ga zo naar een werkevent die start met lunch. Omdat ik vanmorgen thuis werk was ik later op en heb nu alleen 2 koffie gedronken, zodat ik dan straks lekker uitgebreid kan lunchen :') Diner heb ik nog niet uitgekozen. Die pas ik dan aan op wat ik straks eet en hoeveel ruimte ik ongeveer nog heb in mijn calorieën budget :D Dan kan ik straks zonder schuldgevoel en restrictie kiezen wat ik lekker vind.

Edit: wat wel leuk is om te merken, is dat doordat ik nu geen geraffineerde suikers eet mijn honger anders is. Zoals nu, zou ik echt al wel wat lusten, maar de echte trek blijft uit doordat ik geen last heb van suikerpieken en dalen. Ik kan honger nu veel beter reguleren en hoef niet direct te eten zodra mijn lichaam eerste tekenen van honger geeft. Dat geeft echt zoveel rust!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:35

Snippergroen: dat van die andere honger vind ik heel herkenbaar, dat heb ik ook. En ook ben ik het helemaal afgewend om ‘s avonds nog te snacken. Ik heb daar geen behoefte meer aan.

Dat van die ziekenhuizen is ook herkenbaar, er is weinig echt gezonds te krijgen. Morgen moet ik weer heen met mijn dochter (natuurlijk een lange afspraak rond lunchtijd :roll: ) en het is 1 uur en 45 min. rijden , dus dat wordt weer zoeken naar nog iets knaps te eten daar.

Pizza vind ik meestal ook de calorieën niet waard, de meeste koek en taart ook niet (behalve daimtaart :9 ).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:41

Kun je niet iets te eten meenemen?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:48

Dat zou inderdaad kunnen, maar de meeste dingen die ik normaal als lunch eet kunnen niet uren buiten de koelkast bewaard worden. Dus moet even denken wat handig is.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:26

Sharani schreef:
Dat zou inderdaad kunnen, maar de meeste dingen die ik normaal als lunch eet kunnen niet uren buiten de koelkast bewaard worden. Dus moet even denken wat handig is.

Zolang je weg blijft van sla en vlees/zuivel kom je meestal een heel eind. En anders een koeltasje?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:26

Ik weet niet wat je normaal als lunch eet, maar wat ik bijvoorbeeld regelmatig doe is kwark met diepvriesfruit. Het ontdooiende fruit houdt de kwark koel. Salade redt het ook wel even in een koeltas.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:09

gaucho schreef:
Ik weet niet wat je normaal als lunch eet, maar wat ik bijvoorbeeld regelmatig doe is kwark met diepvriesfruit. Het ontdooiende fruit houdt de kwark koel. Salade redt het ook wel even in een koeltas.

Zo heb ik laatst een fruitsalade als lunch meegenomen naar werk. Gewoon blauwe bessen, mango, aarbeien uit de diepvries en een appeltje. Klein beetje sinaasappelsap met water en citroen sap. Heb er echt heerlijk van gegeten en zat er goed vol van.
Lidl heeft ook zakjes met diepvries fruit kant en klaar gemengd met soorten fruit.

Een groente wrap en die lekker vullen met wat gezonde groente vind ik zelf erg lekker.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:31

Bedankt voor alle tips! Kan ik zeker wat mee.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:14

Goedenavond. Wat een handige tips voor meeneem eten hebben jullie. Op m’n werk hebben we gelukkig een koelkast maar als ik ergens anders heen ga zonder koelkast ben ik ook altijd aan het puzzelen.

Ik snap trouwens niet dat er in ziekenhuizen niet wat gezonders te krijgen is. Zo’n plek moet toch juist stimuleren om gezond te eten. Dat de gebakjes ed ook verkocht worden snap ik nog wel enigszins maar dat er geen gezond alternatief is is toch wel krom.

Hier een raar weekend gehad met veel buiten de deur eten. Zag het toch wel terug op de weegschaal ondanks de saxenda en dat ik veel minder gegeten heb dan ik zonder gedaan zou hebben. Inmiddels heeft de natuur orde op zaken gesteld met n heerlijke buikgriep nacht :r %). Vanaf nu maar weer de flow oppakken waar ik in zat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 23:04

Ik denk dat een ziekenhuis ook aanbied waar er vraag naar is. Vaak is de catering uitbesteed, maar als iedereen vraagt naar kroketten en worstenbroodjes, en er maar één persoon per dag een salade wil... ja dan snap ik wel dat je dat verkoopt. Het is toch een service die ze bieden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:20

moi22 schreef:
Goedenavond. Wat een handige tips voor meeneem eten hebben jullie. Op m’n werk hebben we gelukkig een koelkast maar als ik ergens anders heen ga zonder koelkast ben ik ook altijd aan het puzzelen.

Ik snap trouwens niet dat er in ziekenhuizen niet wat gezonders te krijgen is. Zo’n plek moet toch juist stimuleren om gezond te eten. Dat de gebakjes ed ook verkocht worden snap ik nog wel enigszins maar dat er geen gezond alternatief is is toch wel krom.

Hier een raar weekend gehad met veel buiten de deur eten. Zag het toch wel terug op de weegschaal ondanks de saxenda en dat ik veel minder gegeten heb dan ik zonder gedaan zou hebben. Inmiddels heeft de natuur orde op zaken gesteld met n heerlijke buikgriep nacht :r %). Vanaf nu maar weer de flow oppakken waar ik in zat.

Ik heb zelf altijd een koeltasje met zo'n koelelement uit de vriezer mee als ik op pad ben voor werk :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:27

Hier begint vandaag de vakantie :') met vanavond al meteen buffet. Maar bewust kiezen voor de dingen die ik echt lekker vind.

Gezond begonnen met de laatste restjes uit koelkast en vriezer.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:53

Fijne vakantie Gaucho!

Hier was het even wat minder, maar de draad weer opgepakt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:20

Fijne vakantie Gaucho! Prima begin zo, dat ontbijtje ziet er goed uit.

Goed zo Moi en Dustinlover, gewoon de draad weer oppakken.

Snippergroen: ik heb ook zo’n klein Stanley koelboxje, die moet ik eigenlijk weer vaker gaan gebruiken.

Vestagirl: zal zeker vraag en aanbod zijn inderdaad.

Hier vandaag weer weegdag en waarschijnlijk mede dankzij een eetfout gisteren (ben lactose intolerant, en dacht dat ik een lv kwarkje had :n ) vandaag onverwachts weer een mijlpaal gehaald want er was 1,4 kg af. Zal ongetwijfeld wel wat vocht bijzitten dus benieuwd wat de stand volgende week is, maar voor het eerst in laaaange tijd weer onder de 80 kilo *\o/* .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:29

Wat goed Sharani! Heel knap!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:36

Goed bezig @Sharani. De eetfout is wel een beetje jammer -O-