De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:10

Ik ging even naar de AH voor melk en kattenvoer.. wat een geplunderde winkel joh.. ik wilde kleine pakjes houdbare melk voor school voor mn dochter, maar op. Nu heb ik verse melk die tot de 31e houdbaar is. Dan maar bekers mee. En ook daar greep ik bijna mis.

Vleesschappen leeg, pasta leeg, pastasauzen leeg, verse pasta's leeg (behalve het dure delcecco, die is juist zo lekker), geen tomatenproducten meer in verpakking. Soepen leeg, kratten bier op. Geen plat water meer :? diepvriesvakken geplunderd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:10

Ik mag ondanks mijn chronische verkoudheid toch gewoon aan het werk. Wij vallen onder de vitale processen en mogen alleen bij koorts afmelden. Ik vind het helemaal prima, we hebben een klein team en mijn diensten zijn sowieso moeilijk op te vangen.

Vanmorgen al een zieke juf van onze dochter, maar die kon gelukkig meteen opgevangen worden bij de BSO. Ik ga er al van uit dat de school volgende week dicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:13

Hanafubuki schreef:
Ik ging even naar de AH voor melk en kattenvoer.. wat een geplunderde winkel joh.. ik wilde kleine pakjes houdbare melk voor school voor mn dochter, maar op. Nu heb ik verse melk die tot de 31e houdbaar is. Dan maar bekers mee. En ook daar greep ik bijna mis.

Vleesschappen leeg, pasta leeg, pastasauzen leeg, verse pasta's leeg (behalve het dure delcecco, die is juist zo lekker), geen tomatenproducten meer in verpakking. Soepen leeg, kratten bier op. Geen plat water meer :? diepvriesvakken geplunderd.

haha, ja je vraagt je toch af wat mensen denken he... Waarom zou je in hemelsnaam een hele voorraad melk en water nodig hebben?
Ik vind het zo vreemd. Ik heb net gewoon weekboodschappen gedaan. Inderdaad geen pasta, geen flessen water etc meer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:14

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:15

Joman schreef:
Hanafubuki schreef:

haha, ja je vraagt je toch af wat mensen denken he... Waarom zou je in hemelsnaam een hele voorraad melk en water nodig hebben?
Ik vind het zo vreemd. Ik heb net gewoon weekboodschappen gedaan. Inderdaad geen pasta, geen flessen water etc meer.

Vooral dat water. Ik ga er toch vanuit dat dat gewoon uit de kraan blijft komen of is dat erg naief? := :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:17

Afbeelding

Dit krijg ik net van school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:18

Daihyo schreef:
Joman schreef:

Vooral dat water. Ik ga er toch vanuit dat dat gewoon uit de kraan blijft komen of is dat erg naief? := :+

Ja water.. en het bier, dat vond ik ook wel frappant :') je verdriet wegdrinken ofzo :')

WC papier stond er dan nog wel genoeg _O-

Mloes

Meelezer hier, vind het zo bijzonder te lezen hoe het er hier (= Holten) aan toe gaat vergeleken andere plekken in NL. Ik ben gister boodschappen wezen doen en merk helemaal niks van lege schappen enzo. Gister met hond naar de dierenarts, geeft me gewoon een hand (stond er zelf ook helemaal niet bij stil eerlijk gezegd). Merk hier dus gewoon echt helemaal niks van het hele virus, als ik dan sommige berichten hier lees verbaast het verschil me wel!

(gelukkig genoeg toiletpapier op voorraad :Y) )

Moon_light94

Ik zou toch eigenlijk de distributiecentra en supermarkten e.d in dit geval ook onder de vitale functies scharen.

Maar wel goed dat ze wel opvang bieden waar nodig, als het zo ver komt :).

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:19

Movement schreef:
Shadow0 schreef:
Is Thuisbezorgd eigenlijk nog moreel verantwoord?

Misschien voor de deur laten afzetten?

gebeurt dus inderdaad, net gelezen

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:19

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:21

Mloes schreef:
Meelezer hier, vind het zo bijzonder te lezen hoe het er hier (= Holten) aan toe gaat vergeleken andere plekken in NL. Ik ben gister boodschappen wezen doen en merk helemaal niks van lege schappen enzo. Gister met hond naar de dierenarts, geeft me gewoon een hand (stond er zelf ook helemaal niet bij stil eerlijk gezegd). Merk hier dus gewoon echt helemaal niks van het hele virus, als ik dan sommige berichten hier lees verbaast het verschil me wel!

Ik maakte ook een fout vandaag.
Collega die ik al maanden niet gezien had een knuffel. Was al gebeurd voor we het doorhadden :roll:

Tsja, stom.

Maar we zijn niet 100% foutloos hè.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:21

Alle vliegtuigen uit risico gebieden geweerd, net op de radio.

Edit nu ook in de NOS liveblog.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 13-03-20 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:22

Mloes schreef:

20 kilometer verderop geven ze geen hand meer. En het was vanochtend in Goor behoorlijk druk. Kon amper parkeerplek vinden. En iedereen liep rond met wc papier in de kar.

Ik heb gewoon mijn wekelijkse boodschappen gehaald. Maar ik voelde mij gewoon gênant, met een kar vol boodschappen (zonder wc papier)

Echt bang ben ik niet dat we zonder eten komen te zitten. Schoonouders hebben grote kelder vol met groentes en hebben in de schuur nog veel aardappelen liggen. Daarnaast nog een zooi melkkoeien.

Veronica2

AmyJamess

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jullie werkgevers met het coronavirus omgaan?
Zijn jullie geinformeerd over wat wel en niet te doen? Of het bedrijf extra maatregelen treft of niet?

Bij mij op werk wordt er namelijk vanuit de directie geen woord over gesproken.
Eigenlijk vind ik dit best raar.
Maar vandaag heb ik gehoord van een collega dat de directie er niets mee doet omdat ze bang zijn dat er veel zich dan onnodig ziek zullen gaan melden uit angst voor het virus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:24

Ik heb juist een mail gekregen van mijn studie. Ze hebben online modules gemaakt en je moet vragen inleveren wanneer je eigenlijk college had. Ook gaan ze het tentamen digitaliseren zodat je die thuis kan maken. Het voorlopige tentamen moment blijft staan. Het andere vak moet ik nog horen hoe ze het gaan doen. Maar die hoofddocent is erg schappelijk en nuchter. Dus ik verwacht dat het prima opgelost gaat worden. Pluspunten voor de Universiteit van Utrecht! :D

Mijn werkgever (horeca) vind dat we gewoon moeten komen werken, ook als je verkouden bent. Pas als je koorts hebt mag je thuisblijven. Wij nemen gewoon contant geld aan en desinfecteren wat extra.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 13-03-20 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Afbeelding
Hier op school strengere eisen voor leerlingen en leraren,
Voor mijn dochter houd dat in dat ze niet meer naar school kan/mag
Hoesten doet ze dagelijks (astma), en neus snuiten ook veel.

Hoorde net op de radio weer 190 nieuwe besmettingen erbij

Anoniem

Ik stond vannochtend idd voor de deur van m'n stagebedrijf en werd aangekeken van: "Wat doe jij hier" :') Komende tijd thuis werken.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:25

AmyJamess schreef:
Zijn jullie geinformeerd over wat wel en niet te doen? Of het bedrijf extra maatregelen treft of niet?

Maar vandaag heb ik gehoord van een collega dat de directie er niets mee doet omdat ze bang zijn dat er veel zich dan onnodig ziek zullen gaan melden uit angst voor het virus.

Wij krijgen bijna dagelijks een update. Er is ook een speciaal team voor ingeschakeld.
Ze gaan er echt goed mee om zonder paniek te zaaien. Erg fijn.

zonnebloem18

Iris82 schreef:
[ [url=m/POaMMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit krijg ik net van school.

Beetje jammer dat de vitale functies daar anders worden ingeschaald dan door de overheid. Transport en mensen in de voedselindustrie (supermarkten, distributiecentra) zijn ook heel erg belangrijk.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 13-03-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Photograph

AmyJamess schreef:

Ik moet gewoon van me werkgever werken als ik me te laat heb ziek gemeld en/of geen vervanging heb, wat gister het geval was. Heb gister gewerkt met koorts en gesnotter. Er is niks gezegd over maatregelen die we moeten nemen. We werken gewoon zoals we altijd werken

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:26

AmyJamess schreef:

Niet, Hartje Utrecht. Nog een soort van ver van ons bed show.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:27

love_western schreef:
Mloes schreef:

20 kilometer verderop geven ze geen hand meer. En het was vanochtend in Goor behoorlijk druk. Kon amper parkeerplek vinden. En iedereen liep rond met wc papier in de kar.

Ik heb gewoon mijn wekelijkse boodschappen gehaald. Maar ik voelde mij gewoon gênant, met een kar vol boodschappen (zonder wc papier)

Echt bang ben ik niet dat we zonder eten komen te zitten. Schoonouders hebben grote kelder vol met groentes en hebben in de schuur nog veel aardappelen liggen. Daarnaast nog een zooi melkkoeien.

Echt ja? In Holten was er 1 kassa open en hartstikke rustig. Wat apart dan toch, misschien begint de paniek en het hamsteren hier morgen ofzo :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:30

Gisterenavond een uitgebreide brief van werkgever, iedereen werkt voorlopig thuis. Doen de meesten toch al. Ik werk altijd vanuit huis.