[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:13

Zal ik dan ook eens mijn ideeën laten zien?

Het liefste wil ik aan de achterkant van mijn rechter bovenarm (net boven mijn elleboog) Een klavertje 4 met een lieveheersbeestje.
In kleur.
Aan de andere kant heb ik al een vlinder in kleur.
Het zou zoiets zijn... en zo realistisch mogelijk.
Wat me wel nog een beetje tegenhoud is de kleur... er staat me iets van bij dat rood een kleur is waar mensen snel op reageren qua allergie?
Weet iemand dit?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe idee is een beetje Harry Potter gerelateerd.
Het gaat om Dobby.
Ons hondje heet Dobby.
Zij is de eerste hond van ons samen en is een speciaal hondje (vinden wij)
Vandaar dat ik dacht aan een sok en dan de naam Dobby erin.
En dan misschien nog een hondenpootje of een pootafdruk van Dobby erbij.
(Ik twijfel alleen nog om zoiets pas te zetten wanneer Dobby er niet meer is)

Iemand ideeën voor een artiest die hier goed in is?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:54

Hier veel rood (en ook groen) in m'n tattoo's, geen problemen mee gehad terwijl ik erg snel allergisch ben op allerlei stoffen. Weet wel dat ik allegisch ben voor kobalt chloride (in ziekenhuis getest), daarom geen blauw in tattoo's laten zetten vanwege dat ook in blauwe kleurstof kan zitten.

Kinke

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:40

rood kan zeker een reactie geven

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:18

Kinke schreef:
rood kan zeker een reactie geven

En hier haak ik even op in: ik vind mijn tattoos makkelijk genezen. Behalve de enige met rood die ik heb. Die heeft drie weken een branderig gevoel gegeven, is langere tijd licht gezwollen geweest.

@de rest: voor mij zijn die levensechte pootjes herinneringen aan mijn honden. Iedere hond in mijn levenzal getatoeerd zo terecht komen op mijn hart of in de buurt daarvan, bij gebrek aan ruimte.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:25

Afbeelding
Mijn moeder is gister precies 5 jaar terug overleden. De tattoo met de foto van haar rouwkaart (getekend door mijn vriendin) <3

Herstel gaat echt heel goed, gister de pleister eraf gehaald en nu smeren met bepanthen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:39

IvysToeter schreef:
Wat me wel nog een beetje tegenhoud is de kleur... er staat me iets van bij dat rood een kleur is waar mensen snel op reageren qua allergie?
Weet iemand dit?

Ik heb in mijn tattoo carrière 2x gezien dat iemand reageerde op rood (dit in 7 jaar tijd, en enorm veel tattoos gezien en gezet)
1 ervan was een klant van mij. Het genezen duurde langer, maar verder geen problemen. Zelf heb ik ook veel rood in mijn tattoos en nergens last van.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:47

Hier m’n afspraak net gepland.
Mag alleen niemand mee en het is 2 uur rijden. En ben niet zo van het autorijden. Even kijken of ik iemand zo gek krijg dat ie een middagje de stad in gaat :=
Wordt een tattoo voor m’n katten O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:59

Een collega van mij had een tattoo laten zetten op haar enkel/voet met rood erin.
Ze heeft een week met een dikke enkel gelopen, er kwam een dikkere korst op dan bij de andere kleuren en kon alleen slippers aan. Het is wel goed genezen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:52

Hier veel accenten met rood en daar gelukkig nooit problemen mee gehad <3

Palmera wat een prachtig eerbetoon ! Heel veel sterkte nog.

Marocje wat een mooi aandenken, heel bijzonder

Hier in 2022 de tot nu toe laatste gezet. Beide een hoefijzer en tattoo machine (niet helemaal hetzelfde) omdat we zoveel met paard en tattoos samen hebben <3

Afbeelding

Begint nu wel enorm te kriebelen weer voor wat nieuws :))

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 23:30

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 05:29

Kinke schreef:
prima als je het niet wilt geloven, de cijfers zeggen iets anders
https://www.mednet.nl/nieuws/complicati ... 20zwelling.

Tot nu toe reageren er mensen die zeggen dat ze of zelf een reactie hebben gekregen of weten van iemand dat ze een reactie hebben gekregen.

Ik snap je opmerking dan ook niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:51

dit was een reactie op Njiloj....(was vergeten te quoten)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:43

Mijn rode tattoo is gaan ontsteken, terwijl ik daar met zwarte inkt geen last van heb. :\

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:16

Ik heb een stomme vraag :+
Mijn tattoo staat vandaag 2 weken op mijn arm. Wanneer mag ik die weer scheren? :+
Ik scheer mijn armen al jaaaaren, ik kan er nu niet mee ophouden haha, mensen schrikken zich vast rot dan :') Ik scheer voorlopig rond de tattoo, en 't is op de binnenkant van mijn onderarm dus het valt niet heel erg op voor anderen - maar het stoort mij wel haha.

De meeste velletjes zijn er wel af nu (echt korstjes kan ik het niet noemen), maar ik schrik er nog een beetje voor terug om er nu al een gilette overheen te halen.

Zou het hiermee voorzichtig al kunnen? Is toch minder scherp dan een scheermesje, en iets minder "op" de huid zegmaar.
Afbeelding

Edit - ik heb zelf 1 tattoo in kleur, mijn nek.
Afbeelding

Ik heb ook blaasjeseczeem, kan in de zomer niet in het gras zitten en reageerde absurd allergisch op een hormonaal spiraal.
Ik weet niet of het daar aan lag, maar deze kleuren-tattoo jeukte absurd hard :+ Eerlijk is eerlijk - mijn laatste nieuwe jeukte ook, en die is 100% zwart. Die in mijn nek heb ik vorig jaar in mei laten zetten, en dat doe ik nooit meer, ik ben er zeker van dat minstens de helft van de jeuk van de warmte en het zweten kwam. Er zit ook wit in die tattoo, en die inkt kwam er wel zo'n beetje uit tijdens het genezen, die lag soms echt bovenop de tattoo te blinken. Van het rood had ik totaal geen last :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 12-10-24 18:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:18

Ik zou er nog mee wachten. Je wilt ook niet je tatoeage beschadigen toch?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:22

Earth schreef:
Ik zou er nog mee wachten. Je wilt ook niet je tatoeage beschadigen toch?

Nee, absoluut niet!
Ze ziet er al heel erg goed uit, maar nog niet genoeg om een scheermes over te halen. Ik hoopte een tussenoplossing te vinden haha.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:27

Ik heb op mijn benen gewoon om de tattoos heen geschoren. Kreeg ik een interactieve vlinder tattoo met vachtje van :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:24

Supervixen, erg benieuwd naar wat het gaat worden. Het idee lijkt erg gaaf zeg!

Mariëlle hele toffe foto!

Het hondenpootje is een mooi aandenken zo!

Ik mag dinsdag eindelijk! Na 2x moeten afzeggen vanwege griep en daarna een zwangerschap, is het zover! Ik zit al weken te stressen dat ik nu niet weer ziek word.
Ik heb een dagsessie gepland, bedoeling is pioenrozen, met daarin klaprozen en de geboorte bloemen (anjer en sneeuwklokje) van mijn zoontje verwerkt. Mogelijk ook nog met een ornamental touch.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:48

Over rood: dat is bij mij enorm gaan irriteren en ontsteken. Het is een oude tattoo, minstens 15 jaar geleden. Maar door t krabben heb ik hem wel gesloopd. Jaren daarna, toen de schaamte voorbij was, heb ik tattoos laten bijwerken en ook deze. Nu is t ok. Ik ben heel voorzichtig nu met de kleur rood.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:29

Ik heb meerdere tatoeages met kleur en nooit ergens last van gehad! Al moet ik wel zeggen dat de rode gedeeltes gevoeliger zijn met zonlicht.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:35

Hoi hoi,

Ik zoek een artiest (Liefst in de omgeving van Amersfoort) die een Harry Potter sleeve kan zetten met veel detail en realisme.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 04:45

Meld zich... ik mag aankomende dinsdag, ik zit in Australië bij mn nichtje en hebben dit maanden geleden al gepland.
Ik wilde in eerste instantie iets anders en op mn arm, maar was er niet zeker van.

Eenmaal hier, weet ik wel 100% wat ik wil.

Op rechter onderbeen wil ik een tattoo die doorloopt om mn enkel. Met walvissen. Ik heb er zoveel gezien, springend, staart en vin flappend, vanuit de uitkijkpunten langszwemmend. Heeft het meeste indruk gemaakt van alle dieren die ik hier gezien heb.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:46

Gaaf idee, ik heb een bultrug op mijn arm, omdat ik die in Mozambique en Zuid Afrika heb gezien. Walvissen zijn fantastisch.

Mijn afspraak met Roald vd Broek staat! Op 12 december.
Ben benieuwd hoe het ontwerp wordt. Waarschijnlijk gaat hij over een oude tattoo heen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:07

Ohh gaaf zeg, bij mij wordt t ook een bultrug.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:19

CarinaR schreef:
Meld zich... ik mag aankomende dinsdag, ik zit in Australië bij mn nichtje en hebben dit maanden geleden al gepland.
Ik wilde in eerste instantie iets anders en op mn arm, maar was er niet zeker van.

Eenmaal hier, weet ik wel 100% wat ik wil.

Op rechter onderbeen wil ik een tattoo die doorloopt om mn enkel. Met walvissen. Ik heb er zoveel gezien, springend, staart en vin flappend, vanuit de uitkijkpunten langszwemmend. Heeft het meeste indruk gemaakt van alle dieren die ik hier gezien heb.

Gaaf idee! Laat je een foto zien als ie gezet is? :D