3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:17

Body & fit heeft nu ook flinke kortingen!
Hebben sowieso hele fijne producten vind ik. Zo slik ik zelf de multivitamine vrouw, vit C, magnesium en vit D bij.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:58

Toevallig gisteren ook een bestelling geplaatst daar :D .
Doosje eiwitrepen en eiwitpoeder.
Nog even uittesten waar ik mijn shakes mee ga mixen. Mijn lichaam vindt veel melkproducten op een dag niet zo tof en water vind ik niet zo lekker. Dus even wat mixjes met amandelmelk etc. Uittesten.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 03-02-19 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:15

Ah da's goed om te weten! Ik zal straks eens kijken naar die repen. Kun je die shakes gewoon met amandelmelk drinken? Ik ben ook een soort half lactose intolerant (vroeger ging ik echt dood, tegenwoordig kan ik soms wel soms niet een cappuccino zonder problemen drinken haha) dus ik moet ook opzoek naar een goede melkvervanger. Heb het wel eens met water geprobeerd maar dat vond ik écht niet te drinken.
Heb nog een proefsachet banaan liggen, heb alleen ook net de amandelmelk die nog in de koelkast stond weg moeten gooien haha. Achja.

Ik moet over een kleine maand weer naar school, heeft iemand van jullie ook het probleem tijdens de lunch en het avondeten niet thuis te zijn? Ik heb school tot minimaal 18:00 en ben dan pas om 19:30 thuis wat voor mij te laat is om te eten, maar het zorgt er wel voor dat ik echt regelmatig ongezond eet omdat ik niet lekker kan koken voor mezelf. En continu pasta of rijst meenemen is op een gegeven moment ook niet lekker meer haha. Hoe doen jullie dat (als je dit herkent)?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:22

Later eten, zorgen voor maaltijden die je kunt opwarmen. Al dan niet zelfgemaakt (ik moet wel vanwege allergie -O- ) ook kun e met aardappelen koude gerechten meenemen zoals aardappelsalade.

Leren koken is een andere optie }>

Soort van half lactose intolerant? Hoe doe je dat? Kans trouwens dan de poeder vol zit met melkeiwit oid. Rijstmelk, amamdelmelk en havermelk zijn op zich wel ok. Anders met ranja opdrinken. Daarom doe ik in de muesli anders gewoon vies :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:34

Ik zou met lactose intolerantie inderdaad wel even extra checken of er melk in zit. Ze hebben ook poeder voor vegan shakes, je zou zeggen dat daar geen melk in zit.
Met amandelmelk of een andere vervanger kan prima, ff uittesten wat het lekkerst smaakt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:12

Castilja, ik bestel mn repen soms bij B&F, maar ook vaak bij MyProtein of Orangefit :)
Je kunt eiwitshakes met amandrink maken, maar als je last krijgt van lactose kun je beter geen melkeiwitten nemen.
De vegan shakes van body en fit vind ik echt niet lekker :o

Mijn favo shakes zijn Orangefit en van Scitec Nutrition de choco praline smaak :9

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:30

Die zijn overal smerig tot niet lekker. Een goedje ruikt naar grijzig braaksel :r maar ja ik heb geen keuze

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:01

Ik vond poeders met water ook niet te drinken idd. Maak ze zelf ook met melk. Lekker in de koelkast en je hebt gewoon een milkshake Haha.

Heb zelf net ook weer een giga bestelling geplaatst bij B&F maar wel allemaal vitamines etc. +pakjes rijst met amper kcl om te proberen.
Ik drink zelf op het moment geen shakes moet ik zeggen, en vind zelf die repen toch nooit zo lekker. Eet ze iig slecht :=

Edit: heb vandaag trouwens echt een cheat dag dus ik plaats morgen wel weer een fatsoenlijk lijstje :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:24

Dilan93 schreef:
Castilja, ik bestel mn repen soms bij B&F, maar ook vaak bij MyProtein of Orangefit :)
Je kunt eiwitshakes met amandrink maken, maar als je last krijgt van lactose kun je beter geen melkeiwitten nemen.
De vegan shakes van body en fit vind ik echt niet lekker :o

Mijn favo shakes zijn Orangefit en van Scitec Nutrition de choco praline smaak :9

Je merkt dat ik die vegan sshakes nog nooit gehad heb :D .
Welk merk en welke smaak is jouw favoriet? Misschien ook interessant om eens uit te proberen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:54

Hoe is jullie weekend gegaan?
Gister pizza gegeten, smaakte niet echt helaas, dus echt zonde van de calorieën. Gelukkig was het niet een mega vette en paste het binnen mijn caloriedoel. En ik had gister een paar kilometer gewandeld met mijn vriend in het bos. Was prachtig weer en in de zon zelfs wel aangenaam.

Vanmorgen al even hardgelopen in de kou, ik kan niet wachten tot het weer boven de 12 graden is en ik weer in korte broek en shirt kan. Al die laagjes kleding met hardlopen zitten me in de weg.

Lijstje:
L: bakje havermout met een klein schepje Whey, twee Waldkorn crackers met runderrookvlees
A: pollo tonnato (gepocheerde kip, tonijnsaus, ovengroenten en cherrytomaatjes-rucola salade, glas witte wijn
B: 4 km hardgelopen in 24 minuten, klein uurtje paardrijden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:00

Even paar dagen weinig aanwezig geweest hier. Ziek geweest, sollicitatie gehad en dus zenuwen en daarna heerlijk van het weekend gegeten. Gisteren wezen brunchen <3
Afbeelding

Vandaag weer gewoon normaal.
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocolade
A: curry van garnalen en sperziebonen met rijst
T: 2 gekookte eieren met rookvlees

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:05

Aaaahh nu heb ik honger

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:05

Linoleum, die brunch ziet er heerlijk uit! Hoe ging je sollicitatie?

Mijn zaterdag was qua voeding echt bagger :')

Gisteren:
O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, amandeldrink, halve banaan en een lepeltje pindakaas
L: twee boterhammen met quornslices en een appel
T: sojacappuccino en 4 oreokoekjes
T: 3 chocolate chip koekjes, 3 amaretto paaseitjes, 2 blokjes fudge :o (dat is dus mijn valkuil als ik met een dekentje op de bank hang)
A: flinke portie groentenmix, krieltjes met een lepel vegan mayo en ketchup, vega schnitzel
T: alpro go on met bosvruchten

B: 70 minuten paardrijden, huis schoonmaken

Niet zo heel geweldig dus :')

Vandaag op de planning:

O: zelfde havermout als gisteren
L: spinaziestamppot met vega spekjes en roockworst :9
T: banaan
A: linzenpasta, sla, paprika, wortel, nepkipjes en dressing.
T: appel, alpro go on met kersen

B: waarschijnlijk veel lopen met een palletwagentje op het werk, gezien de afdeling waar ik sta

Paardlief heeft rust vandaag, die heeft zich al 2 dagen mogen uitsloven. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:08

Dilan, aaah lekker gereden! Ik zal aankomend weekend ook weer eens.
Sollicitatie ging wel goed, leuk gesprek gehad. Maar zijn meer kandidaten, dus afwachten of ik ook ben wat ze zoeken. Hoor als het goed is vandaag of morgen meer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:10

linoleum schreef:
Sollicitatie ging wel goed, leuk gesprek gehad. Maar zijn meer kandidaten, dus afwachten of ik ook ben wat ze zoeken. Hoor als het goed is vandaag of morgen meer.

Spannend! Wat voor functie is het?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:14

Dilan93 schreef:
linoleum schreef:

Spannend! Wat voor functie is het?

Commercieel adviseur en desk account manager bij onze afdeling corporate clients.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:17

Da's niet mis dan! Hoop dat je aangenomen wordt :j

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:16

Bij wat voor organisatie werk je Dilan? Klinkt iig als een mooie functie! Ik duim voor je.
En die brunch zag er heerlijk uit moet ik zeggen.

Mijn weekend was niet zo super haha.

Zaterdag:
O: Havermout, halve appel, rozijnen en kaneel
T: Rijstewafel met pindakaas
L: Magere kwark plus komkommer, tomaat, paprika
T: chocolate chip koekje
T2: hamburger mac ('zo'n kleine)
T3: verjaardagstaart Y)(^)
A: kip, gehaktballetjes en wat friet

B: half uur hardgelopen, paardgereden (+ stallen gemest etc haha. Bewegingsdoel ruimschoots gehaald van mijn Apple watch)

Zondag:
O: havermout, met halve appel, rozijnen en kaneel
T: rijstewafels met kipfilet en beetje pesto
L: komkommer, paprika, tomaatjes en croissantje
T1: halve shortbread van de Starbucks + cappuchino
T2: muffin zelfgemaakt.
A: brazillian black bean schotel <3
T: chocola TC

B: heb mezelf ingehouden en een dagje niet gesport. Lichaam moet ook kunnen herstellen. Had verder alle dagen van de week wat gedaan.

Nu weer in het gareel haha.
O: havermout, halve appel, rozijnen en kaneel
T: granny smit
L: salade met kipfilet, ei, komkommer, paprika, tomaatjes
T: gekookt ei
A: weet ik nog niet

B: als ik op tijd thuis ben paardrijden en daarna nog even half uurtje op de hometrainer. Anders halfuurtje hardlopen.

En toen ik net terug kwam was er zo'n lekkere koek op mijn bureau gelegd. Ik zit er nog steeds naar te kijken :+ nog niet aangeraakt haha. <<)

Bij mijn weeg moment vrijdag weer 0,8 kg er af en nu weeg ik 60,5 *\o/*

Dus we gaan lekker zo door. Vind het wel een goede balans zo. Door de weeks goed opletten en in het weekend wat meer genieten (zonder uit de bocht te vliegen als het even kan).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:25

Evony, ik denk dat je mij bedoelt ipv Dilan? Ik werk bij een grote verzekeringsmaatschappij.
Ik doe het net zo, in weekend wat meer en doordeweeks opletten. Tot nu toe werkt dat goed voor mij.

Ik heb m’n lunch en tussendoortje voor vanmiddag al op. Ben nog aardig moe na het ziek zijn, dus veel honger. Geen zin om nog heel lang honger te houden, dus maar eten. Zo in pauze nog broodje halen dan maar.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:28

O sorry ik las verkeerd idd. Bij dat soort bedrijven zijn dit idd wel de mooie functies volgens mij!
Goede balans zo toch? Dan hou ik het zelf ook makkelijker vol haha. Dan kan ik ook de motivatie vinden om gezond te eten door de weeks.

Denk dat je lichaam ook voedingsstoffen nodig heeft, juist omdat je ziek bent geweest. En zolang je het met goede/gezonde voedingsstoffen doet is het toch prima. Je lichaam vraagt er niet voor niks om!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:23

Dat doe ik inderdaad ook, vind dat een fijne balans :j

Lien, ik duim voor je, voor je sollicitatie! Fijn dat het in elk geval goed ging! Hele lekkere brunch trouwens <3

Dilan, wat heerlijk zo, ben steeds jaloers op jouw oortjesfoto's :D Lekkere lijstjes ook

Ik heb een relatief net weekend gehad. M'n vriend was er sinds vrijdagavond en dat is altijd een beetje mijn valkuil omdat hij minstens 2x zoveel eet als ik :+ Vrijdag gewoon gekookt en normaal gegeten, zaterdagochtend heeft hij shakshuka gemaakt als ontbijt en hebben we pizza gehad als late lunch, maar daarna geen avondeten gehad. Wel alcohol zaterdagavond want ik had een huisfeest, maar goed. Volgens mij valt de schade mee. Wel besloten dat ik m'n calorieen voor doordeweeks even naar 1800 ga gooien, dan heb ik in de weekenden wat meer ruimte.

Vandaag:

O: /
T: chocolate chip cookie :+ collega trakteerde en past in m'n macro's
L: brood met kip, avocado en pesto, zakje popchips, paar handjes Graze Barbecue Crunch
T: paar stukjes kip
A: kip met rijst, broccoli en beetje sweet chili saus

B: bij elkaar anderhalf uur lopen, 3 kwartier trainen

Heel veel kip :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:16

Mijn valkuil is juist dat mijn vriend 10 dagen weg gaat haha.
Als hij boodschappen doet komt er weinig ongezonds in huis en hij kookt regelmatig extra gezond. :P

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:20

Mijn vriend begint de laatste dagen af te haken, extra vervelend dat hij terug op zijn oude gewicht is. Hij zegt opnieuw te willen beginnen maar dat vraag ik me een beetje af. Voor mij lastig want ik ga hem niet dwingen, dus ik ga er vanuit dat ik mijn motivatie vanaf nu hier in het topic moet vinden...

Gisteren lekker getraind, eindelijk weer sinds anderhalve week. Mijn lijstje voor vandaag is niet top maar vooruit:

O: dubbele boterham met banaan
T: 2 mandarijntjes
L: dubbele boterham, 2 eitjes en wat kaas
T: snoeptomaatjes
A: kant en klare lasagna

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:54

Ik durf me na afgelopen weekend (vanaf donderdag lol) niet meer te wegen. Eerst maar en weekje opletten. :=

O: paar handjes borrelnootjes (kan dat niet laten, moet op. :=
L: meergranen afbak broodje met pesto en tapenade (half half) en groentesoep maar die was vies. Heb hem weggegooid (bah Unox)
T: banaan
A: stamppot boerenkool met vega worstje en jus
T: handje nootjes

B: uur wandelen en fitness (621 kcal)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:30

Ik ben er weer! Alles hier in huis ging kapot, dus ik was even niet in de gelegenheid om in te loggen op Bokt. Vandaag een nieuwe chromebook gekocht dus ik ben er weer :D

Het afvallen gaat ook lekker hier: 77,9! Vandaag weer iets meer, maar dat is denk ik vocht: gisteren nogal zout gegeten.

Lijstje vandaag:

O: broodje met gebakken kipfilet, taugé en saus van kwark en kruiden
L: 4 plakjes zelfgemaakt bananenbrood a 40 gram per stuk
T: handje pinda's en wat zoute stengeltjes (weet nooit hoe die dingen heten)
A: spaghetti met tomaat, champignon, kruiden en wat rucola en geraspte kaas
T: kwark met fruit
Totaal: 1720