Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:04

Welkom aan alle nieuwe lopers! Leuk zoveel enthousiastelingen!

Ik gebruik de app van Evy en daarbij maak ik gebruik van Spotify. Ik vind het juist heerlijk om muziek te luisteren tijdens het hardlopen, dan ben ik ook wat afgeleid haha!

Hier nog steeds bezig met de opbouw naar 10 km, maar ik moet bekennen dat de lange trainingen (van de week 8km in 3 kwartier) een stuk makkelijker gaan dan de hersteltrainingen van 25 minuten :roll: ik vermoed omdat ik dan onbewust denk: oh het is maar kort dus ik moet wel doorlopen! Terwijl mijn mindset bij de langere afstand juist is: rustig aan beginnen, want ik moet nog lang! Ik probeer dat bij de 25 minuten hersteltrainingen ook, maar tot op heden weinig succesvol.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:31

Supervixen schreef:
Ik ben op mijn werk de hele dag al aan het praten als leerkracht en ook praten de kinderen al de hele dag.

Haha ik hoor mezelf en mijn studenten ook heel de dag, maar ik kan blijkbaar slecht tegen stilte!

Greetje63 schreef:
Memuska jij gaat je halve marathon dus eigenlijk gewoon op rustig duurloop tempo lopen? Wat is dan het voordeel van het schema want dat brengt je dus niet verder dan waar je al staat. Lijkt mij dan niet echt een ambitieus schema.

Die vraag stel ik me dus ook. Ik heb op een sneller tempo als wat Trenara voorspelt 16 km gelopen, laat dan nog staan dat die 5 km extra voor enkele seconden per km verschil zorgen... maar na die 16 had ik echt wel het gevoel dat ik nog makkelijk 5 extra (of meer) kon op 't zelfde tempo. Ik heb hen de voorspelling laten maken, maar ik twijfel toch ook wel om die bij te stellen... Dit lijkt me idd "bezigheid"... De bedoeling is gewoon uitlopen hoor, maar ja, aan dit tempo zou ik 't nu ook wel kunnen?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:36

Druif_01 schreef:
Welkom aan alle nieuwe lopers! Leuk zoveel enthousiastelingen!

Ik gebruik de app van Evy en daarbij maak ik gebruik van Spotify. Ik vind het juist heerlijk om muziek te luisteren tijdens het hardlopen, dan ben ik ook wat afgeleid haha!

Hier nog steeds bezig met de opbouw naar 10 km, maar ik moet bekennen dat de lange trainingen (van de week 8km in 3 kwartier) een stuk makkelijker gaan dan de hersteltrainingen van 25 minuten :roll: ik vermoed omdat ik dan onbewust denk: oh het is maar kort dus ik moet wel doorlopen! Terwijl mijn mindset bij de langere afstand juist is: rustig aan beginnen, want ik moet nog lang! Ik probeer dat bij de 25 minuten hersteltrainingen ook, maar tot op heden weinig succesvol.

Ik gebruik ook Evy. Vind het heel prettig lopen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:39

Is ( extreem) traag lopen niet te belastend voor de benenwagen? Je voet is langer aan de grond, je rolt langzamer af. Lijkt me meer belasting, of is dat niet zo?

Anna79

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:30

Hier ook geen muziek, ik vind stilte heerlijk, als ik op muziek loop heb ik de neiging om op de beat te gaan lopen, dus die moet dan wel kloppen :+
Het gaat inmiddels wat beter met me, ik heb nog niet weer gelopen. Vandaag en morgen de alternatieve avondvierdaagse, doe ik toch nog wat.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:22

Ik dacht dat ik podcasts ook verschrikkelijk zou vinden, ik kijk ook nooit naar van die praatprogramma's op tv, maar ondertussen heb ik er toch al wat beluisterd en ik vind het vaak wel interessant en grappig! Ik ben begonnen met verhalende podcasts, zoals Bob, maar nu luister ik ook gewoon naar gesprekken, zoals looppraat.

Vandaag gaan de inschrijvingen van de Trail des Fantômes open. Wie gaat er?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:06

Hoi! Ik kom hier ook even binnengevallen. Ik lees al een tijd mee, maar door een scheurtje in mijn knie kon ik zelf een tijd niet lopen. Nu dus weer beginnen vanaf 0. Eerst liep ik met een fitbit, maar dat was niet optimaal dus ik heb een Garmin aangeschaft. Ik zit er alleen nog wat mee te vechten waar ik bijv. mijn hersteltijd en raceprognose kan vinden. Ik ren trouwens met de Garmin coach! Voorheen liep ik rond de 12 km, maar nu ben ik na een korte tijd al helemaal op :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:06

Welke coach heb je? :)

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:08

Coach Greg! Ik wist niet zo goed welke ik moest kiezen dus ik heb gewoon de bovenste gedaan :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:43

Katharinaa schreef:
Vandaag gaan de inschrijvingen van de Trail des Fantômes open. Wie gaat er?

Ik ben slechtgezind!!!
Ze gingen op "bijna elke dag" inschrijvingen open zetten, en dat blijkt dus niet zo te zijn.
Vriendin die mee ging kan eigenlijk enkel op maandag, tja, niet dus.

Intussen ook bericht dat de Titan Swim afgelast is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:43

Ik heb vanmorgen 19km getraild, maar na 14km kreeg ik oogmigraine. Dat is zó ruk! Ik zag met mijn linkeroog bijna niks meer, alleen golven.
Dus maar pauze gehouden, gegeten, gedronken. Dat hielp wel wat.
Maar het is ontzettend vervelend en daarna voel ik me ook nooit helemaal lekker. Beetje afwezig en hoofdpijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:53

oh dat is niet fijn SV :( Houdt dat lang aan?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:14

Ohhh ik heb dat ook! Vaak in periodes van extreme vermoeidheid (zoals nu einde schooljaar) heb het gelukkig maar heel weinig. Laatste keer zat ik in de auto op de snelweg :oo doodeng.

Bij mij duurt het max 30 min. Het komt best snel opzetten. Begint met dat ik de helft van mn gezichtsvermogen verlies. Dan een tintelende vlek die steeds groter wordt. En soms zelfs een kant van mijn gezicht dat gaat tintelen. Erna moe en een gekke druk in mn hoofd. Heel stom.

Ik zou echt niet meer door kunnen lopen dan :(:)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:24

Jeetje dat klinkt niet goed zeg die oogmigraine :oo Lijkt me super eng.

Ik heb vanochtend met m'n vriend hardgelopen. Of nja, beetje gejogged, veel gewandeld en een rondje bij de volkstuintjes gekeken :+ Ach, altijd lekker met z'n tweetjes op stap. We liepen 5k in 45 min :))

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:11

Welkom M_ontana!

Oei, wat vervelend Supervixen! Ik heb in mijn pubertijd vaak oogmigraine gehad, de laatste keer daarvan was ik ook aan het hardlopen. Het schijnt vaker voor te komen bij het sporten. Ik heb geen tips voor je behalve rustig aan doen de rest van de dag. Meestal ging ik op bed liggen en sliep ik totdat de aanval over is.

Hier gaat het hardlopen nog steeds de goede kant op. Vanochtend vroeg eens een rondje gelopen voor het werken. Om 6.15 opstaan was wel even vervelend maar ik ben blij dat ik geweest ben.

Is er trouwens interesse in een Strava-club voor de hardlopende bokkers? Dan kunnen we gemakkelijk elkaars loopjes en foto's zien :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:38

Ik heb het ook alleen bij het sporten. Duurt meestal zo'n 15 minuten en dan trekt het weg. De rest van de dag voel ik me dan niet helemaal ok.

En.. mijn disney loopreis gaat niet door. Ik ga even in een hoekje huilen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:39

Oh bah ja die oogmigraine ken ik helaas ook -O- Die is echt heel erg rot.
|( Dat is echt heel erg zuur SV dat hij echt niet door gaat... Optie voor volgend jaar?

Bokt Strava groepje bestaat al!

Ik moet me even ertoe zetten om te gaan lopen, ben helemaal kapot van het klussen thuis. Ben al drie dagen doodmoe, ik kan zo in slaap vallen. Ergens heb ik wel zin om te gaan en aan de andere kant ook helemaal niet.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:46

@ SV: awoe, awoe, awoe!!!!! Van je migraine én je Disney! Bah!!! Wordt ie verzet naar volgend jaar?

@ ontherun: ik leef mee! Ik ben ook al een paar dagen echt super moe en heb zo'n zeurende hoofdpijn... Heb nog niet zo heel veel gedaan vandaag, vanochtend had ik wel les met paard (poeh) en daarna ben ik zelf gaan lesgeven. Dadelijk nog een uurtje les en dan "moet" ik gaan intervallen. Trenara-interval dus is op zich heel rustig (de snelle stukjes zijn aan duurlooptempo) dus zou op zich wel gaan,' t is ook niet zo lang... maar ik kijk ff hoe m'n hoofd het houdt. Anders laat ik deze kelk aan mij voorbijgaan en ga ik wandelen ofzo.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:23

Wooow SV klinkt vreselijk! Hopelijk voel je je snel beter.
Oooh zo balen van Disney, je keek er zo naar uit!

Ontherun, misschien beter even een half uur een dutje doen?

Memuska, wat jammer dat je niet kan gaan! Ja blijkbaar kan je de Fantômes donderdag tem zondag doen, maar niet elke donderdag staat erop (zou voor ons nog een optie zijn). Het laaste weekend is al uitverkocht (zondag nog 2 plaatsen zie k net). Ik weet ook nog niet wanneer wij gaan.

Voor de nieuwe hardloopsters in dit topic, hier nog eens de link naar onze strava-club:
https://www.strava.com/clubs/bktnl

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:26

@Memuska, 20/7 staat er tussen, dat is toch een maandag!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:30

Ah ja, ik kan pas na het bouwverlof ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:36

Loopreizen neemt nog telefonisch contact met me op. Ik hoop dat ik het kan verzetten naar volgend jaar, en anders wil ik mijn aanbetaling terug.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:38

Migraine is vreselijk. Ik heb helaas ook de pech om het regelmatig te krijgen en volgens de huisarts erg pech dat ik alle symptomen heb en ook in een heftige vorm..

Strava club ga ik naar kijken. :)

Gisteren voor het eerst wat langere stukken gelopen. 2,2 km in totaal en tussendoor 2 minuten gewandeld. Blij mee voor nu. :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:59

SV, meeehh, dat is kl*te zeg! :(

ontherun, hier nog iemand die continu doodmoe is. slik nu extra vitamines bij. helpt dat niet, dan bel ik de huisarts even.

Ik ga straks nog een rondje lopen :) Krijg ik meestal wel even een energieboost van (waarna ik keihard inkak)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:10

Mijn hoofdpijn is iets beter, ik ga proberen!