Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:20

Laurora schreef:
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat de wens naar een kind zó groot is dat je een draagmoeder of donor ei of sperma cellen gebruikt. Het "leuke" van kinderen krijgen lijkt me dat je stukjes van jezelf en je partner terug ziet, een echte mix van elkaar. Zonder dat gegeven zou het van mij echt niet hoeven (naast dat ik het sowieso niet wil)

Ik snap dan juist weer helemaal niks van dat stukje 'het moet van ons zijn' :D Ik snap ergens wel dat je een levend wezen groot wil zien worden en zien ontwikkelen etc., in die emotie kan ik me nog wel verplaatsen (alleen zou ik dan kiezen voor een pup of een veulen). Maar 'iets van mezelf' op de wereld zetten, liever niet. Er zijn veel betere genen om mee voort te planten dan de mijne :D Ik zou dan ook nog eerder kiezen voor adoptie. Heb je meteen ook die vreselijke zwangerschap en bevalling ontlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:50

Welkom Lott!

Vandaag zei m'n moeder iets in de zin van 'later op de kinderen van Linda passen' , uhhh ben je even vergeten hoe ik kinderen vind? ' Ja als je een leuke vriend krijgt denk je er vast anders over.' Nou sorry hoor , dacht dat ze mij na een jaar of 20 wel kende, niet dus :') Zou wel erg zijn als ik over 15 jaar opeens iets geks gebeurt en m'n moedergevoelens ergens van diep naar boven komen, moet er toch echt niet aan denken. := Zijn jullie daar niet bang voor?

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:10

Wie dan leeft wie dan zorgt.

Mij is dat inderdaad zo gebeurd. Waarom zou je je nu zorgen maken over je wensen over 15 jaar. Misschien ga je ook wel vet in een midlife crisis, dat merk je dan tegen die tijd vanzelf wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:26

[***] schreef:
Welkom Lott!

Vandaag zei m'n moeder iets in de zin van 'later op de kinderen van Linda passen' , uhhh ben je even vergeten hoe ik kinderen vind? ' Ja als je een leuke vriend krijgt denk je er vast anders over.' Nou sorry hoor , dacht dat ze mij na een jaar of 20 wel kende, niet dus :') Zou wel erg zijn als ik over 15 jaar opeens iets geks gebeurt en m'n moedergevoelens ergens van diep naar boven komen, moet er toch echt niet aan denken. := Zijn jullie daar niet bang voor?

Jep, super bang :=
Gelukkig ben ik nu 26 dus ik denk toch dat ik op zijn minst wel een sprankje kinderwens moeten hebben als het er echt van komt, lijkt me >;)
Ik moet toegeven; heel heel soms zie je wel eens baby's waarvan je denkt, ah wat een mooi kindje.
Waar ik dan ook direct aan denk is het geluid dat ze produceren en dat is ruim genoeg om er niet meer aan te willen denken :o
En zelfs al heb je een niet-huilbaby... De peuterperiode is echt niet iets wat ik mee wil maken. Die 'leuke' nee-fase, domme oninteressante verhalen, de manier waarop ze 0 respect hebben voor iemands persoonlijke ruimte inclusief praten met snotconsumptie midden in je gezicht :r gadver.
En weet je, veel van de dingen die vervelend zijn zijn af te leren. Constant aandacht vragen, ruw omgaan met dieren, gejank, gekrijs, geren...
Maar dan moet ik dat allemaal gaan doen :\ Nee bedankt ik ga wel een herplaatsertje uit het asiel verwelkomen zodra mijn situatie het toelaat. Kan ik dat zeggen. "Nee sorry mijn hond kan echt niet met kinderen, daar kan ik echt niet aan beginnen." (En dan wachten op "Maar dan doe je die hond toch weg?" zodat ik weet dat ik die persoon niet meer serieus hoef te nemen _O- )

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:41

Van mening veranderen is niet erg hoor.
Het is wel erg als je je door een partner of sociale druk om laat praten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:45

Dammie schreef:

Precies dat.
Mensen veranderen en dat kan soms alle kanten op. Misschien was je 10 jaar lang pro groen links en ineens CDA.
Dat zie je dan wel weer toch?
Gewoon je leven leven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:49

Berdien schreef:
Nee het ging er meer om dat kinderloze vrouwen kinderloos waren/bleven omdat ze niet gelukkig zouden worden van een kind. Dat vond ze triest/egoïstisch. Terwijl er ontelbaar andere redenen zijn om geen kind te willen.

Maar dat is voor mij eigenlijk wel de reden. Ik zou echt doodongelukkig zijn als ik een kind zou hebben. Nu ben ik heel gelukkig. Wat is daar triest/egoïstisch aan? Andere mensen worden toch gelukkig van wel een kind krijgen. Mooi toch.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:50

Idd
Van mening veranderen is geoorloofd,
Ik word volgende week 38 en heb door de tijd heen echt wel momenten gehad dat ik dacht
“ een kleine lijkt me hartstikke leuk”
maar dat soort momenten blijven tot nu toe momenten
Gevolgd door de gedachten aan wat voor verantwoordelijkheid het is en wat het je kost qua tijd en energie
En en en
En dan hoeft het accuut niet meer :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:53

Bloodymary schreef:
Berdien schreef:
Nee het ging er meer om dat kinderloze vrouwen kinderloos waren/bleven omdat ze niet gelukkig zouden worden van een kind. Dat vond ze triest/egoïstisch. Terwijl er ontelbaar andere redenen zijn om geen kind te willen.

Maar dat is voor mij eigenlijk wel de reden. Ik zou echt doodongelukkig zijn als ik een kind zou hebben. Nu ben ik heel gelukkig. Wat is daar triest/egoïstisch aan? Andere mensen worden toch gelukkig van wel een kind krijgen. Mooi toch.

In principe is wel voor een kind gaan net zo egoïstisch als er niet voor kiezen
Ik bedoel , besluiten om voor kinderen te gaan daar is niets altruïstisch aan dunkt me
Dat doe je niet voor dat nog niet bestaande kind, maar puur omdat het je tof idee lijkt en je denkt dat je/jullie er gelukkig van worden

Net zoals kiezen er niet aan te beginnen een keus vanuit je/julliezelf is voor je eigen levensgeluk

En daar is beide niks mis mee toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:54

Dammie schreef:

Echt de spijker op de kop.
En toch zie ik dat wel gebeuren om me heen. Maar ja, wat als je moet kiezen tussen je partner met een kind of geen partner meer? Lijken me toch moeilijke situaties. Ik zou het wel weten, maar als je al iets twijfelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:54

Dammie schreef:

Nja dat idd. Ik zou het niet erg vinden als ik van gedachte verander en ineens een oermoeder wordt ofzo. Zolang ik er maar zelf achter sta. Ergens hoop ik juist dat dat gebeurt, want dan kan ik mijn verloofde een kind geven, iets wat hij toch wel graag wilt... Maar ik doe het alleen als ik er zelf een goed gevoel bij heb en dat heb ik nu niet. Want ik heb last van mn buik de laatste tijd en toen wilde ik de ha bellen. Toen bedacht ik me wat de ha kan gaan vragen, en toen ineens bedacht ik me dat hij zou gaan vragen of ik zwanger kan zijn. Pfff van dat idee alleen al raak ik in paniek. Als er een kind in zou zitten, moet dat er echt uit hoor!
Nu is t niet zo, maar toch raakte ik ff in paniek _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:16

Bloodymary schreef:
Dammie schreef:

Echt de spijker op de kop.
En toch zie ik dat wel gebeuren om me heen. Maar ja, wat als je moet kiezen tussen je partner met een kind of geen partner meer? Lijken me toch moeilijke situaties. Ik zou het wel weten, maar als je al iets twijfelt...

Als mijn partner me zo voor het blok zet is het :evaw: relatie.
Hoe rot ik me er ook onder zou voelen, ik laat me niet dwingen.
Gaat alles in goed overleg dan is er veel meer mogelijk maar mijn partner moet zich dan wel beseffen dat ik kies voor LATten en geen actieve rol in de opvoeding ga hebben oid.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:35

Ik ben eigenlijk wel hel bang dat het nog gaat komen, ik zou niet de eerste zijn. Ik zou echt niet weten hoe dat moet passen in alles wat we nu doen/hebben. 3 paarden aan huis, 2 katten en een hond. 32 uur werken, want ja, de hypotheek en de hobby/sport moet ook betaald worden. Ik heb geen idee hoe dat alles kan blijven.
Daarnaast wil ik het gelukkig nu echt heel erg graag niet. Kinderen vind ik echt niet leuk, tot nu toe nog geen levensfase kunnen ontdekken dat ik denk: goh ja, dan zijn ze best leuk, dat moet ik ook. Dus so far so good :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:04

Op het moment dat het dermate gaat rammelen dat je echt een kind wil, dan weet je er vast wel plaats voor te maken

Das echt een “wie dan leeft” dingetje
Zou ik me als je op dit moment echt geen kinderen wil, echt totaal niet mee bezig houden ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:55

Eerlijk gezegd, als mijn partner me voor die keuze zet heb ik ingepakt nog voor ie zijn zin kan af maken. :\
Mijn lijf lijdt er het meest onder. Het is makkelijk willen als jij het niet moet doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:15

Ayasha schreef:
Mijn lijf lijdt er het meest onder. Het is makkelijk willen als jij het niet moet doen.

Ja dat. :+ Heb het idee dat niet alle mannen dat beseffen.
Niet dat ze er iets aan kunnen doen maar enig bewustzijn is wel prettig...

Ja die column, jeetje. Mijn tenen zijn 180 graden gekromd. :')
Ik had al niet zo'n hoge pet op van haar (ze heeft jaren terug een column geschreven waarin ze beweerde dat elk persoon met tatoeages die neemt omdat ze lak hebben aan de samenleving/de maatschappij en concludeerde daaruit dat haar optometrist een incapabel persoon was :') ) en dat was wel weer een beetje hersteld door haar ode aan de E-nummers... Die vond ik erg goed. Maar helaas ze blijkt toch een hoop meningen te hebben waar ik... Niet achter sta. :o
De hooghartigheid die ook uit dat stuk sprak. Al die gekke kinderloze vrouwen zijn niet goed wijs, ik draag tenminste mijn steentje bij aan de samenleving. :') Echt... bijzonder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:17

Die column uit het NRC? Erg he? Zo aanmatigend inderdaad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:06

Wil je me linken? Is het die chick die ook zomergast was?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:15

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:53

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:58

Ik krijg echt jeuk van dat mens :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:00

Zo ik ook hoor!!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:01

*stille meelezer, al 80 jaar*

Dat hoofd alleen al. Echt zo’n bakfietsmoeder die vind dat ze overal mag parkeren. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:14

Het erge is
Het grootste deel kan ik prima hebben
Maar die twee laatste blokjes tekst
Daar komt weer die verheven air om de Bocht
Schrecklich :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:27

Ach, een drachtige vrouw met een verkeerd perspectief kraamt wat onzin uit. Boeien..