[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:57

Juniperr heeft prachtige sieraden. Kun je niet zelf rechtstreeks bestellen, maar genoeg verkooppunten te vinden.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:40

Emita schreef:
Verjaardagscadeautje voor mezelf.. een Hidden Helix! Stond al een tijdje op mijn wish list :D Twijfelde eerst of ik het wel moest doen omdat ik wat irritaties had bij de andere piercings, maar ik gebruik sinds een maand dat Arnica/kamille spul en sindsdien gaat het echt super goed en heb ik nergens meer last van. De piercer zei dus dat het wel kon, eentje erbij *\o/*
De hidden helix was echt m’n minst pijnlijke van alle piercings die ik heb. Had nauwelijks door dat er een naald doorheen ging!

De combinatie met alles ben ik nog niet helemaal over uit. Maar zodra m’n sieraad voor m’n gewone helix binnen is (zie post met foto eerder op deze pagina) denk ik dat het geheel al een stuk mooier staat bij elkaar.

In m’n conch wil ik uiteindelijk een strak ringetje maar daar is die nog lang niet klaar voor.

[ Afbeelding ]

Van veraf:

[ Afbeelding ]

En m’n andere kant, die echt super goed gaat momenteel:

[ Afbeelding ]

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik nu wel klaar ben, maar volgens mij heb ik dat al eens eerder gezegd :+

Prachtig! *\o/*
Maar ik heb wel een (gekke) vraag
Een conch piercing vind ik ook erg mooi. Mocht ik die ooit nog eens laten zetten (daar ben ik nog niet over uit) dan moet het in mijn rechteroor. Links heb ik al mn daith piercing.
Maar.... hoe doe je dat dan met slapen????
Ik slaap eigenlijk alleen maar op mijn rechterzij. En het wordt toch afgeraden om erop te slapen? :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:10

Klopt, maar daarvoor heb je piercing pillows. Een kussen met een gat erin!
Zelf heb ik deze:
https://ortoprime.nl/products/antidecub ... I4QAvD_BwE

Ik vind hem wel erg dun dus ik slaap er met nog een kussen onder. Maar mijn oor ligt dan wel vrij van druk en dan heb ik dus geen last ervan!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 13:53

Hier gisteren avond mijn piercing laten zetten en het is toch een daith geworden :)
En als ik dan toch bezig was, dan ook maar nog een 2de gaatje geprikt ook :+
Binnenkort maar eens rondkijken voor een mooier juweeltje voor mijn tragus
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:02

Heel mooi Farjen, staat je goed!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:30

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:58

Emita en MuSLi: thnx voor de tips.
Kan ik mooi weer verder met overwegen. haha
voorlopig was mn daith echt een ramp qua genezen.. dus ben wel wat terughoudend over een nieuwe piercing.
maar wie weet...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:34

ValerieM schreef:
Prachtig! *\o/*
Maar ik heb wel een (gekke) vraag
Een conch piercing vind ik ook erg mooi. Mocht ik die ooit nog eens laten zetten (daar ben ik nog niet over uit) dan moet het in mijn rechteroor. Links heb ik al mn daith piercing.
Maar.... hoe doe je dat dan met slapen????
Ik slaap eigenlijk alleen maar op mijn rechterzij. En het wordt toch afgeraden om erop te slapen? :')

Ik heb links een daith en rechts een conch. Ik heb een normaal kussen en slaap zowel op mijn linker- als rechter zij.

Toegegeven, een ringetje in de conch en dan erop slapen geeft na een aantal dagen irritatie, maar verder gaat het probleemloos :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:06

Kennen jullie die TikTok video’s van Maria Tash?
Ik ben dus in Parijs en hier zit een Maria Tash winkel, dus ik dacht even kijken wat ze hebben. Maar de goedkoopste piercing was bijna €600 en de duurste meer dan €7000 :') heb dus maar niks gekocht :+

Ze waren overigens wel echt heeeeeeeel mooi!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:31

Stille meelezer hier,

Ik heb 3 weken geleden een daith piercing laten zetten, maar helaas is het behoorlijk gaan ontsteken ondanks 2x per dag sprayen met zeezout spray en zijn er 2 bultjes ontstaan.. kan ik hier nog wat aan doen zodat het beter gaat genezen of ben ik al te laat?Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:34

Ik vermoed dat de steentjes van het sieraad de piercing irriteren. Overleg even net jouw piercsr of het mogelijk is om het sieraad te wisselen naar een gladde ring. Grote kans dat dat een hoop oplost.

And it goes without saying. Maar niet op dat oor slapen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:16

Eens met @Peelie, vragen om een sierraad zonder steentjes en zonder overgangen die het kanaaltje kunnen beschadigen! (Bij mij werkt het heel goed om er solid (wit)goud in te doen, genezen allen ineens een stuk sneller)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:38

xmarloesx2 schreef:
Stille meelezer hier,

Ik heb 3 weken geleden een daith piercing laten zetten, maar helaas is het behoorlijk gaan ontsteken ondanks 2x per dag sprayen met zeezout spray en zijn er 2 bultjes ontstaan.. kan ik hier nog wat aan doen zodat het beter gaat genezen of ben ik al te laat?[ Afbeelding ]

oeh, dat ziet er net zo heftig uit als ik destijds had.
Tip: Ga meteen terug naar je piercer en kijk wat hij/zij aanraad.
De mijne werd verwisseld naar een plastic variant, zodat mijn oor en de zwelling de ruimte kregen (plastic buigt mee) Ook moest ik bij de huisarts om fucidin zalf vragen. Dit hielp ook goed.

Eventueel kan je nog koelen om verdere zwelling tegen te gaan. Je oor heeft ook echt geen ruimte meer om nog verder te zwellen. Dit werkte (en soms nog) erg goed bij mij.
Ik deed een ijsklontje in een boterhamzakje, welke ik weer in een hydrofiele washandstopte. Ik koelde een paar keer per dag

het is al eerder gezegd, dus ik top het nog even aan: echt NIET op slapen.
om dit te voorkomen kun je een haarklem net boven je oor plaatsen, dat ligt niet lekker ;)

Maar geloof me: het komt goed. Sterkte ermee :(:)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:22

Mijn tepels zijn een beetje onrustig maar ik ben op vakantie en kan moeilijk ze weken in zout water.
Ik spray nu met een kinderneusspray, een zoutoplossing. Zal dat kwaad kunnen? Ik dacht dat ik toch eigg ook gewoon een zoutoplossing ipv een speciale voor piercings

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:31

Fucidin zalf idd. Ik ben met mijn bultje bij helix ook naar tattooshop gegaan en die raadde dit aan. Zeker voor verse schijnt dit goed te helpen

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:25

Bedankt voor alle tips! Ga ik even contact op nemen met de piercer, en smeer je die zalf dan gewoon in je oor rondom de bultjes/piercing?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 02:27

xmarloesx2 schreef:
Bedankt voor alle tips! Ga ik even contact op nemen met de piercer, en smeer je die zalf dan gewoon in je oor rondom de bultjes/piercing?

Die zalf is wel alleen op recept te verkrijgen.Dus dan zou je even contact met je huisarts op moeten nemen.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:52

xmarloesx2 schreef:

ik deed het met een wattenstaafje aanstippen op en rondom de bultjes
maar zoals al aangegeven is die zalf alleen op recept te verkrijgen

ow ja, ik was nog een tip vergeten. Dat had ik ergens op internet gelezen en die vond ik ook erg fijn:
zet je zoutspray in de koelkast. Als je dan sprayt, dan verkoelt het ook een beetje

maar goed. Eerst terug naar je piercer. Niet meer mee wachten hoor

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:01

Jester_ schreef:
Mijn tepels zijn een beetje onrustig maar ik ben op vakantie en kan moeilijk ze weken in zout water.
Ik spray nu met een kinderneusspray, een zoutoplossing. Zal dat kwaad kunnen? Ik dacht dat ik toch eigg ook gewoon een zoutoplossing ipv een speciale voor piercings

Ja dat is vaak gewoon zoutoplossing dus zou in principe geen kwaad kunnen!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 06:29

Iemand nog extra tios voor het verzorgen van dermals op de onderrug? Donderdag gezet en maak het nu 2 keer per dag schoon met unicura zeep :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:25

Waarom met zeep? Gewoon zoutoplossing....

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:15

Is mij verteld door de piercer met unicura zeep 2 keer op een dag, is zowel door de piercer verteld als dat het op meerdere sites staat :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:55

Doe ik ook altijd met douchen!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:26

Jester_ schreef:
Doe ik ook altijd met douchen!

gelukkig! hoe verliep t bij jou?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 00:54

Ik vond die zeep echt verschrikkelijk. Had altijd het gevoel alsof er een laagje op bleef zitten (zowel op/rond de piercing als op m'n handen). Daarnaast droogde mijn huid er enorm van uit, geen succes dus.

Anyhow, ik denk dat je naast het schoonhouden van je piercings niet echt iets kan doen. Is gewoon een kwestie van tijd :j