Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:09

The_Cat schreef:
Ik heb geen idee van de koeken, maar ik vind de prijs van body&fit voor sommige dingen echt super goed meevallen. Heb 3kg havermout gekocht voor nog geen 4euro. In mijn plaatselijke supermarkt was het 1.25 per 500 gram :) dus bespaar ik wel wat. Van de koekjes heb ik nu nog niets besteld, maar de gewone dingen vind ik wel goed meevallen :)

mijn lijstje vandaag:

O: Overnight oats + thee
T: Kiwi (men appelsienen zijn op en het is niet meer de periode ervoor blijkbaar :( )
L: Salade
T: Appel
A: Kakloen met groentjes in de wok
T: Nog iets met ei denk ik en nog wat fruit

S: 1u crossfit + 1u gymnastiek crossfit

Bij de AH betalen wij nog geen halve euro voor een halve kilo havermout. Of is dat niet de goede havermout dan?

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:31

karim18 schreef:
Hoi allemaal, ik ben nieuw, dus ik dacht, ik stel me even voor :)

Ik wil weer bewuster en gezonder gaan eten, en daardoor, in combinatie met meer sporten, meer afvallen. Dus volgens mij zit ik hier wel goed! Heb de afgelopen dagen beetje meegelezen, wat posten jullie goede en lekkere ideetjes zeg :)

Mijn situatie nu: Ik ben 22, studeer office management en loop stage. Ik werkte hiervoor er ook bij, maar dat werd teveel. Dus ik heb nu twee dagen weekend voor het eerst! Ik sport niet, behalve 1 keer in de week paardrijden op een manege. Ik hou ontzettend van eten, vooral hartig (kaas, chips etc) maar weet me nog redelijk in te houden over het algemeen. Maar doordat ik praktisch niet sport of uberhaupt beweeg, ben ik toch net wat te zwaar, en sowieso gewoon niet fit. Maar dat gaat dus veranderen!

Mijn doel: Ik ga in juli naar Disneyland Parijs, voor het eerst in m'n leven, en ik wilde het al zooooo lang. Dus, ik heb er onwijs veel zin in. Mijn doel is om leuke jurkjes aan te kunnen/durven naar Disney, en op happy op foto's te kunnen staan, zonder dat ik denk: 'pfoeh...' Dus geen streefgewicht of wat dan ook. Maar happy zijn met mezelf. En me fit voelen. Ik wil dus bewuster eten, gezonde(re) keuzes maken, én vooral meer sporten. Dat vind ik nog wel lastig, aangezien ik sporten haat... en 5 dagen om 5 uur thuiskom... Maar, ik ga het gewoon doen! *\o/*

Welkom!
We zitten in ongeveer dezelfde situatie, ik ben ook 22 jaar en op stage. sport ook weinig, 2 keer in de week dressuur rijden (meestal half uur/3 kwartier per keer). En ik houd ook ontzettend van hartig eten, haha.

Ik denk dat je doel een hele goede is! Ik kan zelf behalve paardrijden eigenlijk niet sporten omdat ik iets aan mijn benen heb. Maar ik ben zonder sporten 10 kilo afgevallen. Dus door alleen op mijn eten te letten. Dus het kan haha!

Maar ik zou je wel aanraden om toch iets van sport te doen, hardlopen oid.
Baal er wel erg van dat ik dat niet kan doen.

Vandaag op de weegschaal toch weer zwaarder...

Lijstje gister:
O: twee roggecrackers met philadelphia light en plakjes komkommer
L: twee speltboterhammen met huttenkase, runderrookvlees en tomaat.
T: cup-a-soup kip, kleine appel, 4 cracottes, waarvan twee met roomboter en vruchtenhagel
A: Magioni bloemkoolpizzabodem met sour cream, creme fraiche light, spekreepjes en ui (flammkuchen)

1800 kcal

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:41

Maanlicht, is die bodem heel erg bloemkoolachtig?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:46

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:
Ik heb geen idee van de koeken, maar ik vind de prijs van body&fit voor sommige dingen echt super goed meevallen. Heb 3kg havermout gekocht voor nog geen 4euro. In mijn plaatselijke supermarkt was het 1.25 per 500 gram :) dus bespaar ik wel wat. Van de koekjes heb ik nu nog niets besteld, maar de gewone dingen vind ik wel goed meevallen :)

mijn lijstje vandaag:

O: Overnight oats + thee
T: Kiwi (men appelsienen zijn op en het is niet meer de periode ervoor blijkbaar :( )
L: Salade
T: Appel
A: Kakloen met groentjes in de wok
T: Nog iets met ei denk ik en nog wat fruit

S: 1u crossfit + 1u gymnastiek crossfit

Bij de AH betalen wij nog geen halve euro voor een halve kilo havermout. Of is dat niet de goede havermout dan?

Ik heb geen idee, want ik heb nog niet in een AH gewinkeld, maar het moet dus onbewerkte havermout zijn (dus niet diegene die je zogezegd binnen 10 minuten kan opeten). Ik weet dat die van quakers bv niet goed is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:48

The_Cat schreef:
Ik heb geen idee, want ik heb nog niet in een AH gewinkeld, maar het moet dus onbewerkte havermout zijn (dus niet diegene die je zogezegd binnen 10 minuten kan opeten). Ik weet dat die van quakers bv niet goed is

Als je het gaat koken, kan je het toch ook met gemak binnen 10 minuten gaan opeten?

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -havermout

Deze hebben wij altijd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:59

Janine1990 schreef:

Nee :)
Je proeft een vleugje, maar echt niet meer dan dat. Ik ben namelijk niet gek op bloemkool.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:00

Ahja das waar, maar ik bedoel je hebt zo van die kant en klare havermout ook :) dat je niet hoeft te koken of weken. Maar idd, die van de ah lijkt ook wel dik oke. Ik moet echt is langs AH gaan. Jullie staan echt veel verder al op basis van gezondere voeding als België

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:00

Maanlicht schreef:
Janine1990 schreef:

Nee :)
Je proeft een vleugje, maar echt niet meer dan dat. Ik ben namelijk niet gek op bloemkool.

Haha, vandaar ook mijn vraag... Ik eet gewoon überhaupt geen gekookte bloemkool. Maar dan is het het proberen wel waard! Thanks!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:02

Ik wilde al zeggen, ik kan iedere soort havermout binnen 10 min opeten :+ wel gekookt idd.

Maar de prijzen liggen voor sommige producten in belgie wel fors hoger, dus kan goed zijn dat daar verschil in zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:05

The_Cat schreef:
Ahja das waar, maar ik bedoel je hebt zo van die kant en klare havermout ook :) dat je niet hoeft te koken of weken. Maar idd, die van de ah lijkt ook wel dik oke. Ik moet echt is langs AH gaan. Jullie staan echt veel verder al op basis van gezondere voeding als België

Oooh nee dat spul heb ik niet... Maar vanwege het goedkope, vraag ik me wel eens af of ik wel de goede havermout heb... :')
Al is het wel de enige lekkere, sommigen hebben een hele erge kokosbijsmaak ofzo. Heel viel... En ik vind kokos normaal hartstikke lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:45

Janine1990 schreef:
240 gram... :+
Mijn pakjes boter zijn 250 gram... En ik kan je zeggen, 10 gram boter op je brood is echt goor... :r

Maar goed, kennelijk weet jij beter dan ik hoeveel boter ik op mijn brood doe ;)

Overigens, vanochtend even gemeten hoeveel mosterdsaus ik op mijn brood doe... Ook 10 gram... En dat is echt veeeeeeel... Maar i love mosterd. En ik noteerde telkens 20ml... Dus tsjah... Weet niet of ik van 10 gram 10 ml mag maken hiermee... Maar ik gok dat 20ml meer is dan 10 gram.

Je hoeft niet zo aangevallen te reageren hoor, ik geef alleen maar aan dat je misschien een stuk meer binnen krijgt dat je denkt en dat dat best de rede zou kunnen zijn dat je niet afvalt. Qua ml kan je 1=1 wel aanhouden trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:49

Emmaa_ schreef:
Je hoeft niet zo aangevallen te reageren hoor, ik geef alleen maar aan dat je misschien een stuk meer binnen krijgt dat je denkt en dat dat best de rede zou kunnen zijn dat je niet afvalt. Qua ml kan je 1=1 wel aanhouden trouwens.

Daar is ook niets mis mee, en maakt dat ik ook zeker wel ga kijken of ik niet iets meer eet dan ik denk. Want ik zie ook heus lijstjes dat ik denk: Jeetje, daar staat weinig op voor het aantal genoteerde calorieën. Reden ook dat ik het weer serieus ben gaan bekijken.
Maar er wordt nogal op door gehamerd, dat is zo jammer. Vandaar mijn opmerking, bij één keer over boter is het ook wel duidelijk. Van beide kanten overigens. Het is tenslotte allemaal onze eigen verantwoordelijkheid wat we willen eten en de enige die we voor de gek houden zijn we zelf.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:05

Ik lees hier al eventjes mee. Interessant om telkens meer te leren omtrent gezonde voeding! :j Misschien begin ik ook wel mee te posten.
Ik heb hier nog een doos Quest Bar eiwitrepen smaak apple pie staan. Helaas kan ik de repen niet verdragen. Ik word er misselijk van en krijg huiduitslag. Moest iemand zich geroepen voelen ze over te nemen, krijg ik graag pb. :)
(Moest het laatste vermelden niet mogen, dan haal ik dit uit mijn bericht).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:36

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:

Oooh nee dat spul heb ik niet... Maar vanwege het goedkope, vraag ik me wel eens af of ik wel de goede havermout heb... :')
Al is het wel de enige lekkere, sommigen hebben een hele erge kokosbijsmaak ofzo. Heel viel... En ik vind kokos normaal hartstikke lekker!

Volgens mij niets mis mee hoor, niet niets geks op de verpakking iig.
Ik moet eens een handige bewaarbus kopen, dan haal ik die ook. Haal nu quaker, omdat ik de doos makkelijk vind :+
Kokossmaak herken ik dan weer niet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:48

Ik haal meestal gewoon ah huismerk! Heb een tijd de 'fijne vlokken' versie gehad omdat ik het ook door smoothies/pannenkoeken etc gooi. Nu een met gedroogd fruit erin volgens mij, ook ah huismerk. Die pakken zijn ook wel gewoon handig.
Ik ben wel overgestapt van magnetron naar in een pannetje maken. Is niet eens zo heel veel meer werk en het stroomde bij mij in de magnetron altijd over, waren mijn huisgenoten niet zo blij mee ('de hele magnetron stinkt naar je ontbijtsmurrie!' :') )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:59

Haha dat gaat hier gelukkig altijd wel goed :')
Oh is de ah in doos? Moet ik dan eens naar kijken, die is me nog niet opgevallen.

Mn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkorenbroodjes met 35+ kaas
T: groot glas jus d'orange
L: gebakken champignons met knoflook ( :+ moest op en had er wel trek in) cup a soup
T: eierkoek
A: gehaktbal (+- 100 gr), 300 gr sperziebonen, 3 kleine aardappelen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:30

Janine1990 schreef:
Annikoe schreef:
Jullie hebben het allemaal over lekkere dingen en chocolade enzo en ik moet nog eten en ik heb zo'n honger 8)7
Dus.. Ik werd nieuwsgierig en ging kijken op de site van body & fit en ik heb eiwitrepen en chocokoekjes besteld. Nou hopen dat ze lekker zijn, damn you :')

Iedereen heeft het altijd over body & fit, maar eigenlijk heb ik er nog nooit wat van gehad. Is het echt zo lekker? Lijkt me zo duur, voor dingen die je zelf ook zou kunnen bakken bijvoorbeeld.

Ik vraag mij af welk recept je dan gaat gebruiken en of je dezelfde macro's kunt hanteren..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:32

gribaldi schreef:
Ik vraag mij af welk recept je dan gaat gebruiken en of je dezelfde macro's kunt hanteren..

Als je zelf noteert wat je er in stopt en deelt door de hoeveelheid reepjes die je maakt, kan je zo uitrekenen wat je macros zijn toch?

En ik heb het natuurlijk niet over de recepten met 240 gram boter, 300 gram suiker etc. :P

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:35

Laura: Nouja, het is een zak in een doos. Maar ik stop er een wasknijpertje op en klaar. :)
Lekkere lunch hahaha, knoflook is goed bij alles. :+

Mijn banaan, ei, havermout pannenkoekjes waren heerlijk. :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:35

Haha nou ik ga er niet aan beginnen die dingen zelf te maken, gaat nooit werken...

Mijn ontbijt is echt zalig! Pumpkin spice protein pancakes, hemels!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:40

Ooeh, receptje? Of gekocht? :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:44

Haha het is vers gemaakt maar niet door mij ;') Ik zal even kijken of ik het recept kan vinden :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:57

Klinkt goed! Ben benieuwd :D

Iemand een lekker recept voor een goed vullend, niet te kcal-rijk, soepje met veel groenten?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:59

Nou waar ik hem vandaan heb staat er geen recept van op haha. Maar ik heb even google geraadpleegd en daar staan ook heel veel leuke variaties :)

Laura: wortelsoep of paprika of broccoli, rundvleessoep :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:04

Laura82 schreef:
Klinkt goed! Ben benieuwd :D

Iemand een lekker recept voor een goed vullend, niet te kcal-rijk, soepje met veel groenten?

Kippenboullion (want lekker sterk) en daar groente naar wens aan toevoegen. Veel groente kan het hartige van de soep absorberen. Maar daar kan een mens ook van houden ;)

Overigens echte aanraders (maar wel gebonden soepen); knolselderijsoep en spinaziesoep.