Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:28

Sorry stef maar ik vind qua kleur echt niet om aan te zien :=
Maar volgens mij is het wel netjes :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:28

Hoe bedoel je zo anc? Gewoon de blauwe french of iets anders?
Skessa: je voorbereiding ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:31

Oh... nagelriemen insmeren, daarna terug duwen/eraf halen. Heel lichtjes over mn nagels vijlen (buffen denk?), daarna handen afspoelen (koud water), met cleanser schoonmaken, laagje primer, laagje base, 1 minuut in lamp etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:32

Ja, de kleur van de french...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:37

Ok, ik zie hier een aantal dingen mis gaan. Doordat je nagelriemen van te voren in smeert krijg je dus al vet op de nagelplaat. Mijn klanten mogen de dag voordat ze komen bij voorkeur geen olie of handcreme gebruiken.
Je ontsmet de handen, duwt de nagelriemen terug, buft de nagelplaat licht. Dan gebruik ik dehydrator, kan ook met aceton, om tijdelijk het vocht uit de nagelplaat te trekken en te ontvetten.
Dan base, uitharden (30 sec led, 2 minuten uv), 2x kleur en dan top. Uithard tijden zijn hier hetzelfde.
Dan plaklaag verwijderen met cleanser en de nagelriemen oliën.

Anc: ik vind m wel gaan, maar zou m zelf ook niet snel kiezen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:42

Jamaar je kan toch niet je nagelriemen "droog" terug duwen? Dan maak je toch alles kapot?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:51

Nee hoor, zolang je er niet op gaat lopen raggen ;) ik heb een metalen bokkepoot en doe het altijd droog, zelfs met nagelriemen die tot halverwege de nagel zitten. Instrument het werk laten doen, geen kracht zetten. Ik heb nooit (klanten met) beschadigde nagelriemen door mijn toedoen.
Hooguit dat ik ze een keer raak met de vijl, maar dat gebeurt me gelukkig ook zelden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:56

Nou kan t proberen, maar vind t nogal een eng idee :=

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:01

Ik doe mijn nagelriemen ook altijd droog terug duwen :j ik doe het ook gewoon met mijn eigen nagel en niet met een bokkenpoot. Maar ik moet zeggen dat het bij mij ook wel heel makkelijk gaat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:08

Ik duw ze ook droog terug. Als je inderdaad van te voren met creme of olie aan de slag gaat dan krijg je gegarandeerd problemen. Ik gebruik ook een metalen bokkenpoot en dat werkt perfect. Als jouw nagelriemen gezond zijn dan zou het geen probleem moeten geven om ze terug te duwen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:49

Anc schreef:
Je kunt je nagels beter vijlen Siggis, helemaal als je ze niet drastisch in wilt korten ;)

Denk met het werk wat ik doe soms wel erg handig is om ze kort te houden.
Der zit iedere dag wel viezigheid der tussen..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:54

Hoi meiden ik kom weer even binnenvallen met een vraagje, hoop dat dat niet erg is. :o
Ik ben echt heeeel blij met mijn sensationail kit, ik loop alleen ergens tegenaan. Ik heb als kleurtje Sugar plum erbij, dat is een paarsachtige kleur. Als ik onder de lamp gedroogd heb zit daar natuurlijk nog een kleeflaagje op. Als ik daar met mijn kwastje van de top coat overheen ga en hem vervolgens weer in het potje doe, blijkt dus dat ik de kleur meeneem en deze in mijn base/topcoat komt. Hier kwam ik van de week achter toen ik het opnieuw ging lakken. Ik had nu een kleurtje gebruikt dat wat meer sheer is en nu zit er dus een paarse waas over.. Hebben jullie dit ook met bluesky etc.? Of doe ik het verkeerd en moet ik gewoon die laag eraf halen voor ik er met de topcoat overheen ga :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:17

Ik heb er (tot nu) geen last van en heb 2 donkere en 1 sheer kleur gebruikt.

Ik doe idd ook met metalen bokkepootje mn nagelriemen wat naar achter duwen en pas na het hele riedeltje aan de gang met butter :).

Hebben jullie tips voor lakken óver gelpolish heen? Vind het vrij lastig om het netjes te krijgen...
Lakt op de een of andere manier echt 10000% anders dan over mn normale nagel heen.
Blijft trouwens wel heel goed zitten (bijna een week en toen was ik het zat) maar ik weet niet, lakt "lastig". Misschien is dit ook gewoon nog kwestie van wennen voor me hoor, weet hetn iet.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:28

amandananana schreef:
Hoi meiden ik kom weer even binnenvallen met een vraagje, hoop dat dat niet erg is. :o
Ik ben echt heeeel blij met mijn sensationail kit, ik loop alleen ergens tegenaan. Ik heb als kleurtje Sugar plum erbij, dat is een paarsachtige kleur. Als ik onder de lamp gedroogd heb zit daar natuurlijk nog een kleeflaagje op. Als ik daar met mijn kwastje van de top coat overheen ga en hem vervolgens weer in het potje doe, blijkt dus dat ik de kleur meeneem en deze in mijn base/topcoat komt. Hier kwam ik van de week achter toen ik het opnieuw ging lakken. Ik had nu een kleurtje gebruikt dat wat meer sheer is en nu zit er dus een paarse waas over.. Hebben jullie dit ook met bluesky etc.? Of doe ik het verkeerd en moet ik gewoon die laag eraf halen voor ik er met de topcoat overheen ga :P

Huh wat vreemd.. Ik heb dat nooit gehad met Sensationail (en nu gebruik ik Bluesky en heb ik het ook niet). Misschien te kort onder de lamp? Laat je het wel 60 seconden per laag eronder? En de base 30 sec?

NOTD: Golden Rose Jolly Jewels 115
Lekker vrolijk :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:33

Gefeliciteerd Anne!

Is uesky 60? Gelish 30, staat ook op de flesjes. Had ergens gelezen dat te lange blootstelling in led/uv weer barstjes kan veroorzaken ofzo. Iemand dat weleens gehad trouwens?

Ik ga zo weken, heb zin in knalknalknalknal hoerig rood :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:39

Ik heb het met een enkele kleur dat ie af geeft. Gewoon even afvegen na gebruik

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:56

Anne_26 schreef:
amandananana schreef:

Huh wat vreemd.. Ik heb dat nooit gehad met Sensationail (en nu gebruik ik Bluesky en heb ik het ook niet). Misschien te kort onder de lamp? Laat je het wel 60 seconden per laag eronder? En de base 30 sec?

NOTD: Golden Rose Jolly Jewels 115
Lekker vrolijk :D

Ik doe m'n base en top ook 60 seconden. Heb de essence lamp en volgens mij heeft die minder watt..

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:02

Skessa_ schreef:
Prep? :o?

Ja wat je er van te voren opdoet. Hoe ontvet je het en bereid je het voor :)?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:16

Vandaag een nieuwe kleur gehaald, minter wonderland van catrice.
Qua naam winters, maar eigenlijk een heel zomers mint kleurtje

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:21

Een hele gellak discussie kan ik helaas niet over meepraten.

gister wou ik mn nagels doen maar het mislukte steeds was veel te ongeduldig dus maar ff kaal vandaag xd

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:46

Hoezo mislukte het?

Niet mijn kleuren, maar staat jou wel heel goed San!

Zoya Tomoko
Ik ben echt mega fan van de Pixie Dusts!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:52

Ik stootte er tegen aan of ik voelde of t droog was en daarmee een veeg enz.

Lekker shiny Anc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:38

Oh, daar heb ik nooit meer last van gelukkig.
Zoals zo vaak gezegd is een fast drying top coat echt een uitkomst wat LEO momenten betreft :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:50