[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:20

Amanda schreef:
Ja dat had ik ook [naam] :j
Fijn dat het bij jou niet zo blauw wordt :D

Hoe gaat het bij jou? :D
Die van mij zit ondertussen bijna een maand en ik vind het tot nu toe top. Ik ben na een weekje wel ongesteld geworden, dit heeft ongeveer twee weken aangehouden. De eerste week was echt hevige bloeding, daarna was het nog wat spotting en nu is het weer over. Ben echt super benieuwd hoe mijn cyclus er straks uit ziet en of ik uberhaupt nog ongesteld ga worden.

Dawn1993

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:37

Ik heb voor het eerst stukjes en puntjes bloed in mijn urine tijdens de menstruatie is dit ernstig?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:50

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:50

Dat zou kunnen idd, want vanmorgen toen ik nog niet ongesteld was had ik het niet :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:52

Maar als je ongesteld bent zit het toch niet per se in je urine? Dan kan het net zo goed gewoon ongesteldheidsbloed zijn.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:53

Nja t kwam er samen mee uit, echt hele kleine puntjes zeg maar, en de keer daarvoor waren het iets grotere stukjes :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:54

Maar dan kunnen het net zo goed druppeltjes bloed zijn die gewoon uit je vagina komen ipv je urinebuis toch? Ik heb ook wel eens druppeltjes maar dat komt nooit echt van mijn urine.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:55

Daar leek het dus niet op, normaal is t anders.. Ik hou t iig ff in de gaten :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:55

Hmm als je echt denkt dat het uit je urinebuis komt zou ik even de huisarts bellen morgenochtend. Bloed bij je urine kan heel veel betekenen maar dat zijn allemaal dingen die je niet door bokt moet laten diagnostiseren maar waarbij je echt even naar de dokter moet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:56

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:57

^Die krijg ik er dus echt niet in, dat doet echt pijn haha, ik hou het iig ff in de gaten :-)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:05

@dawn: denk dat er weinig tot niks nuttigs over te zeggen valt als je vaginaal bloedverlies niet kan scheiden van je urine... En als je visueel bloed in je urine ziet is het al grondig mis. Meestal begint het met microscopische deeltjes.

Hier dag 2 na de plaatsing ve Mirena. Heel af en toe voel ik nog een "vreemde druk" in mijn buik, maar goed dit kan komen omdat ik toch nog een bloeding ga krijgen. Al hoop ik dat deze gewoon uitblijven, gezien volgens de gynae mijn slijmlvlies al vrij inactief was door zo vaak de pil door te nemen... Kan er mijn klok op gelijk zetten dat ik 56u na m'n laatste pil de eerste sporen van "bloedverlies zie, wat vanmorgen eigenlijk was...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:10

Emmaa_ schreef:
Amanda schreef:
Ja dat had ik ook Emma :j
Fijn dat het bij jou niet zo blauw wordt :D

Hoe gaat het bij jou? :D
Die van mij zit ondertussen bijna een maand en ik vind het tot nu toe top. Ik ben na een weekje wel ongesteld geworden, dit heeft ongeveer twee weken aangehouden. De eerste week was echt hevige bloeding, daarna was het nog wat spotting en nu is het weer over. Ben echt super benieuwd hoe mijn cyclus er straks uit ziet en of ik uberhaupt nog ongesteld ga worden.

Van de plek is gelukkig niets meer te zien. Nog 1 rood puntje van de verdoving, maar verder niet.
Mijn lichaam is behoorlijk van slag. Ben inmiddels voor de 3e keer ongesteld sinds ik 'm heb laten zetten. Niet enorm veel bloedverlies, maar wel de bijbehorende krampen.
Gister voor het eerst emotioneel labiel en echt last van hormonaal gevoel. Kan het niet goed omschrijven.
Dus nee, ik ben er nog niet heel blij mee :o
Maar goed, ik moest mijn lijf een half jaar geven om er aan te wennen. Dus dat doe ik braaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:13

Ik had gister ook ineens weer een bloeding, lijkt vandaag weer weg te zijn. Van hormonaal zijn heb ik nu nog niet zo veel last, maar ben wel benieuwd hoe het verder gaat. Half jaar is idd volgens mijn huisarts de normale tijd om eraan te wennen.. Ben benieuwd hoe het gaat

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:22

Ik ook :j
Wat ik wel een verademing vind is niet meer aan de pil te hoeven denken.
Ik voel me ook verder niet rot gelukkig. Dat had ik met de Nuvaring wel. Toen zat ik echt in een emotionele achtbaan. Maar nu voelt het nog niet echt anders dan met de pil. Nog steeds wat afgevlakt met af en toe de drang om te huilen :+

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:31

Ik heb een vraagje over tampons:
Toen ik net mijn regels had durfde ik geen tampons te gebruiken en reed 1 keertje in de maand met maandverband. Toen ben ik door omstandigheden enkele jaren gestopt met rijden. Nu rijd ik terug al een tijd en gebruik nu ook al jaren tampon om te zwemmen en bij warm weer enz dus ook bij het rijden. Onlangs ben ik toch terug gegaan naar rijden met maandverband ook al is het niet fijn omdat tampons heel erg zeer begonnen te doen na een half uur rijden. Het is dan zooo erg om de tampon eruit te halen en ik voel het nog tot drie dagen erna.
Ik weet zeker dat ik hem goed inbreng want hij doet geen zeer het eerste half uur of als ik ga zwemmen of gewoon op een stoel zit maar halverwege het rijden wordt het echt heel pijnlijk.

Weet iemand hoe dit komt? Misschien een ander merk proberen ofzo? Ik gebruik Tampax Pearl (grootte afhankelijk vd dag) en heb wel liefst tampons met zo'n plastic buisje voor het indoen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:38

Misschien dat hij toch een beetje uitzakt met rijden en dan gaat schuren dat is inderdaad niet fijn. Nu ben ik sws geen Tampax fan heb je OB al eens geprobeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:45

Amanda schreef:
Ik ook :j
Wat ik wel een verademing vind is niet meer aan de pil te hoeven denken.
Ik voel me ook verder niet rot gelukkig. Dat had ik met de Nuvaring wel. Toen zat ik echt in een emotionele achtbaan. Maar nu voelt het nog niet echt anders dan met de pil. Nog steeds wat afgevlakt met af en toe de drang om te huilen :+

Ik heb al minstens drie keer een paniekmoment gehad omdat ik me ineens bedacht hoe lang achter elkaar ik de pil wel niet vergeten was :') Voor mij is het nu prima, als de bloedingen zo licht blijven teken ik ervoor. Zelfs mijn menstruatie was echt al een stuk lichter dan hij eerder altijd was.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:46

@Katoog: wat ik me herinner van tampon gebruik, is dat OB vnl in de breedte gaat uitzetten en tampax meer in de lengte waardoor hij fysiek langer wordt en hierdoor lager komt zonder noodzakelijk gezakt te zijn. Dus idd eens een ander merk proberen, of een nog "zwaardere" variant.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 02:38

Dankje! Bestaat OB ook met zo'n plastiek dingetje om in te doen want dat vind ik wel fijn aan tampax? Ik ga zeker voor volgende keer eens neuzen in het Kruidvat

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:35

Hoi, ik heb even een vraag :)
Hoe lang na spotting kan je de eerste menstruatie verwachten?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:54

KatooG schreef:
Dankje! Bestaat OB ook met zo'n plastiek dingetje om in te doen want dat vind ik wel fijn aan tampax? Ik ga zeker voor volgende keer eens neuzen in het Kruidvat

Je hebt OB met inbrenghuls vanaf de normale maat (de gele) ook zeer gemakkelijk in te brengen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:19

KatooG schreef:

Ja die bestaan ook :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:13

Yentaah schreef:
Hoi, ik heb even een vraag :)
Hoe lang na spotting kan je de eerste menstruatie verwachten?

effe in je profiel gespiekt naar je leeftijd...
Normaal zou ik denken dat 1 dag nadat je potting ziet, je menstruatie zou moeten doorbreken, heel mss 2 dagen later. Maar gezien het de eerste keer is, kan het evengoed dat het alleen wat spotting blijft.
Ik herinner me dat mijn eerste menstruatie best fel was, maar de daaropvolgende amper meer dan spotting.
Afwachten dus.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 20-01-17 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:16

Ik heb ook wel eens spotting midden in mijn cyclus. Als het de eerste keer is zou ik denken dat je binnen een paar dagen wel ongesteld wordt :)