Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:46

Ok, nog twee fotootjes dan vanuit Frankrijk <3

Afbeelding
Afbeelding

Was erg lekker om nog een rondje te kunnen doen. Vrijdag gaan we weer richting huis, dus de komende dagen lekker rustig aan :D

Bnet

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:13

Wauw gave omgeving daar!!

Wij gaan volgende week naar Tsjechië, de Mountainbikes gaan mee. Heel veel zin in!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:06

Thanks voor de schoenentips :-) inmiddels de five ten besteld bij bikester. Vanmiddag Leersumse veld route gedaan. Helaas was er een stuk omleiding. Dus nog een x doen als hij weer helemaal begaanbaar is. Krijg steeds meer vertrouwen in m'n fiets waardoor ik steeds meer durf en meer ontspan. Geen strakke schouders meer na een rit haha! Wel zat er een mega steil stuk in over gevlochten boomstronken. niet te doen als beginner. Gelukkig rijd ik hier veel paard en ken de weg goed. Al gezien hoe je zo kunt rijden dat je precies alleen dit steile stuk kunt omzeilen.

Gaaf al die vakanties naar het buitenland met de fietsen! Wij gaan voorlopig lekker de Utrechtse Heuvelrug verkennen waar we wonen :-) En verder weekendjes naar andere mooie single tracks :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:01

MyChoice schreef:
Thanks voor de schoenentips :-) inmiddels de five ten besteld bij bikester. Vanmiddag Leersumse veld route gedaan. Helaas was er een stuk omleiding. Dus nog een x doen als hij weer helemaal begaanbaar is. Krijg steeds meer vertrouwen in m'n fiets waardoor ik steeds meer durf en meer ontspan. Geen strakke schouders meer na een rit haha! Wel zat er een mega steil stuk in over gevlochten boomstronken. niet te doen als beginner. Gelukkig rijd ik hier veel paard en ken de weg goed. Al gezien hoe je zo kunt rijden dat je precies alleen dit steile stuk kunt omzeilen.

Gaaf al die vakanties naar het buitenland met de fietsen! Wij gaan voorlopig lekker de Utrechtse Heuvelrug verkennen waar we wonen :-) En verder weekendjes naar andere mooie single tracks :-)

[ [url=m/N9iM9A.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4dwzbX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XOvi6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goede keus qua schoenen ik vind de five ten lekker fietsen. Alleen heb ik op mijn rechterteen een beginnende likdoorn die voel ik wel in deze schoenen

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:30

Culacchino: bedankt voor je reactie. Ik zal eens bij m'n fietsenmaker navragen of het de moeite waard is. Het frame past mij goed, maar m'n stuurafstand zou ook wel wat korter mogen..
Time2tri: ik heb even terug zitten lezen, maar een heel traject zo te lezen! Klinkt wlengaaf, een op een training waarbij je dmv video's je eigen beweging kunt terug zien!
musli: gave foto's, mooie omgeving! Geniet nog even van de vakantie!
Bnet; jij alvast een fijne vakantie;)
Mychoice: ziet er uit als een mooi rondje! En ideaal dat je het moeilijke stuk wist te omzeilen!

Afgelopen 3 dagen weer gefietst. Twee keer op de mountainbike en een keer racefiets. Ons dames groepje op de mountainbike wordt ook steeds groter! Gisteren ook weer veel wild gezien! Konden nog net op tijd in de ankers voor overstekende wilde zwijnen.

De meeting die wordt gehouden, gaat die nog door en mogen er nog mensen mee?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:58

Morguh ...

Super mooi MuSLi , geniet nog van de laatste dagen daar .

stijntilla schreef:
Time2tri: ik heb even terug zitten lezen, maar een heel traject zo te lezen! Klinkt wel gaaf, een op een training waarbij je dmv video's je eigen beweging kunt terug zien!

:j Sowieso dit jaar allerlei veranderingen mbt training , voeding
etc :D
Gisteren een rustig rondje gedaan , deze week is tapering week .
Mijn hartslag was in chill modus _O- , die was zo laag .
Vandaag wat korte intervallen lopen , vanmiddag bezoek van
een ex team mate , vanavond uit eten met een vriendin .
Eens kijken of ik Vegan/vega wat krijg .Is namelijk een
uitdaging buiten de deur eten .Dat heb ik van het weekend wel
gemerkt .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:54

Mogge,

Zo er word druk gefietst nog zie ik.
Vorige week vond ik het echt te warm en was ik met werk te druk.
Afgelopen weekend naar de Eifel met paard geweest en gisteren de racefiets gepakt voor een klein rondje.

Daar kwam ik terecht in een dames groep....Haak maar aan zei er 1 dat gedaan een flink stuk dat fietst makkelijk zeg ipv zelf tegen de wind in de boesteren...
Ze bedankt voor de lift toen zij een andere kant op gingen... :D

Veel mtb routes zullen wel omleidingen hebben door extreme droogte.

Wauw mooi lijkt het mij daar om te fietsen Bnet.
We willen wel foto`s zien natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:21

Ah dat is leuk, scooby! :D Mooi gehad in de Eifel?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:58

Ja Eifel is prachtig heb 13 uur op mijn paard gezeten.
Heerlijk rond gereden.
Als het goed is in Sept weer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:34

Vandaag de pump track geprobeerd en viel mij niks tegen. Er zitten hele fijne kombochten in waarbij je goed de techniek kunt leren. Erg handig dat er een rode streep op zit dus je kan precies zien waar je moet rijden. Wel erg last van mijn handen na heel wat rondjes dus we zijn maar door gegaan naar de heide. Maar wat was dat zwaar trappen dus ik was aardig kapot.

Nog even netjes afgesloten mij de Mac ( oeps).

Nu op de planning een lange fietstocht op asfalt. Ik heb door gefietst de afgelopen weken ondanks de warmte. Fietsmaatje heeft zeker bijna 2 weken al niet gefietst dus ik merkte ook dat ik meer uithoudingsvermogen begin te krijgen.

Wel heb ik een likdoorn wat best zeer doet met fietsen. Alleen komt die er dus nog niet echt door dus weghalen kan ook ( nog ) niet.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:54

Waar is die track?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:05

MyChoice schreef:
Waar is die track?

Assen Pumptrack Valkenstijn heet het

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:08

@Susan, wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Niet gedacht dat winterberg zo leuk zo zijn op de racefiets ook. En wat heerlijk dat je zo durft af te dalen. Ik vind het echt 3x niks, zeker niet met haarspeldbochten. Als het overzichtelijk is, durf ik ook wel gas te geven, maar anders ben ik echt een schijtert :=

@Musli, wat een prachtige foto's van jullie vakantie!

@Culaccino, leuk dat het navigeren zo goed bevalt. Rijdt een stuk relaxter.

@T2T, dit weekend je oefen triatlon?

@MarrieLeen, welkom!

@Stijntilla, welkom terug! Ombouwen naar de nieuwe shimano 105 kost €750,- aan onderdelen.. zou ik eerder voor een nieuwe fiets gaan.

@Scooby, leuk dat je hebt kunnen ervaren hoe fijn en gezellig het is om in een groep te rijden :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:17

Afgelopen weken liep het allemaal wat anders dan anders, zo ook de vakantie. Maar net terug van een heerlijke week in Italië. Daar mijn ouders opgezocht die al langer op vakantie waren. Prachtige routes gefietst! Ouders ook een aantal keer mee geweest (vader ook racefietser, moeder fietst graag maar heeft in de bergen een e-mtb).

En 2 bucketlist klimmetjes gedaan: Stelvio & Gavia. De Gavia vanaf de "makkelijke" kant, aangezien we nu al 2 uur moesten rijden met de auto, dus die moet nog een keer vanaf de andere kant haha.
Ook een prachtige route gedaan langs het Reschenmeer, wat ontstaan is doordat ze een dorp onderwater hebben laten lopen. De kerktoren steekt nog uit :D De route had overigens zeer leuke klimmetjes van 20% haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:25

scooby09 schreef:
Ja Eifel is prachtig heb 13 uur op mijn paard gezeten.
Heerlijk rond gereden.
Als het goed is in Sept weer.

Heerlijk!

@Zebrastreep, vervelend dat je last van je handen krijgt! Enig idee waardoor dat komt? Mooi dat je conditie al zo is verbeterd!

@laura, wat een gave foto's, zeg! Je trouwe Ridley weer van stal gehaald? En wat leuk en stoer dat je ouders ook een paar keer meegingen. Reschenmeer is gaaf, he! <3 Klinkt als een hele leuke week!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:28

Ja klopt haha. Mn Ridley heeft een iets beter verzet voor in de bergen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:38

Haha wel zo prettig :P

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:28

Wat tof Laura!

Ik heb vandaag 60 km mountainbiken in de benen. Ochtend met een vriendin Holten gedaan. Relaxte tracks. Daarna in Ermelo de nieuwe fiets van mijn man opgehaald. Een Merida big Nine limited. Tof ding, moest even getest natuurlijk. Dus naar Ede, lekker dicht bij huis. Die was een stuk pittiger en technischer. Het had net geregend waardoor de paden fijn waren, maar soms ook glad en soms verborgen mul. In dat verborgen mul flink gevallen. Blauwe knie en een deuk in mn ego, maar verder ok :') Raak steeds meer verslaafd aan mountainbiken. Doel is om met vriendin en man de mooiste tracks van NL af te gaan :-)

Nog meer mensen lekker aan het mountainbiken geweest vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:40

Oeh, sportief, MyChoice! Liever een deuk in je ego dan een deuk in je hoofd }:0 Hopelijk geen last van je knie!

Het was hier (op wat hoosbuien na) eigenlijk heel mooi fietsweer, maar ik ben niet gegaan. Stomme ((in?)spannings)koppijn heeft me weer gevloerd. Hopelijk morgen lekker touren met een vriendin - ook richting Holten! Er is nu wat regen voorspeld maar hopelijk hebben we geluk.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:01

Zo is het :D
Regen in de bossen valt gelukkig vaak wel mee. Ga je de singletrails op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:09

Oh ik heb alleen een racert, dus ik blijf decadent op de verharde paden. (Al twijfel ik soms nog of ik niet beter een gravelbike had kunnen kopen :o Zandpaadjes zijn ook cool! )

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:15

Ja zag gisteren wat informatie over gravelfietsen. Kende het niet. Maar als ik het eerder had geweten. Nu ben ik stiekem al een klein beetje aan het kijken naar een racefiets ernaast. Veel plezier morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:16

Haha alles is leuk! :D Thanks!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:41

Had daarstraks al een bericht getypt ... weg -O-

Ga e foto’s van je vakantie Laura !!
Die kerktoren heb ik al een een een foto van gezien hier in het topic geloof ik .

En ... yes ... morgen de oefen triathlon.
Ben in Lelystad in een Airbnb , en er is nog iemand die morgen mee doet en uit Nijmegen komt .
Wat een toeval .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:40

Time2Tri schreef:
Had daarstraks al een bericht getypt ... weg -O-

Ga e foto’s van je vakantie Laura !!
Die kerktoren heb ik al een een een foto van gezien hier in het topic geloof ik .

En ... yes ... morgen de oefen triathlon.
Ben in Lelystad in een Airbnb , en er is nog iemand die morgen mee doet en uit Nijmegen komt .
Wat een toeval .

Klopt, ik was er vorig jaar ;)