Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:02

welke producten van herbalife gebruik je dan talonius?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:36

Hee :)

Even een vraagje, waar zit de pijn bij jullie? In de onderbuik en dan 1 'kant' van je buik, of over de hele buik?
Ik had altijd dat het onder me navel aan de linkerkant zit, alleen vandaag heb ik daar geen last, maar ineens aan de rechterkant :?
Zelfde pijn als altijd, maar aan de andere kant dus..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:37

bij mij zit het negen van de tien links.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:40

Ja bij mij dus ook, maar dan altijd.. vind het daarom erg appart..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:55

Bij mij is echt best verschillend maar ik heb het een hele tijd op rechts gehad (van uit mij gezien)
dus we hebben nog even gedacht dat het mijn blindedarm was...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:12

Meestal (dus niet altijd) zit PDS aan de linkerzijde van de buik, en anders ook wel de gehele buik.
Dit heeft met de vorm van de dikke darm te maken.

Zelf heb ik erge pijn rechts gehad, en vandaar dat ook het één en ander is onderzocht/uitgesloten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:16

Ik heb begin febr ook nog zo'n maagonderzoek gehad met zo'n slangetje en daar kwam ook nog eens een klein maagzweertje uit..
Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:30

Def schreef:
welke producten van herbalife gebruik je dan talonius?

De Formule 1 vanille (shake), de Formule 2 (kruiden en vezeltabletten) en de kruidenthee.
Heb nu al een week een vrij regelmatige stoelgang en weinig kramp :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:38

Kun je die Herbalife dingen alleen via zo'n distributeur kopen?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:39

Sim0ne schreef:
Kun je die Herbalife dingen alleen via zo'n distributeur kopen?

Over het algemeen wel, maar er zitten er best wel een paar op o.a. internet met de vermelding dat ze stoppen en de producten erg goedkoop kwijt willen (uiteraard wel letten op de houdbaarheidsdatum).
Als je goed zoekt, kun je de bussen kopen voor ca. 28,- p/s ipv 42,90. Je doet normaliter 2 weken met 1 bus als je het als ontbijt en lunch eet. Kan met melk, yogurt, sojamelk etc. alleen moeten je darmen dat dan wel weer kunnen hebben. Voordeel van het product is dat het vrij snel door je maag en darmen verwerkt wordt, zodat ook sporters het kunnen eten voordat ze fanatiek gaan sporten en het voor ons als PDS-ers niet urenlang zit te irriteren in je darmen. Ik ben er iig heel erg tevreden over!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:19

Hallo, ik meld mij ook even met mijn spastische darm. Ben ongeveer bijna 2 jaar geleden begonnen met de medische molen. Onderzoeken, echo, bloed alles is binnenstebuiten gekeerd en toen kwam er eerst Colitis uit. Dit bleek gelukkig niet het geval, maar een geval van PDS als gevolg van een darminfectie. Nu weet ik dus eindelijk wat ik heb, de 14e moet ik weer terug naar het ziekenhuis voor controle. Maar soms snap ik ook niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Er werd zelfs aan mij gevraagd waarom ik zo vaak om een bepaald tijdstip naar het toilet ging ;( Heb em maar even fijn uitgelegd dat het mijn darmen zijn die op dit moment heel erg aan het vervelen zijn. Maar nog ga je zoiets niet vragen en zeker niet waar ook een ander bij is.
Ik hoop in ieder geval dat ik hier wel veel van kan leren met dit topic.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:53

Zijn inderdaad erg veel mensen die het niet weten en/of snappen.

Ik ben vandaag naar de osteopaat geweest, nou die heeft me wel even mishandeld hoor :o
Verteld dat ik volgende week een afspraak had gemaakt met een dietiste, en dat vond ze niet zo'n goed plan.
Er was gister toevallig een vrouw bij haar, die ging ook naar de dietiste, maar die dietiste zei dat ze juist heel veel merk en volkoren moest gaan eten. Dat is dus juist wat je niet moet doen.

Heb een heel lijstje gekregen met pruducten waar ik op moet letten, zelfs komkommers en paprika kunnen je darmen in de war brengen blijkbaar.

Ze heeft me daarna onderzocht, maar niet alleen mijn darmen zijn vreselijk gespannen, maar heel me lichaam, en dan vooral bij me organanen.
Ze heeft me middenrif ook gemasseerd, maar dat deed toch pijn.. zat dus blijkbaar ook vast.

Werd nog even boos op haar, want ik dacht dat ze met dr nagels in me buik zat te porren :o maar dat schijnen haar nagels niet te zijn, maar gewoon mijn darm of maag die daar niet tegen kan. Was de zelfde pijn als dat iemand met nagels in je lichaam prikt.

Ik heb nu wel hele erge buikpijn er aan overgehouden, maar ze zei dat het ook een hele zware behandeling is, ze heeft me ook aan alle kanten gekraakt.

Als iemand interesse heeft in dat lijstje, vertel het maar :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:54

haha grappig verhaal melissa, ik voel me precies zo bij de osteopaat :D

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:59

Na een hele tijd geen last meer gehad te hebben, was ik gisteravond weer het zaadje helaas :(

'Gewoon' rodekool met aardappels gegeten en gehaktbal... Maar denk eerder dat het stress geweest is dan het eten.

Stond af te wassen en begon steeds krommer te staan van de pijn, totdat ik echt moetst gaan zitten want het ging echt niet meer.
Verschrikkelijk gevoel...

Ik heb het dus ook aan de linkerkant en onderbuik...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:04

Daar kom ik met me lijstje :+
Kolen, zoals bloemkool, zuurkool zijn de echte boosdoeners, dat moet je echt proberen te vermijden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:07

Verschilt ook heel erg per persoon hoor, welke dingen je niet tegen kan. Bij mij is het vooral dingen met veel vetten, zoals frituur, chinees (gehaald), pure chocomel (dan ga ik echt kapot, als ik dat drink).

Melk hoor ik inderdaad vaak dat dat echt slecht is, maar daar kan ik echt niet zonder.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:07

Sim0ne schreef:
Verschilt ook heel erg per persoon hoor, welke dingen je niet tegen kan. Bij mij is het vooral dingen met veel vetten, zoals frituur, chinees (gehaald), pure chocomel (dan ga ik echt kapot, als ik dat drink).

Melk hoor ik inderdaad vaak dat dat echt slecht is, maar daar kan ik echt niet zonder.

Denk zeker dat het per persoon verschilt, maar er zijn zeker weten producten waar iedereen denk ik niet tegen kan met spastische darm.

Alleen al wat jij opnoemt, kan ik ook niet tegen :P Frituur gaat bij mij absoluut niet, chinees ook niet, chocolade ook niet, maar daar smokkel ik heeeeel veel mee :o
Melk is inderdaad slecht, kan zelfs infecties tot gevolg hebben, vertelde die osteopaat :P

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:33

Kolen zijn inderdaad niet goed :n omdat het al zo'n tijd goed ging toch maar weer geprobeerd, maar meteen afgestraft...

Frituur valt bij mij wel mee, ligt er denk aan in welk vet gebakken. Bij onze snackbar heb ik er geen probleem mee, maar toen ik laatst bij iemand thuis wat nam was het ook weer raak :?

Chinees kan ik gelukkig wel goed eten (dat vind ik zooo lekker :9 ) maar ik eet ook vrijwel altijd hetzelfde dus misschien heb ik gewoon mazzel :D

Melk drink ik gelukkig al bijna niet, dus dat scheelt.

Het vervelende vind ik dus ook dat als je verschillende dingen heb gegeten niet meteen weet wat de boosdoener is geweest.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:40

friet gaat hier de ene keer wel, en de andere keer niet :?

Eten is hier nog niet zozeer het probleem; van het weekend vanalles gegeten en dan heb ik wel wat meer last, maar lig niet krom van de krampen.
Nu ben ik net thuis van m'n werk, was erg druk en hectisch, dus dat betekend dat ik om de paar minuten naa de wc ren :(
gekke is dat ik het op het werk zelf nog niet eens zo heel erg heb, maar vooral als ik me erna ontspan, valt alle spanning van me af, en dan komt de pijn pas op :? en de diarree :(
net alsof ik dat op het werk als het ware tegenhou.. en het thuis 10x zo erg is :\

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:43

Ja dat heeft iets met je actieve zenuwstelsel en je ontspannende zenuwstelsel te maken ofzo iets.
De actieve die is bezig met je hart en van alles, en de ontspannende is met de vertering bezig op een rustig moment.
Daardoor krijg je de pijn en last vooral op de rustige momenten.

Kan kloppen dat mijn verhaal niet hélemaal klopt, heb dit gesprek namelijk net nog gehad met die osteopaat, maar die heeft in een uur zoveel gezegd, dat iets niet helemaal kan kloppen, maar hier kwam het ongeveer op neer :)

Weet het fijne er niet van :)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:44

M_EL_ISSA schreef:
Denk zeker dat het per persoon verschilt, maar er zijn zeker weten producten waar iedereen denk ik niet tegen kan met spastische darm.

Maar kolen heb ik dus absoluut geen last van.

M_EL_ISSA

Sim0ne schreef:
M_EL_ISSA schreef:

Maar kolen heb ik dus absoluut geen last van.

Dan heb je geluk :P

Sim0ne

Ik krijg het juist bij spanning, thuis heb ik bijna nooit ergens last van.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:49

M_EL_ISSA schreef:
Ja dat heeft iets met je actieve zenuwstelsel en je ontspannende zenuwstelsel te maken ofzo iets.
De actieve die is bezig met je hart en van alles, en de ontspannende is met de vertering bezig op een rustig moment.
Daardoor krijg je de pijn en last vooral op de rustige momenten.

Kan kloppen dat mijn verhaal niet hélemaal klopt, heb dit gesprek namelijk net nog gehad met die osteopaat, maar die heeft in een uur zoveel gezegd, dat iets niet helemaal kan kloppen, maar hier kwam het ongeveer op neer :)

Weet het fijne er niet van :)

nou, dat zou nog niet zo'n gekke verklaring zijn toch :)
mijn hypnotherapeut zegt dat ik alles als het ware opkrop, en door de pijn heen ga, en me pas kan ontspannen na m'n werk..
Nu ik erop let, merk ik idd dat ik heel gespannen ben, alles aanspan, en verkeerd ga ademen tijdens m'n werk..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:55

Ja dat heb ik dus ook, met effect dat heel mijn lichaam ontspannen is, en dat weer negatief is voor me darmpjes. :)