[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:17

Sh¡t! Ik ben ongesteld geworden al, veel te vroeg Scheve mond
En ik heb pas volgende week een afspraak voor het spiraaltje.
Dokter gebeld en ze heeft niet eerder tijd..
Nou kan de afspraak in haar ogen wel doorgaan maar het is wel pijnlijker..
En als ik het volgende week niet laat zetten wordt het pas in december (dit ivm een maand naar Ghana)

Pfff ik weet het niet hoor.. Jullie mening?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:35

Poeeee! Moeilijk Nymphadora!
gezien het Ghana verhaal zou ik dan toch de afspraak door laten gaan, als de dokter zegt dat het evengoed kan...
extra pijnstillertje nemen ? Ach gut

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:38

heb al verschillende pillen geprobeerd maar krijg steeds weer last van vervelende bijwerkingen. nu heb ik de nuvaring. maar ook hier krijg ik last van. iemand nog een andere oplossing?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:40

DenK4ever schreef:
Poeeee! Moeilijk Nymphadora!
gezien het Ghana verhaal zou ik dan toch de afspraak door laten gaan, als de dokter zegt dat het evengoed kan...
extra pijnstillertje nemen ? Ach gut

Ja dat idee heb ik dus ook, maar mijn moeder raad het me juist weer af.
Dus vandaar dat ik dus even hier wat tips en meningen vraag Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:54

Zeg, even een vraag. Ik moet nog 3 pillen van mijn strip slikken dus vandaag, morgen en donderdag. Wanneer word je dan gemiddeld ongesteld?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:57

Kim_89 schreef:
Zeg, even een vraag. Ik moet nog 3 pillen van mijn strip slikken dus vandaag, morgen en donderdag. Wanneer word je dan gemiddeld ongesteld?

Ik werd vaak een dag nadat ik gestopt was ongesteld Ja

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:00

Okee Tong uitsteken Kan wel zijn dat dat verschilt maar ik wil dit weekend niet ongesteld zijn Schijnheilig Maar het is niet anders. Ik ben namelijk pas net begonnen en dit is nu mijn tweede strip die ik nu bijna klaar heb. Bij de vorige werd ik al ongesteld toen ik nog 4 pillen moest slikken, dus dat was vast omdat mijn lichaam eraan moest wennen. Nou ja, ik zie het dan wel Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:07

Ik zou zeker als je de pil net slik nog niet gaan doorslikken, niet zo verstandig Haha!
En het kan per persoon verschillen maar vaak ligt het toch wel als je donderdag je laatste pil inneemt dat je dan zaterdag ongesteld wordt.
Het is niet anders Knipoog

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:09

ik werdt altijd 4 a 5 dagen later pas ongesteld na de laaste keer de pil in te nemen....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:12

Nee doorslikken ga ik ook maar niet proberen Tong uitsteken Het is inderdaad niet anders.. Maar mijn vriend komt het hele weekend en we wilden onder andere een hele dag naar de sportschool gaan en daar fitnessen, squashen, tennissen, zwemmen en in de sauna maar dat is dan niet zo grappig Huilen van het lachen

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:42

Heey!!
Ik meld me ook met wat vragen Vork Hoop niet dat jullie t erg vinden Bloos Haha! Ik slik vanaf mijn 12e ofzo de pil, vanwege hele heftige bloedingen (kans op bloedarmoede, werd duizelig enz) en ik had zoveel buikpijn dat ik dreigde flauw te vallen. Door deze dingen durfde ik niet meer naar school
Ben hiermee naar de huisarts gegaan en kreeg microgynon 30 voorgeschreven. Dat ging super, slik t nu nog steeds. Mijn ouders zijn gescheiden en ik was in de vakantie vergeten genoeg pillen mee te nemen, dus mijn mama gebeld voor een recept zodat ik alsnog genoeg pillen had. Ik kreeg gelijk genoeg voor een jaar:P Ik heb toen wel de neppe versie gekregen (etiny... weet de volledige naam niet) dus nu heb ik daar een heel stel pillen van bij mijn moeder liggen. Elk weekend als ik naar mijn moeder ga slik ik nu die ''neppillen'' dat vind ik wel fijn, hoef ik ze niet van thuis mee te slepen. Doordeweeks slik ik dus microgynon. Ik sla eigenlijk nooit een pil over, maar slik wel heel onregelmatig. Heb ik geen zin om ongesteld te worden dan slik ik gewoon door. Sowieso slik ik wel de strip af, maar daarna slik ik vaak nog 1 of meerdere weken door. Is de pil hierdoor nog wel gewoon veilig?? (dan doel ik op die 2 soorten pillen en onregelmatig slikken) Ik word tussendoor nooit ongesteld en heb geen doorbraakbloedingen. Ik heb sinds een tijdje een vriend en we hebben sinds kort ook ''onveilig'' sex Tong uitsteken (hihi, dat onveilig klink toch wel heel gevaarlijk) We waren allebei maagd dus over SOA's maak ik me niet zoveel zorgen... Maar ik zit soms nog wel met het gevoel van, ik zou toch niet zwanger zijn? In de stopweek word ik tot nu toe wel gewoon ongesteld. En kan het in de stopweek ook gewoon ''zonder'' of is t toch slimmer om t met te doen?? Ik heb de bijsluiters en allerlei site's wel gelezen, maar dat is vooral algemene informatie, en als ik t van jullie hoor is t nog is extra bevestigd, en heb ik een wat veiliger gevoel (of juist niet Vork ) Hoop dat jullie er antwoord op weten Knipoog En oja, heb je vragen over de mycrogynon of de neppil mag je me altijd PBen! ALs ik het kan wil ik ze graag beantwoorden hoor Knipoog

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:46

Zie nu dat ik wel een maga verhaal heb geplaatst Clown srry Bloos

En voor Kim: Ik stop op vrijdag en word t meestal pas op dinsdag.. Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:47

Dat doorslikken maakt je pil niet onveiluger zolang je er op let dat:
- je altijd minstens 21 dagen slikt
- je stopweek nooit langer is dan 7 dagen

Maar dat 2 verschillende pillen nemen lijkt mij niet zo heel goed...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:49

Melanie, 2 verschillende pillen door elkaar slikken is sowieso nooit aan te raden.
Ondanks dat ze vaak bijna indentiek zijn kan er net een stofje verschillen waardoor de pil niet altijd of even goed werkt of het je gezondheid kan aantasten.
Het is je lijf waar je mee bezig bent en daar heb je er maar 1 van en moet je zuinig op wezen.

Respecteer je stopweek, niet steeds doorslikken 'omdat je geen zin hebt om ongesteld te worden'
Ik lag plotsklaps 2.5 jaar geleden ineens in het ziekenhuis omdat ik dezelfde instelling had als jij.

De pil doorslikken is een aanslag op je lichaam, en zo af en toe kan het best wel eens, maar doe het absoluut niet met regelmaat!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:50

Ik slikte ook heel vaak door, meestal 3 strips na elkaar en dan stopweek. Nooit niks last gehad.
Wat is jou dan overkomen nymphadora als ik vragen mag?

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:57

Ik zat er ook al over te denken om toch maar weer een strip mycrogynon bij mijn moeder te leggen, dat ga ik nu toch maar is doen Knipoog En ik ben ook wel nieuwsgierig, waarom moest je naar het ziekenhuis? En is het verder in principe wel veilig om door te slikken? En ben je in de stopweek ook beschermd?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:59

Normaal is het veilig om door te slikken en in je stopweek ben je ook gewoon beschermd.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:00

Volgens mij is doorslikken niet erg, maar je lichaam bouwt wel een laag op met bloed en zo in je baarmoeder en dat lang laten zitten lijkt me niet heel erg goed. En ik denk dat je dan even aan de dokter moet vragen of het erg is dat je 2 soort microgynon 30 slikt alleen de ene dan een goedkopere variant.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:01

kim_89: je lichaam blijft dat niet eindeloos opbouwen, het is dus niet zo dat de boel om de zoveel tijd eens 'schoongemaakt' moet worden.

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:05

Oke, ik vergeet eigenlijk nooit een pil dus in principe zou dat wel veilig moeten zijn en in de stopweek dus ook. Ik zat al te denken om die neppil maar niet meer in het weekend te slikken, dus daar stop ik nu mee. Vind het alleen raar dat als mijn moeder naar de dokter belt en zegt dat ik mycrogynon slik, dat hij mij die neppil geeft en er verder niks bij zegt, maar gewoon zegt is precies t zelfde, alleen de naam is anders Verward

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:18

melanie: is ook dezelfde qua stoffen, ik heb die ook namelijk. De dokter zei tegen mij; eigenlijk is dat microgynon 30 alleen er hangt een iets andere naam aan.

Lijkt me toch niet bepaald goed te noemen als je almaar doorslikt en die opgebouwde laag er niet uit kan Knipoog De natuur regelt dat ook niet voor niets zo dat het afgestoten wordt.. dat heeft natuurlijk weer te maken met een nieuwe eisprong maar toch..

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:24

Ik slik niet alsmaar door, maar bij zitten er 4 weken tussen, maar ook vaak wel 5 of 6 weken, het is niet zo dat ik een half jaar niet ongesteld ben Bloos (dat bedoelde je toch? of heb ik het verkeerd opgevat??). En nu raak ik wel een beetje in de war Tong uitsteken die twee pillen zijn dus wel t zelfde?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:29

Die pil die jij hebt (en ik ook) heet voluit Ethinylestradiol / levonorgestrel volgens het doosje. Dat is eigenlijk geowon microgynon 30, alleen een goedkopere versie ervan maar verder volgens mijn huisarts dezelfde.

En dat laatste stukje was meer bedoeld voor poes dus maak je maar niet druk Tong uitsteken

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:35

Oh hihi ik dacht al Tong uitsteken En ja dat was de naam, kon dr niet meer opkomen Bloos Denk toch dat ik nu ook in t weekend die mycrogynon ga slikken, dan weet k zeker dat t veilig is... maar in ieder geval bedankt, voel me nu toch weer wat zekerder Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:36

Je lichaam regelt dat allemaal prima zelf hoor. Ik bloedde na 3 maand doorslikken net minder heftig, dus zo giga zal die laag wel niet geweest zijn Tong uitsteken

(lekker plastisch zijn we weer Huilen van het lachen )