Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
peaches schreef:groep 8 dat was voor mij eigelijk het leukste jaar van de basisschool. Ik had eindelijk echt goeie vriendinnen die heel populair waren en ookal hoevde ik daar niet aan mee te doen was het toch fijn want zo kwam ik meer in contact met de andere.
De brugklas..tja..voor iedereen eng toch? Tja ik weet pas sind seen paar jaar (ben nu 25) dat ik pdd-nos heb en dat scheelt denk ik. Ik was gewoon toen het vreemde stille meestal o de achtergond aparte meisje die heel goed was in tekenen en gym..vooral touwklimmen want groepsspellen kon ik dan weer helemaal niet.
tamary schreef:Ik kan de afkorting NLD even niet plaatsen.
Als je echt een autisme stoornis bij haar kan laten vaststellen (er zit een super autismeteam in amstelveen) Kan lidmaatschap van de NVA je een stuk helpen met raad, daarnaast kan je zowiezo contact opnemen met MEE noord-holland voor ondersteuning voor jezelf en je dochter.
peaches schreef:groep 8 dat was voor mij eigelijk het leukste jaar van de basisschool. Ik had eindelijk echt goeie vriendinnen die heel populair waren en ookal hoevde ik daar niet aan mee te doen was het toch fijn want zo kwam ik meer in contact met de andere.
De brugklas..tja..voor iedereen eng toch? Tja ik weet pas sind seen paar jaar (ben nu 25) dat ik pdd-nos heb en dat scheelt denk ik. Ik was gewoon toen het vreemde stille meestal o de achtergond aparte meisje die heel goed was in tekenen en gym..vooral touwklimmen want groepsspellen kon ik dan weer helemaal niet.
Orange_peach schreef:Ik moet wel zeggen dat ik door heeeeeeel mijn schoolcarriere telkens 1 "vaste" vriendin had ... niet 1 dezelfde doorheen alle jaren, maar in elk jaar was er gewoon 1 iemand waar ik enorm aan "vasthing", ik ging nergens heen zonder die persoon, was er continu bij op school ed ... aan die persoon klampte ik me echt vast en daardoor heb ik mezelf er grotendeels doorheen getrokken denk ik, ik gewoon altijd 1 persoon waarvan ik wist dat ik deze zag zodra ik op school aankwam en er kon me nix gebeuren omdat ik die ene persoon altijd aan mijn kant had ...
Sem_ schreef:Dat heb ik ook, ik klamp me altijd aan één persoon vast.
Ik vind het ook altijd heel knap dat die persoon wél alles durft
en mij steeds wilt helpen met van alles.![]()
Dat heb ik echt nodig, iemand op wie ik kan vertrouwen.
Ik heb het alleen op schoolCitaat:Dit heeft onze dochter tegenwoordig ook.
Ze moet overal (maar dan ook overal) een vriendin bij hebben. Ze kan zich moeilijk zelf vermaken.
En zij toont geen initiatieven om iets te gaan doen.
Op zich is het niet erg om een persoon in je omgeving te hebben die je op sleeptouw neemt, als die
persoon je maar wel in je waarde houdt.
xan schreef:@moonfish: bedankt hiervoor. Dan weten we dat alvast, hopen dat wij het niet zover hoeven te laten komen. Ik zal de leerkrachten proberen duidelijk te maken dat onze dochter zelf heel goed kan zeggen wat ze wil/weet.
Dat heb ik ook heel erg ja.Citaat:Graag gedaan hoor, bij mij stond er trouwens op wat ik had, en welke symptomen en nog meer informatie over mij.
Elke leraar had er een er stond ook ons telefoonnnummer op, als ze vragen hadden o.i.d. dat ze altijd konden bellen voor uitleg.
Ik had ze ook altijd in mijn tas zitten voor als het nodig was.
Bij mij uit onmacht zich in dwarsigheid, boos worden maakt het dan alleen maar erger. Bij mij staat er dus ook in dat boos worden absoluut geen zin heeft in zo'n situatie.
Dat zou ik zeker doen. Mijn coordinator en mentor had mijn moeder persoonlijk geinformeerd, dan had ik iig 2 mensen die weten hoe ik in elkaar steek en die het een ander uit kan leggen.
Mensen verdiepen zich er niet in is onze ervaring. Je denkt dat ze nadenken voor ze zo'n kind aannemen op een school, maar er van uitgaan dat ze het snappen gaat niet werken.
Ik heb ook een autipas, maar ik weet niet of het echt een autistische aandoening is?
Dat is een pasje met de symptomen etc. ook een officieel document -ook met politie- en dat heeft mij prima geholpen.
Als er dan wat fout gaat kon ik dat laten zien, dan werd ik sirieuzer genomen dan dat ik die niét had.
Ik kreeg het pas in klas 3, toen kwam het pas in NL. Het had mij véél ellende bespaard..
Weet je wat vooral het probleem is?
De meeste mensen zijn niet eerlijk, gaan ze er gewoonweg niet standaard van uit dat ze de waarheid spreken..
Dat ik dat wel altijd doe heeft lang moeten duren voordat dat kwartje viel..
Sem_ schreef:Ik heb het alleen op school.
Verder spreek ik (op één iemand na en dat alleen in het weekend) nooít met iemand af.
Ik klamp me aan iemand vast omdat ik bang ben voor van alles en nog wat, in mijn eentje
kan ik me prima vermaken.
Na school heb ik totaal geen behoefte om met vrienden af te spreken
dan ben ik graag alleen, gewoon tv kijken of computeren.
Orange_peach schreef:Ik wist ook niet dat het bestond! Weet iemand of het misschien ook in België bestaat?