Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:59

Dat is na de operatie inderdaad vonneke :j

Na mijn val (31 oktober) heb ik nog 3 keer paardgereden en dan ga ik voor mijn operatie nog 1 keer paardrijden. Maar bij mij is het gewoon heel afwisselend pijnlijk. Scheelt ook dat ik geen eigen paard heb, maar vind het wel jammer natuurlijk, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:00

Mocht je na je operatie snel weer rijden?

skiën ga ik echt niet meer doen. Mij veel te veel risico. Vele jaren heel goed gegaan maar dit is me te gortig

Ben blij dat ik jullie gevonden heb hihi

goldenarrow

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:03

Mijn operatie was aan mijn meniscus he, de kruisbandreconstructie moet ik nog. Maar nee, ik ben 12 december aan mijn meniscus geopereerd, maar mag van mijn fysio eigenlijk nog steeds niet rijden. Maar ik ben eigenwijs. Ik mag alleen echt niet vallen. Dan ben ik wel de sjaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:03

goldenarrow schreef:
Dat is na de operatie inderdaad [naam] :j

Na mijn val (31 oktober) heb ik nog 3 keer paardgereden en dan ga ik voor mijn operatie nog 1 keer paardrijden. Maar bij mij is het gewoon heel afwisselend pijnlijk. Scheelt ook dat ik geen eigen paard heb, maar vind het wel jammer natuurlijk, haha.

Je mag dus wel rijden als het gaat?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:04

Rijden na de operatie. In eerste instantie moest ik rekening houden met zeker 5 maanden wachten. Echter mocht ik nu al voorzichtig gaan beginnen onder ideale omstandigheden want ik moet er zeker van zijn dat ik er gewoon op blijf zitten. Nu rijd ik ongeveer 15 minuten per keer, 2 tot 3x per week.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:07

Mijn arts begreep denk ik niet wat paardrijden in hield. Ik mocht nadat de krukken weg waren (na 6 weken) al weer op een paard stappen. Dit raad ik je ten sterkste af! Overleg altijd eerst even met je fysiotherapeut.

Toen ik mijn knie verdraaid had zat ik na 4 weken weer op een paard, kon toen alleen stappen en galopperen, draven en dus lichtrijden deed echt te veel pijn. Na de operatie denk ik dat ik na 3 maanden (na de operatie) er weer op zat. Lichtrijden bleef bij mij best lang vervelend. Na 12 weken na de operatie mag je ook een start maken met hardlopen.

Ik denk dat 3 maanden eigenlijk ook nog te vroeg is geweest.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:08

vonneke schreef:
goldenarrow schreef:
Dat is na de operatie inderdaad vonneke :j

Je mag dus wel rijden als het gaat?
Nee, zie mijn berichtje hierboven. Maar ik doe het gewoon, tot ergernis van mijn fysio. Maarja, ze kan me moeilijk van mijn paard afsleuren.

En wat Martine zegt; als je het doet moet je er 200% zeker van zijn dat je blijft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:11

Ziet er best ingenieus uit...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:12

Hardlopen... dat kan ik sowieso niet haha.

Mmm ik hoop eigenlijk met een weekje of 3 weer in het zadel te zitten. Zal een domper worden ben ik bang...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:16

3 weken zal niet lukken helaas. Tussen mijn val en meniscusoperatie (31 oktober - 12 december) heb ik niet gereden. Dat ging ook echt niet. Een week na mijn meniscusoperatie heb ik wel paardgereden, maar heb in draf alleen maar doorgezeten. Dat ging wel :+ Maar lichtrijden is nu nog geen pretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:22

Hopelijk is het enkel opgerekt ;)

Ben benieuwd of je eventueel met brace zou kunnen rijden.

We zullen het wel zien van de week in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:24

Ik las dat jullie het over ziekenhuizen en andere klinieken hadden? Ik woon in Noord Brabant bij Eindhoven. iemand nog goede tips?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:25

Bij mij gebeurde het op 1 juni. In oktober voor de operatie er toch een paar keer opgezeten en rond gehobbeld en nu pas sinds kort weer. Dus ik ben al aardig onderweg. Dan is het best lastig een eigen paard.

Heb er voor gekozen om een goede bijrijder erbij te nemen naast mijn huidige zodat mijn paard wel door getraind bleef worden. Huidige kon het helaas niet volledig zelf doen. Dit zorgt ervoor dat ik makkelijker kan starten met rijden. Had ik hem in een wei gezet, wat me wel heel veel geld had gescheeld, hadden we allebei van vooraf aan moeten beginnen. Balans is toch minder dan voor het ongeluk.

Maandag ook een poging gedaan met rijden. Echter was hij erg fris dat ik er binnen een paar minuten weer af ben gegaan. Hij was op dat moment te mans voor mij. Mis nog een hoop kracht nog in mijn been. Ik hoop dat dit gaande weg beter word. Ook ga ik morgen met mijn fysio overleggen of het verstandig is met brace te rijden. Moet ik wel kijken voor een andere, deze molt mijn laarzen door zijn lompheid.

PS bij mij was de voorste kruisband ingescheurd en volledig opgerekt, waardoor hij op plekken terecht kwam zodat ik er last van kreeg. Ik zal voor je duimen dat het meevalt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:25

vonneke schreef:
Ik las dat jullie het over ziekenhuizen en andere klinieken hadden? Ik woon in Noord Brabant bij Eindhoven. iemand nog goede tips?

Medinova Breda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:27

Dat is voor mij een heel eind rijden helaas Martine. Of is het maar een enkele keer dat je erheen hoeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:28

Voor mij is een bijrijder geen optie helaas. paard doet het erg goed in de sport en zal op niveau gehouden moeten worden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:31

1x voor consult en onderzoek.
1x voor operatie
1x 2 weken na operatie
1x 3 maanden na operatie
Ik moest vanuit Lelystad naar Arnhem/Roosendaal. Ook niet om de hoek, maar het was het waard. Zou ik hier in het ziekenhuis geholpen worden, was ik net geopereerd met mazzel ivm bizarre wachtlijsten.

Bijrijder op niveau had ik. Kreeg geen vergoeding, gelukkig hoefde ik niks te betalen. Ja mijn stalling wat veel is. Ging dus heel bewust op zoek naar iemand. Ik kan bijna over naar de L2, minder ver dan jij. Ik wou echter niet dat hij omlaag ging en het is een paard dat wil werken dus iemand erop zetten die alleen maar rondjes hobbelt wordt het echt niet bij hem. Dan had ik hem beter stil kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:33

Ik ga morgen mijn verzekering eens bellen of ik er heen mag. Daarna meteen naar de kliniek bellen.

Ik heb wel iemand die hem kan rijden. Rijd zelf middentour. Dat is de enige die ik geschikt acht. Hopelijk kan ze een tijdje 3x pw een half uur met hem trainen.
Paard is klaar voor de hogere klasses en moet dus ook door getraind worden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:35

Bedenk goed dat een tijdje zeker een aantal maanden zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:37

Ik ga heel hard hopen dat het meevalt en dat ik snel weer op de been ben hihi.

Morgen eerste werk wat telefoontjes plegen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:43

Ik hoop het ook voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:44

kun je bij medinova terecht zonder verwijsbrief?

Mijn verzekering moet het ook goedkeuren dat ik daarheen ga?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:48

Verwijsbrief is nodig. Via huisarts kun je die krijgen en idd even checken bij je verzekering. Mijn verzekering heeft zelfs bemiddeld ivm overstap van ziekenhuis naar hun toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:50

Dat klinkt goed. Ga ik morgen wat bellen. Ga maandag naar ha, die kan me dan meteen een brief geven.

Voor nu maar eens slapen

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:35

Mijn orthopeed zei toen dat ik best paard mocht rijden als ik dat kon, maar dat hij helaas weinig meer voor mij kon betekenen als ik zou vallen en de kruisband opnieuw zou scheuren.
Even los van het feit dat je nooit van zijn leven na zo'n ingrijpende operatie na 3 weken al weer kunt rijden is het dus niet verstandig. Als er iets gebeurt ben je echt de klos. Houd er rekening mee dat het 6 maanden echt niet mag. Ik heb mijn paard 7 maanden in training moeten zetten....
Maar goed, je had niet verteld dat je maandag al in NL terecht kunt...maar als je naar Medinova wilt zul je daar opnieuw een afspraak moeten maken.

En wie weet is het niet de kruisband, maar iets anders. Zolang je dat niet weet even rustig aan. Dat zeggen ze niet voor niets.