verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:20

Maar het kan ook zijn dat je ze nooit krijgt Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:22

Ik heb wel verstandskiezen Tong uitsteken alleen ze zitten nog rustig.
Daar mogen ze ook blijven zitten! Want bij mijn zus en broer zijn ze wel uitgesneden...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:42

Bedoelde bij diegene die voor jou postte!

Maar fijn als ze nog even mogen blijven zitten Lachen Bij mij mogen ze boven gelukkig ook nog (even) blijven zitten Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:13

kleine kans dat je ze er helemaal niet zitten Tong uitsteken Tis alleen zo volgens mij dat ze onder het tandvlees gaan rotten. Dan ben je veder van huis Tong uitsteken

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:30

Dat klopt!

Maar mijn moeder heeft nooit verstandskiezen gekregen, mijn broer ook niet. Dus er zijn mensen die wel geluk hebben Tong uitsteken

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:44

en ze rotten er dan niet uit? Tong uitsteken

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:34

Morgen is het zover. En ik stik nu al de moord van de schrik!
Ook maar wat vloeibaar eten halen, haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:39

Iris_safarii schreef:
Morgen is het zover. En ik stik nu al de moord van de schrik!
Ook maar wat vloeibaar eten halen, haha!

tvalt echt reuze mee hoor ik had er ook vanalles van gedacht. Maar door de verdoving voel je niks en daarna is het een beetje vervelend maar ook geen pijn. Ik heb de eerste keer een soepje en macaroni gegeten. Ging makkelijk! Het enigste wat vervelend is is dat je je mond niet zover open krijgt in het begin en je soort kramp in je kaak heb bij kauwen. Maar dit was allemaal in de avond bij mij alweer weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:38

brittje88 schreef:

Tuurlijk niet! Zolang het onder het tandvlees zit, kunnen er geen rare bacterien bij. Tevens is een tand lichaamseigen en die zal de tand niet aanvallen.

Mijn tandarts zegt: zolang ze onder het maaiveld zitten (dus niet zichtbaar zijn) doen wij er niets aan. Dat hoeft niet. Maar dat geldt alleen als ze netjes in de kaak staan. Bij scheef groei drukken ze tegen de kiezen aan en dan is het snijden Duivel

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:55

oh oke. Dus tis alleen als ze er half uit hangen weer wat geleerd Tong uitsteken Wou dat die van mij dan ook waren blijven zitten!
Onder zaten ze ook half eruit en scheef tegen me kiezen aan. Glukkig de eerste hoefte niet gesneden te worden. Maar me andere zit wat dieper hoop niet dat die volgende maand gesneden word

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:58

Ze kunnen ook onder je tandvlees als scheef zitten (bij een vriendin van mij liggen ze volledig op hun zij... blegh!) dan moeten ze er ook uit Tong uitsteken

Ik ben blij dat de rontgen liet zien dat ze perfect zaten Haha! en daar moeten ze ook blijven... Ik haaaaat de tandarts Clown

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:05

Welshcobfan schreef:
brittje88 schreef:

Tuurlijk niet! Zolang het onder het tandvlees zit, kunnen er geen rare bacterien bij. Tevens is een tand lichaamseigen en die zal de tand niet aanvallen.

Nee hoor, de mijne zijn geen van alle doorgekomen en zitten allen nog onder het tandvlees, maar er kunnen helaas wel degelijk bacteriën bij. Vandaar dat de linker ondertand er bij mij met spoed uit moest. En nu heb ik dus kans op een abces, door de ontsteking.
De rest moet er ook over 6 weken uit...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:10

Het is altijd mogelijk dat er iets bij kan komen, maar over het algemeen gebeurt er niets Lachen

De een is ook gevoeliger voor tandproblemen dan de ander Lachen
(bv slechter kwaliteit tandvlees, minder weerstand, medicatie etc)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:57

Hallo!

Zo moest vanochtend om kwart over 9 er zijn, en stond om 10 uur buiten. Wat een rot geluid zeg als die tand eruit word gehaald! Kreeg er gewoon de bibbers van Huilen van het lachen
Binnen 1 minuut was dat kreng er der uit Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:15

kheb chips gegeten nou komt het niet meer uit dat gat Rolleyes

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:15

haha, dat is niet zo slim!
Ik heb bijna niks gegeten, en er komt nog bloed uit dat gat Huilen van het lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:52

Ik moet dinsdag weer Lachen Heb er al een uit en nu de laatste. Vorige keer was het geen enkel probleem en nu verwacht ik ook geen problemen Lachen
Het doet iig totaal geen zeer Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:29

Iris_safarii schreef:
Ik heb bijna niks gegeten, en er komt nog bloed uit dat gat Huilen van het lachen

Whaha, Maar het was zo lekker Schijnheilig
Deed ik de eerste dagen ook niet maar nou was ik het zat. Had zo'n honger schuif nou gewoon alles naar binnen. Zat eerst ook helemaal moeilijk te doen door maar aan 1 kant te eten nou niet meer. Gister zat er een stuk walnoot in van ben&jerry ijs. Heb het eruit moeten halen met een pincet whaha. Tziet er nog wel bloederig uit dat gat maar volgens mij is het wel helemaal dicht.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:00

Heb jij geen spuitje meegekregen waarmee je dat gat kan reinigen? Ik moet na elke maaltijd (nou ja, maaltijd, ik kan nog steeds alleen maar vla eten Tong uitsteken ) dat gat spoelen zodat al het vuil eruit gespoeld wordt Lachen .

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:16

Rinske schreef:
Heb jij geen spuitje meegekregen waarmee je dat gat kan reinigen? Ik moet na elke maaltijd (nou ja, maaltijd, ik kan nog steeds alleen maar vla eten Tong uitsteken ) dat gat spoelen zodat al het vuil eruit gespoeld wordt Lachen .

nee helemaal niks. Enige wattie zei was paracetemol. Nou was die van mij ook niet ontstoken en het ziet er nu nog steeds goed uit.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:48

brittje88 schreef:
Iris_safarii schreef:

Whaha, Maar het was zo lekker Schijnheilig
Deed ik de eerste dagen ook niet maar nou was ik het zat. Had zo'n honger schuif nou gewoon alles naar binnen. Zat eerst ook helemaal moeilijk te doen door maar aan 1 kant te eten nou niet meer. Gister zat er een stuk walnoot in van ben&jerry ijs. Heb het eruit moeten halen met een pincet whaha. Tziet er nog wel bloederig uit dat gat maar volgens mij is het wel helemaal dicht.

Hebben ze het bij jou niet gehecht?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:16

_Veronique_ schreef:
Hebben ze het bij jou niet gehecht?

nee er was ook niks gesneden. Boven zattie al door maar vond hem vervelend dus die mocht er van mij ook uit en onder zattie half door. Hij pakte ze haalde ze eruit watje in me mond voor een uur en dat was het. Tis zo dicht gegaan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:23

Bij mij hebben ze ook niks gesneden, heb um gewoon bij de tandarts laten trekken maar ik heb wel 4 hechtingen..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:53

_Veronique_ schreef:
Bij mij hebben ze ook niks gesneden, heb um gewoon bij de tandarts laten trekken maar ik heb wel 4 hechtingen..

kwas bij de kaakchirurg. Die hebben zwaardere verdoving en heb al kaakproblemen dus het moest voorzichtig. weet niet waarom je hechtingen heb gehad dan. Het sluit vanzelf weer.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:14

Ik heb ook een hechting, maar bij mij hebben ze heel diep en veel moeten snijden, vandaar denk ik ook het spuitje Lachen .