nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke1208

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:11

* Meld zich ook weer eens *

Het ging héél lang goed en nu heb ik weer eczeem terug op mn oogleden en onder mn ogen Boos!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:20

Hey, ik heb ook heftig eczeem op en onder mijn ogen. Vervelend is dat he. Wat smeer jij er op? Ik smeer er hoormoonzalf op en probeer steeds af te bouwen volgend het schema van de dermatoloog, maar dat lukt niet zoals ik zou willen helaas.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:44

Hier ook een eczeem persoontje.. Mijn zoontje van (bijna) 6 maanden heeft het helaas ook, hier iemand nog tips? Wil met hem namelijk liever nog niet aan een hormooncrème beginnen..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 11:48

@ Anna-Jelly: Er is hier in dit topic ook een tijd een moeder aanwezig geweest waarvan haar kindje ook eczeem heeft. Misschien kan je een tiental pagina's terugzoeken? Kan het op het moment niet zo snel vinden Lachen Zij gebruikt volgens mij ook een ander zalfje in plaats van hormoonzalf. Misschien kan jij dit ook gaan gebruiken. Misschien weet iemand anders haar naam nog? Lara misschien? Bloos

Uierzalf heb ik ook een periode gebruikt, maar de werkzaamheid werd steeds minder en ben ik er, denk ik, immuun ofzo voor geworden Scheve mond Héél jammer!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:06

sandr0 schreef:
Balneum body lotion en badolie werken bij mijn dochtertje super! Zij heeft hele droge huid waardoor ze eczeem en veel jeuk krijgt. Voor haar was dit de juiste tip van de huisarts waardoor in ieder geval de jeuk een heel stuk minder is.

Knipoog Astu!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:28

Onze huisarts is op vakantie en ik heb zelf geen zalf meer...
Maar ik wil absoluut niet naar een andere arts Knipoog
Tot dat mijn eigen huisarts terug is, is de jeuk redelijk onder controle te houden met nestosyl, mn ogen zien er alleen niet uit Verward
Echt balen!! Het ging zo goed Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:23

Petulan schreef:
Knipoog Astu!

Thanx Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:45

Ja die ogen, maar ik weet ook wel hoe het komt. Gisteren bijvoorbeeld weer in de regen m'n pony gelongeerd, en dat in combinatie met die harde wind levert mij alweer uitslag op. Bij m'n ogen smeer ik nu Purol, het werkt alleen niet (meer) volgens mij.
Maar op dit moment zijn m'n ellebogen het ergst. Ik zit mezelf helemaal kapot te schuren maar ik kan er niet vanaf blijven. Het jeukt zóó. Verdrietig

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:47

Paula, heb je verder geen vette crème? In plaats van Purol? Hierdoor kan je de huid een beetje vet houden. Juist door de droge huid krijg je zoveel jeuk.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:17

Petulan schreef:
sandr0 schreef:
Balneum body lotion en badolie werken bij mijn dochtertje super! Zij heeft hele droge huid waardoor ze eczeem en veel jeuk krijgt. Voor haar was dit de juiste tip van de huisarts waardoor in ieder geval de jeuk een heel stuk minder is.

Dank, maar Balneum extra vettende badolie werkt hier minder goed dan Weleda badcreme, kan nog eens de bodylotion halen om die te proberen...
Maar voor zover hij het aangeeft heeft hij er niet echt jeuk van. Gelukkig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:11

Kimmm schreef:
Paula, heb je verder geen vette crème? In plaats van Purol? Hierdoor kan je de huid een beetje vet houden. Juist door de droge huid krijg je zoveel jeuk.

Tsja; ik heb nog babyolie staan. Maar ik heb het idee dat het weer 'nat' eczeem is, m'n huid is ook niet droog namelijk.
Rond m'n ogen is het al redelijk weggetrokken Go jij! Go jij! en ik had het idee dat ik ook minder jeuk had aan m'n ellebogen vandaag maar dat kan ook komen doordat ik de hele dag druk was.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:52

Ik heb sinds kort een creme bij de DA gekocht. Het heet Mentho 10. Deze werkt tot nu toe nog het beste, terwijl ik alle hormoonzalven die er te krijgen zijn al via de dermatoloog voorgeschreven heb gekregen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:18

Ik weet ook de oorzaak van mn oogleden, het wordt veroorzaakt door de bacterie die in mn ogen zit... Allebei mn ogen zijn behoorlijk ontstoken!
Nu zalf en druppels gekregen, zalf voor in en op mn ogen...
Zit antibiotica in en verder paraffine, vaseline en wolvet (chlooramfenicol)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:21

bij ging het ook een tijd goed, maar jammer genoeg komt het ook weer terug.. heb het egt op de rotste plekken zitten :@ maja t is niet anders.. ik smeer er zo weinig mogelijk op

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:46

Pfffffffff ik ben er ook weer of eigenlijk nog steeds! Mijn eczeem is wel zo ongeveer aan het afzakken. Heb er met periodes nog last van maar heb vreselijk last van zwemmerseczeem! Grrr! Had een creme vd dokter maar smeerde een hele tube op. Ging een nieuwe halen en de assistente zei dat er nu toch echt wel een verandering moest zijn. Wat dus nog niet was. Nu dus Lamisil Once gekocht. Moet nu echt binnen een aantal dagen verbetering optreden anders dus nog een x naar de dokter!

Pffffffffffff, wordt er dus niet goed van!!! Boos! Boos! Boos!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:45

Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie Lachen 2 weken mooi weer gehad Haha!
Heb ik duitsland overal gekeken voor dat product, kwam uiteindelijk bij een drogist en daar hadden ze wel veel meer van murnauers maar niet de creme, toen heb ik de bodylotion gekocht (en bad zout, voor als ik er een keer in de winter goed doorheen zit o.i.d Tong uitsteken )
De bodylotion leek redelijk te helpen, dus ik dacht van.. dan smeer ik het ook eens in m'n gezicht.. met als gevolg dat ik daar ineens weer veel last had van eczeem..
Misschien dat de creme toch beter had gewerkt, maar die kon ik nergens vinden? Scheve mond

Kimmm schreef:
Misschien weet iemand anders haar naam nog? Lara misschien? Bloos

Ik dacht dat 'Marleenusar' ook een kleine heeft met eczeemklachten en ook wel eens in dit topic was.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:13

Pfff ik zit nu in duitsland (op boerderij van mijn ouders passen) en ben mijn zalf vergeten en nu heb ik overal jeuk op mijn handen Huilen Heeeel vervelend..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:51

En we zijn ondertussen weer een stuk naar beneden gezakt *Geeft weer een schop omhoog.

Ben weer terug van vakantie én eczeemvrij. Mn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! Haha! @ Laar: Balen dat het juist voor jou niet werkt.. Ach gut Maar trouwens, het brandde bij mij ook de eerste paar keer. Iets rood. Daarna weggetrokken en eczeem meegenomen lijkt wel Lachen

Hoe gaat het verder met iedereen? Zomervakantie is bijna afgelopen en de zon heeft weinig geschenen, maar wie weet. Misschien is het minder? Hope so!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:31

Goedendag iedereen.
Ik ben danielle en ben via mijn topic in mens en welzijn op dit topic gewezen.
Ik dacht dat ik ringworm had of een tekenbeet had gehad die ik niet had gezien.
Want ik had ineens (ongeveer 4 a 6 weken geleden) een ronde vlek/kring op mijn been.
Middenvoor op mijn bovenbeen, hij jeukt af en toe is een beetje droog schilverig.

Nou ben ik vandaag naar de HA gegaan want het plekje was iets groter geworden.
De HA was op vakantie en de assistente heeft gekeken.
Ze zei dat het eczeem was en dat ik het goed vetig moest houden.
ik vind dat wel vreemd, ik heb nog nooit eczeem gehad.
Ik krijg het nu ineens op 23 jarige leeftijd en op z'n vreemde plek.
Ik doe er nu vaseline op, maar hebben jullie misschien nog tips?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:39

Ik heb het al vanaf mn geboorte, dus ik kan je niet vertellen of het vaker voorkomt vanaf die leeftijd. Het is wel bekend dat als je als kind eczeem hebt gehad, dat het in de pubertijd terug kan komen, door de sterke hormoonwisselingen. Maargoed, dat ben jij natuurlijk al voorbij Lachen

Bij een droge huid is het belangrijk om de huid regelmatig in te smeren met een vettende crème of vette zalf. Op die manier zal de huid zich verbeteren én zal voor een groot deel de jeuk afnemen. Gebruik zo goed als geen alcohol op de huid. Kan je wel goed tegen zeep? Vaak is dit namelijk ook een kwelgeest Lachen Het makkelijkst is om ongeparfumeerde producten te gebruiken - in jouw geval de geparfumeerde bodylotion enz vermijden.
Niet te lang en te warm douchen, hierdoor activeer je juist het eczeem en dat wil je juist vermijden.

Misschien dat je hier iets aan hebt! Sterkte!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:45

En trouwens, is het maar 1 plek op je gehele lichaam of heb je het ook ergens anders (gehad)? Kan je aangeven hoe groot de plek is?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:47

Hey bedankt kimmm.
Ja ik heb maar 1 plek! hij is ongeveer 3,5 cm lang en breed..
En heb nog nooit eerder eczeem gehad.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:50

Het zou inderdaad best weleens eczeem kunnen zijn, maar dat is lastig zien vanaf hier én ik ben geen HA. Probeer het in ieder geval goed vet te houden, liefst geen vaseline en kijk even aan wat het doet. Wanneer is de HA zelf weer terug van vakantie?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:52

ja.. das lastig he door een beeldschermpje. Knipoog

Maar iig bedankt voor de tips.
Ik ga het gewoon vettig houden en vermijd lotions enz.. (al gebruikte ik die toch maar heeeeeeeeel zelden.)
Ik pak wel die milde zeep die we nog ergens hebben staan voor bij het douchen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:59

mijn vriend heeft exceem, ik vind het niet zo erg.
maar daar bovenop heeft hij ook paardenallergie, wie kan me daarbij helpen Boos!