[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:07

mooi zo dat het zo goed gaat Ellen!

Ik kan je helaas niet helpen met de complicaties, want ik heb dit gelukkig zelf niet ervaren.

Wel even een ander vraagje, is het bij jullie ook zo dat de litteken van de drain veel feller is als de rest van het litteken?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:01

Ik heb dinsdag een afspraak in Arnhem bij kliniek Roosendael, met chirurg Van der Wei. Heb hele mooie foto's van hem gezien.. Heeft 1 van jullie ervaring met deze kliniek/chirurg?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:12

romatjuh schreef:
Ik heb dinsdag een afspraak in Arnhem bij kliniek Roosendael, met chirurg Van der Wei. Heb hele mooie foto's van hem gezien.. Heeft 1 van jullie ervaring met deze kliniek/chirurg?

Oh spannend zeg! Ik heb geen ervaring met de betreffende chirurg, maar veel succes.

Ellen, ik heb geen flapje. Zou je mij de foto's willen pmen? Lachen

Olle, het litteken van de drain is bij mij eigenlijk niet meer zichtbaar.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:20

Olle schreef:
mooi zo dat het zo goed gaat Ellen!

Ik kan je helaas niet helpen met de complicaties, want ik heb dit gelukkig zelf niet ervaren.

Wel even een ander vraagje, is het bij jullie ook zo dat de litteken van de drain veel feller is als de rest van het litteken?

Bij mijn buikwandcorrectie littekens zijn de draingaten inderdaad ook veel feller en groter!!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:58

Olle schreef:

Mijn operatie is 13 jaar geleden uitgevoerd en de littekens van de drains zijn het meest duidelijk bij mij

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:59

wat apart van die drains.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:16

Ja bij mij ook, die littekens waar de drains hebben gezeten. Maar ik wist dan vantevoren wel, dat die uiteindes van de littekens het lelijkste zouden worden.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:29

Hallo daar,
Ik zit ook al een tijdje stiekem te denken over een borstverkleinig ik ben dan wel stevig maar ik heb een cup E. Ik kan niet rennen en krijg soms ook last van mijn rug. het enige waar ik dan heeeeel erg tegen op zou zitten is de operatie zelf. ik weet het zelf ook nog niet goed

xx
Renate

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:14

Ik heb complicaties aan de littekens... hypertrofie. Ook niet medisch noodzakelijk om er wat aan te laten doen maar het ziet er gewoon niet uit. Bij mij zijn inspuitingen in het litteken die gedaan zijn en evt. toekomstige laserbehandeling gewoon vergoed.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:55

Henzz schreef:
Ja bij mij ook, die littekens waar de drains hebben gezeten. Maar ik wist dan vantevoren wel, dat die uiteindes van de littekens het lelijkste zouden worden.

Tja, de uiteinden van de littekens zijn idd niet zo mooi. Maar daar zat mijn drain ook niet in. Die zat een stukkie verderop, niet in de hechtingen. En dat is nog te zien als een minimaal wit streepje.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:41

Toch wel vreemd dat de littekens van de drains minder mooi zijn. Het maakt mij op zich niet zo heel veel uit, maar ik controleer nog regelmatig mijn littekens en smeer ze nog wel eens in. Dus toen viel het mij opeens op.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:26

Ik zit er ook nog steeds over te denken
Ik heb van bh-maat 65/70 F Lips are sealed
Vorig jaar mei ben ik al bij de huisarts geweest, die me een doorverwijsbrief heeft gegeven voor een platisch chirurg
Daar ben ik nu dus nog steeds niet geweest Bloos
Niet omdat ik het niet meer wil of durf, maar vooral vanwege de tijd erna
Ik ben te druk om thuis te blijven zitten! Clown
Maar goed, gisteren zag ik toevallig gewoon mooier op tv, waar dus ook een borstverkleining werd gedaan
Het zag er daarna zoveel mooier uit, dat ik nu toch maar eens een afspraak ga maken
Een afspraak kan altijd en dan zie ik wel...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 13:11

Hoi Amy. De tijd erna kan best heel kort zijn hoor. Ja Het ligt ook wel aan je eigen lijf. Bij mij heeft het watnger geduurd, omdat ik een complicatie heb gehad. Maar er staan in dit topic ook verhalen van meiden die na 3 weken alles alweer deden. Ga gewoon eens op gesprek als je er klaar voor bent. Daarna kan je altijd nog beslissen. Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:15

Hallo!
Vandaag in Arnhem bij kliniek Klein Roosendael geweest, en mag daar geopereerd worden! Word geopereerd door chirurg L.P. Van der Weij.. (Zijn website: www.beautiful.nl )
Een hele aardige man, en een super aardige assistente! Operatie zal waarschijnlijk in maart gaan plaats vinden als de verzekering het goed gaat keuren..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:29

Klinkt goed Romatjuh! Was het een prettig gesprek? Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:13

Ja best wel.. Een hele rustige man, en die assistente kwam in de wachtruimte al naar me toe enzo.. Helemaal geruststellen.. Echt heel fijn allemaal.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:21

Net een afspraak gemaakt met de kliniek, en word 5 februari al geopereerd.! Dat is gewoon al volgende weke maandag.. Echt zo snel.. Ben echt wel zenuwachtig nu! Mn moeder heeft gelijk mn pakjes sigaretten al afgenomen haha.. Nu ben ik er lekker van t voorjaar al vanaf! Ben echt zo blij.. Het is best wel snel geregeld allemaal in zo'n korte tijd. Midden December naar de dokter geweest, en in Februari al geopereerd worden.!

Heeft er iemand nog tips voor voor en na de operatie.? Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:28

Veel rust na je operatie.
Het is goed dat je bent gestopt met roken. Ze zeggen dat als je 3 weken voor en na je operatie rookt dat dan het gevoel in je tepels minder kan worden (een verhoogde kans erop)
Wel lekker dat het zo snel gaat, kan je van de zomer allemaal mooie bikini's aan Haha!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:35

Ja en als je door blijft roken kunnen ook de littekens lelijker worden.. Die gok ga ik echt niet nemen.. Assistente zei wel dat 1 sigaretje per dag niet uitmaakt.. Maar wil sowieso van die vieze verslaving af dus dit is iig een hele goede motivatie.! En idd van de zomer een mooi bikini uitzoeken haha.. Heb er echt zin in.! Allemaal leuke hempjes shoppen Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:49

nou het is helemaal geweldig hoor daarna shoppen! Tong uitsteken
in elk geval heel verstandig en gezond dat je meteen gaat stopppen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:45

Jaa.. die eerste nieuwe beha en bikini...!! Vingers aflikken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:46

Idd, veel rust, en luisteren naar je lichaam. Dat geeft vanzelf aan wat je kan. Ben je moe? Ga slapen. Doen je wonden zeer? Doe rustig aan. Doet het pijn als je iets tilt, al is het zo minimaal als een paar borden na de afwas ( Clown ), dan doe je teveel.
Heel erg veel succes!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:38

ik heb een operatie in november 2005 gehad, en ow had ik het maar eerder gedaan! zo tevreden! ik ben van een cup E/F naar een B/C gegaan. er is meer dan 1,5 kg in totaal weggenomen. 855 gram per borst!!!
nu ben ik pas 2x behandeld dmv laser techniek voor de littekens te laten verdwijnen en hier zie je duidelijk verschil van! nog 1 behandeling en je ziet er nauwelijks meer iets van!

bij deze mensen die nog twijfelen! DOEN! GEWOON DOEN! Maar zoek ajb een goede arts zijn zoveel prutsers (helaas).
Suc6!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:16

hoe gaat dat dan met gewicht? als je overgewicht hebt, moet je dan eerst nog afvallen? en hoeveel mag je dan ongeveer wegen bij een lengte van ongeveer 1.70

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:18

Je arts zal je waarschijnlijk wel zeggen dat je eerst af moet vallen ja. Ja Om te kijken hoeveel je borsten daar nog kleiner van worden, maar ook om de risico's van de operatie en op complicaties te verkleinen.
Wat jij mag wegen bij jouw lengte lijkt me afhankelijk van je lichaamsbouw.