Afvallen voor een auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:13

Suzanne F. schreef:
Maar dan ook de andere kant: als je klein bent en niet al te zwaar en je sport niet en je hebt een zittend beroep…. dan is je BMR gewoon heel laag. En dus moet je inname gewoon heel laag zijn. Wat je dan binnenkrijgt moet gezond en voedzaam zijn.
Maar 1400 calorieën is echt niet voor iedereen ongezond laag. Sterker nog, veel mensen eten gewoon veel te veel. Zoveel heb je helemaal niet nodig. Voeden en niet vullen.

Zo weinig bewegen is ook heel ongezond. Dat is ook een slechte gewoonte. Zitten is het nieuwe roken toch? ;)

En een gemiddeld persoon dat af moet vallen is niet heel klein en licht. En hoe meer je weegt hoe meer je verbrandt.

Daarbij is meer dan 2 kilo per maand afvallen sowieso iets wat afgeraden wordt op lange termijn.

Nogmaals: er zullen vast mensen zijn die 1400 kcal eten en weinig afvallen. Maar dat is niet een gemiddelde of iets wat iedereen moet doen. Net als 1900 kcal eten om af te vallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

MarlindeRooz schreef:
En een gemiddeld persoon dat af moet vallen is niet heel klein en licht. En hoe meer je weegt hoe meer je verbrandt.

Niet al te zwaar is iets anders dan licht.
Maar idd hoe zwaarder je bent hoe meer je verbrandt. Maar daar zit wel een valkuil want het betekent niet dat je dus ook maar meer kan eten. Als je wilt afvallen niet in ieder geval.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:

Niet al te zwaar is iets anders dan licht.
Maar idd hoe zwaarder je bent hoe meer je verbrandt. Maar daar zit wel een valkuil want het betekent niet dat je dus ook maar meer kan eten. Als je wilt afvallen niet in ieder geval.

Jawel?

Ik kan nu bijvoorbeeld 2200 kcal eten en afvallen. Maar als ik 15 kilo kwijt ben niet meer. Dan wordt het bijvoorbeeld 2000 kcal. Zo werkt het.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Mijn BMR wordt door mijn smartwatch rond de 1300 gezet.. Ben maar 1,59 en ook weer niet gigantisch zwaar. Dankzij lichamelijke klachten kan ik niet heel veel bewegen op een dag behalve dus 's ochtends even thuis wat sporten en/of naar stal gaan/even lopen met de hond. De calorie app zegt daarintegen dat ik iets meer dan 1400 moet eten per dag om gestaag af te vallen. Als ik daarbij sport heb ik aangegeven dat het getal omhoog mag meegaan.

1400 klinkt voor mij dus echt niet als een crash dieet en dit haal ik prima zonder honger als ik oplet en vooral niet 's avonds nog een stuk chocola of popcorn pak. 4x gourmetten deze vakantie of uit eten gaan helpt niet want dan haal ik het natuurlijk niet meer maar met normale dagen zit ik wel rond het streefdoel van de app. Meestal wel iets erboven, maar ik sport/beweeg er ook bij dus dan kan het prima naar 1800 gaan.

Ik ben expres ook lichte krachttraining aan het combineren met cardio zodat spieren hopelijk mijn BMR wat omhoog gaan halen. Dat zou wel schelen met afvallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:44

MarlindeRooz schreef:
Ik kan nu bijvoorbeeld 2200 kcal eten en afvallen. Maar als ik 15 kilo kwijt ben niet meer. Dan wordt het bijvoorbeeld 2000 kcal. Zo werkt het.

Om op gewicht te blijven kan ik toch echt maar weinig eten nu. Maar dat is prima. Dat is hoe het is. Daarom zijn zoveel mensen ook te zwaar. Die kunnen even afvallen en dan gaan ze weer terug in het oude patroon en dan komen ze aan.
Als ik 2000 calorieën ga eten dan ben ik binnen de kortste keren weer op mijn oude gewicht.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:48

MarlindeRooz schreef:
Says who: wetenschap. Als je een gezond metabolisme hebt (zoals de meerderheid van de mensen). En een gemiddelde lengte + overgewicht hebt. Is langdurig 1400 kcal eten ongezond.

BMR is wat je lichaam verbrandt als je de hele dag bewegingsloos op de bank ligt. Daar flink onder eten is sowieso onverstandig. Want je beweegt sowieso iets op een dag. :)

Wat jij eet op een dag moet je zelf weten. Maar ik wilde wel de disclaimer plaatsen voor meelezers en andere Bokkers. Dat 1400 niet standaard is, niet per direct gezond is en ook niet altijd nodig is om af te vallen. Net als dat niet iedereen met 1900 kcal flink afvalt (zoals ik).

Daarbij zijn er voor velen meer opties dan heel weinig eten, bijvoorbeeld je beweging opschroeven. Of een combinatie van beiden. :)

Welke wetenschap?? die van internet? Ik neem de wetenschap van de artsen en bewegingswetenschappers die daarvoor gestudeerd hebben en mij begeleid hebben toch echt gewoon serieus en laat me niet door een bokker vertellen dat zij het helemaal mis hebben.

Ik zeg nergens dat 1400 goed en verantwoord is voor iedereen. 1900 is ook niet goed en verantwoord voor iedereen maar ga ik ook geen disclaimers bij al jouw berichten gooien. Een BMR van 1600 is uitgaand van een heel normaal metabolisme bij mijn lengte/gewicht/leeftijd (en nee ik ben geen 100 jaar oid, maar ook geen 20-er meer). Dus jouw aannames kloppen gewoon niet. Er zijn zat mensen van rond de 1,65m, met deze BMR. Ik heb een trage verbranding, dus waarschijnlijk is die BMR van 1600 nog een overschatting van mijn daadwerkelijke BMR.

Afval principes en crashdieten worden wel berekend vanaf BMR, dus je basis energie behoefte bereken je vanaf je BMR als je niets bijzonders aan sporten doet. Ja je gebruikt meer als je niet de hele dag op bed ligt, maar als je wilt afvallen, dan wordt er voor een ideale kcal inname gerekend vanaf je BMR, met daarbovenop eventueel veel sporten als extra kcal. Maar niet gewoon dagelijkse handelingen zoals een zittend beroep en pak hem beet 7000 stappen op een dag als extra beweging tellen. Dan is zo'n 300 kcal onder je BMR gaan zitten heel gezond en heel verantwoord. Hoe lang je dat moet volhouden, is afhankelijk van hoeveel kilo je moet afvallen. Maar als je veel moet afvallen, om blijvend af te vallen gaat je BMR omlaag als je kiloos kwijt raakt en zul je dus of nog minder kcal moeten eten voor hetzelfde resultaat, of meer moeten gaan sporten. Maar ik had via de personal trainer een app die precies aangaf welke sport inspanning welke hoeveelheid kcal om extra te eten opleverde. Ik kan je vertellen, dat viel best tegen en kwam niet in de buurt van wat mijn fitbit en polar mij vertelden.

Maar ik weet niet wat je nou probeert te vertellen hoor Marlinderoos...het lijkt wel of jouw doel is mijn manier van afvallen maar proberen onderuit te halen, maar mijn manier is gestaafd door mensen met veel verstand ervan, zoals een cardioloog (ik heb een aangeboren hartafwijking dus sta onder toezicht en bespreek al dit soort zaken), een personal trainer, een glee coach, een huisarts. Niemand die dit onverantwoord of vreemd vindt. Lijkt wel of je het je persoonlijk aantrekt dat er mensen zijn die prima verantwoord af kunnen vallen op 1400 kcal. Als jij heel veel sport, een stuk langer bent, jonger bent en/of misschien ook zwaarder bent, dan is het heel logisch dat jij niet op 1400 kcal kunt functioneren. Maar voor mijn lengte/leeftijd/gewicht en beweging is het een heel normaal aantal kcal om verantwoord bij af te vallen. Hoeveel kcal je nodig hebt is per persoon verschillend, heb ik vanaf het begin af aan gezegd. Voor mij is dit het en ik wordt een beetje moe van dat jij maar de behoefte hebt mij daarover ter verantwoording te roepen dat het onverantwoord is. Volgens mij is dit een topic met allerlei soorten mensen, allerlei maten, allerlei leeftijden, allerlei bewegingspatronen en allerlei voorkeursmanieren van afvallen. Er zullen mensen zijn die het prima en verantwoord doen op jouw 1900 kcal, mensen die het prima en verantwoord doen op mijn 1400 kcal en alles daar tussenin, er bovenop of zelfs eronder. Ik waarschuw ook geen mensen voor jou methode, ondanks dat die voor mij desastreus zou zijn. Het verschilt per persoon, iedereen moet doen wat hem of haar past en volgens mij mag iedereen hier in dit topic aangeven wat voor hem/haar past. Het is voor iedereen een struggle, en volgens mij is het voor iedereen interessant om te lezen wat andere passen om te kijken of dat ook jou past. Jouw methode past mij niet, mijne past jou niet, laten we het daarop houden

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

MarlindeRooz schreef:
Ik weet dat het niet alleen discipline is. Maar het aanleren van nieuwe gewoontes vraagt veel discipline.

En sorry maar stoppen met roken is ook iets waarbij je brein enorm saboteert. Idem dito voor elke andere nieuwe gewoonte waar je geen zin in hebt. :+

Ja klopt, stoppen met roken wordt ook gesaboteerd door je brein omdat het een diep ingewortelde gewoonte is. Maar dat is een ander deel dan je hypothalamus, waar alleen de primaire levensbehoeften, zoals eten, slapen, ademen, je lijf op temperatuur houden etc is ondergebracht. Roken wordt niet van daaruit bestuurd, omdat roken niet noodzakelijk is om te overleven.

Alle andere onderdelen van je brein zijn programmeerbaar door langdurig andere gewoontes aan te nemen, maar je hypothalamus is dat niet, dat maakt duurzaam afvallen anders dan duurzaam afkicken van andere verslavingen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:23

oji schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja maar voor bijna niemand is 1400 kcal eten gezond.

Says who???

Mijn BMR is rond de 1600. Om normaal af te vallen ga je daar zo'n 300 kcal onder zitten, dus dan ben ik met mijn 1400/-200 kcal alles behalve aan het crashen, dan zit ik gewoon aan de gematigde kant van het kcal beperkt eten.
Crashen is als je meer dan 500 kcal onder je BMR gaat zitten, zit ik dus heel ver vanaf.

En een BMR van 1600 is helemaal niet uitzonderlijk voor iemand van mijn lengte en leeftijd hoor, als ik op mijn streefgewicht zit, is mijn BMR zelfs rond de 1400. En dan is mijn streven nog niet eens maatje 36 oid, gewoon maat 38-40.

Maar het scheelt ook heel erg hoe je je BMR berekent. Er zijn meerdere formules gangbaar, en dat kan zomaar dik 300 kcal schelen. En als ik zou moeten aanhouden wat mijn smartwatch als rustverbranding aangeeft, nou dan zouden de rapen gaar zijn en ik niet meer door de voordeur heen passen als ik daarvanuit ging, dan zou mijn BMR ruim boven de 2000 liggen. Geen idee hoe die horloges het berekenen, maar die houden je in mijn ogen wel een beetje voor de gek.

Ik ga dus maar uit van de berekening zoals die door mijn cardioloog en personal trainer gehanteerd wordt, dat lijkt mij de meest betrouwbare bron. En dan kom ik op een BMR van 1600, dan is 1400 kcal om af te vallen dus gewoon heel netjes en totaal niet iets waarvoor mensen gewaarschuwd moeten worden.
En ja als je veel gaat sporten, moet je dus meer kcal tot je nemen om daarvoor te compenseren. Maar goed, primair doe je afvallen met je eetpatroon aanpassen, sporten gaat pas echt meetellen als je echt behoorlijk veel sport. Toen ik wekelijks nog zo'n 30 km per week hardliep, mocht ik zo'n 2000 kcal per week meer eten, dus tel uit je winst. Maar goed, dat kan en mag ik nu niet, dus die 200-300 kcal per dag kan ik ook beter maar niet extra nemen.

Zo'n 30 jaar geleden, was een crashdieet, als je op 500-600 kcal per dag ging zitten (been there, done that maar dat zou ik echt niemand adviseren). WeightWatchers werd als gezond en verantwoord afvallen beschouwd en ging in die tijd uit van 1000 kcal per dag. En ja, tijden zijn veranderd, inzichten zijn beter geworden. Maar je kunt ook doorslaan in wat je crashen en onverantwoord gaat noemen.

Weer eens volledig met jou eens!
Spijtig al dat overdrijven tegenwoordig in wat men onverantwoord vind, en niet enkel qua afvallen, over de ganse samenleving is die lijn wel door te trekken.

We slaan door naar het andere uiterste helaas en om het bij afvallen te houden: het is vééééél makkelijker om te overschatten wat je allemaal mag wegvreten op een dag dan te onderschatten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:35

Ik denk dat je niet goed begrijpt wat ik schrijf. Mijn hele punt is dat we moeten opletten met het normaliseren van weinig eten. Het is ook bewezen dat heel snel afvallen zorgt voor aankomen. Ik heb juist het gevoel dat jij je aangevallen voelt omdat ik de disclaimer mee wil geven dat 1400 kcal niet voor iedereen gezond is. Dat jij 1400 kcal wil en gaat eten dat is prima en als je zoveel kennis om je heen hebt dan moet je daarop leunen.

Maar laten we niet doen alsof half Nederland te dik is omdat ze allemaal meer dan 1400 kcal eten. Er zijn al genoeg vrouwen en meiden met een verstoord lichaamsbeeld en een slechte relatie met eten.

En Little_Gif, weer? Je hebt niet eerder in dit topic gepost? :+

Little_Gift

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

Laten we ook vooral niet doen alsof half Nederland doodgaat aan crash diëten terwijl meer dan 2/3e van de bevolking gewoon obesitas is. :+

En weer ja inderdaad, daarom niet in dit topic alleen maar over heel bokt vind ik oji eigenlijk altijd heel waardevolle en van kennis getuigende posts hebben.
Valt me altijd op. Vandaar "weer" dus! :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:54

Waar het mij om gaat is dat jij je geroepen voelt mensen te moeten waarschuwen voor dat ze mijn voorbeeld niet moeten volgen omdat voor jou 1400 kcal dus veel te weinig is, terwijl hetzelfde geldt voor jouw eigen kcal inname van 1900. Die zou voor mij desastreus zijn en ook voor een groot deel van de mensen hier. Net zoals ik niet sta voor de gehele populatie in dit topic, sta jij dat ook niet. Ik voel mij ook niet geroepen om bij alle posts van jou of anderen een disclaimer te geven dat dat niet voor iedereen geldt.

Om af te vallen moet je "te" weinig eten. Ik denk dat een veel groter probleem nog is dat teveel eten te veel genormaliseerd is, nog los van verkeerd eten (veel kant en klaar maaltijden).

En nee ik beweer nergens dat heel nederland te dik is omdat ze meer dan 1400 kcal eten. Sowieso hoeven mensen die niet te dik zijn meestal niet naar de 1400 kcal, ik ook niet als ik op mijn streef ben, dan kan ik rustig daar 200-300 kcal boven gaan zitten bij normale beweging.

Roepen dat 1400 crashen en onverantwoord is en daarvoor willen waarschuwen, is gewoon gebrek aan kennis. Het is per persoon, per situatie verschillend, net zoals jouw 1900 voor velen die moeten afvallen onverantwoord zou zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:58

Ik denk dat de conclusie is dat de hoeveelheid die we kunnen eten als we willen afvallen per persoon verschillend is.

Klein, groot, veel beweging, weinig beweging... alles maakt verschil.

Er is niet 1 goede manier.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:00

Precies!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:01

oji schreef:
Waar het mij om gaat is dat jij je geroepen voelt mensen te moeten waarschuwen voor dat ze mijn voorbeeld niet moeten volgen omdat voor jou 1400 kcal dus veel te weinig is, terwijl hetzelfde geldt voor jouw eigen kcal inname van 1900. Die zou voor mij desastreus zijn en ook voor een groot deel van de mensen hier. Net zoals ik niet sta voor de gehele populatie in dit topic, sta jij dat ook niet. Ik voel mij ook niet geroepen om bij alle posts van jou of anderen een disclaimer te geven dat dat niet voor iedereen geldt.

Om af te vallen moet je "te" weinig eten. Ik denk dat een veel groter probleem nog is dat teveel eten te veel genormaliseerd is, nog los van verkeerd eten (veel kant en klaar maaltijden).

En nee ik beweer nergens dat heel nederland te dik is omdat ze meer dan 1400 kcal eten. Sowieso hoeven mensen die niet te dik zijn meestal niet naar de 1400 kcal, ik ook niet als ik op mijn streef ben, dan kan ik rustig daar 200-300 kcal boven gaan zitten bij normale beweging.

Roepen dat 1400 crashen en onverantwoord is en daarvoor willen waarschuwen, is gewoon gebrek aan kennis. Het is per persoon, per situatie verschillend, net zoals jouw 1900 voor velen die moeten afvallen onverantwoord zou zijn.

Ja dat is precies wat ik zeg. Dat er nuance nodig is als er getallen genoemd worden. En als jij geen disclaimer wil geven als je getallen noemt dan is dat oké. Maar als ik dat wel wil doen dan mag dat ook.

Ik zeg ook JUIST dat mijn kcal behoefte ook niet typerend is voor iedereen (ik ben bijvoorbeeld heel lang en actief). Dus jouw punt dat ik ook niet representatief ben dat is juist het punt dat ik maakte. :))

Mensen worden snel op het verkeerde been gezet. Ik ben bijvoorbeeld door bepaalde medicatie zonder enige moeite 15-20 kilo afgevallen. Leuke bijwerking. Oh en roken hielp ook! Als ik neerzet: “ik ben door middel y 20 kilo afgevallen zonder moeite. Was een bijwerking”. Dan is dat ook niet handig. Ook omdat die medicatie rotzooi is als je het niet nodig hebt. Maar mensen denken: ik wil die medicatie ook want dan val ik af. Daarom ben ik soms wat voorzichtig met “afvaltips” op het internet zetten waarin dingen benoemd worden die heel persoonsgebonden zijn zonder dat erbij te zetten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:28

EmptyWords schreef:
Ik denk dat de conclusie is dat de hoeveelheid die we kunnen eten als we willen afvallen per persoon verschillend is.

Klein, groot, veel beweging, weinig beweging... alles maakt verschil.

Er is niet 1 goede manier.

Mee eens.
Daarbij heeft niet iedereen dezelfde stofwisseling, laat staan bij ziektes of medicatie.

Laat iedereen het op zijn eigen manier doen. Je merkt vanzelf wel of het past.
Leren luisteren naar je lichaam is al een belangrijke eerste stap.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

Ik heb juist altijd geleerd dat je nooit onder je bmr mag gaan zitten, juist omdat je dan orgaanfalen in de hand werkt. Je bmr is de basis die je lichaam nodig heeft. Oji is alleen jouw bmr uitgerekend of hoe hebben ze dat gezegd? Ik heb even gezocht op Scolar, maar dit is te weinig mijn vakgebied om goede wetenschappelijke bronnen te vinden. Ik merk wel dat het je erg raakt, dus ik wil er niet te lang over doorgaan. Het heeft voor mij ook jaren geduurd voordat ik mezelf realiseerde waar ik goed aan doe.

LG, ik wil je meegeven dat je toon niet zo passend is in dit topic.

Verder interessante discussie waar ik me niet al te veel in meng, hoewel ik het wel eens ben met MR. In bijna alle afvaltopics op Bokt (ik heb er veel gelezen haha) wordt er af en toe best weinig gegeten en ik heb het idee dat er weinig bewustzijn is van de schadelijkheid daarvan.

Selina, ah ja ik snap je probleem! Van wat voor dingen hou je wel en wat niet?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:21

Het raakt mij niet hoor. Ik wil er alleen voor waken dat mensen verkeerde informatie geven en dan zeggen dat 1400 kcal crashen is terwijl dat voor mensen met een lengte van rond de 165-170 totaal niet het geval is. Dan is 1400 gewoon de hoeveelheid calorie-inname om normaal (circa 0.5kg per week) af te vallen als je niet overdreven sport.
En met 1400 kcal kun je best veel eten hoor, als je maar de juiste dingen eet en niet van alles uit potjes en pakjes of toegevoegde snelle suikers. Daar hoef je geen honger mee te leiden, als het past bij je lengte en bewegingspatroon.

Ik ben niet zo van de informatie van internet halen of zelf gaan rommelen. Daar staat zoveel verschillende informatie. Wat volgens de ene goed is is voor de ander uit den boze etc. Dus ik heb het door een personal trainer laten berekenen en heb dat toen overlegd met mijn cardioloog en de begeleider van het gli traject waar ik toen aan heb meegedaan. Die vonden het allebei een prima schema waar ik mij ook prima bij voelde en bij kon sporten. Nu sport ik op dit moment weinig tot niet, maar heb gewoon dat schema er weer bij gepakt juist omdat ik weet dat dat zo makkelijk is vol te houden voor mij. Dat het weer uit de hand is gelopen heeft te maken met extreme stress waardoor ik echt ongeremd ben gaan lopen snaaien om maar aan de ellende te ontsnappen.

Ik heb overigens in het verleden wel aan crashen gedaan, dus ik weet dondersgoed wat het is en dat dat absoluut roofbouw plegen is op jezelf. Ik zou niemand aan raden te gaan crashen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:34

Kimmie25501 schreef:

Hoezo? Kun je dat onderbouwen/verduidelijken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

Little_Gift schreef:
Kimmie25501 schreef:

Hoezo? Kun je dat onderbouwen/verduidelijken?

Je spoort mensen aan tot een crash dieet 'want daar gaan ze niet dood van. :+', inclusief die smiley.

Terwijl een crash dieet ook kan doorslaan naar een eetstoornis bijvoorbeeld. Zeer ongepast dus.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:40

KimD schreef:
Je spoort mensen aan tot een crash dieet 'want daar gaan ze niet dood van. :+', inclusief die smiley.

Terwijl een crash dieet ook kan doorslaan naar een eetstoornis bijvoorbeeld. Zeer ongepast dus.

Dat doe ik helemaal niet.

Dat was een eerder sarcastisch weerwoord, vandaar die smiley, als een reactie op iemand die beweerde dat er vaker te weinig (vaker aan crash diëten gedaan werd) gegeten werd terwijl er nochtans alsmaar meer obesitas in opmars is.

Je legt me woorden in de mond die ik niet scheef alleen omdat jij ze verkeerd interpreteert.

En als ik me goed herinner, vroeg ik Kimmie om haar conclusie te verduidelijken.
Kijk maar in je eigen quote, die was niet aan jou gericht :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:49

Little_Gift schreef:
KimD schreef:

Dat doe ik helemaal niet.

Dat was een eerder sarcastisch weerwoord, vandaar die smiley, als een reactie op iemand die beweerde dat er vaker te weinig (vaker aan crash diëten gedaan werd) gegeten werd terwijl er nochtans alsmaar meer obesitas in opmars is.

Je legt me woorden in de mond die ik niet scheef alleen omdat jij ze verkeerd interpreteert.

En als ik me goed herinner, vroeg ik Kimmie om haar conclusie te verduidelijken.
Kijk maar in je eigen quote, die was niet aan jou gericht :o

Het is een vrij forum, ik mag dus ook vrij op je reactie reageren. Je maakt je onderschrift in ieder geval erg lastig op deze manier.

Ik leg je geen woorden in de mond, dit is hoe ik je post lees en opvat. Maargoed, aangezien je duidelijk maakt alleen een reactie wenst te ontvangen van Kimmie, zal dit het laatste zijn wat ik erover zeg. Ik TEM wel gewoon dan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:59

KimD schreef:
Het is een vrij forum, ik mag dus ook vrij op je reactie reageren. Je maakt je onderschrift in ieder geval erg lastig op deze manier.

Ik leg je geen woorden in de mond, dit is hoe ik je post lees en opvat. Maargoed, aangezien je duidelijk maakt alleen een reactie wenst te ontvangen van Kimmie, zal dit het laatste zijn wat ik erover zeg. Ik TEM wel gewoon dan.

Niet nodig persoonlijk te worden en vrij laag om een onderschrift over een beperking te gaan misbruiken.

Deze keer ligt het echter aan hoe jij mijn post leest en opvat want dat was niet wat ik schreef en dat maakte de context van mijn post prima duidelijk.

Edit: quote toegevoegd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:07

Little_Gift schreef:
KimD schreef:

Niet nodig persoonlijk te worden en vrij laag om een onderschrift over een beperking te gaan misbruiken.

Deze keer ligt het echter aan hoe jij mijn post leest en opvat want dat was niet wat ik schreef en dat maakte de context van mijn post prima duidelijk.

Edit: quote toegevoegd.

Dat is dan jouw interpretatie.

Ik probeer jouw berichten altijd extra objectief en met je onderschrift in gedachte te lezen maar dat is niet altijd even makkelijk in discutabele interacties.

Maargoed, mijn eigen alweer verbroken maar dit wilde ik even ophelderen. Ik ga verder hier geen woorden aan vuil maken in een verder heel fijn topic.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

KimD schreef:
Dat is dan jouw interpretatie.

Ik probeer jouw berichten altijd extra objectief en met je onderschrift in gedachte te lezen maar dat is niet altijd even makkelijk in discutabele interacties.

Wat ontzettend lief van je zeg!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Celebi schreef:
Oh lekker!

De calorieën in een McDonalds menu vond ik ook schrikbarend, maar goed dat is niet gek. En als ik nu eens een colaatje drink probeer ik zero te halen ondanks dat ik die echt veel minder lekker vindt. Scheelt heel veel calorieën. :')

Probeer eens van verschillende merken de zero en de light varianten. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit of ik a merk of huismerk en light of regular of zero drink, qua smaak dan. Maar ik pak nu echt wel standaard de zero, en sommige huismerken hebben dan wel een betere smaak dan sommige a merken, en van sommige frisdranken merk je echt helemaal geen verschil, dat is wel fijn.
Aan de andere kant, als jij eens in de week een echte cola drinkt omdat je dat lekker vindt en je calculeert hem vooraf in dat je dan extra beweegt of wat anders laat staan, dat is echt niets om je voor te schamen. Beter jezelf iets gunnen wat ingepland is dan jezelf ontzeggen en vervolgens bingen, waar ik dus heel erg neiging toe heb, en waarom diëten gewoon echt niet lukt.

Hier het jaar uitgegaan met een gewicht schommelend tussen de 97,5 en 98, net hoe ik geslapen heb. Is niet veel maar tot ergens in november bleef ik op de 101 hangen, dus blij dat er iets af is. Blijven proberen dat het doorzet, maar met die donkere dagen zit ik al zo laag in energie, en vorige week had ik continue zin in vettig eten, dan is het echt pittig.