Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:32

Mooie verhalen over de te grote kleding. Dat is uiteindelijk waar het om gaat hè? Niet zo zeer het getal op de weegschaal dat soms ons zo kan f*cken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:38

Hier vandaag weer een positief begin van de dag op de weegschaal :D het werk loont. Althans, werk. Vooral letten op voeding en geen gekke dingen doen...

Gisteren was iemand op zoek naar mij, maar die kon niet op mijn naam komen. Die omschreef mij als die kleine slanke dame, met dat lange donkere haar :P Score *\o/*

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:24

Kijk dat zijn fijne complimenten!

Ik kan morgen het ziekenhuis gaan bellen dat ik voldoende afgevallen ben *\o/*

Je ziet toch wel goed verschil met een jaar geleden :o
Afbeelding

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:27

Wow, Eefsel, wat een verschil! Wat geweldig goed gedaan *\o/*
Daar kan je heel trots op zijn!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:13

Netjes en succes met jouw weg naar het ziekenhuis @Eefsel! +:)+ hopelijk gauw goed nieuws van jullie kant! <3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:48

Zo dat is wel een heel verschil, je ziet er goed uit! :D

Ik heb op het moment even het idee dat ik meer ben afgevallen dan dat de weegschaal zegt. Iemand had op de sportschool een filmpje gemaakt en ik schrok even hoeveel slanker ik al ben. Het beeld matcht alleen niet helemaal met de weegschaal, maar dit komt wellicht ook omdat ongeveer 4 keer per week naar de sportschool ga en ook meer spiermassa heb.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:59

Petrichor schreef:
Zo dat is wel een heel verschil, je ziet er goed uit! :D

Ik heb op het moment even het idee dat ik meer ben afgevallen dan dat de weegschaal zegt. Iemand had op de sportschool een filmpje gemaakt en ik schrok even hoeveel slanker ik al ben. Het beeld matcht alleen niet helemaal met de weegschaal, maar dit komt wellicht ook omdat ongeveer 4 keer per week naar de sportschool ga en ook meer spiermassa heb.

Daar kan het heel goed door komen. Als je iets preciezer wil 'wegen' kun je ook je omtrekken meten. Dan zie je vaak dat je gewicht wel gelijk blijft, maar dat je wel smaller wordt. Dan weet je zeker dat het door extra spiermassa komt :j !

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:12

Ik ga morgen eens even de buik, heupen en benen op meten en dan volgende week weer. Ik ben benieuwd! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 23:30

Wat fijn Eefsel! Je kan het verschil echt goed zien. Heel veel succes met het vervolg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:43

Wat stom van mij, nu heb ik nog steeds niks opgemeten dus geen idee of mijn omvang al minder is. :+ Mijn weegschaal blijft een beetje hangen, maar mijn eerste doel is behaalt: onder een bepaald gewicht komen. Ik was vanmorgen 2 ons verwijderd van mijn 2e doel namelijk: 5 kilo afvallen. :)

Morgen ga ik uiteten om de verjaardag van mijn vriend en mij te vieren, wij nodigen familie dan elk jaar uit voor een etentje. Heel gezellig, maar stiekem zie ik er wel een beetje tegen op. Ik weet gewoon dat ik dinsdag minstens een halve kilo gewicht meer heb. Maar goed het is niet anders, ik ga het netjes houden en keihard genieten om er vervolgens weer heel hard tegen aan te gaan! :)

Hoe gaat het bij jullie?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:56

Dinsdag het wegen overslaan en woensdag wegen! En vergeet niet lekker te genieten van het diner. Zo zonde als je je schuldig voelt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:03

Eet smakelijk alvast vanavond @Petrichor.

Hier gaat het wel goed, maar de weegschaal heeft nog niet echt zin om daarin mee te gaan :') we zetten dus gewoon maar door en hopen dat de weegschaal vanzelf volgt...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 10:26

Ik weeg amper, ben wel lekker in beweging. Moet ook ongesteld worden dus dan ben ik sowieso meer aan het snaaien en zwaarder in gewicht. Wel zie ik dat mijn buik veranderd.

NB: een halve kilo méér wegen houdt in dat je ruim 3500 kcal méér hebt gegeten. Dat zijn dus ongeveer 6 zakken paprika lays max van 100 gram.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:37

Winged, het klopt sec wel wat je zegt, maar je gewicht kan natuurlijk ook fluctueren omdat je bijvoorbeeld meer koolhydraten eet op een dag. Koolhydraten binden vocht aan zich, dus vaak ben je dan een dag later wel iets zwaarder, maar niet omdat je écht bent aangekomen. Hetzelfde geldt als je meer zout eet. Vaak houdt je lichaam dan meer vocht vast, om het zout in je lichaam te verdunnen. Je ziet dus meer eten of minder gezond eten dus soms zeker wel terug een dag later op de weegschaal.
Maar wat je zegt is waar, om echt een halve kilo aan te komen moet je inderdaad vreselijk veel eten, vast meer dan Petrichor van plan is :') !

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:08

Musli: ja rot ding die weegschaal! :')

Ik snap inderdaad dat het niet echt aankomen is maar eigenlijk meer maagvulling. Je drinkt op zo'n avond met gemak 4 glazen drinken weg wat al gewicht is. Wij gaan sushi eten dus dat valt ook vaak wat zwaarder. En soja is natuurlijk zout dus dan hou je ook nog weer vocht vast. :P Ik zal morgen even updaten hoeveel ik precies zwaarder ben haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:09

Klopt ook wat je zegt, ik bedoelde eigenlijk 'halve kilo aankomen'. Uiteraard zijn er nog veel meer factoren (spieren zijn bijv ook zwaarder dan vet).

Het is ook de reden waarom ik liever 1 maal per maand weeg. Of elke maandag/week op een vast tijdstip. En daarbij in het achterhoofd houdende dat ook de cyclus een grote invloed kan hebben.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:49

Ik was het bijna vergeten, maar ik was dus 0.6 kilo zwaarder mijn vriend was 0.6 kilo lichter. :+

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:58

Ik vind 0,6 nog best netjes, is er waarschijnlijk ook zo weer af omdat het vooral vocht zal zijn door toch met koolhydraten dan normaal, meer zout etc.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:12

Ik hoop het, word sowieso wel tijd dat er wat af gaat ik blijf al 10 dagen hangen op het zelfde gewicht. Zou wel komen omdat ik vaak sport.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 07:48

Na eindeloos stilgestaan te hebben, werd ik vanmorgen verrast 75,9! Dus eindelijk de 75 en nu in totaal 8,5 kwijt. Tegelijkertijd weet ik dat ik niet heel veel waarde moet hechten aan het getal, maar het is toch leuk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:43

Wat goed Ceetje :D

Petrichor: soms heb je even een periode dat er niks gebeurt. Blijf wel volhouden, want uiteindelijk komt het wel.

Hier nog 2 kilo tot mijn doelgewicht. Nu hoefde ik niet heel veel in totaal (6 kilo) en die laatste twee gaan vast en zeker nog even duren. Maar ik zit inmiddels wel in het ritme. En ik probeer de sinterklaaslekkernijen te weerstaan, heb alleen inmiddels wel 3 chocoladeletters gekregen -O- (en vriend wilde de zijne ook nog eens bij mij droppen :+ Hoef er geen 5! :+)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 20:17

Na 11 maanden ben ik ook aan het “hangen” moest meer gaan eten omdat ik te snel ging. Gelijk afgestraft door de weegschaal. In twee weken maar 150 gram lichter.
Fysio vind het prima, ik niet. 150 gram kan al het verschil zijn van een keer naar de wc of juist niet. Wel weer terug naar het oude eetschema, ik moet dus nog ruim een kg eraf voor ik mijn doorverwijzing krijg voor de rugoperatie. Schiet niet op zo.
Zolang ik die operatie niet heb zit ik vast aan de injecties dexametason tegen zwelling en pijn. Maar de bijwerkingen zijn niet goed voor het afvallen. Hoge bloedsuiker en altijd honger.

December maand werkt ook niet mee al heb ik geen pepernoot of marsepeinen aangeraakt. Chocolade vind ik niet zo lekker, dus dat is geen probleem.
Met Kerst gaan we gourmetten en zorg ik voor genoeg gezonde dingen op tafel. Maar kerst zonder kerstbrood, banket en kerstkransjes…

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:24

Wat goed Ceetje! :D

Winged: 2 kilo is te overzien, komt vast helemaal goed!

Ik heb ook 0.0 sinterklaas lekkers gehad dit jaar, niet 1 pepernoot schuimpje of wat dan ook. :+

Het eerste slechte wat weer komt is uiteten met kerst en daarna natuurlijk oliebollen met oud en nieuw. Maar ik wil het wel een beetje netjes houden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:00

Petrichor schreef:
Het eerste slechte wat weer komt is uiteten met kerst en daarna natuurlijk oliebollen met oud en nieuw. Maar ik wil het wel een beetje netjes houden.

Slechte = waar ik heerlijk van ga genieten, omdat ik dan bewust kies voor iets dat ik anders niet eet.
Zo! Mijn punt. ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:49

Yes doel 2 behaald, -5! *\o/*

Jullie nog kilootjes kwijt? :D