Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:46

Lekker Thami, dat helpt wel vaak idd. Hopelijk heb je lekker geslapen.

Hier niets gedaan qua fietsen deze week, wou eigenlijk woensdag nog even wat doen, maar heb prio gegeven aan thee drinken met een zieke vriendin.

Na de lunch pakken we de spullen bij elkaar, MTB's mee en op naar Noordwijk voor 3 nachten ff een andere omgeving en uitwaaien. En daar natuurlijk nog even lekker fietsen (met mega veel wind :P )

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:10

Afbeelding

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar op Thessaloniki kun je op de fiets prima de toerist uithangen 8-)
Wielrennen doen ze hier niet aan (zou ik ook niet aanraden), maar dit is in zo’n drukke stad prima te doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:17

Dat is geen verkeerde plek om de fietstourist uit te hangen! Fijne vakantie.

Hier ook de toerist aan het uithangen, maar dan in eigen land. Vandaag mtb routes Noordwijk en Noordwijkerhout gefietst en daarna door de duinen terug;
Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:50

Nog een fietstoerist hier! Weekje in de Elsass. Perfecte locatie, we kunnen hier kiezen tussen relatief vlak door de wijngaarden richting de Rijn, of klimmen richting de Vogezen. Vandaag voor het eerste gekozen, en ging prima!
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:10

Heerlijk hoor , de toerist uithangen ; Padoertje , Marlies en Thami .
Niks mis mee , mooie plaatjes .

Ik had zaterdag "dag van de atleet" vanuit mijn coaching .
We waren uitgenodigd , voor een hapje en een drankje , wat super geregeld was .
Vooral leuk de andere te leren kennen , al was lang niet iedereen er .
En we kregen nog eens een mooie trui ook <3

Afbeelding

Zoek het verschil bij deze foto .

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:12

Wij zijn weer op de weg terug vanuit de Elsass. Echt een aanrader dat gebied! Het is heerlijk glooiend fietsen tussen de wijngaarden, en als je meer uitdaging zoekt fiets je zo de Vogezen in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:25

Zo dan , de week is omgevlogen Thani .
Mooi hoor ! Qua weer ook nog geluk gehad ?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:31

Qua weer was het wel herfstig! Vandaag zou het eigenlijk mooi zijn, werd ook wel warm. Maar begin van de dag en in de bergen was het toch mistig en koud in de afdaling.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:37

Thami dat ziet er goed uit! Zijn de wegen daar een beetje goed voor de smalle bandjes?

Lekkere trui T2T! Leuk dat ze zoiets organiseren.

Wij dachten gisteren nog een mooie nazomertocht te maken, maar over 60 km geen zon gezien helaas. Veel wind, maar niet koud gelukkig. Had ook slechte benen na 4 dagen in Thessaloniki te hebben gewandeld. Iedere dag zo’n 30.000 stappen en daar was mijn knie het niet echt mee eens. Lichter verzet en blijven smeren die gewrichten :')

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:46

Ah padoertje dat zijn ook serieuze stappen, 30.000 per dag! Komt vast snel weer goed en idd lekker soepeltjes fietsen kan vast geen kwaad.
Asfalt was wisselend, maar ik pak ook rustig stukjes gravel mee met de racefiets, dus slecht asfalt valt mij niet eens op. Tweede afdaling vandaag was dan weer heel mooi nieuw asfalt, extra genieten!

Wel grappig, toen ik laatst met Time een rondje was, had ze ook wel wat aan te merken op het Duitse wegdek :o
Ik vind autoluw veel belangrijker, dus selecteer daar mijn rondjes op :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:59

Thami schreef:
Wel grappig, toen ik laatst met Time een rondje was, had ze ook wel wat aan te merken op het Duitse wegdek :o

:j Ja , en dan zegt de gemeente hier dat Kreis Kleve , Fahrrad freundlich is -O-

Dat zullen ambtenaren bedacht hebben die zelf niet op de fiets onderweg zijn , en/of voor een stoplicht
staan met de fiets . :+
Maar hey , België is een concurrent van Duitsland als het om slechte wegen gaat :=

Lekker Padoertje 30000 stappen *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:05

Padoertje dat zijn serieuze stappen. Jammer van het gebrek aan zon, maar wel lekkere afstand.

Slechte wegen valt mij ook niet echt op. Maar ik rijdt ook bijna alleen met de gravelbike op de weg, dus dan voelt het minder slecht dan op de racefiets denk ik.

Vandaag of morgen nog mensen aan het fietsen?

Hier gisteren kleine 50km op de gravelbike, heerlijk weertje, lekker in kort kort.

Morgen Hellendoornse Bossentocht op de mtb. Zin aan!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:37

Wow, allemaal mooie foto's en fiets verhalen weer.

@Marlies, heel veel plezier met de fietstocht.

Zelf heb ik nog niet zoveel zin om te fietsen voor de fun.
Eigenlijk zou ik weer een langere afstand moeten rijden voor de 27ste. Maar ik denk dat ik zoals gewoonlijk weer rond 200km ga rijden zonder training op afstand. (Dat is echt een slechte gewoonte, maar heb er gelukkig zelden last van)

En ik heb met mijn velomobiel wel echt last van slecht wegdek. Heb ook 4 keer 20 inch wielen(wel met vering) eronder. Ook de open ligger(de gewone 'race' ligfiets)heeft dunne banden en last van slechter wegdek. Merk ik vooral in snelheid wel. En met de velomobiel de herrie omdat ik in een soort klankkast zit.

Toch heb ik wel zin in de jubileum meeting. Veel mensen die ik alleen met dit soort dingen zie en dan gezellig weer bij praten. Ook heb ik wel wat vragen aan één van de eigenaren van één van de zaken.
Ze staan er met alle grote ligfietsbedrijven/fabrikanten. En staan ook van de GoLo daar die een soort vrachtfietscamper heeft als prototype. Daar heb ik echt interesse in om zo op vakantie te kunnen. Geen tentje meer hoeven opzetten en nat inpakken.

Nog een weekje wachten, maar zoals hierboven gezegd. De tijd gaat snel.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:16

Leuk vooruitzicht Gothic, met zulke afstanden vind ik het weer wel een belangrijke factor. Maar denk met een ligfiets minder last van slecht weer!

Ik was voor het eerst weer echt met mijn club mee Touren, met 10 dames ;)
Was gezellig en bijna thuis zat ik op 95km dus heb de 100 volgemaakt *\%/*
Voelt weer als een mijlpaal na mijn operatie, erg fijn! Ik fiets nu nog op gympen naar wil volgende week eens kijken of ik weer in mijn fietsschoenen pas, steeds een stapje verder.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:48

Gothico dat zijn wel leuke plannen. Even niet lekker in je vel qua fietsen?

Thami netjes. Fijn dat het goed gaat. Hopelijk kan je de fietsschoenen weer aan, is toch fijner dan gympen.

Hier 55km vandaag op de mtb. Dus dikke prima. Lekker gefietst, gezellig ook, dus niets om over te klagen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:41

@Marlies, Ik ben voornamelijk heel moe, mede omdat er heel veel vervelende dingen zijn gebeurd en nog gebeuren. (De gezondheid in de familie) Fietsen is dan iets wat niet echt in mijn hoofd zit om echt voor de lol te doen. Muziek maken doe ik ook niet echt nu.

Maar dit jubileumfeest is dan uiteraard wel heel leuk om naartoe te fietsen. En heb daar wel zin in. Ik hoop vanaf Amerongen bij wat ligfietsers aan te sluiten, of ze achterop rijden.

@Thami, wat mooi zeg. 100km is dan wel weer een mooie om vol te maken als je er dan toch bijna bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 18:06

Helaas is de fiets niet doorgegaan... ik had al geen telefoontje gehad, dus zelf maar even gebeld. Helaas is de fiets toch te groot. Fietsenmaker had alles nog even nagemeten en hij was bang dat het niet ging passen.

Maar goed nieuws is dat er volgende week waarschijnlijk nog een binnenkomt die beter aan gaat sluiten. Dus we wachten nog even af....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:51

Zo lady,s , ik ben weer thuis hoor .
Mijn verslag van het weekend volgt vandaag .Ben nog bezig met foto,s uitsorteren etc .
Maar de medaille is iig binnen *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:07

Gothico, dat is niet fijn. Hopelijk kalmeert het prive allemaal wat meer en krijg je weer wat energie voor je hobbies.
Fijn dat je uitkijkt iig naar het jubileumfeest!

T2T wat goed! Lekker landen thuis, we zien het verslag wel verschijnen.

Zaterdag staat hier Mountainbike Mania in Hellendoorn op het programma. In het donker, met allemaal gekkigheid (door de sportclub, kroeg ed). Zin aan!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:13

Time2Tri schreef:
Zo lady,s , ik ben weer thuis hoor .
Mijn verslag van het weekend volgt vandaag .Ben nog bezig met foto,s uitsorteren etc .
Maar de medaille is iig binnen *\o/*

Wat ben je ook een topper! Ben benieuwd naar het verhaal!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:29

Zo dan , wat een weekend .
We vlogen vrijdag middag met een half uur vertraging naar Pula .
We hadden een auto gehuurd voor de laatste 60 km naar Porec .
Aangekomen op het vliegtuig hadden we een te kleine auto waar niet eens 1 fietskoffer inpaste . -O-
Een hee gedoe , uiteindelijk via een ander verhuurbedrijf een Renault Kadjar mee gekregen .
Rond 22:30 waren we in het hotel .
De volgende ochtend eerst de fietsen weer in elkaar gezet , en met de auto naar de expo gegaan voor de startnummers etc , en de welkom brunch .
Terug naar het hotel , nummers etc op fiets en helm plakken en met de wissel tassen naar de bike check in . Het regende , maar de volgende dag beloofde mooi te worden .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:42

We lagen al lekker op tijd in bed , de start was de volgende dag om 08:00 uur .
Toch wel even buik kriebelen , die verdwenen toen ik in het startvak stond .Tot kort voor de start is altijd wel een speciaal moment :j
Ik ben geen snelle zwemmer , dus ga altijd in het startvak van 45-50 min .
De tijd gaat toch pas lopen als je over de mat loopt .
Met maar drie keer open water zwemmen dit jaar ben ik zeer tevreden over het zwemmen .
Het water was fantastisch, 20 graden , heel helder en zout . En je merkte daardoor ook het drijfvermogen.
Ik had vrijwel meteen de rust , kon ritme houden .
Heb zelfs een paar andere atleten ingehaald . Alleen tegen de zonsopgang in zwemmen bemoeilijkte het zien van de boeien . Met maar 30 meter teveel gezwommen kwam ik na 53 min uit het water .
Snel ben ik niet , maar heb heel ontspannen gezwommen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:47

Wat een prachtige foto's maar dat kiezelstrand lijkt me echt niet fijn...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:52

Uit het water T1 in , mijn wetsuit altijd een heel gedoe ha ha .
Het parcours had wat keerpunten en hoogtemeters.
En er zat een klim in ( niet stijl ) maar die heel lang gerekt ging . Over zo,n 15 km .
Die zat in de eerste helft van het parcours , wat er voor zorgde dat ik te hoog in mijn hartslag zat . En mijn race voeding niet lekker viel . Ik was wat misselijk , en lichtjes duizelig . Ben gestopt, overwogen helemaal te stoppen . Met een jurylid gepraat die zei dat de klim nog 2 km ging . Daarna ging het berg af . Besloten door te gaan , en daarna ging het ook beter . Heb mijn vizier op mijn helm geplakt en kreeg dus zo ook meer ventilatie .
Was wel gaaf , ze hadden deels de snelweg dichtgegooid , en reden door de tolweg poortjes .
Mijn snelheid lag gemiddeld 26,1 en max 50.1 km per uur .
Na 3 uur en 27 min stapte ik van de fiets richting T2 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:53

IMAY1990 schreef:
Wat een prachtige foto's maar dat kiezelstrand lijkt me echt niet fijn...

Nee klopt , dat was het ook niet .
Ze hadden gelukkig wel matten liggen . Dat maakte het iets minder erg .