Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:01

Wij hebben het geluk dat ons bed heel erg hoog is en alles is gelijkvloers dus dat is heel erg fijn rondom de bevalling.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:01

Na 4 uur alweer naar huis? :wow: Hier in België blijft je 3 nachten in het ziekenhuis na een gewone bevalling en 5 nachten na een keizersnede.

Kraamzorg moet je zelf regelen en is niet verplicht in België. Ik heb het wel aangevraagd, dus de vroedvrouw komt dan de eerste 2 dagen geloof ik, en dan op dag 7. Meer kan altijd indien nodig :)
Kraamhulp is ook zelf aan te vragen als je dit wilt. Dit zijn dan zorgkundigen die langskomen, staat geen maximum op qua uren. Zij helpen dan ivm baby en huishoudelijke taken.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:22

Ja als je normale bevalling hebt en de placenta komt er goed af moet je idd naar huis en wordt je daar verder ondersteund door kraamzorg en je verloskundige.
Na keizersnede moet je ook na 2 dagen naar huis dacht ik. Heeft ook zijn voordelen, je herstelt schijnbaar beter thuis in je eigen omgeving: https://www.catharinaziekenhuis.nl/snel ... iekenhuis/

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:50

Lien, klinkt als een heerlijke vakantie! En tot 38 weken doorwerken, stoer hoor!

Wat balen van je vakantie Farjen! En lastig qua BH's. Zou ik ook ingewikkeld vinden. Plakkertjes gebruiken? En fijn dat je coronavrij bent ondertussen :) Nu hopelijk vooral genieten.

Ons bed staat idd ook op klossen. Geen po, vorige keer wilde ik toch vooral staand plassen of ik hees mezelf al naar beneden. Maar verplicht drie dagen in het ziekenhuis blijven :wow: Dat lijkt mij dan weer veel. Grappig die verschillen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:03

Ik wist niet dat België en Nederland zo'n groot verschil was qua opname-tijd.

Hier net terug van de consultatie bij de gynaecoloog. Ons meisje is weer goedgekeurd, enkel liep ze op de meeste metingen 2 weken voor. Ik zit op het randje van de groeicurve, dus goed opvolgen nu. Maar als het op dit tempo blijft verder gaan, wilt ze dat ik al op 37/38 weken beval omdat anders het kindje te groot gaat zijn.
Verder ligt ze niet meer in stuit *\o/* en ligt ze eigenlijk al perfect om te bevallen, hopelijk draait ze nu niet meer :D
Over die pijnlijke/gevoelloze plek: volgens de gyn is dat omdat mijn buik al erg groot is en dat de spieren al onder veel druk staan. Er valt niet zoveel aan te doen, na de bevalling zal het beter zijn. Ik moet ook opletten dat ik mijn buikspieren niet gebruik, want de kans op een spierscheur is groot

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:10

Altijd fijn een goede controles. En succes met buikspieren niet gebruiken. Fijn als de baby er straks uit is.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:33

Ik heb nog niet alles bij gelezen, maar de 3d echo was leuk!
Erg bijzonder om te zien, baby ging zelfs even lachen <3

Hier een resultaatje;
Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:40

Wat schattig Suus, ben heel benieuwd of het zometeen ook echt lijkt!

Wat fijn dat alles goed was farjen, en dat het niet meer in stuit ligt ook. Kun je toch nog zelf bevallen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:55

redbutton schreef:
Wat schattig Suus, ben heel benieuwd of het zometeen ook echt lijkt!

Wat fijn dat alles goed was farjen, en dat het niet meer in stuit ligt ook. Kun je toch nog zelf bevallen

Haha ja indd! Al zou hij natuurlijk in de komende weken nog wel veranderen, maar het mondje is wel echt evenbeeld van mij ,. Heeft ie toch iets van moeders :j

Heb gisteren de vk maar even aan haar jas getrokken, was met Hemelvaart over de markt geweest en behoorlijk pijn op mn schaambot gehad, dag erna ook nog , daarna werd het beter.
Maar toen begon ik de baby stukken minder te voelen...
Wat tips gekregen wat ik zou kunnen proberen om beweging te krijgen ... En als ik het echt niet zou vertrouwen dan mocht ik langs komen.
Zou het even in de gaten houden...

Baby maakt vandaag alles weer goed,. Voel hem weer heel veel! Haha

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:10

O jeej alweer even niet gepost door de drukte van het afstuderen.

Leuk om de verschillen qua verlof en Nederland België te lezen! Ik ben er ondertussen wel uit dat ik probeer door te werken tot 4 weken mits het lukt.

nicole_floor en redbutton gefeliciteerd met de nieuwe auto's!

Lien_ fijn dat je het lekker had in Italië en lopen nog wilde!

Farjen we gaan naar Griekenland! Heerlijk, heb er nu al zin in! Kousen leken mij inderdaad wel een goed plan, even als stoelen met wat meer ruimte en de mogelijkheid om wat te bewegen.

Wat vervelend dat je geen bh's meer kunt verdragen?! Is een nippelcover en/of boobtape geen optie? Fijn dat je meisje wel goed groeit. Een fysiotherapeut gericht op zwangerschap kan hele goede tips geven om te voorkomen dat je je rechte buikspieren gebruikt.

Suus_toes wat een prachtige 3D plaatsjes! Die staat hier ook nog gepland, krijg er helemaal zin in!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:30

Loop je wel op schema met afstuderen tijger?

Ik heb hier weer een drukke week op het werk, gaat eigenlijk best goed maar vrees dat ik morgenavond klaar ben en het iets teveel is. Gelukkig volgende week erg rustig dus kan ik compenseren.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 06:27

Suus-Toes, leuk zo'n echo! Ik ben jaloers, nog steeds heb ik geen enkele mooie echo foto van ons meisje :+

Redbutton, inderdaad zelf bevallen lijkt me toch fijner dan een keizersnede!
Let goed op jezelf hé, ik denk tijdens drukke periodes ooh van van "oh het lukt allemaal nog" maar dan lig ik s'avonds toch op de bank dat het toch niet zo slim was allemaal :')

Tijger, oh heerlijk Griekenland! De pijn aan mijn ribben is de laatste dagen weer wat dragelijker zodat ik toch een BH aankan op het werk :+ Lukt het concentreren voor het studeren nog?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:08

Wat een leuke plaatjes Suus_toes! En dat voelen is ingewikkeld hé? Gelukkig later duidelijker.

Tijger, succes met studeren nog.

Redbutton, herkenbaar. Mijn laatste weken werken lag ik uitgeteld op de bank na werk. Maar klinkt alsof je bewust kiest kiest waar je je energie in stopt. Lekker dat komende week rustiger wordt.

En fijn dat een bh weer kan Farjen!

Hier een rustige week. Gisteren de vluchttas grotendeels gepakt. Kraamverbandin huis gehaald :Y) . Wordt het wel echt van. Morgen de liggingsecho. Maandagavond bewoog de baby heel veel en sindsdien het idee dat ie is ingedaald. Ben benieuwd of het waar is.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:01

Redbutton ik zie dat het al eerder gezegd is maar let goed op jezelf! Als iets teveel is niet doen hoor. fijn dat je volgende week een rustigere week hebt. Studeren ligt enigszins op schema. Ik wil eind juni mijn diploma halen dus als ik geen onvoldoendes haal zou dat net haalbaar zijn.

Farjen wat fijn dat je je BH weer aan kunt op het werk, dat lijkt me toch wat prettiger voelen. Concentreren is soms wat lastig maar dan bedenk ik maar dat het na de bevalling nog lastiger is dus hoe eerder klaar hoe beter.
Wat jammer dat je nog geen mooie echo hebt, staan er nog echo's gepland?

Fenn lekker dat je vluchttas klaar staat. Ik snap wel dat dat het allemaal heel echt maakt. Spannend morgen met de liggingsecho.

Ik had gisteren een controle bij de verloskundige. Alles was weer prima en in orde. Binnenkort wel de befaamde suikertest... zie er wel tegenop. Hebben meer mensen hier die gehad en hoe ging het?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:04

Fenn, succes morgen met de echo! En spannend, het komt dichtbij nu :)

Tijger, ik heb een paar weken geleden de suikertest gehad. Hier in Belgie bij mijn gyn, was het thuis ontbijten en dan een uur later het drankje drinken. En dan een uur later weer een bloedafname bij de gynaecoloog. Test viel mij heel goed mee, enkel kreeg ik een dipje en was ik opeens supermoe. Ik kon bijna slapen in de wachtzaal maar eens we terug buiten waren, was dat over. Verder ook geen last van gehad die dag :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:19

Ik heb hem gehad. Heel vies vond ik het drankje niet. Ik werd wel misselijk ma een uur, maar met wat rustig liggen op een bank prima te doen. Erna wel een suikerdip maar het viel me heel erg mee. Zag er tegenop en dat was niet nodig.

En Dankjulliewel voor de zorgen, doseren gaat steeds beter. wilde deze week al wat klanten goed afsluiten en weet dat ik volgende week een buffer heb dus die gebruik ik dan ook.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:09

Hopelijk red het precies Tijger! Mooi plan. En succes met de suikertest. Ik heb het uiteindelijk niet hoeven doen, maar komt vast goed.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:05

Redbutton fijn dat het doseren beter gaat. Ik snap heel goed dat je alles wilt afronden en fijn dat je daar ook nog een buffer voor hebt.

Goed te horen dat het zo meevalt. Ik laat het maar over me heen komen. Mij. Opleiding is krappe sokken maar het zou super fijn zijn als het haalbaar is. Nu even doorbijten en dan straks hopelijk er vanaf!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:38

Vanochtend de liggingsecho gehad en helaas blijkt de baby in stuitligging te liggen. Op gevoel dachten zowel ik als de verloskundige dat ie was ingedaald, dus het is wel even schrikken. Gelukkig niet volledig ingedaald en volgende week gaan ze proberen te draaien. Ik moet nog wel even denken hoe ik goed afleiding ga zoeken. Anders blijf ik er mee bezig.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:00

Wat vervelend Fenn, ook best spannend het draaien. Hopelijk lukt het wel.
Ik hoop dat je wat afleiding vind dit weekend, zijn weer een hoop onverwachte dingen om over na te denken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:06

Pfoe ik ben een slechte poster in dit topic. Zal proberen wat meer up to date te blijven :')

Suus: Heel bijzonder zo’n 3D echo.
En wat een opluchting dan hè, als ze de dag daarna weer beweegt zoals je gewent bent.

Tijger: succes met de suikertest binnenkort.

Fenn: Dat is even iets wat je niet vanuit gaat. Probeer je te richten op het feit dat er nog steeds kans bestaat dat de baby nog zelf draait en anders dat het draaien succesvol lukt.

Vanmiddag kleurtesters voor de babykamer gehaald. Zo leuk!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:03

Leuk annepardoes, welke kleuren denk je aan?

En het kan zeker nog goedkomen, sowieso als de baby draait of gedraaid wordt en anders zijn er ook goede opties. Wat dat betreft erg blij dat ze het nu zien en dat er zulke goede geboortezorg is.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:23

Nu het allemaal wat dichterbij komt, heb ik het lijstje nog eens opgezocht :)
Is dit dan de recentste versie? Want alle pagina's doorspitten is niet te doen :o

Citaat:
Citaat:
- Yipee: uitgerekend 11/05/2024 jongen
- DemDeempel: uitgerekend 06/06/2024, meisje
- MerelV: Uitgerekend 10/6/2024, jongen
- Fenn: uitgerekend 12/6/2024 onbekend
-nicole_floor: uitgerekend 18/6/2024 jongen
- Happyjoyce: uitgerekend 24/06/2024, jongen
- Nadia: uitgerekend 24/06/24, nog niet bekend.
- xRiiannex: uitgerekend 30/06/2024, jongen
- Lien_: uitgerekend 05/07/2024, onbekend
- Kabayo: uitgerekend 08/07/2024 , meisje
-__PrinCes: uitgerekend 08/07/2024, meisje
- Daydream21: uitgerekend 10/07/2024, meisje
- Farjen: uitgerekend 23/7/2024, meisje
- Nymphe: uitgerekend 24/7/2024, geen idee
- Redbutton: uitgerekend 25/7/2024, meisje
-suus_toes: uitgerekend 30/7/2024 , jongen
- Mischa: uitgerekend 02/08/2024
- Dimphyl: uitgerekend 03/08/2024, nog onbekend
- Annepaardoes: uitgerekend 04/08/2024, nog onbekend
- Nijnthju: uitgerekend 11/08/2024
- Britt_Sisi: uitgerekend 21/08/2024, jongen
- Tova: uitgerekend 23/08/2024, nog onbekend
- Jasz: uitgerekend 24/08/2024, nog onbekend
- Tijger: uitgerekend 17/9/2024
- Shani_1984: uitgerekend 19/9/2024
- sweetgirl1: uitgerekend 22/10/2024

Redbutton, fijn dat het is meegevallen! Hopelijk een goede uitslag :)

Tijger, succes nog met de opleiding!

Fenn, oh balen. Ik duim mee dat de baby toch beslist om te draaien van zichzelf! je hebt ook van die bepaalde bewegingen/houdingen die je kan doen om de baby te stimuleren om te draaien. (iets van met je handen op de grond en benen op de bank en dan wiebelen ofzoiets :') )

Annepaardoes, succes met het schilderen!

Hoe slapen jullie nog? Hier is het rampzalig, 5, 6 uurtjes maar steeds, eergisteren was ik zelfs al wakker om 3u en dan moest ik nog een hele dag gaan werken dus om 7u s'ochtend vertrokken naar het werk. Na het werk moest ik naar het ziekenhuis voor de laatste prenatale infosessies en waren we om 22u30 pas thuis. Ik was echt gebroken en de dag erna was ik alweer wakker om 5u :roll: :O Gelukkig moest ik gisteren maar een halve dag werken, dus heb ik in de namiddag even op de bank kunnen slapen. Maar vanochtend alweer wakker om 5u..

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:19

Fenn schreef:

En het kan zeker nog goedkomen, sowieso als de baby draait of gedraaid wordt en anders zijn er ook goede opties. Wat dat betreft erg blij dat ze het nu zien en dat er zulke goede geboortezorg is.

Een collega van mij heeft 3x (bewust voor gekozen) een stuitbevalling gehad zonder problemen. Waren wel geen grote babys. Maar is wel weer een lastige keuze

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:27

redbutton schreef:
Fenn schreef:

Een collega van mij heeft 3x (bewust voor gekozen) een stuitbevalling gehad zonder problemen. Waren wel geen grote babys. Maar is wel weer een lastige keuze

Nicht van mijn vriend heeft ook bewust gekozen voor een stuit bevalling. En dat is niet helemaal goed gegaan, zij moest daardoor nog wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Veel bloed verloren enzo.

Ik hoop voor je dat die nog draait Fenn!

Farjen wat naar dat je zo slecht slaapt, ik heb hier gelukkig nog geen last van. Slaap inmiddels wel met een voedingskussen.

Ik heb gisteren ook mijn liggingsecho gehad. Alles was goed, hij was ook al een stuk ingedaald en de baby zit kwa groei ongeveer precies op het gemiddelde. Ze verwachten dat die bij 40 weken ongeveer 3800 gram weegt. Eigenlijk hoop ik dat die eerder komt, want ben er inmiddels al wel klaar mee. :')