wat een prachtige foto's komen hier elke keer voorbij zeg. Mag ik me hier ook melden? Afgelopen woensdag heb ik technisch gezien niet echt gewandeld maar toch meer dan genoeg gelopen. Ik ging met een groepje medestudenten veldwerk doen op de Slikken van Flakkee. Normaal gaat dat te voet. Maar hier mocht niet gewandeld worden vanwege de heckrunderen.
En dat betekent dat wij op safari mochten met de boswachter.
's ochtends Meerijden in de laadbak van de pick-up
Dan het zompige veld in om monsters te nemen van de bodem en het grondwater in de hoop te achterhalen waarom de vegetatie telkens wordt overwoekerd door kruipwilgstruweel.
Het is zwaar werk. maar met dit uitzicht...
En dan terugrijden in de avondzon.
je zou je bijna in spanje wanen.
En dan de grootste stier die vond dat het mooi geweest was.
SNEEEEUWW . Kan me wel voorstellen dat jij het na verloop van tijd beu bent, maar ik vind het leuk
Eelmo
Geplaatst: 18-11-22 17:16
Welkom Axel! Wat studeer je? Je foto's geven mij bijna heimwee naar mijn eigen veldwerk uitstapjes.
Thanks voor de tip SusanH!
Noordje heeft sneeuw Hier schijnt het dit weekend ook te kunnen gaan sneeuwen, het zal mij benieuwen.
Het is hier de hele dag al zowaar droog en zonnig. Vanmiddag een kort rondje met Speurneus gewandeld door losloopgebied hier in de buurt. Geen foto's dit keer, maar het zonnetje heeft me wel echt even goed gedaan.
gaucho
Geplaatst: 18-11-22 17:25
Gaaf Axel en welkom
En sneeuw bij Noordje
Hier onderweg naar de Eifel even gewandeld bij de Oleftalsperre, onverwacht lekker veel zon.
Oooh sneeuw!! Krijg meteen kerstliedjes in mijn hoofd
Welkom Axel. Ik wilde ook al vragen welke studie je doet
Hardlopen in de regen, knap
En Hilary jouw knollie ziet er altijd zo relaxed uit
Lizard niet gewandeld begreep ik? Ik mis je vrijdagfoto‘s
Gaucho oh dat vind ik altijd zo‘n mooie plek! En al helemaal in de herfst en met gouden zonlicht Genieten!!
axel_1997
Geplaatst: 18-11-22 17:32
Eelmo schreef:
Welkom Axel! Wat studeer je? Je foto's geven mij bijna heimwee naar mijn eigen veldwerk uitstapjes.
Ik studeer Tuin&landschapsinrichting. Dit uitstapje hoort bij de minor ecohydrologie die georganiseerd is door bos&natuurbeheer en land&watermanagement.
Axel wart en gave foto's. Ook je bodemonderzoek klinkt zeer interessant. Studeer je Wageningen hogeschool?
Gaucho wouw hele andere felle kleuren opeens in dit topic. Mooi hoor. Daarom hou ik zo van dit topic, de foto's zijn zo verschillend.
MarlindeRooz
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 18:35
Heerlijk Gaucho die zon!
Hier weer bij t leesten wezen wandelen. Jozi was heeeeel druk omdat we gisteren niet echt goed uit zijn geweest. Dat zie je wel aan de full speed foto’s haha.
axel_1997
Geplaatst: 18-11-22 18:37
@ Pien Nee in Velp. Hogeschool Van Hall Larenstein.
En Hilary jouw knollie ziet er altijd zo relaxed uit
Over het algemeen is hij dat ook, maar we kwamen op de terugweg een - oh horror of horrors - robotgrasmaaier tegen. Alle relaxed was gelijk kwijt Meestal als hij iets spannend vindt, laat hij zich goed helpen door mij, maar robotgrasmaaiers leveren zoveel kortsluiting op dat ik hem niet zo goed meer kan bereiken. Deze maaier was nieuw, dus dat levert dan nog extra stress op. Een andere zijn we al vaker langsgekomen (inclusief uitgebreid samen bestuderen wat zo’n ding voor rare patronen maakt) en dat ging steeds beter. Als we er 50-100 meter voorbij zijn, is hij ook snel weer rustig, gelukkig. Uiteindelijk liepen we 7,5 km vandaag; hij moet nog een beetje opbouwen na pauze.
Gaucho, dat ziet er leuk uit! Mooi herfstig
Bij Noordje is het licht winters Het ziet er wel mooi uit zo, maar ehh, hou maar daar
Axel, wat een leuk veldwerk op deze manier Ik heb ooit een module Agrarisch natuurbeheer & natuurbeheer door dieren gedaan, ook met de boswachter op stap. Mega interessant altijd. Ook een jaar of 10 geleden paarden geteld in de Oostvaardersplassen. Met een busje door het gebied, want lopend zou dat echt niet te doen zijn geweest. Het gebied is te uitgestrekt en die paarden kunnen harder dan wij
Mooie foto's allemaal vandaag, iedereen het droog gehouden? Ik zie zelfs al sneeuw. Welkom Axel.
pien_2010
Geplaatst: 18-11-22 20:47
Leuk HIlary op stap met je paard.
Leuk MarlindeRooz, en Jozi licht vanavond weer voor pampus.
Noordje ook erg mooi wederom!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 18-11-22 22:46
O Hilary ik zei het eerder al maar het is precies de pony van onze dochter zo van achteren. Niet de beste foto van Branco, maar hier staat hij helemaal op:
In de zomer heeft hij een heel ander kleurtje:
Leuk die foto's van dat veldonderzoek en welkom!
Noordje al sneeuw
gaucho wat een hoop blad nog aan de bomen daar!
Marlinderooz hondje weer lekker uitgelaten.
Ik moest vanmiddag werken en vanochtend niet gewandeld, maar getraind. Coco trekt gekke bekken tijdens het wachten