Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:57

mriek1990 schreef:
Ballard_L schreef:
Bizar dat ze het blijkbaar zo druk hebben!

Hele andere vraag. Aangezien we op een paardenforum zitten ben ik wel benieuwd hoe lang jullie blijven paardrijden. Zo lang als het kan of stoppen jullie al eerder vanwege andere redenen? Ik merk zelf dat ik nu geen energie heb om te rijden, ben al een week niet bij mijn paard geweest, maar ik hoop over een paar weken wel weer genoeg energie te hebben om ritjes te gaan maken

Ik heb gereden tot week 14/15 denk ik? Toen moést ik helaas stoppen van de verloskundige omdat mijn bloeddruk naar beneden ging. Ze vond het dan te gevaarlijk worden met kans om eraf te vallen.
Heel jammer, maar ga wel nog regelmatig naar de manege toe om te kijken en paardjes te knuffelen. Helemaal zonder paarden kan ik echt niet! :D

Ah wat jammer! Maar opzich wel verstandig, je zou maar niet goed worden en er dan af vallen! Wel fijn dat je af en toe nog even vitamine paard op kunt snuiven :)

DromenLies

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:41

Ja bij de vorige twee keer was ik ook ontzettend beroerd maar bij nr1 was er een ICSItraject aan vooraf gegaan en bij nr 2 was ik nog geen 4,5 maand geleden bevallen van nr 1 (grootste WTFmoment in mijn leven tot zover ). Wat een beetje tricky is, is dat de persoon aan wie ik normaal gesproken met gesloten ogen mn beesten aan toevertrouw ook zwanger is en een maandje op mij voorloopt dus die ga ik nu niet nog meer beesten in de maag splitsen. Daarbij heb ik nog de ilusie dat ik eind jan wel ff de regio kan gaan rijden .

Lekker knuffelen is opzich ook heel fijn toch? Als ik mn beesten straks dan toch echt heb overgedragen, ga ik ook nog zeker meerdere keren per week naar mn meiden toe. Ben er echt helemaal mee vergroeid en ook met het naar stal gaan ritueel… ik vrees ook dat ik anders nog vastgroei aan de bank LOL.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:38

Vivian gefeliciteerd! Oh die echo! Ik vond t zelf erg leuk om het verschil te zien tussen 8 weken en 11 weken. Laat staan bij jou straks! Gaat zo snel dan

Dromenlies ooo gefeliciteerd, wat vervelend dat je zo ziek bent! Hoop wordt het gauw beter.

Hier ging het wel goed. Alleen afgelopen twee dagen toch minder. Weer erg misselijk en gister avond alles er uit gespuugd voordat ik ging slapen, maar het luchtte wel enorm op. Ben ook weer meer aan t doen. Dus denk dat mijn lichaam daar ook weer aan moet wennen.

Ik heb niet meer gereden aangezien ik echt zo beroerd was. Ik had een bijrijdpaardje maar die ga ik afzeggen helaas, hoe moeilijk io dat ook vind. Onze eigen paarden staan bij m’n schoonouders en die gaan dan toch even voor. En thuis moeten we ook genoeg te doen.

Ik hoop dat als ik straks ben bevallen en alles goed gaat, ik terug mag komen bii ze en dan op de vrije dag van mijn man kan gaan rijden.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 00:25

HappyBuddha schreef:
Ik wil me hier dan toch ook graag melden nu er meerdere “pril” zwanger zijn.
Ik zit nu op 5+3.

Ik heb op het begin bloedverlies gehad (niet perse veel maar wel dagelijks) waardoor ik bij 4+6 al een echo heb gehad, hierop konden ze nog weinig zien maar het zag er normaal uit voor een krappe 5 weken. Bij 6 weken heb ik weer een echo om te checken. Ik vind het wel mega spannend allemaal en merk dat ik hierdoor ook nog niet echt kan genieten van het zwanger zijn helaas.

Ik heb dinsdag nog een echo gehad. Helaas was er nog geen kloppend hartje te zien maar is het vruchtje wel goed gegroeid in een week tijd. Het lijkt er dus goed uit te zien! Wel denken ze dat ik nog iets minder ver ben, maar dat is lastig om nu al te zien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 07:18

HappyBuddha schreef:
HappyBuddha schreef:
Ik wil me hier dan toch ook graag melden nu er meerdere “pril” zwanger zijn.
Ik zit nu op 5+3.

Ik heb op het begin bloedverlies gehad (niet perse veel maar wel dagelijks) waardoor ik bij 4+6 al een echo heb gehad, hierop konden ze nog weinig zien maar het zag er normaal uit voor een krappe 5 weken. Bij 6 weken heb ik weer een echo om te checken. Ik vind het wel mega spannend allemaal en merk dat ik hierdoor ook nog niet echt kan genieten van het zwanger zijn helaas.

Ik heb dinsdag nog een echo gehad. Helaas was er nog geen kloppend hartje te zien maar is het vruchtje wel goed gegroeid in een week tijd. Het lijkt er dus goed uit te zien! Wel denken ze dat ik nog iets minder ver ben, maar dat is lastig om nu al te zien.

Fijn dat er toch positieve verandering te zien is!! Wanneer moet je weer terug komen?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:56

Dromenlies, wow dat snap ik dat dat een wtf momentje was zo snel na de 1e! Zou wel mooi zijn als je de regio nog kan rijden. Knuffelen met de paarden is ook zeker fijn. En van kijken naar de les leer je gelukkig ook altijd wel wat :o Heerlijk dat je nog wel naar de paarden gaat. Moet ook gewoon kunnen toch.

Ballard_L ja was wel jammer. Maar ik begreep het wel. Zal mezelf nooit vergeven hebben als ik eraf was gekletterd en die kleine wat zou hebben aangedaan!

Freekieee wat balen van je misselijkheid. Je lijf is hard aan het werk, kan dus best dat je daarom nu weer beroerder bent. Jammer van je bijrijpaard! Hopelijk kun je er na de bevalling weer mee beginnen, zou fijn zijn.

HappyBuddah, wat fijn dat er een goed vruchtje te zien was. <3 Hebben ze gezegd hoe ver je ongeveer bent?

Hier onderweg naar Groningen voor de derde poging voor de 20 weken echo. Duimen jullie mee dat die kleine draak nu wél goed ligt? _O-
Fijne dag allemaal! :*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:00

Toitoitoi! Net de mail gehad dat ik die heb op 19 december.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:10

mriek1990 schreef:
Dromenlies, wow dat snap ik dat dat een wtf momentje was zo snel na de 1e! Zou wel mooi zijn als je de regio nog kan rijden. Knuffelen met de paarden is ook zeker fijn. En van kijken naar de les leer je gelukkig ook altijd wel wat :o Heerlijk dat je nog wel naar de paarden gaat. Moet ook gewoon kunnen toch.

Ballard_L ja was wel jammer. Maar ik begreep het wel. Zal mezelf nooit vergeven hebben als ik eraf was gekletterd en die kleine wat zou hebben aangedaan!

Freekieee wat balen van je misselijkheid. Je lijf is hard aan het werk, kan dus best dat je daarom nu weer beroerder bent. Jammer van je bijrijpaard! Hopelijk kun je er na de bevalling weer mee beginnen, zou fijn zijn.

HappyBuddah, wat fijn dat er een goed vruchtje te zien was. <3 Hebben ze gezegd hoe ver je ongeveer bent?

Hier onderweg naar Groningen voor de derde poging voor de 20 weken echo. Duimen jullie mee dat die kleine draak nu wél goed ligt? _O-
Fijne dag allemaal! :*

Volgens de berekening had ik dinsdag 6 weken moeten zijn, de verloskundige dacht iets (enkele dagen) minder. Kan ook kloppen want ik had vrij laat mijn ovulatie.

@gnome, 28 november heb ik weer een echo. Dan zou ik rond de 8 weken moeten zijn en dit zou dus de eerste “reguliere” echo zijn.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:24

Nou Ted is éindelijk voor 100% goedgekeurd <3
Ze zei wel dat het een enorme spring in het veld is, die haar werk niet echt makkelijk maakte!
Dus dat gaat nog wat worden straks. :):)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:37

Oh wat fijn dat het is gelukt en dat alles goed is! Scheelt weer een ritje naar Groningen :)

Hier ook blij: heb na anderhalve week eindelijk weer paard kunnen rijden :) dat was echt fijn! Ik had gisteren een hele goede dag en vandaag ook, helemaal niet misselijk geweest en wat meer energie. Hopelijk blijven we deze lijn doorzetten en anders heb ik genoten van deze twee dagen :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 14:54

Gefeliciteerd Mriek en wat fijn Ballard!!

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:39

Wow jullie gaan snel :P ik ben niet elke dag online op bokt, ik probeer alles een beetje mee te lezen, maar het lukt me niet om op iedereen apart te reageren :')
Hier inmiddels bijna 14 weken. Vandaag een goede 13 weken echo gehad en gisteren een goede uitslag van de nipt test :) verder voel ik me gelukkig erg goed! uitgerekende datum is bij mij 22-05-23, maar ik weet niet hoe ik dat aan moet passen in die quote.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 19:42

PeeltjE schreef:
Wow jullie gaan snel :P ik ben niet elke dag online op bokt, ik probeer alles een beetje mee te lezen, maar het lukt me niet om op iedereen apart te reageren :')
Hier inmiddels bijna 14 weken. Vandaag een goede 13 weken echo gehad en gisteren een goede uitslag van de nipt test :) verder voel ik me gelukkig erg goed! uitgerekende datum is bij mij 22-05-23, maar ik weet niet hoe ik dat aan moet passen in die quote.

Gefeliciteerd. Alleen maar goed nieuws dus :) ga je een geslachtsecho laten doen met een paar weken?

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:49

Wat fijn dat het bij iedereen goed gaat!

Ik heb vandaag het baby skipakje binnen gekregen wat we willen gebruiken voor onze aankondiging op sociale media <3 (En welke de kleine volgende winter ook aan zou kunnen)
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 19:51

Ohhh veel te schattig <3 zo lastig om niet helemaal los te gaan met winkelen al. Ik zag ook van die heerlijke teddy pakjes mja kind wordt zowat in de zomer geboren :')

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:24

Haha ja idd.
Maar aangezien wij echt van de wintersport houden, vind ik dit wel tof voor de aankondiging.
Over 2 weken zitten we lekker een paar dagen in de sneeuw, dan gaan we ook alvast een foto maken.
In januari gaan we weer, maar dat duurt me dan nog eik te lang. :+
Ben in januari tijdens de wintersport 14 weken. En volgens de verloskundige mag ik best met verstand gaan skiën *\o/*

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:48

Wat fijn eindelijk weer kunnen rijden Ballard! Hoe voel je je vandaag? Nog steeds oké?

Peeltje, wat fijn een goede echo en nipt. Heerlijk ook dat je je goed voelt.

VivianHesen wat een lief pakje! Jaloers op je dat je lekker gaat skiën. Zou ik ook wel willen haha. Waar gaan jullie naartoe?

Gnome ach joh, gewoon kopen dat teddypakje. Kind zweten maar hij ziet er dan wel schattig uit! ;) haha. Ben je nog lekker aan het genieten van je vakantie?

Hier lekker fijn wezen knuffelen met de paarden op de manege. Vooral extra knuffels voor het paard waar ik normaal altijd op rij.
En zo leuk, vanochtend heeft mijn vriend voor het eerst de kleine gevoeld! <3 Hij was heel actief aan het bewegen en ineens zei hij; "ja! Ik voelde hem"

Fijne zaterdag iedereen!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:06

DromenLies welkom bij de Misselijke Meiclub. :') Gefeliciteerd en hopelijk gaat het snel beter. Hier zakt het nu af.

Fijne dag allemaal. Ik ga straks naar buiten en volgens mij is het vreselijk koud. :brr:

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:42

@Mriek1990
We gaan in januari naar Serfaus, over 2 weken hebben we nog niks geboekt. We kijken last minute waar de meeste pistes open zijn. Het zal waarschijnlijk wel Oostenrijk worden, daar zitten we zelf het liefste :)

En wat fijn dat je vriend de kleine ook heeft kunnen voelen :) Dat lijkt me heel bijzonder.

@[***] het is inderdaad vrij fris buiten, een winteraanbidder zoals ik word hier wel blij van *\o/*

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:10

Ja winter begint wel echt! Ik sprak net een Poolse vriend en bij hem thuis heeft het al gesneeuwd. :brr:

Ik hou met dit weer vooral van onder een dekentje zitten met warme choco of thee en dan film of serie kijken terwijl ik nog meer dekens zit te haken. :')

Gaan jullie nog op zoek naar goede babydeals voor Black Friday?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 19:50

Wij niet. Vind 4 maanden nog een beetje te vroeg. Denk dat wij na een hopelijk goede 20 weken echo, gaan beginnen met de inkopen. Misschien kunnen we dan nog net leuke kerstdeals meepakken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:54

Ik heb deze week de kinderkamer meubels, kinderwagen, autostoel, verf etc gekocht. Wil het allemaal ruim op tijd klaar hebben, het eet geen brood als het er staat. Luieremmer en cosleeper heb ik al van marktplaats gehaald ook :')

Voor black Friday kijk ik denk ik ook nog wel, je weet nooit.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:49

Ik zou wel willen. Maar vind het indd nog echt te vroeg om alles in huis te halen. En vooral omdat we nog moeten verbouwen :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 12:26

Hier druk bezig met de babykamer opruimen, was tot nu toe logeerkamer/washok/opslag. Dus selecteren, uitzoeken, marktplaats en bedenken waar de was nu kan drogen B-) .
Wel heel erg nesteldrang, heb al heel wat advertenties bewaard op marktplaats met dingen die ik leuk vind. Gelukkig vind manlief het prima om alvast wat dingen te kopen, maar zelf zou ik liever nog even wachten tot we wat meer ruimte hebben.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:53

Als iemand nog een leuke black friday aanbieding vind voor een thule kinderwagen hoor ik het graag!

Zie al wel wat leuke deals voor billendoekjes maar dat vind ik met 18 weken ook wel te vroeg.