Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:28

Ik reageer al een tijd niet, maar wat spannend! De eerste mini’s komen er aan *\o/*

Ik zit nu op 34+2

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:45

jasz schreef:
Ik heb cholestase, m'n galzuren worden niet goed afgevoerd en zorgen voor heel veel jeuk. Dat kan vanaf 36 weken gevaarlijk worden, dus zou sowieso met uiterlijk 40 weken ingeleid worden. Moet ook elke 2 weken sowieso bloed prikken. Maar doordat de jeuk zo erg is en ik zo slecht slaap ook mede daardoor, heb ik aangegeven dat ik er echt doorheen zat vorige keer. En ik nog 5 weken niet zag zitten. Gelukkig zei ze toen dat eerder inleiden ook kan. M'n waardes zijn al een paar keer ook net te hoog, dus was het prima om eerder in te leiden. Donderdag hoor ik de datum.

Dat klinkt erg vervelend, zo veel jeuk :( Kan me voorstellen dat je dat niet lang meer volhoudt. Fijn dat je straks een datum hebt om naar toe te leven!

@Mylittlejoy, haha dat is jammer! Heb je wel een glimp van haar gezicht kunnen opvangen of blijft het straks echt een verrassing?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:57

Ik heb gisteren met 28+1 een groeiecho gehad, en het buikje is van P74 naar P20 gegaan. Verder zag alles er wel goed uit, baby wordt nu geschat op 1100 gram. Lag wel al helemaal ingedaald, dus hoofdje amper kunnen zien.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met zo’n grote daling van de curve? Ik heb nu afgesproken om over een week nog een echo te doen bij de verloskundige, en aan de hand daarvan te kijken of ik liever een echo wil in het ziekenhuis.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:45

Isabel schreef:
Ik heb gisteren met 28+1 een groeiecho gehad, en het buikje is van P74 naar P20 gegaan. Verder zag alles er wel goed uit, baby wordt nu geschat op 1100 gram. Lag wel al helemaal ingedaald, dus hoofdje amper kunnen zien.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met zo’n grote daling van de curve? Ik heb nu afgesproken om over een week nog een echo te doen bij de verloskundige, en aan de hand daarvan te kijken of ik liever een echo wil in het ziekenhuis.

Ja dat heb ik ook gehad. Kreeg toen na 2 dagen opnieuw een echo en toen had hij het al grotendeels weer ingehaald.

Ons Kruimeltje groeide niet geleidelijk maar met af en toe een grote sprong leek het. :')

Inmiddels alweer 7 weken oud en doet het fantastisch

Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:10

Jettie schreef:
@Mylittlejoy, haha dat is jammer! Heb je wel een glimp van haar gezicht kunnen opvangen of blijft het straks echt een verrassing?

Ja, uiteindelijk na een aantal prachtige voetfoto's zijn we maar gaan hupsen door de kamer en toen had ze haar voetje weggehaald.....om vervolgens heel parmantig met haar kinnetje op haar handje te rusten. Nu al attitude :') We hebben haar redelijk in beeld kunnen krijgen, totdat er toch weer een voetje in beeld schoof. :+

Merken jullie trouwens of de kleintjes rustiger zijn wanneer je zelf een drukke dag hebt gehad? Ik ben afgelopen weekend in Zandvoort geweest en maandag was de kleine vervolgens echt soort van aan het uitrusten. Ik heb haar wat weinig gevoeld die dag. Dinsdag was ze gewoon weer haar drukke zelf, maar ik vroeg me af of ze misschien toch veel van de geluiden heeft meegekregen en daardoor ook moest bijkomen ofzo.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:32

Ja heel erg. Maar ook door het warme weer heb ik mijn kleine minder gevoelt, denk ik. Zowel maandag en dinsdag veel minder vaak en minder hard. Gelukkig werd hij gisteravond weer wat drukker en vandaag beweegt hij weer als vanouds :)

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:01

Ja had ik eerst ook heel erg, maar vanaf 30 weken voel ik 'm ook als ik druk ben. Maar ene dag wel meer dan de andere

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:03

Ik ben nu (vanaf morgen eigenlijk :)) 38 weken, en de bewegingen worden anders. Bijzonder om te voelen! Voel en zie dr nu hikken en krijg geregeld een trap bovenin hahaha.. Je kan goed merken dat haar ruimte kleiner wordt. Elke fase is weer zo bijzonder!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:37

Ja hier ook wel variatie in drukte per dag hoor. Inmiddels hetzelfde als masyo, ongelooflijk hoe veel buik bezet is door de baby :') ze ligt ook al aardig vast qua positie dus ik voel nu haar voetjes meestal in m'n linkerzij schoppen.

Matheno wat een schatje! <3 En wat fijn dat het zo goed gaat.

Isabel, bij mij was er ook wel een verschil tussen twee groeiecho's, maar dan w.b. het hoofdje dat de tweede keer in verhouding kleiner geschat werd. De verloskundige maakte zich er niet druk om en ik ook niet. Als de baby er niet helemaal handig voor ligt, is de meting ook niet heel betrouwbaar. Hopelijk bij jou ook niks aan de hand!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:22

Leuk wat meer leven in het topic! En idd de eerste baby's kunnen geboren worden!

Isabel, ik heb dat ook gehad. Ik kreeg een extra goeiecho omdat ze mn buik te klein vonden, en op die echo bleef het buikje dus achter en was die ook een eind gezakt. Hoofdje en beentje zaten nog wel op de oude lijn. Ze zeiden toen dat het buikje wel als eerste achterblijft bij te weinig voeding. Ik moest toen 2 weken erna weer een echo, en als dat ook niet goed zou zijn naar het zkh.
Voor mij was het wel een wake up call, ik was te druk (verhuisd en ook nog druk met werk etc). Ik dacht goed op mn grenzen te letten, maar toen we op vakantie gingen met 30 weken kwam ik de man met de hamer flink tegen. Ik was in mn hoofd veel te druk met alles, dingen uitzoeken en regelen enzo, altijd 'aan' staan. Vanaf toen heb ik dus flink gas teruggekomen, nog veel meer ontspanning gaan zoeken en is hij goed gaan groeien en weer op zijn oude lijn uitgekomen.
Het is sowieso geen groot kindje en heb ook nog steeds geen grote buik, maar dat ligt ook aan strakke (paardrij)buikspieren en ik ben lang.

Kim: goed dat je op je grenzen let, en als het werk teveel voor je is, dan zou ik gewoon nog minder gaan werken, of het nu kan of niet. Bovenstaande verhaal heeft mij wel doen beseffen hoe belangrijk het is goed voor jezelf te zorgen! Sinds 30 weken lig ik bijv iedere middag een uur in bed.
En verder idd gewoon goed naar je lijf luisteren, ook wat rijden betreft. Mij gaf het juist ontspanning, zen momentje en lichamelijk ging het heel goed. Heb daar gewoon heel veel mazzel mee gehad. Ik ben gestopt toen ik merkte dat ik niet meer snel genoeg was voor mijn 5jarige merrie die wat de grenzen begon op te zoeken.

Ik ben nu ook echt aan het aftellen (as weekend al weer 39 weken), al denk ik dat de kleine man nog wel even blijft zitten.
Hij is lekker actief en ik merk dat hij reageert op de stem van mijn man, zo leuk!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:36

Ik reageer eigenlijk ook al even niet meer hier want, ik zit nu in die app maar ik ben vandaag 39+4 dus het schiet op! Kan niet wachten.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:01

Goed dat je naar jezelf geluisterd hebt Gj9 en meer rust hebt genomen. Gelukkig is hij weer op z'n eigen lijntje!

Hier staat de inleiding gepland voor volgende week vrijdag. Ben dan 38+2 Maar hoop stiekem dat hij ervoor al is. Maar nu is het echt nog maar heel even wachten :D

Benieuwd wanneer de eerste baby er is!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:19

Gefeliciteerd matheno <3 Gaat alles goed?

Hopelijk trekt t bij jouw baby de groei ook weer goed isabel.

Hier meestal wel een drukke baby behalve als ik zelf niet zo lekker ben dan is hij duidelijk rustiger.

Gj9 fijn dat t door rust weer de goede kant is opgegaan, hier ook een kleine buik maar kindje zit nog op p40 lijn nu iets afgebogen maar nog niet zorgelijk. Probeer zo rustig mogelijk te doen maar met een kleintje van nu 1 (gister jarig geweest <3 ) is dat lastig. Ben wel sinds maandag echt snotverkouden met ook wat hoesten (vet irritant met zo’n buik _/-\o_ ) en sinds gisteren echt hele tijd harde buiken. Ben met kruik naar bed gegaan en gelukkig wel goed geslapen. Hoop dat t vandaag wat beter gaat.

Spannend jasz ben benieuwd of je vrijdag wel haalt haha
Succes tooske en masyo met de laatste loodjes! :D

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:18

Hoe is het hier met iedereen? Alles nog goed vol te houden?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:18

Hier gaat het nog wel prima, nu 38+5. Qua lichamelijke activiteiten lukt 1 ding per dag nog (wandeling met de hond, rustige yogales), daar ben ik wel blij om want anders werd ik echt gek denk ik :') ben verder wel een beetje zat van het lezen/aquarellen/series kijken/etc. Heb ook al aardig wat maaltijden vooruit gekookt en in de vriezer zitten, enveloppen voor de geboortekaartjes zijn geschreven, dus van mij mag ze nu wel gewoon komen haha.

Hoe gaat 'ie met jou Masyo en met de anderen op het wachtbankje? Iemand nog een gouden verlof-activiteiten-tip? :D

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:36

Goed te horen dat het goed gaat! En je er klaar voor bent haha! Je hebt aardig wat gedaan al qua voorbereiding!

Ik vul mn dag nog met stallen mesten, netten vullen en stallen klaar maken voor de nacht. Voeren doe ik nu met de shovel ipv kruiwagen. Daarmee kom ik aardig mn dagen vol. Stil zitten is niks voor mij, al merk ik wel aan m'n lichaam dat dat wel nodig is. Dus dat doe ik dan ook maar :o Kom er dan wel achter dat er weinig leuke series zijn haha. Dit weekend nog dorpsfeest hier, dus hopelijk blijft ze nog even zitten <3

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:39

Dat klinkt pittig, nog zo veel werk op stal doen. Hopelijk lukt het je om toch wat rustiger aan te doen nu!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:15

Oooh ik vergeet hier steeds te reageren, sorry dames!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:28

hier 32+2 inmiddels en we moeten onverwacht nog even ons bedrijf verhuizen voor 1 nov. Ben 9 november uitgerekend dus dat is een hele lekkere timing, not.

Verder gaat best goed, wel om de 2 weken groei echo omdat baby aan de kleine kant is, groeit op de p5 lijn. Mijn placenta is wel goed verschoven dus mag wel gewoon vaginaal bevallen.

Verder zijn we uitgebreid de bevalling aan het bespreken, mijn man is minder valide en daardoor zijn er wat punten die we graag willen voorbereiden om rustig in het ziekenhuis te kunnen komen, dus bij spontane bevalling liefst een stuk eerder dan gebruikelijk en ik kan ook vanaf 39 weken kiezen voor inleiden en dan kan ik ook gewoon vanaf het begin blijven

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:37

Vrijdag 16-09 is mijn zoontje Valentijn geboren. Alles is echt super goed en snel gegaan! 6 uur gemeld voor inleiding, 8 uur startte de weeënopwekkers en kreeg ik lichte weeën en 6 uur later, na echt maar 1,5 minuut persen was hij er al!
Gaat super met de kleine man <3 en met mij ook!

@trusthim, fijn dat alles goed gaat! Vervelend van de groei echo's, hoop dat baby goed blijft groeien. Fijn dat je placenta goed ligt!

@masyo, Fijn dat je nog zo lekker actief bent!

@jettie, gelukkig gaat het goed nog! Hoop dat ze niet lang meer op zich laat wachten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:35

Jasz, gefeliciteerd met jullie zoon.

Hier ook baby nieuws, gisteren 17.50u ff bevallen van m'n 3e zoon. De nacht van vrijdag op zaterdag al onregelmatige weeën gisterochtend nog met m'n zoon naar uit wedstrijd geweest in weer en wind toen bleven de weeën ook onregelmatig gistermiddag lopen noteren en werd dat opeens om de 5min zkh zei me nog kom maar even langs want kan vals alarm zijn ivm vliezen ook nog niet gebroken waren tegen half 5 kwamen we in zkh aan wat half uurtje rijden was toen weeën heftiger en zelfs drukkend gevoel kregen we te horen dat al op 8cm ontsluiting zat en dus niet terug naar huis mocht meer. Om 17.50u onze zoon geboren.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:05

Gefeliciteerd Fiemo en Jasz!
Fijn dat jullie allebei zo’n voorspoedige bevalling hebben gehad.
Hopelijk mogen we dat allemaal krijgen.

Geniet met jullie kleine spruit <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:00

Gefeliciteerd dames!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 10:46

Gefeliciteerd Jasz en Fiemo!

Zo dat lijkt me wel schrikken Fiemo, dat je al 8 cm had toen! Knap dat je gewoon nog langs het veld hebt gestaan die ochtend ook!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:50

Gefeliciteerd!!