Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ja als je dat kan doen dan is het sporten niet echt nodig nee. Maar ik ben daar niet zo goed in. Maar ik kan ook slecht stilzitten.
Vandaag is de score 11.000 stappen dus dat maakt dat ik zometeen/nu wat lekkers kan pakken.
__Sannne schreef:Ik zou niet te veel waarde hechten aan wat je sporthorloge aangeeft als verbrandde kcal bij een workout. Niet om je te demotiveren, maar ze staan erom bekend overdreven hoog te zitten.
Suzanne F. schreef:Dan sla ik liever dat bakje chips over en blijf dat uurtje Netflix kijken.
MarloesHJ schreef:Sinds ik een sporthorloge heb van Polar ipv Garmin vind ik wel dat die een wat realistischer verbruik aangeeft.
Maar ik compenseer nooit beweging voor extra eten. Een keer per week heb ik een cheatday (als ik dat wil), dan mag ik boven mijn kcal doel eten (niet overdreven uiteraard).
Maar als ik sport zijn dat extra kcal die ik verbrand. Niet die ik extra mag eten. Is meer mooi meegenomen in het kader van extra verbranding. Compensatie voor beweging heb ik altijd uitstaan in voedingsapps.
Op mijn werk loop/sta ik veel maar ik mag geen horloge ofzo dragen dus dat kan ik sowieso al niet bijhouden hoeveel stappen ik daarzet. Er hebben wel eens collega’s een keer zo’n ouderwetse stappenteller op het werk gedragen en dat kwam dan uit tot 5-10km lopen op de werkdag.
MarlindeRooz schreef:Ja ik wel, maar moet ook zeggen dat toen ik de vorige keer aan het afvallen was ik ook nog fysiek zwaar werk deed.
Dus met sporten + fysiek zwaar werk 9,5 uur lang moet je op een dag wel wat meer eten dan als je achter de PC zit. Toen kon ik rustig 2600 kcal eten en flink afvallen. Dat lukt nu niet.
XxLiEsJuHhxX schreef:Een andere "truc" wat ik nu ook ga doen is de pan op het gasstel laten staan en niet mee naar de tafel nemen. Zo heb ik minder snel de nijging te vaak op te scheppen en ook vooral mijn 1e portie op mijn bord kleiner maken.