Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:28

Electra63 schreef:
En dan heb ik het nog niet over ons belastinggeld wat dit soort mafketels ons kosten.

Ook zo benieuwd naar de dag van morgen over die mondkapjes-deal enzo? En die 5,1 miljard van Hugo die niet meer helemaal te traceren is?
Over belastinggeld gesproken ...

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:30

zelfde post

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:42

Digi schreef:
Electra63 schreef:
En dan heb ik het nog niet over ons belastinggeld wat dit soort mafketels ons kosten.

Ook zo benieuwd naar de dag van morgen over die mondkapjes-deal enzo? En die 5,1 miljard van Hugo die niet meer helemaal te traceren is?

Iets met appels en peren.

Mondkapjesdeal was voor een goed doel maar zijn wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, maar met goede intenties. Sybrand is de boeman in dat verhaal. Die 5.1 miljard is als ik me niet vergis in de drukste en lastigste periode van COVID geweest waar snel veel dingen geregeld moesten worden.

Is het goed dat die twee dingen zijn gebeurd? Nee. Is het hetzelfde als het bewust en moedwillig opruien van mensen? Als het (m.i.) bewust verspreiden van misinformatie? Als het bewust doxxen van mensen die gewoon hun werk doen? Doen alsof die mensen zo vreselijk agressief deden terwijl ze met alle respect met hem om gingen?

Tja.

Vind het sowieso apart dat zo’n idiote salsaleraar het beter denkt te weten dan experts. Maargoed.

Cowboy55

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:56

Ja en nee. Ja, COVID was/is een heel bijzonder iets in onze tijd. Dan bedoel ik dat niemand van ons in de buurt was 100 jaar geleden tijdens de Spaanse Griep.

Tegelijkertijd associeer ik meneer de Jonge (en ook Mark Rutte en de rest van de club van voor de laatste verkiezingen) heel sterk met uitspraken als: “Ja, dat had niet mogen gebeuren. Dat is vervelend”. In een unieke situatie zoals dit wil ik dat best geloven.

Maar juist Hugo de Jonge is wat mij betreft de vleesgeworden persoonlijkheid van dat soort uitspraken. En het houdt een keer op. Als ik in mijn baan -ongeacht de unieke situatie- zo vaak dingen zou zeggen als: “Ja, dat had niet mogen gebeuren” dan was ik allang werkloos geweest. En dat zou ik nog snappen ook. De acties van de Jonge zijn wat mij betreft 1-op-1 mede verantwoordelijk voor de opkomst van randdebielen als Engel, Tisjeboywhatever en soortgelijke inhoudsloze megalomane sukkelaars. En daar mag de Jonge kalmaan verantwoordelijk voor worden gehouden als ie dat zelf nog steeds weigert te snappen.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:58

IMANDRA schreef:

Mondkapjesdeal was voor een goed doel maar zijn wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, maar met goede intenties. Sybrand is de boeman in dat verhaal. Die 5.1 miljard is als ik me niet vergis in de drukste en lastigste periode van COVID geweest waar snel veel dingen geregeld moesten worden.

Is het goed dat die twee dingen zijn gebeurd? Nee. Is het hetzelfde als het bewust en moedwillig opruien van mensen? Als het (m.i.) bewust verspreiden van misinformatie? Als het bewust doxxen van mensen die gewoon hun werk doen? Doen alsof die mensen zo vreselijk agressief deden terwijl ze met alle respect met hem om gingen?

Tja.

Vind het sowieso apart dat zo’n idiote salsaleraar het beter denkt te weten dan experts. Maargoed.

Als je geld zou kunnen verdien met het recht praten wat krom is dan zou jij goede zaken doen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 00:34

Digi schreef:
Electra63 schreef:

Dat ga ik zeker volgen, morgen.

Maar ik heb jou nog geen afstand zien nemen van het bedreigen van politie, GGD-medewerkers en zorgpersoneel door Engel en aanhangers.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 00:53

Cowboy55 schreef:
Ja en nee. Ja, COVID was/is een heel bijzonder iets in onze tijd. Dan bedoel ik dat niemand van ons in de buurt was 100 jaar geleden tijdens de Spaanse Griep.

Tegelijkertijd associeer ik meneer de Jonge (en ook Mark Rutte en de rest van de club van voor de laatste verkiezingen) heel sterk met uitspraken als: “Ja, dat had niet mogen gebeuren. Dat is vervelend”. In een unieke situatie zoals dit wil ik dat best geloven.

Maar juist Hugo de Jonge is wat mij betreft de vleesgeworden persoonlijkheid van dat soort uitspraken. En het houdt een keer op. Als ik in mijn baan -ongeacht de unieke situatie- zo vaak dingen zou zeggen als: “Ja, dat had niet mogen gebeuren” dan was ik allang werkloos geweest. En dat zou ik nog snappen ook. De acties van de Jonge zijn wat mij betreft 1-op-1 mede verantwoordelijk voor de opkomst van randdebielen als Engel, Tisjeboywhatever en soortgelijke inhoudsloze megalomane sukkelaars. En daar mag de Jonge kalmaan verantwoordelijk voor worden gehouden als ie dat zelf nog steeds weigert te snappen.

Ik zeg natuurlijk nergens dat de Jonge niet verantwoordelijk gehouden moet worden voor zijn aandeel daarin ;). Hoe dat eruit ziet zullen we zien. Ik denk dat we best mogen stellen dat het een redelijk unieke en snelbewegende situatie is en ik niet denk dat ook maar iemand daar foutloos doorheen was gekomen. Maar, als puntje bij paaltje komt heeft hij wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, welke intenties hij ook had.

Ik zeg enkel dat ik de situaties niet echt vergelijkbaar vind.

Digi schreef:
Als je geld zou kunnen verdien met het recht praten wat krom is dan zou jij goede zaken doen :')

Dan moet je eens vertellen wat ik precies recht praat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:15

Digi schreef:
IMANDRA schreef:

Tja.

Dit laatste zei je zeker tegen jezelf toen je in de spiegel keek? Of is het meer van 'pot verwijt de ketel'enz.?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:43

Digi schreef:
Ik ben ook geen fan van Engel maar het feit dat hij opgepakt en vastgezet wordt omdat hij tegen het narratief van de overheid in gaat is nogal zorgelijk.

Ik lees dit op Social Media, wordt uiteraard beweerd door Engel volgelingen (sheeps) .. en het wordt steeds weerlegd (hij is niet opgepakt vanwege mening) maar ze blijven elkaar maar na kletsen..

Ik las daar laatst iets over... in je eigen cirkel blijven hangen, geen andere informatie willen/kunnen verwerken... ik verwonder me daar steeds weer over..

Wat is het voordeel van leugens verspreiden? Ik snap dat niet zo goed. Maar ondertussen ook wel anderen beschuldigen van liegen.. Hebben die mensen geen spiegels?

BigOne

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:44

Op het moment dat mensen het woord narratief neerpennen weet je genoeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:48

bigone schreef:
Op het moment dat mensen het woord narratief neerpennen weet je genoeg.

ja het is ook vaak een 1 op 1 kopie van iemand anders.... het is weinig origineel ... je zou van kunst achtige mensen verwachten dat ze creatiever zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:51

Ik weet niet eens wat het betekent, het is echt de eerste keer dat ik dat woord tegenkom :') en mijn woordenschat is toch best groot. :+

Even opgezocht. Verhalend dus zeg dat dan dan begrijpen meer mensen het :P

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:22

karuna schreef:
Even opgezocht. Verhalend dus zeg dat dan dan begrijpen meer mensen het :P

Bijna goed. Jij hebt het over het bijvoeglijk naamwoord narratief, maar in de eerdere post werd het zelfstandig naamwoord gebruikt, in de betekenis 'samenhangend verhaal om bepaalde (politieke) ideeën overtuigend te presenteren'.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:43

digi schreef:

Electra63 schreef:

Maar ik heb jou nog geen afstand zien nemen van het bedreigen van politie, GGD-medewerkers en zorgpersoneel door Engel en aanhangers.

Dreiging en geweld is niet ok. Maar als ongeprikte heb ik mij door de overheid ook bedreigd gevoeld en uitgesloten. Daarnaast hebben de politici en de media opgeroepen tot het uitsluiten van medemensen die niet geprikt zijn. Je zou dat ook als opruiing kunnen zien.
Het punt is. Die hele Willem Engel staat in schril contrast met de corruptie vanuit de regering en de media.

Zien jullie dat dan niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:52

Digi schreef:
digi schreef:

Electra63 schreef:

Dreiging en geweld is niet ok. Maar als ongeprikte heb ik mij door de overheid ook bedreigd gevoeld en uitgesloten. Daarnaast hebben de politici en de media opgeroepen tot het uitsluiten van medemensen die niet geprikt zijn. Je zou dat ook als opruiing kunnen zien.
Het punt is. Die hele Willem Engel staat in schril contrast met de corruptie vanuit de regering en de media.

_O-
Ik was al bang dat er geen wappies meer waren om om te lachen, maar gelukkig bestaan ze nog.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:56

Digi schreef:

IMANDRA schreef:
Dan moet je eens vertellen wat ik precies recht praat.

Ik dacht dat jij alles zo goed wist en begreep. Maar goed toch nog even ter verduidelijking hier praat je die mondkapjes deal en die 5,1 miljard recht. "met goede intenties" :')

IMANDRA schreef:
"Mondkapjesdeal was voor een goed doel maar zijn wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, maar met goede intenties. Sybrand is de boeman in dat verhaal. Die 5.1 miljard is als ik me niet vergis in de drukste en lastigste periode van COVID geweest waar snel veel dingen geregeld moesten worden."

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:58

Nee wat ik zie is dat al.die geprikten ervoor gezorgd hebben dat de ongeprikten weer alles mogen
Geen dank.hoor graag gedaan voor jullie

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:59

oomens schreef:
Ik was al bang dat er geen wappies meer waren om om te lachen, maar gelukkig bestaan ze nog.

Still going strong! Gelukkig kunnen we om elkaar lachen toch?!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:10

Digi schreef:
oomens schreef:

Still going strong! Gelukkig kunnen we om elkaar lachen toch?!

Ik kan inderdaad wel lachen om mensen die een salsa-leraar, die met donaties een stuk grond in Spanje heeft gekocht, serieus nemen, volgen c.q. bewonderen. :D :D

Ik kan niet lachen om de bedreigingen aan mensen, opgejut door die salsa-leraar en de overbelasting daardoor van ons politie- en justitieapparaat.

En dat gelul dat je je bedreigd voelt door de overheid? :(:)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:19

Digi schreef:
digi schreef:

Electra63 schreef:

Dat zien ze hier niet. Kun je ook wel tegen een muur schrijven.
Ben ook niet een fan van Engel maar onze lieve regering kan er ook wat van hoor!
Media is al jaren niet meer onafhankelijk.
Die schrijven gewoon wat hun wordt voorgehouden.
En de meeste mensen geloven het ook nog.
Het recht om voor je mening uit te komen wordt steeds wat kleiner .
Stukje bij beetje wordt er steeds wat afgeknabbeld wereldwijd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:21

Echwel schreef:
Nee wat ik zie is dat al.die geprikten ervoor gezorgd hebben dat de ongeprikten weer alles mogen

Om z`n reactie moet ik hartelijk lachen :D
Volgens mij haal je een prikje toch echt voor jezelf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:23

loriene schreef:
Echwel schreef:

En mijn partner, kind, moeder, broer, buren, collega’s, vrienden. Jij hebt dat soort relaties niet? Of ben je er minder aan gehecht?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-04-22 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:24

Nee die haal je om van een pandemie af te komen en niet alleen voor jezelf maar ook dat het eind van een pandemie daardoor sneller komt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:27

De enige groep die bedreigingen heeft geuit, dat zijn de antivaxxers. Niet de provaxxers, niet de in het midden vaxxers, niet de overheid. De enige groep die dat deed waren de antivaxxers.

Als antivaxxer ben je niet bedreigd, ben je niet uitgesloten, ben je niet geïntimideerd of wat dan ook. Het enige wat jullie als antivaxxers hebben meegemaakt is dat jullie, net als de rest van de samenleving, grenzen werden gesteld. Namelijk de grens dat jullie vrijheid eindigde, waar die van een ander begon. Dat is de manier waarop een rechtsstaat werkt, dat is de enige manier waarop een gezonde samenleving kan functioneren. Dus hou op met dat egoïstische geklaag dat jullie niet konden doen waar jullie zin in hadden, op momenten dat dit ten koste van anderen ging.

Oh en nog even iets heel anders, ik vind het redelijk irritant dat je de bakens van de discussie probeert te verzetten als je geen inhoudelijk weerwoord hebt. Deze discussie ging niet over de mondkapjesdeal, de discussie ging over het feit dat Willem E niet aangehouden is omdat hij een ander narratief heeft, maar omdat hij mensen aan het opruien was met het risico dat die gewelddaden gingen plegen. Ga daar nou eens inhoudelijk op in, in plaats van de doelpaaltjes te verplaatsen om zo niet meer inhoudelijk, op de discussie die je zelf gestart bent, te hoeven reageren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:28

loriene schreef:
Echwel schreef:

En mijn partner, kind, moeder, broer, buren, collega’s, vrienden. Jij hebt dat soort relaties niet?[/quote]

Wat hebben zulke relaties met prikken te maken.
Na je prikje ben je nog steeds besmettelijk en kun je het doorgeven.
Mijn ervaring is dat geprikte mensen veel sneller ziek zijn dan ongeprikten.
Heel veel van mijn relaties hebben helemaal geen prik gehaald.
Dus ik maak me daar niet druk om.