Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 06:45

Ik vind het sowieso een beetje overkomen als natte vinger werk hoor of de breedte / dikte gemiddeld zijn of wat anders.

Want stel je hebt altijd 10 cm brede maat 40 als breed gehad. En er komen wat schoenen uit die nog iets breder zijn. Verschuiven die eerdere brede dan naar gemiddeld? Het zal toch maar t.o.v. de rest van het aanbod zijn neem ik aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:52

Belenka heeft hun zoolvorm wel iets gewijzigd geloof ik, sinds de eerste Champ. Ik heb niet meer zo’n fijn zittende schoenen van Belenka gevonden daarna, helaas!

Ik draag nu de Ohne, model 090. Die zijn ook fijn dun van zool en vind ze heel mooi. Ze zijn wel een fractie smaller, maar het is goed te doen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:37

pmarena schreef:
Ik vind het sowieso een beetje overkomen als natte vinger werk hoor of de breedte / dikte gemiddeld zijn of wat anders.

Want stel je hebt altijd 10 cm brede maat 40 als breed gehad. En er komen wat schoenen uit die nog iets breder zijn. Verschuiven die eerdere brede dan naar gemiddeld? Het zal toch maar t.o.v. de rest van het aanbod zijn neem ik aan.

Ja, ik heb ook liever gewoon de absute getallen. Em hoe dun is dun? Dat is voor iedereen weer anders ook..

@Britt: Jammer! Ik zal eens bij Ohne rondkijken dan. Of als iemand nog de originele champ heeft liggen in maat 40.. dan ben ik geinteresseerd :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:32

Lisette0 schreef:
Leuk dat het topic weer actief is.
Ik zoek eigenlijk nog hoge sneakers, weet iemand wat? Dus echt lente/zomer schoenen, geen voering oid.
Beetje netjes, maar niet tuttig.
Ik weet eigenlijk alleen de feelgrounds, maar die vind ik niet zo mooi. :P

En ze moeten ook niet te breed zijn, ik heb maar kleine pootjes, haha. Dus be lenka bijvoorbeeld valt af.

Koel heeft veel hoge modellen sneakers

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:29

Kan ik ook niks moois tussen vinden. Ik geef het maar op denk ik. :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:40

Rauka schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik draag enkel nog maar barefootschoenen, maar met parttime paarden bekappen draag ik nog werkschoenen, en dat wordt steeds lastiger. Ik heb nu de barefootfriendly werkschoenen van Baak besteld. Ben heel benieuwd!

Graag een update met je ervaring! Hopelijk is het wat.

Ze vallen in elk geval interessant...
Ik heb maat 39/40, allebei besteld en wil dan eentje terugbrengen, maar in 39 verzuip ik bijna. Ik had de maattabel al gekeken en daar kwam ik op maat 37 uit en dat leek me zo stug, ik dacht dat ik iets verkeerd deed of mijn teenruimte niet goed kan inschatten. Maar blijkbaar vallen ze wel groot...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:42

Citaat:
Hmm nee niet gemerkt. Wel dat hun andere merk, Barebarics, dikkere en stuggere zolen heeft. Daar heb ik 1 paar sneakers van. Vind ze heel erg leuk, maar die hebben wel wat inloopmeters nodig voor ze echt soepel zijn.

En ik zou ze anders een berichtje sturen over de zooldikte vermelden. Wie weet doen ze er wat mee!

Ik heb Barebarics als 'winterschoenen' voor als het echt koud of nat is. Ik ben serieus verbaasd over hoe soepel ze zijn geworden. En ook hoeveel onderling verschil er in hun modellen zit... (Ik heb twee paar) Vind ze esthetisch ook super trouwens!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:24

Ik zou die werkschoenen van Baak wel eens willen passen, zat dat B&M die nu in de winkel heeft, dus hopelijk binnenkort even tijd om op een doordeweekse dag net na opening langs de winkel te kunnen.
Nadeel vind ik dat het alleen lage schoenen zijn, ik heb liever midhoge werkschoenen.

Ik ben op mijn werk het hele aanbod aan werkschoenen af gegaan tijdens een passessie en ben op Haix uitgekomen.
Zeker niet barefoot, niet eens barefootfriendly, maar deze schoenen kon ik aan zonder knellende tenen en ander ongemak en kan ik ook een dag dragen zonder pijn.
Wel doe ik ze pas aan vlakvoor ik ergens naar binnenloop waar ze verplicht zijn en meestal ook z.s.m. weer terug wisselen aan het einde van de werkdag voor mijn barefoot"slofjes".

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 10:51

Zou wel vooraf even checken want ze hebben niet alle maten op voorraad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:43

Lisette0 schreef:

Heb je een voorbeeld van niet barefoot schoenen van wat je mooi vind?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:54

Ik dacht de perfecte canvas sneaker vibe groene schoenen te hebben gevonden in Rutsu's, helaas kreeg ik last van de knokkel van mijn rechter grote teen.. bleek een productiefout in de schoen te zitten(verdikking bij het stiksel van de tong) te zitten. Na wat over en weer gemail en klagen(ze wilden me eerst afschepen met 50% van het bedrag terug, omdat retourneren vanuit EU niet kan) heb ik vanochtend akkoord gekregen dat ik het volledige bedrag terug krijg. Ik weet alleen niet of ik het aandurf toch nog een bestelling te doen.. terwijl de linker echt prima zat..

Dus ben me een beetje aan het orienteren, ik vind denk ik Feelgrounds Courtside canvas in mosgroen wel een goede plan B. Maar weer net niet de mooie salie achtuge kleur van de Rutsu's. Dilemma's :(

Had ook de Wildlings in zo'n kleurtje besteld alleen ik vind ze toch minder mooi onder baggy broeken.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:15

Air schreef:
Lisette0 schreef:

Heb je een voorbeeld van niet barefoot schoenen van wat je mooi vind?

Ik ben van de basic schoenen, maar kan wel echt een zeikerd zijn er mee, whaha.

Qua lage schoenen heb ik nu twee paar xero dillon. De zwarte canvas en de lichtgrijze mesh.
Heb nu een paar hoge van bohempia gevonden die ik redelijk oke vind, maar vind de zool niet mooi. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:56

Hmm, plaatjes van wat je wel leuk vindt zou het makkelijker maken.
Maar Mukishoes misschien?
Misschien vind je Rutsu barefoot ook leuk maar of je dat aandurft is een tweede :P

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 01:41

De hoge van beide merken vind ik wel leuk. Alleen is het helemaal zwart wel erg saai. Liefst zou ik grijze hebben. Maar bedankt voor de tips! :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 12:44

Laboo en Xero zien er beiden goed uit. Ik ga verder op onderzoek.

Laboo vindt ik toch best lastig. Even proberen kan niet en het is best wat geld.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 00:09

Als ik thuis ben loop ik zonder problemen een groot deel van de dag op blote voeten of sokken, maar als ik even een uurtje boodschappen ga doen op mijn barefoot schoenen ervaar ik toch wat ongemak. Het is mijn eerste paar BF schoenen en ik heb ze in Arnhem in de winkel gekocht op hun advies, maar voor mijn gevoel heb ik teveel ruimte voorin. Zou dat daarvan kunnen komen dat ik er niet heel erg prettig op loop? Of is het echt nog gewoon een kwestie van wennen?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:55

Kan het zijn dat je veters iets strakker mogen?

In mijn eigen ervaring krulde ik mijn tenen toch ietsje als ik schoenen aan had. Het is wennen om ook met schoenen je tenen te blijven spreiden.
In het begin met losse veters schoof ik daardoor iets naat voren.

Het is maar een gokje hoor!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:14

Hier ben ik minder tevreden over de kwaliteit van vivobarefoot, die gaan hier onmogelijk enkele maanden mee zonder losse naden of gaten te krijgen… en voor die prijs zou dat wel mogen.

Ook in de knoei met camper maten.
Heb zo goed als altijd maat 39.
Had maat 39 besteld, net te krab.
Maat 39.5, prima voor de zomer, maat 40 besteld voor de winter en die lijken hetzelfde te vallen of zelfs nog kleiner als die 39?
Vind dat zooo vreselijk van die schoenmerken waar 1 maat bij verschillende modellen dus nooit hetzelfde is…

Volop aan het verbouwen en dan droeg in mijn (brede, maar dikke en stugge zool) ariats, maar krijg toch last van mijn voeten.

Nu dus altra’s besteld met dikke zolen(voor als ik met ongeluk op een nagel trap of zo).
Zonde eigenlijk om daarvoor nieuwe schoenen te gebruiken, maar nog liever dat dan pijne voeten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:29

Ik herken jouw ervaringen met Vivobarefoot niet.
Heb 2 paar Trackers II. Ene is ruim 2,5 jaar oud en wordt geregeld gebruikt, andere is ruim 2 jaar oud en wordt dagelijks op stal gebruikt, inclusief modder bij tijd en wijle en mee rijden.
Het tweede paar begint nu wel te slijten, voornamelijk de zool.
Maar beide paren zijn zeker nog niet afgeschreven.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:39

Dorus schreef:
Als ik thuis ben loop ik zonder problemen een groot deel van de dag op blote voeten of sokken, maar als ik even een uurtje boodschappen ga doen op mijn barefoot schoenen ervaar ik toch wat ongemak. Het is mijn eerste paar BF schoenen en ik heb ze in Arnhem in de winkel gekocht op hun advies, maar voor mijn gevoel heb ik teveel ruimte voorin. Zou dat daarvan kunnen komen dat ik er niet heel erg prettig op loop? Of is het echt nog gewoon een kwestie van wennen?

Ik heb van barefoot schoenen een maat kleiner dan gewone schoenen, de eerste had ik ook in 43 gekocht en die waren eigenlijk wel net te groot. Nu 42 zitten ze een stuk beter, dus misschien gewoon een maatje te groot?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:47

Er zijn ook inlegzooltjes te koop die gewoon dun zijn, maar van zulk sterk / dichtgeweven materiaal dat er geen spijkers en glasscherven enzo doorheen kunnen. Die kan je in schoenen met dunne zolen leggen om je voeten te beschermen. Materiaal is wel gewoon soepel :j

Zie bvb. www.veiligevoeten.nl

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:51

Nou, de kinder gympen die ik heb gehad van Vivo waren toch wel duidelijk aan slijtage onderhevig (primus Ludo). Maar die waren ook wel van relatief dun en zacht leer. Hij heeft ook winter boots (tracker at) gehad en nu ook andere schoenen (explore at) en die houden veel mooier! Dus het ligt ook wel aan de soort leer die gebruikt word, is mijn ervaring.

Ik snap het zachte leer, qua comfort en pasvorm, maar voor kinderen (de mijne iig :+ ) is wat robuusters beter.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:56

theadora99 schreef:
Dorus schreef:

Ik heb van barefoot schoenen een maat kleiner dan gewone schoenen, de eerste had ik ook in 43 gekocht en die waren eigenlijk wel net te groot. Nu 42 zitten ze een stuk beter, dus misschien gewoon een maatje te groot?

Nou daar dacht ik dus ook aan. Normaal heb ik 38, voor wandelschoenen 39 maar hier kwam ik op 40 uit. Maar goed, hun zullen het wel weten dacht ik.
Ik heb ook echt zeker een duimbreedte ruimte voor mijn teen en als ik in de tabel kijk kom ik met mijn 24cm op maat 39.
Het is gewoon lastig om in te schatten omdat ik geen referentiekader heb.
Met die veters zal ik eens proberen, maar volgens mij kan ik niet veel strakker.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 14:49

Kan ook dat je moet wennen en dat je voeten nog gaan veranderen en dat maat 38 altijd net te klein is geweest ondanks dat je prima liep. Een vinger ruimte tussen tenen en neus is wel gewenst. Met wandelschoenen nog meer (1 cm sowieso).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:37

Dorus schreef:

Ik denk gewenning? Bedoel je ruimte voor je tenen of over het geheel (dus lengte + breedte)?